Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer tweede kindje?

+11
RYW
maiadebij
Dora
Filoria
Susan
PapillonRose
Printje
Bruintje Beer
PiP
JD
Welles
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wanneer tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer tweede kindje?

Bericht  PapillonRose vr 29 apr 2011 - 9:06

Razz_ schreef:PR ik wist niet dat je vrijgezel was? Is het lang over tussen de vader van A en jou? En trek je het zo wel in je eentje?
Het is over sinds ik erachter kwam dat ik zwanger was. Dus ben al weer dik een jaar vrijgezel. Hij komt wel ongeveer eens per week langs om A. te zien. In mijn eentje red ik het best, hoewel ik wel veel hulp heb van familie als het nodig is. Maar tot nu toe heb ik behalve oppas als ik naar school ga nog niet echt dringend hulp nodig gehad bij iets. Het is soms wel zwaar en best vermoeiend om het alleen te doen, maar ik krijg er ook zoveel voor terug Very Happy
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer tweede kindje?

Bericht  Dora vr 29 apr 2011 - 9:51

Je moet er voor gaan wanneer jullie je er klaar voor voelen.
En tja, lichamelijk...
A.nouk was 6 maanden toen ik zwanger raakte, tja, we wilde ze graag kort op elkaar, maar ik had ook niet verwacht dat ik de eerste beste ronde zwanger zou zijn. En ik kan je zeggen dat het best pittig is.
A.nouk loopt nog niet zelfstandig, maar wilt wel graag stappen (dus erg belastend voor mijn rug) en moet nog veel getild worden. Ook ben ik erg moe en ik kan dus niet altijd even gaan rusten ofzo. Dat moet ik echt tijdens haar middagdutje doen (ze slaapt nog maar 1x per dag) terwijl ik dan vaak ook wil strijken of andere dingen waar ik ze niet goed bij kan 'gebruiken'.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer tweede kindje?

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 10:29

Ik had er liever een klein leeftijdsverschil tussen gehad, maar ja, de situatie was nou eenmaal zo dat dat niet ging lukken. Nu ik zie hoe goed mijn zoon zich op deze leeftijd kan vermaken en hoe makkelijker het steeds wordt vind ik het ook niet meer zo erg dat er waarschijnlijk (als het lukt) wat langer tussen zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer tweede kindje?

Bericht  maiadebij vr 29 apr 2011 - 10:30

Bij mij kriebelde het alweer toenN 5 maanden was, maar door de bv had ik nog geen cyclus :-) met 10 maanden werd ik weer licht ongesteld en met 11 maanden zwanger. De eerste zwangerschap had ik zonder klachten, echt een super zwangerschap! De tweede was idd wel zwaarder. N liep wel met 14 maanden, maar moest evengoed nog veel getild worden. Daarnaast kan je niet even rusten als je daar behoefte aan hebt. Maar al met al wel goed te doen hoor. Als ik het over mocht doen, zou ik het niet anders willen! Ik merk nu al hoe leuk ze samen 'spelen'.

Ik hoop ooit een derde te krijgen, maar pas als J een jaar of 2 is. Dan zit N op school, isJ een stuk groter en hoop ik nog 1 x volop van zwanger zijn/ baby'tje/ borstvoeding etc te kunnen genieten. Want de tweede zwangerschap is wel wat aan me voorbij gegaan.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer tweede kindje?

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 11:18

.


Laatst aangepast door Coco op ma 20 jun 2011 - 7:35; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer tweede kindje?

Bericht  RYW vr 29 apr 2011 - 11:49

Mijn oudste was 3 jaar en 3 maanden toen zijn broertje geboren werd. Ik ervaar het als perfect. Hij begreep van alles, vooral dat het 'zijn' Ben was, kon helpen (babydoekjes aangeven enzo) en is geen seconde jaloers geweest. Juist heel erg behulpzaam. Nu zijn ze 6 en 3, en ze zijn echt heel goeie vriendjes, ze zijn echt gek op elkaar en hangen enorm aan elkaar. Ik ben heel, heel trots op hoe ze het samen doen en hoe ze met elkaar omgaan.

Qua derde kindje weet ik het niet. Ben is nu al 3, dus daar zit sowieso al meer tijd tussen, en dan wonen mijn vriend en ik nog niet eens samen Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer tweede kindje?

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 12:18

Tussen Lise en Mas zit ruim 4,5 jaar, tussen Mas en Amé maar 11 maanden.
Ik vond de overgang van Lise en Mas groter dan van Mas en Amé, je zit er dan nog helemaal in. Mas loopt nu sinds een maandje maar het wordt nu juist zwaarder. Ik moet hem overal vandaan plukken.
Voor de rest gaat Amé gewoon in het dagelijks leven mee, het enige wat ik wel vind is als je weg moet dat het een hele onderneming is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer tweede kindje?

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 19:20

Weetjewel schreef:Tussen Lise en Mas zit ruim 4,5 jaar, tussen Mas en Amé maar 11 maanden.
Ik vond de overgang van Lise en Mas groter dan van Mas en Amé, je zit er dan nog helemaal in. Mas loopt nu sinds een maandje maar het wordt nu juist zwaarder. Ik moet hem overal vandaan plukken.
Voor de rest gaat Amé gewoon in het dagelijks leven mee, het enige wat ik wel vind is als je weg moet dat het een hele onderneming is.

+1!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer tweede kindje?

Bericht  Welles vr 29 apr 2011 - 20:52

Wat een hoop reacties, dank jullie wel! Het is erg fijn om te weten hoe andere moeders het ervaren hebben of zouden willen.

Ik blijf het lastig vinden... Puur voor mijn lijf zou het handiger zijn als ik nog een tijdje zou wachten, maar het lijkt me zó leuk voor de kindjes als er weinig leeftijdsverschil tussen zou zitten. Bovendien lijkt het hebben van twee kinderen me een enorme rijkdom (alhoewel mijn zoontje zó fantastisch, lief, vrolijk en makkelijk is dat een tweede alleen maar tegen kan vallen :P) en lijkt het me echt een voordeel dat je er niet weer helemaal opnieuw in hoeft te komen (maar dat is misschien ook pas als ze een jaar of 3-4 schelen) en dat je bijvoorbeeld minder lang met het gedoe zit wanneer de oudste op school zit en de jongste nog op de creche.
Nou ja, eigenlijk is de belangrijkste zin die steeds in mijn hoofd rondzwerft 'wat maken die 6-9 zware maanden (einde zwangerschap en begin babytijd) nou uit als je het afweegt tegen de lol die jij en je kinderen er de rest van hun leven van zullen hebben'. (Waarbij ik er blind vanuit ga dat de kinderen elkaar ook geweldig zullen vinden en nóóit ruzie zullen hebben haha)

Gelukkig moet manlief er nog even over nadenken, dus ik heb ook nog even de tijd smile Ooooooh, die stomme klepperende eierstokken! Ik had niet gedacht dat die weer net zo sterk zouden terugkomen als het eerste kindje er eenmaal was!
Welles
Welles
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 30
Punten : 35
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer tweede kindje?

Bericht  Filoria za 30 apr 2011 - 2:44

Minneke schreef:Maar volgens mij heb jij ook een uitzonderlijk makkelijk/lief kind Filoria smile !
Haha dat is leuk om te horen. Ik geloof dat ik inderdaad wel geluk heb met zijn rustige karakter.

Maar jij hebt dan weer zo'n stoere meid die overal vol overgave in springt (heb haar maar eventjes gezien natuurlijk, maar zo lijkt ze me) en dat lijkt me ook heel leuk Very Happy Zo ben ik zelf ook meer, dus het blijft wennen dat mijn zoontje wat meer is van het 'de kat uit de boom kijken'.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer tweede kindje?

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 3:58

Filoria schreef:
Minneke schreef:Maar volgens mij heb jij ook een uitzonderlijk makkelijk/lief kind Filoria smile !
Haha dat is leuk om te horen. Ik geloof dat ik inderdaad wel geluk heb met zijn rustige karakter.

Maar jij hebt dan weer zo'n stoere meid die overal vol overgave in springt (heb haar maar eventjes gezien natuurlijk, maar zo lijkt ze me) en dat lijkt me ook heel leuk Very Happy Zo ben ik zelf ook meer, dus het blijft wennen dat mijn zoontje wat meer is van het 'de kat uit de boom kijken'.

Haha, ja je maakt wat mee met Fenne als dochter. Net nog in het park. We zaten wat kibbeling te eten en ineens springt ze er vandoor, richting voetbalveld. 'Hallo kindjes, Fenne doet ook mee!' ('De kindjes' waren jongens van een jaar of 12 laughcry )

Ik zou best een dagje met je willen ruilen haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer tweede kindje?

Bericht  Filoria za 30 apr 2011 - 4:00

Minneke schreef: 'Hallo kindjes, Fenne doet ook mee!' ('De kindjes' waren jongens van een jaar of 12 laughcry )
Hahaha geweldig Very Happy Very Happy Very Happy
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer tweede kindje?

Bericht  Kat1980 zo 1 mei 2011 - 3:38

Ik denk dat het er inderdaad aan ligt hoe je oudste kind is en voor elke leeftijd zijn wel voor- en nadelen te bedenken. Persoonlijk vond ik het best zwaar om zwanger te zijn terwijl er hier een drukke peuter rondliep en ook nu vind ik het na een zware nacht best pittig, omdat mijn 2 kids precies langs elkaar heen slapen en ik zelf dus niet even kan gaan liggen. Maar de oudste is inderdaad al zeer zelfstandig en kan helpen met bepaalde dingen, dus dat is zeker een voordeel van deze leeftijd.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer tweede kindje?

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 3:48

Zoals je zelf al zegt, hoeveel je kinderen schelen, is niet altijd een garantie of ze goed met elkaar kunnen opschieten of niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer tweede kindje?

Bericht  Susan zo 1 mei 2011 - 4:06

Minneke schreef:

Haha, ja je maakt wat mee met Fenne als dochter. Net nog in het park. We zaten wat kibbeling te eten en ineens springt ze er vandoor, richting voetbalveld. 'Hallo kindjes, Fenne doet ook mee!' ('De kindjes' waren jongens van een jaar of 12 laughcry )


Yrsa doet dat ook, die ging laatst ook gewoon meedoen met een veel grotere jongen die in zijn eentje stond te voetballen. Hij ging wel heel lief met haar met de bal spelen, dat was wel leuk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer tweede kindje?

Bericht  Pussycat zo 1 mei 2011 - 8:22

''vroeger'' dacht ik altijd nou een jaar of 3 ertussen lijkt me wel mooi.
Want dan kan onze oudste kind al een heleboel zelf en luistert hopelijk naar ons Laughing
Dus dan kan ik een baby erbij wel handelen.

Maaaarr.... het liefste zou ik nu alweer willen Embarassed
En mijn man doet vrolijk mee hahaha. Hij maakt me helemaal gek. Volgens hem ben ik alweer zwanger, omdat ik stemmingswisselingen schijn te hebben die eerst weg waren en nu dus terug zouden zijn laughcry
En mijn buik begint iets op te bollen? Terwijl ik juist aan het afvallen ben (wat ook redelijk lukt).

Nou ja we gaan een zwangerschapstest halen... en stiekem ben ik best een beetje teleurgestelt als het niet zo zou zijn.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer tweede kindje?

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 8:28

Susan schreef:
Minneke schreef:

Haha, ja je maakt wat mee met Fenne als dochter. Net nog in het park. We zaten wat kibbeling te eten en ineens springt ze er vandoor, richting voetbalveld. 'Hallo kindjes, Fenne doet ook mee!' ('De kindjes' waren jongens van een jaar of 12 laughcry )


Yrsa doet dat ook, die ging laatst ook gewoon meedoen met een veel grotere jongen die in zijn eentje stond te voetballen. Hij ging wel heel lief met haar met de bal spelen, dat was wel leuk.

Hihi, leuk is dat he? Maar soms weten die kinderen ook niet zo goed wat ze ermee aan moeten volgens mij. Gelukkig merken onze kleine meisjes daar nog niks van. Die denken gewoon nog dat de hele wereld om hen draait (en zo hoort het ook op die leeftijd). Wat zou het soms toch fijn zijn om weer even zo onbevangen in het leven te kunnen staan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer tweede kindje?

Bericht  firda zo 1 mei 2011 - 8:43

Ik heb en vrij makkelijk zwangerschap gehad. Ook nu is hij heel rustig en makkelijk.
Geen idee hoe mij tweede zwangerschap zou zijn.
Maar wij wachten nog even met een tweede tot na onze vakantie. En dan zien we wel waar schip strand!

firda
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 176
Registratiedatum : 03-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer tweede kindje?

Bericht  Mida4you zo 1 mei 2011 - 18:32

Wij willen ook ooit nog wel een 2e kindje. Maar omdat ik een hele zware bevalling heb gehad met alles erop en eraan moet ik er toch nog lang niet aan denken!!! En omdat Z. een slechte start heeft gemaakt, hele dag huilen en dan moesten we er in de nacht ook nog gem. 12x uit. Ik was hartstikke kapot. Ik merk het nu nog soms wel. Nee wij wachten er nog wel een paar jaartjes mee. Gelukkig draaide ze rond de 4e maand bij is ze nu een super vrolijk meisje die lekker de hele nacht doorslaapt en de hele dag lacht Very Happy
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer tweede kindje?

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 6:41

Ik ben nu weer net zwanger! dus tussen mijn zoon en de baby zit dan 1 jaar en 9 maanden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer tweede kindje?

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 6:52

Laurientje85 schreef:Ik ben nu weer net zwanger! dus tussen mijn zoon en de baby zit dan 1 jaar en 9 maanden!

Gefeliciteerd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer tweede kindje?

Bericht  PiP ma 2 mei 2011 - 6:55

firda schreef:Ik heb en vrij makkelijk zwangerschap gehad. Ook nu is hij heel rustig en makkelijk.
Geen idee hoe mij tweede zwangerschap zou zijn.
Maar wij wachten nog even met een tweede tot na onze vakantie. En dan zien we wel waar schip strand!
PM

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer tweede kindje?

Bericht  Mida4you ma 2 mei 2011 - 7:01

Gefeliciteerd Laurientje!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer tweede kindje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum