Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hongerige kat in de tuin.

3 plaatsers

Ga naar beneden

hongerige kat in de tuin.  Empty hongerige kat in de tuin.

Bericht  lieke89 vr 30 sep 2011 - 2:49

Al de hele tijd zit de kat van de boven-buurman in mijn tuin te mouwen. buurman is de laatste tijd echt nooit meer thuis en heb het idee dat het arme beestje soms dagen buiten is. Vanacht kwam hij ook pas om 2 uur thuis (het is nogal gehorig hier) en was hij alweer vroeg weg. Maargoed, ik heb echt het idee dat dat beestje honger heeft. Ik hou persoonlijk helemaal niet van katten en als hij bij ons binnen loopt jaag ik hem altijd weg omdat ik niet wil dat hij zich hier thuis voelt. Maar nu is hij zo aan het mouwen en rent hij naar me toe zodra ik een stap buiten zet. Ik vind het echt zielig. Ik heb hem al water proberen te gegeven maar ik heb totaal geen idee wat ik hem van eten kan geven. Hebben jullie tips.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hongerige kat in de tuin.  Empty Re: hongerige kat in de tuin.

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 2:59

Misschien kun je een bakje brokjes bij de deur van de buurman zetten?
Of een lapje vlees voor op brood...

Gast
Gast

Bericht  Pien vr 30 sep 2011 - 3:00

IK zou hem niet gaan voeren, Hoe zielig ook... Als je eenmaal iets geeft, blijft de kat bij je vragen...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Rovine vr 30 sep 2011 - 3:03

Katten zijn wel erg goed in doen alsof ze honger hebben. Als ik de katten eten geef proberen ze het doodleuk een kwartier later bij mijn vriend of andersom. De kat van mijn ouders was ook regelmatig de hort op, bij hen kreeg hij genoeg te eten, maar de buren hadden lekkerdere brokjes en gaven hem kaas (wat hij niet mag).

Het kan ook gewoon flink aandachtstekort zijn, hoeft niet per se honger te zijn. Ik denk niet dat ik hem zou gaan voeren (tenzij ik zeker wist dat hij thuis niks krijgt) omdat ze dan helemaal niet meer weggaan. Beste optie is misschien toch even overleggen met de buurman.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  lieke89 vr 30 sep 2011 - 3:07

Ik snap wat je bedoelt pien. Daarom vind ik het ook echt vervelend omdat ik hem liever niets geef. Vorige keer was de buurman zijn kitten kwijt en vervolgens gaat meneer weg. Mijn vriend en ik hadden die kitten toen snel gevonden maar vervolgens is de buurman de hele nacht niet thuis geweest. Ergens vind ik ook dat dit niet mijn probleem moet zijn.
Maargoed, dan hoop ik maar dat hij doet alsof. Ik neem ook aan dat als ze echt heel honger hebben hun jachtinstinct er ook wel voor zorgt dat ze aan eten komen.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 3:09

Ik zou ook naar je buurman gaan, misschien heeft hij het niet in de gaten?

Gast
Gast

Bericht  lieke89 vr 30 sep 2011 - 3:25

Tja, mijn buurman is nou niet bepaald iemand waar ik graag bij op de stoep staat. Hij gebruikt drugs en het lijkt soms net of hij zijn hele kamer aan het verbouwen is als hij een boze bui heeft. Dan vloekt en tiert hij er echt op los. Misschien dat m'n vriend naar hem toe kan gaan want persoonlijk blijf ik het liefst zo ver mogelijk bij hem uit de buurt.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 3:39

Anders een briefje in de bus met wat je ziet...maar ik zou het liever face to face doen. Maar heeft hij ooit naar tegen jou gedaan ? Groeten jullie elkaar?

Gast
Gast

Bericht  lieke89 vr 30 sep 2011 - 3:48

Nou, Hij is niet agressief naar mij toe, eerder het tegenover gestelde. Hij kijkt me altijd na en noemt me altijd 'de mooie buurvrouw'. Ook als ik in de tuin lig te zonnen kijkt hij soms over het balkon terwijl ik er juist onder lig om uit zijn zicht te blijven. Ik krijg gewoon echt de kriebels van die man. Verder zeg ik hem wel gewoon gedag hoor. Ik ben van mening dat ik hem beter 'te vriend' kan houden dan ik hem straks als vijand heb.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 3:49

Ja maar je kan toch aankaarten wat je ziet? Hoeft toch net boos of wat ook?

Gast
Gast

Bericht  lieke89 vr 30 sep 2011 - 4:04

Nee, je hebt ook wel gelijk. Maar er speelt ook nog een andere situatie die we nog moeten aankaarten waar hij waarschijnlijk nogal uitbundig op kan reageren en dat wil ik eerst dat uit de weg hebben. Mijn vriend moet vanavond (als ie dan ook eindelijk een keertje thuis is) sowieso naar hem toe want wij hebben schade door een lekkage bij hem. Gelukkig weet mijn vriend beter hoe hij met hem om moet gaan dus als dat uit de weg is kan ik hem wel vragen hoe het met z'n kat zit. Het natuurlijk niet de bedoeling dat hij iedere keer hier komt.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 4:19

Nee idd. Maar hou wel in de gaten dat je vaak beter dingen aan kan kaarten dan op kan kroppen. Want dan komen er irritaties en ruzies. Goed dat je vriend sowieso nog gaat. Vervelend wel dat het om een lekkage gaat.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: