Kat de tuin uit krijgen
+10
Aziraphale
bolus26
Minx
*Lookie*
Inge
Nala
Mari
loura
Jeanette
Tullow
14 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Kat de tuin uit krijgen
Dromertje schreef:loura schreef:Dromertje schreef:loura schreef:Marin schreef:Dromertje schreef:ik voel agressiviteit opborrelen als ik je bericht lees Onze buren hebben een kat en die 'ontsnapt' uit het dakraam, op die manier kan de kat dus bij ons op het balkon komen. Ik wil geen kat van iemand anders in mijn tuin en al helemaal niet op mijn balkon. Ik heb de buren al eens gevraagd om het dakraam dicht te houden, want ik vind het gewoon vervelend als hier een kat op het balkon zit. Dat doen ze dus niet, de volgende keer dat dat beest hier op het balkon zit bel ik de dierenopvang en dan mogen de buren de kat daar weer ophalen en 70 euro neertellen. Hopelijk leren ze daar van. Heb het vriendelijk geprobeerd, maar op een gegeven moment is het klaar. Ik zie de buurman ook al iedere keer met een plantenspuit en koffiedik in de tuin bezit, die is er ook helemaal klaar mee.
Sorry maar dat vind ik wel heel extreem. Vind niet dat je hen kunt verplichten het dakraam dicht te houden. Hou zelf dan een plantenspuit gereed en hopelijk leert ie 't dan af.
Ja dit vind ik ook wel een beetje belachelijk.. Het is maar een kat hoor. En als je niet wilt dat tie op je balkon komt dan spuit je idd een beetje water in zn nek ofzo gaan ze ook wel van weg. Met mij zou je flinke ruzie krijgen als je me kat vasthoud en de dierenopvang belt.
en jij zou flinke ruzie met mij krijgen als je je kat niet binnen kunt houden en ik daardoor bang moet zijn dat JOUW kat een noodlandig vanaf het dak op MIJN kind maakt. En dan verder niet te spreken over onze platgewalste viooltjes en kattenstront in de border.
Katten kunnen nog wel kijken als ze springen hoor
dus jij vindt het geen probleem dat jouw buren last hebben van je kat? Bovendien hebben katten nagels en met nagels kun je behoorlijk hard krabben. Helemaal als een kindje een onverwachte beweging maakt of aan zijn staart trekt o.i.d. Daarnaast lijkt het me niet bepaald fris als mijn dochter de kattenstront van je kat op gaat eten, omdat jij het nodig vindt dat je kat bij mij op het balkon loopt.
Mijn kat komt niet buiten, maar ik zou me zelf niet druk maken of m'n kat de buren lastig valt of niet. Ik ga er namelijk vanuit dat mensen niet echt last hebben van een kat, en bovendien kan je moeilijk 'm uitleggen dat ie daar niet mag komen. Kattenpoep in de tuin is natuurlijk vervelend, dat begrijp ik, maar ik vind dat je echt overdreven reageert. Vooral je laatste zin is zo gek. Alsof je dat als katteneigenaar met opzet doet. :S Het is een beest wat vrij rond loopt, geen radiografisch bestuurbaar autootje.
Gast- Gast
Nou Marin je kan toch een type zijn die echt niet van katten houdt? Mijn moeder moet er ook echt niks van hebben. Dus die zou er ook vreselijk van balen als er telkens een in de tuin zat.
Gast- Gast
Ja tuurlijk kan dat. Maar je kunt er gewoon weinig aan doen als katteneigenaar, dat bedoel ik meer te zeggen. Behalve 'm binnen houden. Maar je kunt moeilijk zeggen tegen een kat zeggen dat ie balkon van buurvrouw A niet op mag. Dat vind ik echt onzin.
Gast- Gast
Nee dat kan je niet zeggen tegen een kat. Maar zou jij als er mensen het vervelend vinden er wat aan doen en hem binnen houden? Ik zou het dan wel fijn vinden als men dan er rekening mee zou houden.
Gast- Gast
Theedoosje schreef:Nee dat kan je niet zeggen tegen een kat. Maar zou jij als er mensen het vervelend vinden er wat aan doen en hem binnen houden? Ik zou het dan wel fijn vinden als men dan er rekening mee zou houden.
Nee ik zou mijn kat er niet om binnen houden. Ik zou hoogstens, als de buren er normaal over doen en geen dierenambulance gaan bellen zoals Dromertje voorstelt (daar zou ik echt pissig om worden en alleen maar meer recalcitrant door worden), een stuk gaas aan dat deel van het balkon/tuin plaatsen, om het zo te voorkomen. Maar als je ruzie zoekt, kan je ruzie krijgen natuurlijk. Als er normaal over wordt gedaan, kan je altijd kijken wat er gedaan kan worden.
Gast- Gast
Marin schreef:Theedoosje schreef:Nee dat kan je niet zeggen tegen een kat. Maar zou jij als er mensen het vervelend vinden er wat aan doen en hem binnen houden? Ik zou het dan wel fijn vinden als men dan er rekening mee zou houden.
Nee ik zou mijn kat er niet om binnen houden. Ik zou hoogstens, als de buren er normaal over doen en geen dierenambulance gaan bellen zoals Dromertje voorstelt (daar zou ik echt pissig om worden en alleen maar meer recalcitrant door worden), een stuk gaas aan dat deel van het balkon/tuin plaatsen, om het zo te voorkomen. Maar als je ruzie zoekt, kan je ruzie krijgen natuurlijk. Als er normaal over wordt gedaan, kan je altijd kijken wat er gedaan kan worden.
Ja oke maar op een gegeven moment is het klaar. Ben even kwijt of dromertje dit al tegen de buren had gezegd? Maar dat zou ik eerst doen en als het dan nog niet op houd na aantal keren aan te hebben gegeven ja dan zoek je een andere manier. Maar goed dat je wel open staat voor oplossing
Gast- Gast
Ja Dromertje had het al diverse malen aangegeven, ja sorry hoor maar ik word ook niet vrolijk van een kat die op mijn balkon bivakkeert.
Gast- Gast
Storm schreef:Ja Dromertje had het al diverse malen aangegeven, ja sorry hoor maar ik word ook niet vrolijk van een kat die op mijn balkon bivakkeert.
Oke ja zie dan kan ik haar gedachten wel begrijpen.
Gast- Gast
Bedankt voor jullie reacties meiden!
Ik heb zelf ook zitten twijfelen tussen " een klein scheutje/plantenspuit" of een dikke emmer. Hem laten schrikken is geen optie, trekt ie zich niks van aan. En het is ook niet zo dat hij niet in mijn tuin MAG komen, hij moet zich gewoon gedragen, dus niet de hele dag door zitten mauwen en mijn kat lastig vallen en naar binnen lopen terwijl hij hier niet woont. Ik denk ook niet dat de eigenaar van de kat zich bewust is van dit vervelende gedrag, ik weet immers ook niet waar mijn kat uit hangt als ze naar buiten gaat. Een kennis van me die om de hoek woont heeft wel eens verteld dat mijn kat heel vaak in zijn tuin komt, en ik heb ook gezegd dat als hij dat vervelend vind, hij haar best mag laten schrikken of met water mag gooien zodat ze weg blijft. Maar ja, of iedereen daar zo over denkt...
Ik zit er over te denken een waterpistool te gebruiken, want zodra hij me ziet gaat hij wel op dusdanige afstand staan dat een emmer water het waarschijnlijk net niet red. Ik voel mezelf er erg dubbel over, ik ben helemaal geen kattenhater (anders had ik er zelf ook geen een natuurlijk) maar dit beest irriteert me nu gewoon mateloos.
Ik heb zelf ook zitten twijfelen tussen " een klein scheutje/plantenspuit" of een dikke emmer. Hem laten schrikken is geen optie, trekt ie zich niks van aan. En het is ook niet zo dat hij niet in mijn tuin MAG komen, hij moet zich gewoon gedragen, dus niet de hele dag door zitten mauwen en mijn kat lastig vallen en naar binnen lopen terwijl hij hier niet woont. Ik denk ook niet dat de eigenaar van de kat zich bewust is van dit vervelende gedrag, ik weet immers ook niet waar mijn kat uit hangt als ze naar buiten gaat. Een kennis van me die om de hoek woont heeft wel eens verteld dat mijn kat heel vaak in zijn tuin komt, en ik heb ook gezegd dat als hij dat vervelend vind, hij haar best mag laten schrikken of met water mag gooien zodat ze weg blijft. Maar ja, of iedereen daar zo over denkt...
Ik zit er over te denken een waterpistool te gebruiken, want zodra hij me ziet gaat hij wel op dusdanige afstand staan dat een emmer water het waarschijnlijk net niet red. Ik voel mezelf er erg dubbel over, ik ben helemaal geen kattenhater (anders had ik er zelf ook geen een natuurlijk) maar dit beest irriteert me nu gewoon mateloos.
Gast- Gast
Storm schreef:Of met irritante deur aan deur verkopers...wij hebben echt eens een pan water over zo'n kakkerlak heen gegooid, hij was werkelijk schijtirritant.Reva schreef:Altijd effectief. Ook met belletje trekkende buurkindjes
Whahahaha briljant
Ik ga ook voor de emmer water, van die paar spetters uit de plantenspuit is zo'n kat vast niet onder de indruk.
Gast- Gast
Tja je kan niet elke kat binnen houden en een kat die gewend is naar buiten te mogen binnen houden is vaak geen optie... Zo makkelijk is dat dus nietTheedoosje schreef:Nee dat kan je niet zeggen tegen een kat. Maar zou jij als er mensen het vervelend vinden er wat aan doen en hem binnen houden? Ik zou het dan wel fijn vinden als men dan er rekening mee zou houden.
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Als iedereen gewoon consequent hun kat bij zich houd zou deze hele discussie niet nodig zijn. Maar ja katten moeten nou eenmaal lekker buiten kunnen lopen want dat zijn ze in de natuur gewend :S.
Ik zou denk ik voor een glas water gaan. Een emmer is gelijk zo drastisch en een plantenspuit is denk ik niet genoeg. En nou maar hopen dat die kat niet ergens bloed heeft van een noorse boskat of maine coon. Dan kun je het zelfs met een emmer water schudden.
Ik zou denk ik voor een glas water gaan. Een emmer is gelijk zo drastisch en een plantenspuit is denk ik niet genoeg. En nou maar hopen dat die kat niet ergens bloed heeft van een noorse boskat of maine coon. Dan kun je het zelfs met een emmer water schudden.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
De vriend van mijn zusje is vanavond achter hem aangerend met een glas water, maar het beest was te snel.
Ik verklaar nu officieel de oorlog aan hem! we zaten lekker film te kijken en hij kwam er gewoon bovenuit met zijn gemauw.
Ik verklaar nu officieel de oorlog aan hem! we zaten lekker film te kijken en hij kwam er gewoon bovenuit met zijn gemauw.
Gast- Gast
zoo dat is wel heel hard dan,mega irritant denk ik.
mijn buren hebben ook last van onze katten(poep) we hebben nu een kattenbak buiten en heb haar een doosje kattenschrik gegeven. Ik hoor haar niet meer dus denk dat t ok is?
je katten bij je houden is best lastig helaas :)als ik ze binnenlaat gaat mn hele huis eraan en vliegen ze elkaar aan.als ze lekker buiten zijn zijn t de liefste beesten als ik thuis kom dus ja..
mijn buren hebben ook last van onze katten(poep) we hebben nu een kattenbak buiten en heb haar een doosje kattenschrik gegeven. Ik hoor haar niet meer dus denk dat t ok is?
je katten bij je houden is best lastig helaas :)als ik ze binnenlaat gaat mn hele huis eraan en vliegen ze elkaar aan.als ze lekker buiten zijn zijn t de liefste beesten als ik thuis kom dus ja..
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Ik ben zelf dol op katten, net als de TO. Maar zo'n buurtkat is wel enorm irritant!
Ik heb geen tips, behalve je eigen tuin afzetten. Wij hebben schuine gaaspanelen aan de schutting. Zo kunnen de katten niet uit de tuin en de buurtkatten komen er niet in
Ik heb geen tips, behalve je eigen tuin afzetten. Wij hebben schuine gaaspanelen aan de schutting. Zo kunnen de katten niet uit de tuin en de buurtkatten komen er niet in
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Inge schreef:Tja je kan niet elke kat binnen houden en een kat die gewend is naar buiten te mogen binnen houden is vaak geen optie... Zo makkelijk is dat dus nietTheedoosje schreef:Nee dat kan je niet zeggen tegen een kat. Maar zou jij als er mensen het vervelend vinden er wat aan doen en hem binnen houden? Ik zou het dan wel fijn vinden als men dan er rekening mee zou houden.
Nou ja misschien niet, maar ik zou buren niet tot last willen zijn omdat ik zo van katten hou
Gast- Gast
haha Zero... lekker dan... (wegrennen van kat)
Dat gemiauw is erg vervelend lijkt mij
Maar er zijn ook gewoon katten die echt gek worden binnen en naar buiten moeten.
Verder wel eens met Fairytale, maar dit is niet haalbaar voor alle katten
Dat gemiauw is erg vervelend lijkt mij
Ik ook niet, daarom komen mijn katten ook niet buiten.Theedoosje schreef:Inge schreef:Tja je kan niet elke kat binnen houden en een kat die gewend is naar buiten te mogen binnen houden is vaak geen optie... Zo makkelijk is dat dus nietTheedoosje schreef:Nee dat kan je niet zeggen tegen een kat. Maar zou jij als er mensen het vervelend vinden er wat aan doen en hem binnen houden? Ik zou het dan wel fijn vinden als men dan er rekening mee zou houden.
Nou ja misschien niet, maar ik zou buren niet tot last willen zijn omdat ik zo van katten hou
Maar er zijn ook gewoon katten die echt gek worden binnen en naar buiten moeten.
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
loura schreef:Aah wat lief. Mijn kat is al bang als je boe zegt. Dus van water zou hij helemaal een trauma krijgenAuxo schreef:Ik zou ook voor het water gaan, al weet ik niet of dat zal helpen.. Onze poes vind water helemaal geweldig, die gaat het liefst met mij douchen..
Op zich lief, maar niet handig. Ze sneakt altijd de douche in en dan ligt alles weer onder de haren haha. Maar ze is ook een watje, want ze is ook bang als je boe zegt. Vreemd beest.
Gast- Gast
Ik zeg altijd tegen de buren "als er een van ons in jullie tuin zit en lastig doet, pleur er gerust een bak water over" Maar dat vinden de buren zielig haha.
De eigenaar van waar ik 1x per week schoonmaakte heeft een hekel aan katten. Zegt hij tegen me "rondslingeren aan de staart en heel ver weg gooien"
Dus ik denk, die man maakt een geintje. Maar hij was bloedserieus. Dat vind ik echt naar, dat mensen bepaalde diersoorten ( huisdieren ) haten.
De eigenaar van waar ik 1x per week schoonmaakte heeft een hekel aan katten. Zegt hij tegen me "rondslingeren aan de staart en heel ver weg gooien"
Dus ik denk, die man maakt een geintje. Maar hij was bloedserieus. Dat vind ik echt naar, dat mensen bepaalde diersoorten ( huisdieren ) haten.
Gast- Gast
Gooi dr een emmer wat overheen... Gaat ie echt niet dood van! Onze kat kan ik 20x met een plantenspuit van het aanrecht en tafel sproeien, ze blijft erop klimmen. Dus laat staan dat een plantenspuit bij die kat werkt. En anders gaat een iemand aan de ene kant staan van de kat, en jij aan de andere kant, kan ie niet echt weg. Loopt die ander wel het risico op een emmer water...
Gast- Gast
Inge schreef:haha Zero... lekker dan... (wegrennen van kat)
Dat gemiauw is erg vervelend lijkt mijIk ook niet, daarom komen mijn katten ook niet buiten.Theedoosje schreef:Inge schreef:Tja je kan niet elke kat binnen houden en een kat die gewend is naar buiten te mogen binnen houden is vaak geen optie... Zo makkelijk is dat dus nietTheedoosje schreef:Nee dat kan je niet zeggen tegen een kat. Maar zou jij als er mensen het vervelend vinden er wat aan doen en hem binnen houden? Ik zou het dan wel fijn vinden als men dan er rekening mee zou houden.
Maar wel voor alle kittens die nu geboren worden in dat geval ben je over een jaar of 7 van het grootste probleem af.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Als je zelf niet de hele dag thuis bent, dan is het vaak niet mogelijk om je kat binnen te houden. Wij hebben een rode poes, die zijn vrij zeldzaam, maar ze staan erom bekend dat ze nogal wild zijn. Onze kat springt echt bij de muren omhoog, sprint 3 keer sneller dan ik zou kunnen, en maait in 1 beweging alle dingen uit de vensterbank. Als we dat beest dag en nacht binnen zouden houden, zouden de buren ten eerste klagen wegens geluidsoverlast (ze gaat echt heel hard miauwen als ze naar buiten wil), en ten tweede zou binnen een week ons hele huis op instorten staan.
Een bak water werkt goed tegen irritante katten. Dan blijven ze wel weg. Wij hebben ook eens een buurman gehad die dreigde de kat te vermoorden of naar het asiel te brengen als ie in zijn tuin zou komen. Sorry hoor, maar dan ben je gewoon een naar mens.
Een bak water werkt goed tegen irritante katten. Dan blijven ze wel weg. Wij hebben ook eens een buurman gehad die dreigde de kat te vermoorden of naar het asiel te brengen als ie in zijn tuin zou komen. Sorry hoor, maar dan ben je gewoon een naar mens.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik zou er ook een emmer water overheen gooien, of de tuinslang gebruiken (wel een zachte straal natuurlij). Bij ons kwam ook steeds een kitten in de tuin, daar heb ik dat ook een aantal keer gedaan en daarna niet meer gezien. Ik vind het niet nodig dat ik een gestrest konijn heb omdat er constant een kat in het gaas van het hok hangt.
Gast- Gast
Inge, het is een gewoon dakraam.
Marin: ik heb bij mijn hond ook geen radiografisch bestuurbaar onderdeeltje gevonden en tóch krijg ik het voor elkaar dat hij netjes op een plek poept waar hij mag poepen en niet bij onze buren midden in de tuin waar hun kindje vervolgens doorheen gaat zitten banjeren. Ook een hond is van oorsprong een wild dier, net als een kat. Ik vind het echt onfatsoenlijk van alle katteneigenaren met katten die buiten vrij rond lopen. Er zijn genoeg mensen die niet gediend zijn van vreemde katten in hun tuin en daar zit je dan wel mooi mee opgescheept, omdat andere mensen het nodig vinden om een kat te nemen die niet binnen kan zijn. Misschien moet je er dus maar wel van uitgaan dat er mensen zijn die wél last hebben van andermans katten. Niet iedereen is een kattenliefhebber, net zoals niet iedereen een hondenliefhebber is. Om die reden heb ik mijn hond dus ook aan de riem en laat ik 'm niet vrij door alle tuinen banjeren. Dat ik gek ben op dat beestje, wil niet zeggen dat iedereen dat is.
Ik heb overigens meerdere malen aan gegeven dat hun kat bij ons op het balkon zit en dat ik dat niet prettig vind. Als zij daar dan vervolgens niks mee doen, voel ik mij genoodzaakt om dat soort dingen te gaan doen. Ik heb dat beest hier ook al wel eens binnen gehad. Het feit dat ik mijn balkondeur dus niet open kan laten staan met mooi weer gaat mij dus écht te ver. Een kat snapt inderdaad niet dat hij daar niet moet komen, daarom vind ik dat je als kattenbaas moet zorgen dat je kat daar gewoon niet kan komen.
Marin: ik heb bij mijn hond ook geen radiografisch bestuurbaar onderdeeltje gevonden en tóch krijg ik het voor elkaar dat hij netjes op een plek poept waar hij mag poepen en niet bij onze buren midden in de tuin waar hun kindje vervolgens doorheen gaat zitten banjeren. Ook een hond is van oorsprong een wild dier, net als een kat. Ik vind het echt onfatsoenlijk van alle katteneigenaren met katten die buiten vrij rond lopen. Er zijn genoeg mensen die niet gediend zijn van vreemde katten in hun tuin en daar zit je dan wel mooi mee opgescheept, omdat andere mensen het nodig vinden om een kat te nemen die niet binnen kan zijn. Misschien moet je er dus maar wel van uitgaan dat er mensen zijn die wél last hebben van andermans katten. Niet iedereen is een kattenliefhebber, net zoals niet iedereen een hondenliefhebber is. Om die reden heb ik mijn hond dus ook aan de riem en laat ik 'm niet vrij door alle tuinen banjeren. Dat ik gek ben op dat beestje, wil niet zeggen dat iedereen dat is.
Ik heb overigens meerdere malen aan gegeven dat hun kat bij ons op het balkon zit en dat ik dat niet prettig vind. Als zij daar dan vervolgens niks mee doen, voel ik mij genoodzaakt om dat soort dingen te gaan doen. Ik heb dat beest hier ook al wel eens binnen gehad. Het feit dat ik mijn balkondeur dus niet open kan laten staan met mooi weer gaat mij dus écht te ver. Een kat snapt inderdaad niet dat hij daar niet moet komen, daarom vind ik dat je als kattenbaas moet zorgen dat je kat daar gewoon niet kan komen.
Gast- Gast
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Tuin...
» tuin op het oosten
» Ik heb, ik heb uit eigen tuin:
» hongerige kat in de tuin.
» tuin sproeien
» tuin op het oosten
» Ik heb, ik heb uit eigen tuin:
» hongerige kat in de tuin.
» tuin sproeien