Kat de tuin uit krijgen
+10
Aziraphale
bolus26
Minx
*Lookie*
Inge
Nala
Mari
loura
Jeanette
Tullow
14 plaatsers
Pagina 1 van 4
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Kat de tuin uit krijgen
Meiden, ik ben benieuwd naar jullie mening...
Er zit dagelijks een kat (ik denk een kater aan zijn omvang te zien) in mijn tuin die knalhard aan het miauwen is, dat door merg en been gaat. Een keertje is niet erg, maar hij doet het al ver voor ik wakker hoef te worden en ook een paar keer per dag. Erg irritant dus.
Ik heb zelf een poes, en die tolereerde hem eerst. Maar de laatste tijd wil ze niet meer naar buiten als die kat er zit of juist weer heel graag terug naar binnen als ze merkt dat hij er aan komt. Mijn kat is alles behalve een schijterd, ze heeft wel meerdere katten haar tuin uit gejaagd, maar deze kat blijft maar terug komen stalken.
Ik ben hem een beetje heel erg zat. Ik heb al een keer geprobeerd hem te vangen om te kijken van wie hij is (misschien is hij nog niet geholpen en doet hij daarom zo vervelend) Als ik de deur van mijn tuin open laat staan, komt hij ook gewoon doodleuk bij me binnen.
Vinden jullie dat ik het kan maken om water naar hem te gooien? Ik wil dat ie gewoon weg gaat, wil hem geen kwaad doen maar hij is echt SUPER irritant en ik zie even geen andere oplossing
Gast- Gast
Re: Kat de tuin uit krijgen
Ik denk dat water wel het meest effectieve is. Gooi dan geen emmer over 'm heen, maar met een plantenspuit of waterpistooltje, zodat het niet zo hard aankomt en hij zeiknat wordt. Als je een emmer over 'm heen gooit vind ik het wel heel zielig, maar zo beetje natspuiten zal 'm hopelijk wel leren.
Gast- Gast
ik voel agressiviteit opborrelen als ik je bericht lees Onze buren hebben een kat en die 'ontsnapt' uit het dakraam, op die manier kan de kat dus bij ons op het balkon komen. Ik wil geen kat van iemand anders in mijn tuin en al helemaal niet op mijn balkon. Ik heb de buren al eens gevraagd om het dakraam dicht te houden, want ik vind het gewoon vervelend als hier een kat op het balkon zit. Dat doen ze dus niet, de volgende keer dat dat beest hier op het balkon zit bel ik de dierenopvang en dan mogen de buren de kat daar weer ophalen en 70 euro neertellen. Hopelijk leren ze daar van. Heb het vriendelijk geprobeerd, maar op een gegeven moment is het klaar. Ik zie de buurman ook al iedere keer met een plantenspuit en koffiedik in de tuin bezit, die is er ook helemaal klaar mee.
Gast- Gast
Dromertje schreef:ik voel agressiviteit opborrelen als ik je bericht lees Onze buren hebben een kat en die 'ontsnapt' uit het dakraam, op die manier kan de kat dus bij ons op het balkon komen. Ik wil geen kat van iemand anders in mijn tuin en al helemaal niet op mijn balkon. Ik heb de buren al eens gevraagd om het dakraam dicht te houden, want ik vind het gewoon vervelend als hier een kat op het balkon zit. Dat doen ze dus niet, de volgende keer dat dat beest hier op het balkon zit bel ik de dierenopvang en dan mogen de buren de kat daar weer ophalen en 70 euro neertellen. Hopelijk leren ze daar van. Heb het vriendelijk geprobeerd, maar op een gegeven moment is het klaar. Ik zie de buurman ook al iedere keer met een plantenspuit en koffiedik in de tuin bezit, die is er ook helemaal klaar mee.
Sorry maar dat vind ik wel heel extreem. Vind niet dat je hen kunt verplichten het dakraam dicht te houden. Hou zelf dan een plantenspuit gereed en hopelijk leert ie 't dan af.
Gast- Gast
Ik snap het anders wel hoor, het is toch niet Dromertjes probleem dat die kat keer op keer 'ontsnapt'? Ik vind dat die mensen daar beter op moeten letten.Marin schreef:Dromertje schreef:ik voel agressiviteit opborrelen als ik je bericht lees Onze buren hebben een kat en die 'ontsnapt' uit het dakraam, op die manier kan de kat dus bij ons op het balkon komen. Ik wil geen kat van iemand anders in mijn tuin en al helemaal niet op mijn balkon. Ik heb de buren al eens gevraagd om het dakraam dicht te houden, want ik vind het gewoon vervelend als hier een kat op het balkon zit. Dat doen ze dus niet, de volgende keer dat dat beest hier op het balkon zit bel ik de dierenopvang en dan mogen de buren de kat daar weer ophalen en 70 euro neertellen. Hopelijk leren ze daar van. Heb het vriendelijk geprobeerd, maar op een gegeven moment is het klaar. Ik zie de buurman ook al iedere keer met een plantenspuit en koffiedik in de tuin bezit, die is er ook helemaal klaar mee.
Sorry maar dat vind ik wel heel extreem. Vind niet dat je hen kunt verplichten het dakraam dicht te houden. Hou zelf dan een plantenspuit gereed en hopelijk leert ie 't dan af.
Gast- Gast
Reva schreef:Ik zou voor een emmer gaan ipv plantenspuit.
+1.. Plantenspuit zijn ze vaak al gewend en niet bang voor. de emmer is effectief.
Gast- Gast
Ik zou ook voor de emmer gaan. Desnoods gooi je ernaast, daar schrikt ie vast ook wel van!
Zo hebben wij onze hond ook afgeleerd om overal om te blaffen in de kennel. Gewoon een emmer water erover heen!
Zo hebben wij onze hond ook afgeleerd om overal om te blaffen in de kennel. Gewoon een emmer water erover heen!
Tullow- Kletskop
- Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10
Storm schreef:Ik snap het anders wel hoor, het is toch niet Dromertjes probleem dat die kat keer op keer 'ontsnapt'? Ik vind dat die mensen daar beter op moeten letten.Marin schreef:Dromertje schreef:ik voel agressiviteit opborrelen als ik je bericht lees Onze buren hebben een kat en die 'ontsnapt' uit het dakraam, op die manier kan de kat dus bij ons op het balkon komen. Ik wil geen kat van iemand anders in mijn tuin en al helemaal niet op mijn balkon. Ik heb de buren al eens gevraagd om het dakraam dicht te houden, want ik vind het gewoon vervelend als hier een kat op het balkon zit. Dat doen ze dus niet, de volgende keer dat dat beest hier op het balkon zit bel ik de dierenopvang en dan mogen de buren de kat daar weer ophalen en 70 euro neertellen. Hopelijk leren ze daar van. Heb het vriendelijk geprobeerd, maar op een gegeven moment is het klaar. Ik zie de buurman ook al iedere keer met een plantenspuit en koffiedik in de tuin bezit, die is er ook helemaal klaar mee.
+1 Dromertje heeft niet voor die kat gekozen, die buren wel. En als buren er last van hebben moeten ze er wel wat aan doen vind ik. Zou ik zelf ook doen. Ik wil buren niet tot last zijn als ik voor een kat kies.
Gast- Gast
Of met irritante deur aan deur verkopers...wij hebben echt eens een pan water over zo'n kakkerlak heen gegooid, hij was werkelijk schijtirritant.Reva schreef:Altijd effectief. Ook met belletje trekkende buurkindjes
Gast- Gast
Gewoon een emmer water erover heen gooien, dan leert ie het vanzelf wel af.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Marin schreef:Dromertje schreef:ik voel agressiviteit opborrelen als ik je bericht lees Onze buren hebben een kat en die 'ontsnapt' uit het dakraam, op die manier kan de kat dus bij ons op het balkon komen. Ik wil geen kat van iemand anders in mijn tuin en al helemaal niet op mijn balkon. Ik heb de buren al eens gevraagd om het dakraam dicht te houden, want ik vind het gewoon vervelend als hier een kat op het balkon zit. Dat doen ze dus niet, de volgende keer dat dat beest hier op het balkon zit bel ik de dierenopvang en dan mogen de buren de kat daar weer ophalen en 70 euro neertellen. Hopelijk leren ze daar van. Heb het vriendelijk geprobeerd, maar op een gegeven moment is het klaar. Ik zie de buurman ook al iedere keer met een plantenspuit en koffiedik in de tuin bezit, die is er ook helemaal klaar mee.
Ja dit vind ik ook wel een beetje belachelijk.. Het is maar een kat hoor. En als je niet wilt dat tie op je balkon komt dan spuit je idd een beetje water in zn nek ofzo gaan ze ook wel van weg. Met mij zou je flinke ruzie krijgen als je me kat vasthoud en de dierenopvang belt.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Water er over heen gooien, weg jagen, en ik vind die van de dierenopvang bellen echt geniaal. Dat laatste doe je natuurlijk niet na 1 keer maar ik kan heel goed begrijpen dat je na tig keer het gewoon helemaal beu bent, jij kiest niet voor een beest.
Wat extremer, dit hebben vrienden van ons gedaan, verschillende buurtkatten hadden hun tuin uitgekozen tot toilet.
Nu hangt er over heel de schutting schrikdraad heen, met voltage dat normaal voor paarden gebruikt wordt, werkt perfect, nooit meer zo'n irritant beest van een ander in je tuin.
Wat extremer, dit hebben vrienden van ons gedaan, verschillende buurtkatten hadden hun tuin uitgekozen tot toilet.
Nu hangt er over heel de schutting schrikdraad heen, met voltage dat normaal voor paarden gebruikt wordt, werkt perfect, nooit meer zo'n irritant beest van een ander in je tuin.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
loura schreef:Marin schreef:Dromertje schreef:ik voel agressiviteit opborrelen als ik je bericht lees Onze buren hebben een kat en die 'ontsnapt' uit het dakraam, op die manier kan de kat dus bij ons op het balkon komen. Ik wil geen kat van iemand anders in mijn tuin en al helemaal niet op mijn balkon. Ik heb de buren al eens gevraagd om het dakraam dicht te houden, want ik vind het gewoon vervelend als hier een kat op het balkon zit. Dat doen ze dus niet, de volgende keer dat dat beest hier op het balkon zit bel ik de dierenopvang en dan mogen de buren de kat daar weer ophalen en 70 euro neertellen. Hopelijk leren ze daar van. Heb het vriendelijk geprobeerd, maar op een gegeven moment is het klaar. Ik zie de buurman ook al iedere keer met een plantenspuit en koffiedik in de tuin bezit, die is er ook helemaal klaar mee.
Ja dit vind ik ook wel een beetje belachelijk.. Het is maar een kat hoor. En als je niet wilt dat tie op je balkon komt dan spuit je idd een beetje water in zn nek ofzo gaan ze ook wel van weg. Met mij zou je flinke ruzie krijgen als je me kat vasthoud en de dierenopvang belt.
en jij zou flinke ruzie met mij krijgen als je je kat niet binnen kunt houden en ik daardoor bang moet zijn dat JOUW kat een noodlandig vanaf het dak op MIJN kind maakt. En dan verder niet te spreken over onze platgewalste viooltjes en kattenstront in de border.
Gast- Gast
Dromertje schreef:loura schreef:Marin schreef:Dromertje schreef:ik voel agressiviteit opborrelen als ik je bericht lees Onze buren hebben een kat en die 'ontsnapt' uit het dakraam, op die manier kan de kat dus bij ons op het balkon komen. Ik wil geen kat van iemand anders in mijn tuin en al helemaal niet op mijn balkon. Ik heb de buren al eens gevraagd om het dakraam dicht te houden, want ik vind het gewoon vervelend als hier een kat op het balkon zit. Dat doen ze dus niet, de volgende keer dat dat beest hier op het balkon zit bel ik de dierenopvang en dan mogen de buren de kat daar weer ophalen en 70 euro neertellen. Hopelijk leren ze daar van. Heb het vriendelijk geprobeerd, maar op een gegeven moment is het klaar. Ik zie de buurman ook al iedere keer met een plantenspuit en koffiedik in de tuin bezit, die is er ook helemaal klaar mee.
en jij zou flinke ruzie met mij krijgen als je je kat niet binnen kunt houden en ik daardoor bang moet zijn dat JOUW kat een noodlandig vanaf het dak op MIJN kind maakt. En dan verder niet te spreken over onze platgewalste viooltjes en kattenstront in de border.
Katten kunnen nog wel kijken als ze springen hoor
loura- Ratel
loura schreef:Dromertje schreef:loura schreef:Marin schreef:Dromertje schreef:ik voel agressiviteit opborrelen als ik je bericht lees Onze buren hebben een kat en die 'ontsnapt' uit het dakraam, op die manier kan de kat dus bij ons op het balkon komen. Ik wil geen kat van iemand anders in mijn tuin en al helemaal niet op mijn balkon. Ik heb de buren al eens gevraagd om het dakraam dicht te houden, want ik vind het gewoon vervelend als hier een kat op het balkon zit. Dat doen ze dus niet, de volgende keer dat dat beest hier op het balkon zit bel ik de dierenopvang en dan mogen de buren de kat daar weer ophalen en 70 euro neertellen. Hopelijk leren ze daar van. Heb het vriendelijk geprobeerd, maar op een gegeven moment is het klaar. Ik zie de buurman ook al iedere keer met een plantenspuit en koffiedik in de tuin bezit, die is er ook helemaal klaar mee.
Katten kunnen nog wel kijken als ze springen hoor
dus jij vindt het geen probleem dat jouw buren last hebben van je kat? Bovendien hebben katten nagels en met nagels kun je behoorlijk hard krabben. Helemaal als een kindje een onverwachte beweging maakt of aan zijn staart trekt o.i.d. Daarnaast lijkt het me niet bepaald fris als mijn dochter de kattenstront van je kat op gaat eten, omdat jij het nodig vindt dat je kat bij mij op het balkon loopt.
Gast- Gast
Een kat gaat echt niet zomaar mensen aanvallen hoor. Liever een kat in mijn tuin dan een ontsnapte pittbull ofzo. Katten kan je nou eenmaal niet binnen een grens houden, tenzij de tuin helemaal afgemaakt is. Ze zullen toch steeds een stapje verder gaan om op verkenning uit te gaan.
Ontopic: ik zou de plantenspuit erbij nemen of evt een hard geluid maken waar hij van schrikt.
Ontopic: ik zou de plantenspuit erbij nemen of evt een hard geluid maken waar hij van schrikt.
Nala- Fluisteraar
- Aantal berichten : 138
Punten : 166
Registratiedatum : 06-12-10
Dromertje, is het een gewoon dakraam of een kantelraam? Mocht het een kantel/kiepraam zijn dan kunnen ze die beter dicht houden ivm het gevaar dat katten zich daar aan op kunnen hangen of vast kunnen komen zitten.
Ik kan mij voorstellen dat het vervelend is een andere kat in je tuin / balkon, aan de andere kant tja het is maar een kat. Maar idd proberen met een beetje water.
Zero, het klinkt alsof de kat misschien krols is?! irritant zeg
Maar goed mijn katten komen dan ook niet buiten (alleen in eigen tuin) aangezien ik voor katten kies en mijn buren daar geen 'last' van hoeven te hebben
Ik kan mij voorstellen dat het vervelend is een andere kat in je tuin / balkon, aan de andere kant tja het is maar een kat. Maar idd proberen met een beetje water.
Maar goed mijn katten komen dan ook niet buiten (alleen in eigen tuin) aangezien ik voor katten kies en mijn buren daar geen 'last' van hoeven te hebben
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Het klinkt idd als een krolse kater. Voordeel is dat het vaak maar een tijdje is. Maar ik kan me wel voorstellen dat het erg vervelend is.
Wat de meeste meiden al zeggen, (veel) water over de kat gooien is vaak de beste optie. Koffieprut schijnt ook te helpen maar heb ik zelf nooit geprobeerd.
Wat de meeste meiden al zeggen, (veel) water over de kat gooien is vaak de beste optie. Koffieprut schijnt ook te helpen maar heb ik zelf nooit geprobeerd.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
*Lookie* schreef:Het klinkt idd als een krolse kater. Voordeel is dat het vaak maar een tijdje is. Maar ik kan me wel voorstellen dat het erg vervelend is.
Een kater kan niet krols worden.
Ik zou ook een emmer water over die kat gooien!
Gast- Gast
Inge schreef:Dromertje, is het een gewoon dakraam of een kantelraam? Mocht het een kantel/kiepraam zijn dan kunnen ze die beter dicht houden ivm het gevaar dat katten zich daar aan op kunnen hangen of vast kunnen komen zitten.
Inderdaad, zo denk ik er ook over. Je hebt ook wel spul bij de dierenwinkel dat je in de tuin kunt spuiten, er zit een luchtje aan dat katten niet fijn vinden en ze daardoor jouw tuin niet ingaan. Of het werkt? Dat weet ik niet.
Mensen verklaren ons wel eens voor gek dat wij de hele tuin af gaan zetten. Ik wil geen platte kat en ik wil geen ruzie met mijn buren. Het is nergens voor nodig dat een kat door de hele buurt moet lopen.
En inderdaad, katers worden niet krols.
Gast- Gast
Storm schreef:Of met irritante deur aan deur verkopers...wij hebben echt eens een pan water over zo'n kakkerlak heen gegooid, hij was werkelijk schijtirritant.Reva schreef:Altijd effectief. Ook met belletje trekkende buurkindjes
Whaha! Storm
Gast- Gast
Ik zou ook voor het water gaan, al weet ik niet of dat zal helpen.. Onze poes vind water helemaal geweldig, die gaat het liefst met mij douchen..
Gast- Gast
Aah wat lief. Mijn kat is al bang als je boe zegt. Dus van water zou hij helemaal een trauma krijgenAuxo schreef:Ik zou ook voor het water gaan, al weet ik niet of dat zal helpen.. Onze poes vind water helemaal geweldig, die gaat het liefst met mij douchen..
loura- Ratel
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Tuin...
» tuin op het oosten
» Ik heb, ik heb uit eigen tuin:
» hongerige kat in de tuin.
» tuin sproeien
» tuin op het oosten