tuin op het oosten
+8
meisjesmama
Lady4
rapa nui
Atelier Madame
Floor
Jerry
Error
Live Laugh Love
12 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
tuin op het oosten
We gaan volgende week weer bij een andere woning kijken. Ziet er opzich leuk uit, even afwachten natuurlijk.
Maar de tuin is op het oosten en 13 meter diep.
Heeft iemand zo;n tuin? Wanneer heb je dan de zon?
Maar de tuin is op het oosten en 13 meter diep.
Heeft iemand zo;n tuin? Wanneer heb je dan de zon?
Live Laugh Love- Fluisteraar
- Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10
Re: tuin op het oosten
Wij hebben een tuin half op het oosten (zijkant van ons huis) en half op het zuiden.. We hebben ochtends de zon aan de zijkant van het huis, in de middag staat hij op het zuiden.
Error- Prater
- Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Met 'n tuin strak op 't oosten heb je 's ochtends zon. Wat mensen vaak willen is een tuin om het zuid(/west) volgens mij. De zon komt Op in het Oosten en gaat via zuid Weg in het Westen
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Ja dat weet ik. Vroeg me af of je met een 13 m diepe tuin aan het einde van je tuin wel tot later zon hebt. Ik vind dat namelijk wel belangrijk! Lekker 's avonds in het zonnetje in je tuin eten!Jerry schreef:Met 'n tuin strak op 't oosten heb je 's ochtends zon. Wat mensen vaak willen is een tuin om het zuid(/west) volgens mij. De zon komt Op in het Oosten en gaat via zuid Weg in het Westen
Live Laugh Love schreef:Ja dat weet ik. Vroeg me af of je met een 13 m diepe tuin aan het einde van je tuin wel tot later zon hebt. Ik vind dat namelijk wel belangrijk! Lekker 's avonds in het zonnetje in je tuin eten!Jerry schreef:Met 'n tuin strak op 't oosten heb je 's ochtends zon. Wat mensen vaak willen is een tuin om het zuid(/west) volgens mij. De zon komt Op in het Oosten en gaat via zuid Weg in het Westen
Hmm ben er bang voor, heb je wel echt een korte tijd zon in je tuin, je zit dan met namelijk steeds in de schaduw, omdat dan savonds de zon voor op je huis staat..
Error- Prater
- Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Wij hebben een tuin op het oosten en vanaf 's ochtends heb je dan zon in je tuin. Rond 17.00 uur is hij (ver) weg.
Onze tuin is trouwens 12m diep.
Gast- Gast
Birgit schreef:Wij hebben een tuin op het oosten en vanaf 's ochtends heb je dan zon in je tuin. Rond 17.00 uur is hij (ver) weg.
Ook niet achterin de tuin nog zon? Hmm.. dat vind ik dan wel een nadeel. Juist de avonden in de tuin lijkt me heerlijk!
Ligt er ook aan hoe hoog je huis is
Maar ben er een beetje bang voor dat je eind van de middag/'s avonds geen zon meer in je tuin hebt...
Maar ben er een beetje bang voor dat je eind van de middag/'s avonds geen zon meer in je tuin hebt...
Jerry- Ratel
Live Laugh Love schreef:Birgit schreef:Wij hebben een tuin op het oosten en vanaf 's ochtends heb je dan zon in je tuin. Rond 17.00 uur is hij (ver) weg.
Ook niet achterin de tuin nog zon? Hmm.. dat vind ik dan wel een nadeel. Juist de avonden in de tuin lijkt me heerlijk!
dat hangt ook af van je eigen huis en de huizen om je heen.
onze tuin ligt op het noorden, dat was bij ons vorige huis ook, daar hadden we eigenlijk nooit zon. Deze tuin is iets dieper en de huizen langs ons zijn lager dan bij ons oude huis dus we hebben hier veel meer zon.
misschien hebben de bewoners wel foto's die je via de makelaar kunt vragen om te zien als het echt zo belangrijk voor je is.
Veel mensen dachten (en denken) dat wij ook geen zon hebben, tot we foto's laten zien of ze bij ons in de tuin zitten te bakken in de zon.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Hier ook een tuin op het noorden, en we hebben vanaf half 1 in de middag zon.. alleen omdat we nogal een hoge coniferenhaag hebben valt er af en toe wat schaduw. Maar we gaan binnenkort snoeien om de tuin zonproof te maken :p
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Hier een tuin op het zuid oosten. Ik heb tot ca. 17.00-18.00 uur zon in de achtertuin dus je kunt niet in de zon eten/'s avonds in de zon zitten. In het weekend heb ik juist wel weer dat ik de hele dag lekker in het zonnetje kan liggen en dat vind ik eigenlijk nog lekkerder dan dat je avondzon hebt. Ik vind het ook erg van de huizen/schuttingen erom heen afhangen / hoe de schaduw valt. Ik heb in de zomer voor mijn huis ook een bankje staan en kan daar na mijn werk nog wel een poos in het zonnetje zitten (tot ook hier weer de schaduw er over valt door de huizen tegenover mijn huis.) Ik zou inderdaad ook naar foto's oid vragen van de bewoners zodat je kunt zien hoe de zon bij hun echt in de tuin schijnt.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Ik vind een tuin met zon ook erg belangrijk en heb daardoor ook al flink wat huizen laten schieten. Omdat ik zo onregelmatig werk, wil ik het liefst een tuin met de hel dag zon, zodat ik zowel als ik 's ochtends als 's avonds vrij ben, van het zonnetje kan genieten.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
We hebben deze week om half 6 een bezichtiging, dus ben benieuwd. Ik ga het zeker aan de makelaar vragen!
Dan heb je ook meteen gezien waar de zon aan het eind van de middag was...
En? Hoe was 't?
En? Hoe was 't?
Jerry- Ratel
Live Laugh Love schreef:Birgit schreef:Wij hebben een tuin op het oosten en vanaf 's ochtends heb je dan zon in je tuin. Rond 17.00 uur is hij (ver) weg.
Nee, bij ons niet. Wij wonen in een rij maar verspringen aan de ene kant met de buren.
Toch zit ik 's avonds in de zomer regelmatig buiten en dan is het ook nog lekker.
Gast- Gast
Jerry schreef:Dan heb je ook meteen gezien waar de zon aan het eind van de middag was...
En? Hoe was 't?
Einde van de week pas.. spannend!
Oh haha, ik dacht dat je gister al ging:P
Wij hebben de voortuin op 't oosten. Zal eens opletten wanneer die uit de zon gaat.
Wij hebben de voortuin op 't oosten. Zal eens opletten wanneer die uit de zon gaat.
Jerry- Ratel
Nee was het maar zooo Ben benieuw dnaar de zon in jou tuin! Lief dat je wilt kijken!Jerry schreef:Oh haha, ik dacht dat je gister al ging:P
Live Laugh Love schreef:Nee was het maar zooo Ben benieuw dnaar de zon in jou tuin! Lief dat je wilt kijken!Jerry schreef:Oh haha, ik dacht dat je gister al ging:P
Het viel me nog alles mee! Om 13:00 had ik nog geen schaduw in de voortuin. Daarna ben ik een hele poos niet thuisgeweest en kan je dus ook niet vertellen hoe 't aant einde van de middag was
Jerry- Ratel
Ik ben heel benieuwd wat je ervaring is.. en hopelijk schijnt gewoon het zonnetje even dan kan je het zelf zien.
Wij zijn namelijk ook bezig met een huis met een tuin op het oosten en hebben een nu een tuin op het zuidwesten.
Maar wij kunnen het niet zien want het huis word dan pas mei 2012 opgeleverd dus echt een idee heb ik nu niet.
Wij zijn namelijk ook bezig met een huis met een tuin op het oosten en hebben een nu een tuin op het zuidwesten.
Maar wij kunnen het niet zien want het huis word dan pas mei 2012 opgeleverd dus echt een idee heb ik nu niet.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Om 18:00 is de zon lang en breed vertrokken uit de voortuin (voor 't idee: toen ik vanmiddag om 18:00 thuis kwam, was de zon uit onze tuin, voorbij het stoepje, voorbij het grasveld voor ons huis, voorbij de straat, voorbij de voortuin van de overburen, maar scheen daar nog wel op 't raam); ik schat zo'n 25 meter...
Jerry- Ratel
We hadden de bezichtiging vandaag en idd geen zon meer in de achtertuin, maar zelfs niet in de voortuin (op het zuiden). Verder was het huis wel leuk.
Zaterdag gaan we tijdens de open huizen dag langs en kunnen we aan de mensen zelf vragen hoe het zit.
Spannend allemaal!
Zaterdag gaan we tijdens de open huizen dag langs en kunnen we aan de mensen zelf vragen hoe het zit.
Spannend allemaal!
Wij hebben na 5 uur helaas geen zon meer, ik zou daarom nooit meer een tuin met zon op het oosten kiezen want ik ben om 5 uur klaar met werken.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Live Laugh Love schreef:We hadden de bezichtiging vandaag en idd geen zon meer in de achtertuin, maar zelfs niet in de voortuin (op het zuiden). Verder was het huis wel leuk.
Spannend allemaal!
Zeker spannend!
Hou er wel rekening mee dat de zon nu nog erg laag staat he, vergeleken met de zomermaanden. Dus is ie ook eerder weg uit de tuin. Wij hebben de achtertuin op het noorden (ook niet ideaal haha). Vandaag had ik tot een uur of 2 zon in de achtertuin, maar in de zomer is dit tot een uur of 7 's avonds.
lente- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10
Wij hebben een tuin op het noor oosten en wij hebben in de middag achterin wel zon en zowiezo in de avond. zeker als de zon hoger staat. Onze tuin is ook diep.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: