Speen valt er constant uit..
+7
bella
Mida4you
mama van Mila
smurfie
Susan
icon
PapillonRose
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Speen valt er constant uit..
Vast een bekend probleem voor degenen waarvan het kindje een speen heeft / had?
Iemand de gouden tip hoe ik hiermee om kan gaan?
Mijn meisje is namelijk erg dol op haar speentje, en als hij eruit valt wordt ze helemaal hysterisch.. Als ze uit bed is probeer ik hem er dan gewoon zo vaak mogelijk weer in te stoppen, en soms als ik haar even zelf wil laten 'spelen' dan plak ik hem aan één kant vast met luiertape op advies van een kinderarts. Dat durf ik wel te doen omdat ik er dan toch zelf bij ben.
Maar vooral als ze in bedje ligt heb ik een probleem. Vaak is ze best moe genoeg om te gaan slapen, maar zodra dat ding er weer uit ligt is het krijsen. Laten huilen helpt niet, dan wordt ze helemaal overstuur op den duur. Vaak ga ik er dan maar bij zitten en stop hem net zolang weer terug tot ze slaapt. Als ik mazzel heb slaapt ze dan lekker door, als ik pech heb wordt ze 5 min. later weer wakker omdat ze hem weer niet in haar mondje heeft kunnen houden. Aargh!
Vastplakken en dan aan beide kanten zou me een ideale oplossing lijken voor in bedje, maar dat ga ik natuurlijk niet doen want ik ben veel te bang dat ze dan stikt ofzo! Misschien hier iemand een goede tip? Of gewoon afwachten tot deze fase hopelijk gauw voorbij is ?
Iemand de gouden tip hoe ik hiermee om kan gaan?
Mijn meisje is namelijk erg dol op haar speentje, en als hij eruit valt wordt ze helemaal hysterisch.. Als ze uit bed is probeer ik hem er dan gewoon zo vaak mogelijk weer in te stoppen, en soms als ik haar even zelf wil laten 'spelen' dan plak ik hem aan één kant vast met luiertape op advies van een kinderarts. Dat durf ik wel te doen omdat ik er dan toch zelf bij ben.
Maar vooral als ze in bedje ligt heb ik een probleem. Vaak is ze best moe genoeg om te gaan slapen, maar zodra dat ding er weer uit ligt is het krijsen. Laten huilen helpt niet, dan wordt ze helemaal overstuur op den duur. Vaak ga ik er dan maar bij zitten en stop hem net zolang weer terug tot ze slaapt. Als ik mazzel heb slaapt ze dan lekker door, als ik pech heb wordt ze 5 min. later weer wakker omdat ze hem weer niet in haar mondje heeft kunnen houden. Aargh!
Vastplakken en dan aan beide kanten zou me een ideale oplossing lijken voor in bedje, maar dat ga ik natuurlijk niet doen want ik ben veel te bang dat ze dan stikt ofzo! Misschien hier iemand een goede tip? Of gewoon afwachten tot deze fase hopelijk gauw voorbij is ?
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Re: Speen valt er constant uit..
Onze dochter is bijna een half jaar en kan de speen nog net niet zelf terugstoppen in haar mond. Soms lukt het wel, maar vaker lukt het niet. Dit betekent dat we er 's nachts uitgaan om haar de speen terug te geven, want ik ga haar de speen niet vast op haar gezicht tapen. Dat lijkt me niet zo'n goed idee. We hebben nu ook een Happy Cuddle, een speenknuffel waar je de speen in kunt doen en dan lukt het haar al veel vaker om de speen terug te doen. Goed, ik zou ook weleens door willen slapen, maar toch niet door de speen aan haar gezicht te tapen. Volgens mij is dan de oplossing dat je zelf loopt .
icon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 24
Punten : 37
Registratiedatum : 20-11-10
Ja precies, dat tapen vind ik een veel te eng idee dus ga ik ook echt niet doen hoor! En 's nachts heb ik er gelukkig geen last van, dan slaapt ze weer wel vast genoeg. Dus dat valt heel erg mee qua nachtrust enzo.
Alleen overdag is het de laatste dagen soms zo erg dat ik het idee heb constant in de weer te zijn voor het speentje, en ik kom nergens anders meer aan toe want voor ik het weet krijgt ze al weer eten, etc.
Tuurlijk heb ik het allemaal voor haar over, maar ik dacht misschien heeft iemand nog een goed idee? Speenknuffel wil ik ook gaan proberen als ze weer iets ouder is, nu kan ze daar waarschijnlijk nog niet zo gek veel mee.
Alleen overdag is het de laatste dagen soms zo erg dat ik het idee heb constant in de weer te zijn voor het speentje, en ik kom nergens anders meer aan toe want voor ik het weet krijgt ze al weer eten, etc.
Tuurlijk heb ik het allemaal voor haar over, maar ik dacht misschien heeft iemand nog een goed idee? Speenknuffel wil ik ook gaan proberen als ze weer iets ouder is, nu kan ze daar waarschijnlijk nog niet zo gek veel mee.
PapillonRose- Ratel
Ik weet niet welk merk je gebruikt, maar ik weet wel dat Yrsa een speen van Bibi veel makkelijker in haar mond kon houden dan die van Nuby. Ik gebruik nu juist wel bewust de spenen van Nuby omdat die veel minder irriteren op haar gezicht. In het begin was dat wel wennen omdat ze daardoor ook minder makkelijk haar speen in kon houden, nu is ze er gewoon aan gewend om de speen alleen in haar mond te hebben bij het inslapen. Buiten haar bed heeft ze er sowieso geen behoefte aan, als ze eenmaal slaapt ook niet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik gebruik nu toevallig spenen van Bibi! Daar gaat het trouwens al een stuk beter mee dan met de speentjes van Difrax, die kon ze helemaal niet in haar mondje houden en die gebruiken we dan ook niet meer. Fijn om te horen dat Bibi ook beter is dan Nuby wat dit betreft, dan blijf ik voorlopig gewoon de speentjes van Bibi gebruiken.
Ik ben bang dat de komende week een zware week gaat worden. Ik heb besloten dat ik tijdens het spelen overdag met het vastplakken stop, want ik vind het eigenlijk maar onzin om dat te doen. Verder wil ik proberen om alleen in bed het speentje te geven en het daarbuiten af te wennen. Dat gaat vast nog wat gekrijs opleveren
Blijft natuurlijk het feit dat hij er als ze moet slapen nog steeds uit zal blijven vallen. Voor haar ook erg vervelend wanneer ze overdag wil slapen, want ze wordt steeds wakker omdat ze hem kwijt is. Haar duimpje is helaas ook geen optie, want ze wordt ingebakerd.
Hmmm.. als iemand nog tips heeft zijn ze uiteraard welkom, en anders moet ik het speengebruik proberen te beperken en als ze wil slapen het ding toch maar zoveel mogelijk weer erin gaan stoppen
Ik ben bang dat de komende week een zware week gaat worden. Ik heb besloten dat ik tijdens het spelen overdag met het vastplakken stop, want ik vind het eigenlijk maar onzin om dat te doen. Verder wil ik proberen om alleen in bed het speentje te geven en het daarbuiten af te wennen. Dat gaat vast nog wat gekrijs opleveren
Blijft natuurlijk het feit dat hij er als ze moet slapen nog steeds uit zal blijven vallen. Voor haar ook erg vervelend wanneer ze overdag wil slapen, want ze wordt steeds wakker omdat ze hem kwijt is. Haar duimpje is helaas ook geen optie, want ze wordt ingebakerd.
Hmmm.. als iemand nog tips heeft zijn ze uiteraard welkom, en anders moet ik het speengebruik proberen te beperken en als ze wil slapen het ding toch maar zoveel mogelijk weer erin gaan stoppen
PapillonRose- Ratel
misschien is dit een idee, een soort knuffeltje dat de speen redelijk op zijn plek houd
op http://www.bestelkado.nl/cadeau_kado_11659/knuffel-je-speen-blauw-wit.html?transid=569087135&mid=0&m4n_aid=13856&_df=true&affnetwork=m4n kun je er meer over vinden
op http://www.bestelkado.nl/cadeau_kado_11659/knuffel-je-speen-blauw-wit.html?transid=569087135&mid=0&m4n_aid=13856&_df=true&affnetwork=m4n kun je er meer over vinden
smurfie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10
PapillonRose schreef:Fijn om te horen dat Bibi ook beter is dan Nuby wat dit betreft, dan blijf ik voorlopig gewoon de speentjes van Bibi gebruiken.
Er zijn wel verschillende modellen spenen van Nuby, ik heb voor haar altijd de natural flex, maar bij de Hoogvliet zag ik weer andere waarvan het schildje wat ronder is, misschien dat die wel beter blijven zitten.
Susan- Lady Post-a-lot
Mila had altijd spenen met een ringetje, ik deed er altijd een spuugdoekje doorheen. Bleef hij ook goed zitten.
Succes!
Succes!
mama van Mila- Fluisteraar
- Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11
Inderdaad mama van Mila,
Dit deed ik ook. Onze kleine spuugde ook altijd de speen eruit en toen kreeg ik de tip ( als je natuurlijk BIBI speen gebruikt ) om een speen te kopen met een ring eraan en daar dan een spuugdoekje erdoorheen. Probleem opgelost en ik was opgelucht. En mocht ze de speen nog uitspugen leg ik tegen het spuugdoekje dat door haar speenring zit nog een doekje voor het verschuiven. Het helpt echt!! Ik doe het zo nog elke nacht.
Dit deed ik ook. Onze kleine spuugde ook altijd de speen eruit en toen kreeg ik de tip ( als je natuurlijk BIBI speen gebruikt ) om een speen te kopen met een ring eraan en daar dan een spuugdoekje erdoorheen. Probleem opgelost en ik was opgelucht. En mocht ze de speen nog uitspugen leg ik tegen het spuugdoekje dat door haar speenring zit nog een doekje voor het verschuiven. Het helpt echt!! Ik doe het zo nog elke nacht.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Dat is een goede tip van dat spuugdoekje, ik zal het eens gaan proberen! Ik heb hier helaas Bibi spenen zonder ring (volgens Bibi slaapt dat makkelijker), maar ik zal morgen eens kijken voor eentje met ring. Ben benieuwd, het lijkt me een goede oplossing!
PapillonRose- Ratel
PapillonRose schreef:Ik gebruik nu toevallig spenen van Bibi! Daar gaat het trouwens al een stuk beter mee dan met de speentjes van Difrax, die kon ze helemaal niet in haar mondje houden en die gebruiken we dan ook niet meer. Fijn om te horen dat Bibi ook beter is dan Nuby wat dit betreft, dan blijf ik voorlopig gewoon de speentjes van Bibi gebruiken.
Met 2 maanden hebben kinderen toch nog de behoefte aan een speen? Hier een baby van 5 maanden, die zo nu en dan, ook overdag, gewoon zijn speen nog nodig heeft. Nooit gedacht om hem dat af te leren eigenlijk. Lijkt me nog dat ze dit nog nodig hebben.
bella- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 196
bella schreef:PapillonRose schreef:Ik gebruik nu toevallig spenen van Bibi! Daar gaat het trouwens al een stuk beter mee dan met de speentjes van Difrax, die kon ze helemaal niet in haar mondje houden en die gebruiken we dan ook niet meer. Fijn om te horen dat Bibi ook beter is dan Nuby wat dit betreft, dan blijf ik voorlopig gewoon de speentjes van Bibi gebruiken.
Met 2 maanden hebben kinderen toch nog de behoefte aan een speen? Hier een baby van 5 maanden, die zo nu en dan, ook overdag, gewoon zijn speen nog nodig heeft. Nooit gedacht om hem dat af te leren eigenlijk. Lijkt me nog dat ze dit nog nodig hebben.
Ja, ze heeft ook wel een redelijk sterke zuigbehoefte. Alleen lukt het haar dus erg slecht om de speen binnenboord te houden en dat is voor haar ook niet zo fijn.
Zit ook wel erg te twijfelen of ik hem niet beter zo veel mogelijk kan afwennen, of dat ik maar gewoon de speen steeds er weer in moet stoppen Want ze wil hem inderdaad niet voor niks. Maar ik heb nog nooit van iemand gehoord dat een kind zo overstuur raakt als de speen eruit valt. Het is niet gewoon een huiltje, het is krijsen tot ze er bij neervalt. Als ik dan niet snel genoeg bij haar kan zijn omdat ik bijvoorbeeld op de wc zit, dan stopt ze zelfs niet meteen als ze hem wel weer heeft.
Het is dat ze ingebakerd wordt en dat dit ook helpt bij het slapen, anders zou ik haar niet meer inbakeren en kijken of ze haar duimpje kan vinden. Waar is toch die babygebruiksaanwijzing
PapillonRose- Ratel
Mijn dochter heeft nooit een speen gehad, die heeft haar duim.
Mijn zoon heeft geen benul van zijn duim, en wil die speen!
Ik vind het de keer extra lopen wel waard, want zo'n speen geeft hem zo nu en dan rust, troost, soms speelt hij er gewoon mee, en hij heeft hem een aantal keer per dag nodig voor het slapen! Ik zou het niet afwennen, het is een kwestie van leren met die speen, en 2 maanden is nog wel heel klein!
Er komt vanzelf een dag dat ze weet hoe ze hem vast moet houden!
Mijn zoon heeft geen benul van zijn duim, en wil die speen!
Ik vind het de keer extra lopen wel waard, want zo'n speen geeft hem zo nu en dan rust, troost, soms speelt hij er gewoon mee, en hij heeft hem een aantal keer per dag nodig voor het slapen! Ik zou het niet afwennen, het is een kwestie van leren met die speen, en 2 maanden is nog wel heel klein!
Er komt vanzelf een dag dat ze weet hoe ze hem vast moet houden!
bella- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 196
Het klinkt mij bijna alsof ze de soort speen niet in kan houden.
Mijn dochter heeft Bibi en Difrax gehad.
Dat was ook 1 groot drama.
Toen de Avent geprobeerd en dat ging wel goed.
Mijn dochter heeft Bibi en Difrax gehad.
Dat was ook 1 groot drama.
Toen de Avent geprobeerd en dat ging wel goed.
Gast- Gast
PapillonRose schreef:
Ja, ze heeft ook wel een redelijk sterke zuigbehoefte. Alleen lukt het haar dus erg slecht om de speen binnenboord te houden en dat is voor haar ook niet zo fijn.
Zit ook wel erg te twijfelen of ik hem niet beter zo veel mogelijk kan afwennen, of dat ik maar gewoon de speen steeds er weer in moet stoppen Want ze wil hem inderdaad niet voor niks. Maar ik heb nog nooit van iemand gehoord dat een kind zo overstuur raakt als de speen eruit valt. Het is niet gewoon een huiltje, het is krijsen tot ze er bij neervalt. Als ik dan niet snel genoeg bij haar kan zijn omdat ik bijvoorbeeld op de wc zit, dan stopt ze zelfs niet meteen als ze hem wel weer heeft.
Het is dat ze ingebakerd wordt en dat dit ook helpt bij het slapen, anders zou ik haar niet meer inbakeren en kijken of ze haar duimpje kan vinden. Waar is toch die babygebruiksaanwijzing
Dat is voor nu even lekker gemakkelijk voor jou, maar leer dat duimen maar weer eens af later..Een speentje kan je afpakken uiteindelijk, een duim niet..
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Probeer eens een ander merk speen of een ander soort, misschien helpt dat!
Onze dochter is gek op haar speen en hij valt er bij haar ook regelmatig uit. Wij hebben een doekje aan de speen gedaan en dat helpt wel wat.
Wij gebruiken trouwens Bibi spenen.
Onze dochter is gek op haar speen en hij valt er bij haar ook regelmatig uit. Wij hebben een doekje aan de speen gedaan en dat helpt wel wat.
Wij gebruiken trouwens Bibi spenen.
Gast- Gast
AngelNyn schreef:PapillonRose schreef:
Dat is voor nu even lekker gemakkelijk voor jou, maar leer dat duimen maar weer eens af later..Een speentje kan je afpakken uiteindelijk, een duim niet..
Daarom gaf ik haar ook een speentje, omdat er van gezegd wordt dat het beter is voor de ontwikkeling van het gebit en dat je het makkelijker kunt afwennen. En het is niet eens zozeer dat het duimpje makkelijker zou zijn voor mij (wat het ook wel zou zijn hoor), maar ik denk dat ze zelf stukken beter zou slapen als ze haar duimpje zou weten te gebruiken. Wanneer ze niet ingebakerd is probeert ze dat sinds kort zelf al, soms lukt het en soms gaat wel de hele vuist erin Dus ik dacht meer van: waarom dat niet proberen als ze het zelf ook al regelmatig doet?
Maar verder ook weer iedereen bedankt voor de tips! De difrax speentjes zijn hier inderdaad al verbannen, daar kan ze gewoon niks mee en die vallen er direct uit. Haar Bibi speentje gaat vergeleken daarbij best aardig, dus ik ga het nu proberen met een doekje door zo'n speen met ring.
En anders is het zeker een goed idee om nog eens een ander merk te proberen, als ik toch naar de drogist ga straks zal ik eens voor een Avent kijken zodat ik die ook alvast achter de hand heb en kan uitproberen. Want ingebakerd slaapt ze wel beter, dus hou voorlopig nog even aan de speen vast.
Soms voel ik me echt een domme doos, ik moet soms echt nog een hoop uitvinden Maarja, het is de eerste denk ik dan maar en ik ben ook de enige met een kindje in mijn omgeving. Lang leve de lieve medeforummers hier
PapillonRose- Ratel
PapillonRose schreef:
Daarom gaf ik haar ook een speentje, omdat er van gezegd wordt dat het beter is voor de ontwikkeling van het gebit en dat je het makkelijker kunt afwennen. En het is niet eens zozeer dat het duimpje makkelijker zou zijn voor mij (wat het ook wel zou zijn hoor), maar ik denk dat ze zelf stukken beter zou slapen als ze haar duimpje zou weten te gebruiken. Wanneer ze niet ingebakerd is probeert ze dat sinds kort zelf al, soms lukt het en soms gaat wel de hele vuist erin Dus ik dacht meer van: waarom dat niet proberen als ze het zelf ook al regelmatig doet?
Maar verder ook weer iedereen bedankt voor de tips! De difrax speentjes zijn hier inderdaad al verbannen, daar kan ze gewoon niks mee en die vallen er direct uit. Haar Bibi speentje gaat vergeleken daarbij best aardig, dus ik ga het nu proberen met een doekje door zo'n speen met ring.
En anders is het zeker een goed idee om nog eens een ander merk te proberen, als ik toch naar de drogist ga straks zal ik eens voor een Avent kijken zodat ik die ook alvast achter de hand heb en kan uitproberen. Want ingebakerd slaapt ze wel beter, dus hou voorlopig nog even aan de speen vast.
Soms voel ik me echt een domme doos, ik moet soms echt nog een hoop uitvinden Maarja, het is de eerste denk ik dan maar en ik ben ook de enige met een kindje in mijn omgeving. Lang leve de lieve medeforummers hier
Zo moet je je niet voelen! Ik denk dat iedere moeder zich zo soms wel eens voelt
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
smurfie schreef:misschien is dit een idee, een soort knuffeltje dat de speen redelijk op zijn plek houd
Wij hebben ook zo´n knuffel je speen ding maar ik vind het niks. Het is best een zwaar en onhandig ding voor die kleintjes die zelf niet in de gaten hebben of de speen recht in het mondje zit of niet. Hier heb ik ´m een paar x gebruikt maar hij zat iedere keer scheef in z´n mondje en omdat hij zo zwaar is heb ik het idee dat er behoorlijk gewicht op z´n kaken e.d. komt te staan.
Hij is ontworpen door een moeder van prematuurkindje(s) die steeds het speentje kwijt waren maar ik kan me niet voorstellen dat dit goed is. Het lijkt mij dat een spuugdoekje dan beter is
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
De speenknuffel lijkt mij ook niet handig, nu in elk geval niet want als hij eruit valt kan ze hem nog steeds niet terugvinden. En of hij zal voorkomen dat de speen eruit valt betwijfel ik. Heb het ook al eens geprobeerd met een gewone knuffel ertegen (ben er wel bij gebleven natuurlijk) en dat hielp ook niet tegen het eruit vallen.
Heb nu een Bibi speentje met ring gekocht, voor de Avent moet ik nog een keer terug want die waren op.. Heb het nog niet kunnen proberen met een spuugdoekje omdat ze net uren achtereen ontroostbaar was en helemaal nergens wat van wilde weten. Dus nu zit mevrouwtje in de draagdoek te slapen en ga ik het na de volgende voeding maar eens proberen vol goede moed!
Heb nu een Bibi speentje met ring gekocht, voor de Avent moet ik nog een keer terug want die waren op.. Heb het nog niet kunnen proberen met een spuugdoekje omdat ze net uren achtereen ontroostbaar was en helemaal nergens wat van wilde weten. Dus nu zit mevrouwtje in de draagdoek te slapen en ga ik het na de volgende voeding maar eens proberen vol goede moed!
PapillonRose- Ratel
Dit probleem hadden/ hebben wij ook. Ik had ook al dat knuffeljespeending gekocht maar die is idd niet handig, misschien als T wat ouder is maar dan hoop ik dat hij de speen niet meer zo nodig heeft. Wij hebben een speen van bibi, die gaat redelijk, een speen van difrax, dat is helemaal niks. En we hebben 2 spenen van de hema (met ring) en die gaan al een stuk beter! De speen zelf voelt hetzelfde als die van bibi (zelf geprobeerd haha) alleen is die iets zwaarder waardoor T hem beter binnenhoudt. Als hij de speen verliest stopt het sinds kort zijn duimpje/ vuisje in zn mond maar dat kan natuurlijk niet met inbakeren...
succes in elk geval!
xx teddy
succes in elk geval!
xx teddy
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Die speenknuffel heb ik ook nog ergens liggen, ooit een keer gekocht voor Ezra, maar hij moest er niks van hebben. Op zich wel begrijpelijk, ik vind het ook een eng ding, net een alien.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Die speenknuffel heb ik ook nog ergens liggen, ooit een keer gekocht voor Ezra, maar hij moest er niks van hebben. Op zich wel begrijpelijk, ik vind het ook een eng ding, net een alien.
Nu je het zegt, die dingen zien er inderdaad wel een beetje vreemd uit Ik zou ook schrikken als ik wakker zou worden met zo'n ding naast me
Hema speentjes zal ik ook nog even in mijn achterhoofd houden, bedankt Teddy!
PapillonRose- Ratel
Die gaatjes in de bibispeen zijn er toch voor om een elastiekje door te doen en dan achter de oortjes langs vast te maken?
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
xxjojootjexx schreef:Die gaatjes in de bibispeen zijn er toch voor om een elastiekje door te doen en dan achter de oortjes langs vast te maken?
Daar had ik nog weer niet bij nagedacht... Maar dat is weer zo zielig als ie ´m een keer echt zat is
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Cónstant wakker worden..
» Constant 'vekouden'
» Constant ruziemaken
» Constant overgeven
» Speen weglaten
» Constant 'vekouden'