Geen schokkend ding, maar zit er wel een beetje mee
+2
Guus
TukTuk
6 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Geen schokkend ding, maar zit er wel een beetje mee
Mijn vriendin is kapster en heeft een eigen salon. Nu ga ik zelf niet meer naar haar toe omdat dat 15 minuten verder fietsen is (geen big deal hoor) en alleen op afspraak. Ik woon boven een winkelcentrum en dan is ‘mijn’ kapper 2 minuten lopen en kan er dus elk moment mijn haar laten doen (zonder afspraak dus)
Nu had ik ooit in mijn www op hyves gezet dat ik naar de kapper ging. Zij reageerde daarop met ‘leuk dat je naar een andere kapper gaat terwijl je vriendin een eigen salon heeft!’ Dus dat lag al een beetje gevoelig.
Nu heb ik iets doms gedaan. Elke keer als ik haar zag zei ze dat mijn haar te donker was (chocoladebruin) en dat het zo erg ‘ één geheel’ is. Zelf vind ik dat niet, maar zij zei dat 2 tinten lichter en plukjes me leuk zouden staan. Nu doe ik dat elke zomer, wat highlights erin, en dan van de winter weer zonder highlights en dus chocoladebruin.
Maar goed zij heeft een wassing ofzo (heb er geen verstand van) een soort shampoo waarmee je haar dus lichter wordt en bijna niet schadelijk is voor je haar. Dus ik had haar later gebeld of zij dat voor me wilde doen, en lichte plukjes erbij. Maar toen later dacht ik ‘nee ik wil mijn haar helemaal niet lichter, ik vind het mooi zoals het is’. Toen heb ik haar (ruim op tijd 4 weken van te voren) afgezegd. Dat ik mijn haar niet lichter wilde en dat ik het chocobruin wil houden. Later pingde ze me nog een foto van wat ze in gedachten had bij me, en dat was echt veel te licht naar mijn smaak. Nou goed.
Toen ben ik weer naar mijn eigen kapper geweest om mijn puntjes te laten knippen en mijn bruine uitgroei bij te werken + iets van 10 plukjes highlights.
Maar nu zie ik haar morgen en ik ben zo bang voor haar reactie! Omdat ik nu dus wel plukjes heb (niet alles lichter) ik ben bang voor haar reactie. Ze kan best wel dominant zijn… Maar het is wel míjn haar…
Ik weet niet zo goed wat ik met dit topic wil eigenlijk maar zit me zo zenuwachtig te maken! En het is mijn eigen stomme schuld moet gewoon nooit meer een afspraak bij haar maken, heb ik dit gedoe ook niet.
Nu had ik ooit in mijn www op hyves gezet dat ik naar de kapper ging. Zij reageerde daarop met ‘leuk dat je naar een andere kapper gaat terwijl je vriendin een eigen salon heeft!’ Dus dat lag al een beetje gevoelig.
Nu heb ik iets doms gedaan. Elke keer als ik haar zag zei ze dat mijn haar te donker was (chocoladebruin) en dat het zo erg ‘ één geheel’ is. Zelf vind ik dat niet, maar zij zei dat 2 tinten lichter en plukjes me leuk zouden staan. Nu doe ik dat elke zomer, wat highlights erin, en dan van de winter weer zonder highlights en dus chocoladebruin.
Maar goed zij heeft een wassing ofzo (heb er geen verstand van) een soort shampoo waarmee je haar dus lichter wordt en bijna niet schadelijk is voor je haar. Dus ik had haar later gebeld of zij dat voor me wilde doen, en lichte plukjes erbij. Maar toen later dacht ik ‘nee ik wil mijn haar helemaal niet lichter, ik vind het mooi zoals het is’. Toen heb ik haar (ruim op tijd 4 weken van te voren) afgezegd. Dat ik mijn haar niet lichter wilde en dat ik het chocobruin wil houden. Later pingde ze me nog een foto van wat ze in gedachten had bij me, en dat was echt veel te licht naar mijn smaak. Nou goed.
Toen ben ik weer naar mijn eigen kapper geweest om mijn puntjes te laten knippen en mijn bruine uitgroei bij te werken + iets van 10 plukjes highlights.
Maar nu zie ik haar morgen en ik ben zo bang voor haar reactie! Omdat ik nu dus wel plukjes heb (niet alles lichter) ik ben bang voor haar reactie. Ze kan best wel dominant zijn… Maar het is wel míjn haar…
Ik weet niet zo goed wat ik met dit topic wil eigenlijk maar zit me zo zenuwachtig te maken! En het is mijn eigen stomme schuld moet gewoon nooit meer een afspraak bij haar maken, heb ik dit gedoe ook niet.
Gast- Gast
Re: Geen schokkend ding, maar zit er wel een beetje mee
Ik zou haar gewoon eerlijk vertellen hoe het zit, dat je het dus niet lichter wilde hebben, maar wel alleen plukjes, en dat het voor jou makkelijker was om naar die kapper te gaan, omdat je daar vlakbij woont.
Desnoods zeg je dat je het alleen wilde laten bijpunten en ze toen je daar al in de stoel zat, je toch highlights wilde, en het een beetje teveel van het goede vond om alleen naar haar toe te gaan voor die highlights? En dus dat je het maar gelijk gedaan hebt?
Desnoods zeg je dat je het alleen wilde laten bijpunten en ze toen je daar al in de stoel zat, je toch highlights wilde, en het een beetje teveel van het goede vond om alleen naar haar toe te gaan voor die highlights? En dus dat je het maar gelijk gedaan hebt?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Tsja, ik zou het ook leuk vinden als vriendinnen bij mij kwamen ipv de 'concurrent'
maar wat je zegt, het is jouw haar. En het is niet dat je haar idee hebt gestolen en naar een ander bent gelopen toch? Dus je kan heel eerlijk zijn en zeggen dat je dat wat ze stuurde niet helemaal zag zitten.
Het is jouw haar, jouw leven. En volgens mij begrijp je wel een klein beetje waarom ze het niet zo leuk zal vinden (anders postte je dit niet) maar dan nog is er geen man overboord
Ik kan me ook soms heel erg druk maken in dit soort situaties, maar achteraf valt het heel erg mee. Wat is het ergste wat kan gebeuren?
maar wat je zegt, het is jouw haar. En het is niet dat je haar idee hebt gestolen en naar een ander bent gelopen toch? Dus je kan heel eerlijk zijn en zeggen dat je dat wat ze stuurde niet helemaal zag zitten.
Het is jouw haar, jouw leven. En volgens mij begrijp je wel een klein beetje waarom ze het niet zo leuk zal vinden (anders postte je dit niet) maar dan nog is er geen man overboord
Ik kan me ook soms heel erg druk maken in dit soort situaties, maar achteraf valt het heel erg mee. Wat is het ergste wat kan gebeuren?
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Goochempie schreef:Tsja, ik zou het ook leuk vinden als vriendinnen bij mij kwamen ipv de 'concurrent'
Hmm weet je dat ik het niet helemaal niet begrijp? Toen ook al niet echt, toen ze boos werd om wat er in mijn www stond. Ik kan me wel inleven, dat wel, maar ik snap niet waarom je eigenlijk perse bij haar 't haar moet laten doen. Ze was ook al gepikeerd dat er 1 buurvrouw in haar straat woont die d'r haar niet in haar salon laat doen en de rest van de straat wel. Maar je kunt toch je eigen favoriete kapper hebben?
Nouja het ergste wat kan gebeuren is dat ze boos op me wordt Ze is zo lief maar ook zo dominant!
Gast- Gast
Ohhhh, zwaar herkenbaar.. Een vriend van me is kapper en die kan ook zo stom doen..
Gast- Gast
Ik kan me er helemaal niets bij voorstellen. Jij hebt een administratieve functie, toch (of secretaresse)? Doe jij ook haar administratie?
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
helemaal eens met melisje, wilde net hetzelfde typen
Ik vind het nergens op slaan dat ze er vanuit gaat dat jij daar ook heen gaat, en dan ook nog gepikeert doet als je naar een andere kapper gaat. Dan druk je je vriendin in een hoekje, en dat zou ik zelf écht niet leuk vinden/ wat van zeggen.
Ik vind het nergens op slaan dat ze er vanuit gaat dat jij daar ook heen gaat, en dan ook nog gepikeert doet als je naar een andere kapper gaat. Dan druk je je vriendin in een hoekje, en dat zou ik zelf écht niet leuk vinden/ wat van zeggen.
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
Tja, wat ik kan zeggen: Het is jouw haar. Ze probeert haar diensten natuurlijk aan te bieden aan je. Ook al ben je een goede vriendin van haar, je bent ook een klant. In dat laatste vind ik dat je nog een eigen keuze hebt en zelf ook over de keuzes en de aangeboden service mag nadenken. Het mag geen reden zijn dat het jullie vriendschap beschadigd. Even goede vriendinnen toch?
Gast- Gast
Jen_ schreef:Goochempie schreef:Tsja, ik zou het ook leuk vinden als vriendinnen bij mij kwamen ipv de 'concurrent'
Hmm weet je dat ik het niet helemaal niet begrijp? Toen ook al niet echt, toen ze boos werd om wat er in mijn www stond. Ik kan me wel inleven, dat wel, maar ik snap niet waarom je eigenlijk perse bij haar 't haar moet laten doen. Ze was ook al gepikeerd dat er 1 buurvrouw in haar straat woont die d'r haar niet in haar salon laat doen en de rest van de straat wel. Maar je kunt toch je eigen favoriete kapper hebben?
Nouja het ergste wat kan gebeuren is dat ze boos op me wordt Ze is zo lief maar ook zo dominant!
Ok dat bedoel ik ook meer, dat je het je voor kunt stellen...
Tsja en boos worden, jij denkt er nou eenmaal anders over dan zij en het gaat hier om jouw haar en jouw keuzes! Voor jezelf is het duidelijk toch? en het is ook niet zo dat je je schuldig voelt of iets? (namelijk niet echt nodig naar mijn mening)
Ik denk dat je het gewoon er een beetje bij moet laten zitten, en als ze er dan iets over zegt gewoon eerlijk zijn. Mocht ze dan boos worden dan vrees ik dat het haar probleem is, als je nou haar vriend afgepakt had... of naar de kapper tegenover haar gegaan was... maar dit is voor jou gewoon veel makkelijker!
Als ze je dan zo graag wil knippen dan bij jou thuis... zonder afspraak... en alleen jouw eigen ideen
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Eigenlijk denk ik net als Melisje dat je wat assertiever moet zijn. Jullie zijn vriendinnen, dat is leuk, die zijn er voor elkaar.. Maar het is haar wérk en jóúw haar. Zij kan je niet verplichten (ook niet emotioneel) om bij haar je haar te laten doen. Zeker niet als jij gewoon al een kapper hebt waar je tevreden over bent en je het zelf prettig vindt binnen te kunnen lopen wanneer jij wilt.
Ik zou vooral dat laatste benadrukken. Dat je nu eenmaal erg blij bent met de kapper waar je zit en het enorm belangrijk vindt dat je binnen kan lopen wanneer het jou uitkomt en dat dat bij haar salon (mede door de afstand) helaas een stuk lastiger is.
Ik zou vooral dat laatste benadrukken. Dat je nu eenmaal erg blij bent met de kapper waar je zit en het enorm belangrijk vindt dat je binnen kan lopen wanneer het jou uitkomt en dat dat bij haar salon (mede door de afstand) helaas een stuk lastiger is.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Melis_je schreef:Ik kan me er helemaal niets bij voorstellen. Jij hebt een administratieve functie, toch (of secretaresse)? Doe jij ook haar administratie?
Hahah nee maar dat is misschien een beetje anders, omdat ik voor een baas werk, en zij eigen baas is? Ik ben secretaresse. Maar ik moet inderdaad wat assertiever hierin zijn. Het is zo gegroeid, we kennen elkaar vanaf ons 13e jaar, en soms neem je beiden een bepaalde rol aan, waar moeilijk uit is te komen.
Gast- Gast
Goochempie schreef:Jen_ schreef:Goochempie schreef:Tsja, ik zou het ook leuk vinden als vriendinnen bij mij kwamen ipv de 'concurrent'
Ok dat bedoel ik ook meer, dat je het je voor kunt stellen...
Tsja en boos worden, jij denkt er nou eenmaal anders over dan zij en het gaat hier om jouw haar en jouw keuzes! Voor jezelf is het duidelijk toch? en het is ook niet zo dat je je schuldig voelt of iets? (namelijk niet echt nodig naar mijn mening)
Ik denk dat je het gewoon er een beetje bij moet laten zitten, en als ze er dan iets over zegt gewoon eerlijk zijn. Mocht ze dan boos worden dan vrees ik dat het haar probleem is, als je nou haar vriend afgepakt had... of naar de kapper tegenover haar gegaan was... maar dit is voor jou gewoon veel makkelijker!
Als ze je dan zo graag wil knippen dan bij jou thuis... zonder afspraak... en alleen jouw eigen ideen
Ja je hebt ook gelijk. Beetje stom van mezelf alleen dat ik eerst een afspraak maak, en die vervolgens afzeg. (was ook voor het eerst in 5 jaar dat ik dacht 'hey laat ik eens naar haar gaan, omdat zij dat idee heeft over mijn haar'.
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Ohhhh, zwaar herkenbaar.. Een vriend van me is kapper en die kan ook zo stom doen..
Oja? Wat zegt hij dan zoal?
Gast- Gast
Joh meis, ik zou hetzelfde gedaan hebben als jij. Leg het gewoon netjes uit, dat het niet persoonlijk is en dat je haar een lieve vriendin vindt, maar het liever zo doet. Als ze dat niet snapt ligt dat aan haar en zeker niet aan jou.
Maar ik snap dat je het vervelend vindt om dit zo te zeggen...
Het ligt blijkbaar erg gevoelig bij je vriendin en in ruzie heeft nooit iemand zin...
Natuurlijk is het leuk dat vriendinnen bij haar toko komen, maar je beslist uiteindelijk zelf wat je doet toch?
Maar ik snap dat je het vervelend vindt om dit zo te zeggen...
Het ligt blijkbaar erg gevoelig bij je vriendin en in ruzie heeft nooit iemand zin...
Natuurlijk is het leuk dat vriendinnen bij haar toko komen, maar je beslist uiteindelijk zelf wat je doet toch?
Gast- Gast
Kan me wel voorstellen dat je het een beetje zo voelt. Maar zoals al zoveel gezegd, het is jou haar. En jij bepaald. Als jij blij bent met je kapper, waarom zal je er dan bij weg gaan..
Zij is je vriendin, je kapper is je kapper.
Ik hoop dat haar reactie mee valt, en het jou lukt om wat sterker in je schoenen te staan.
Ik hoop dat haar reactie mee valt, en het jou lukt om wat sterker in je schoenen te staan.
Gast- Gast
Dolcis_ schreef:Kan me wel voorstellen dat je het een beetje zo voelt. Maar zoals al zoveel gezegd, het is jou haar. En jij bepaald. Als jij blij bent met je kapper, waarom zal je er dan bij weg gaan..
Volgens mij is dat laatste sowieso wel, Jen is een een sterke dame. Maar wie zou niet onzeker worden van zo'n vriendin in deze situatie? Het probleem ligt bij haar vriendin, die maakt er zo'n punt van terwijl dat echt totaal niet nodig is. Had ze nou gewoon gezegd "jammer dat je niet bij mij komt om je haar te laten doen, maar ik vind het verder oké hoor" dan was er niks aan t handje geweest.
Gast- Gast
Tea-Leaf schreef:Dolcis_ schreef:Kan me wel voorstellen dat je het een beetje zo voelt. Maar zoals al zoveel gezegd, het is jou haar. En jij bepaald. Als jij blij bent met je kapper, waarom zal je er dan bij weg gaan..
Volgens mij is dat laatste sowieso wel, Jen is een een sterke dame. Maar wie zou niet onzeker worden van zo'n vriendin in deze situatie? Het probleem ligt bij haar vriendin, die maakt er zo'n punt van terwijl dat echt totaal niet nodig is. Had ze nou gewoon gezegd "jammer dat je niet bij mij komt om je haar te laten doen, maar ik vind het verder oké hoor" dan was er niks aan t handje geweest.
Begin je nou weer met je sterke vrouw gedoe? Haha grapje.
Ik ben meestal geloof ik wel assertiever, maar niet bij haar, omdat ik dat moeilijk vind. Maar het gaat wel steeds beter, en dat verwacht ze dan weer niet van mij. Dan vindt ze me kattig Misschien omdat ik sneller in de verdediging schiet en iets meteen probeer af te kappen. Moet er nog even een goede weg in vinden.
Gast- Gast
Jen_ schreef:Tea-Leaf schreef:Dolcis_ schreef:Kan me wel voorstellen dat je het een beetje zo voelt. Maar zoals al zoveel gezegd, het is jou haar. En jij bepaald. Als jij blij bent met je kapper, waarom zal je er dan bij weg gaan..
Ik ben meestal geloof ik wel assertiever, maar niet bij haar, omdat ik dat moeilijk vind. Maar het gaat wel steeds beter, en dat verwacht ze dan weer niet van mij. Dan vindt ze me kattig Misschien omdat ik sneller in de verdediging schiet en iets meteen probeer af te kappen. Moet er nog even een goede weg in vinden.
Volgens mij is Jen juist altijd te lief bij de mensen die er "misbruik" van maken!
Antibes- Ratel
Antibes schreef:Jen_ schreef:Tea-Leaf schreef:Dolcis_ schreef:Kan me wel voorstellen dat je het een beetje zo voelt. Maar zoals al zoveel gezegd, het is jou haar. En jij bepaald. Als jij blij bent met je kapper, waarom zal je er dan bij weg gaan..
Volgens mij is Jen juist altijd te lief bij de mensen die er "misbruik" van maken!
Haha ja echt, kom ik zo over? Hmmm
Gast- Gast
Jen_ schreef:Antibes schreef:Jen_ schreef:Tea-Leaf schreef:Dolcis_ schreef:Kan me wel voorstellen dat je het een beetje zo voelt. Maar zoals al zoveel gezegd, het is jou haar. En jij bepaald. Als jij blij bent met je kapper, waarom zal je er dan bij weg gaan..
Haha, ik weet niet "zo overkomen" is een groot woord. Maar ik herinner me wel een of twee eerdere topics waarin ik heel verbaasd was dat een bepaalde vriendin onredelijk was en het emotioneel speelde en jij dan toch zo lief was dat je je toch schuldig begon te voelen...
Dus ja, dat herken ik wel een beetje in je! =D
Antibes- Ratel
Antibes schreef:Jen_ schreef:Antibes schreef:Jen_ schreef:Tea-Leaf schreef:Dolcis_ schreef:Kan me wel voorstellen dat je het een beetje zo voelt. Maar zoals al zoveel gezegd, het is jou haar. En jij bepaald. Als jij blij bent met je kapper, waarom zal je er dan bij weg gaan..
Haha, ik weet niet "zo overkomen" is een groot woord. Maar ik herinner me wel een of twee eerdere topics waarin ik heel verbaasd was dat een bepaalde vriendin onredelijk was en het emotioneel speelde en jij dan toch zo lief was dat je je toch schuldig begon te voelen...
Ah ok! Dat is dan hoogstwaarschijnlijk dezelfde vriendin geweest als waar ik het nu over heb. Zij doet iets met me, haha. Of nee ik laat toe dat zij iets met me doet.
Gast- Gast
Jen_ schreef:Antibes schreef:Jen_ schreef:Antibes schreef:Jen_ schreef:Tea-Leaf schreef:Dolcis_ schreef:Kan me wel voorstellen dat je het een beetje zo voelt. Maar zoals al zoveel gezegd, het is jou haar. En jij bepaald. Als jij blij bent met je kapper, waarom zal je er dan bij weg gaan..
Ah ok! Dat is dan hoogstwaarschijnlijk dezelfde vriendin geweest als waar ik het nu over heb. Zij doet iets met me, haha. Of nee ik laat toe dat zij iets met me doet.
Ah, dan kunnen we van mensen enkelvoud maken! In ieder geval doe je het goed, niet zwichten voor de "emotionele chantage" en proberen assertief te zijn. Het is niet slecht als je níet assertief bent, maar je moet in ieder geval proberen het je niet teveel aan te trekken.
Wel blij met je haar?
Antibes- Ratel
_Donnaa schreef:Ohhhh, zwaar herkenbaar.. Een vriend van me is kapper en die kan ook zo stom doen..
Misschien wordt 't ze geleerd op de kappersschool?..
Gast- Gast
O Jen, ik herken dit zo. Niet dat van je vriendin, maar wel je eigen reactie daarop. Ik geloof dat ik gisteravond een half uur heb wakker gelegen, omdat ik gewoon té veel toegeef aan een bepaalde vriendin. Ik kan daar heel ongelukkig van worden. Een vriendschap moet ontspannen zijn, niet zo verkrampt.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Beetje genant maar vooral irritant!
» Beetje rare vraag misschien, maar...
» Beetje rare vraag, maar hoe doen jullie dit?
» beetje domme vraag misschien maar hoe zit dit... (papfles)
» Geen overgewicht, maar wel afvallen?
» Beetje rare vraag misschien, maar...
» Beetje rare vraag, maar hoe doen jullie dit?
» beetje domme vraag misschien maar hoe zit dit... (papfles)
» Geen overgewicht, maar wel afvallen?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: