Dagcafé
+23
Rovine
Sweety
Tullow
Jeanette
Mida4you
Elsje
Qiara
Jordana
Minx
Atelier Madame
Kabouter
Arwyn
bolus26
Caroow
Moezie
Chocolate Cookie
VeryCherry
Marie
girli
Sjaantje
Zininzon
Burn
klavertje
27 plaatsers
Pagina 7 van 40
Pagina 7 van 40 • 1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40
Re: Dagcafé
Mijn vader is 100% arbeidsongeschikt en mijn moeder voor een groot deel, dus zij leven van een uitkering..Storm schreef:Zijn je ouders allebei werkloos? Sta je hen wel een beetje bij qua geld, aangezien je nog thuis woont?_Donnaa schreef:Ja, ben ik ook.. Ik wil namelijk niet eindigen zoals m`n ouders.. Daar bedankt ik echt voor..Storm schreef:Wees blij, echt waar._Donnaa schreef:Gelukkig heb ik die stress niet, lijkt me echt killing.
Ik betaal inderdaad kostgeld en ze gebruiken ook wel eens geld van me
Gast- Gast
Ik heb een tijd kostgeld betaald.. Maar tegenwoordig betaal ik wel eens gewoon het eten ga ik naar de winkel en neem lekkers mee.. Of ik betaal het vlees van de BBQ.. Dat word eigenlijk meer gewaardeerd...
Moezie- Kletskop
- Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Ooh Donnaa dat klinkt zuur zeg....dus zij kunnen eigenlijk ook niet anders?
Ik zal er altijd voor blijven vechten dat ik uit die stress kom...al moet ik bij de Macdonalds werken, maakt me niks uit. Maar ik moet en zal alles op orde krijgen. En dat gaat me lukken op korte termijn, dat weet ik zeker.
Ik zal er altijd voor blijven vechten dat ik uit die stress kom...al moet ik bij de Macdonalds werken, maakt me niks uit. Maar ik moet en zal alles op orde krijgen. En dat gaat me lukken op korte termijn, dat weet ik zeker.
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Staat op je loonstrookje normaal.. Heb jij niet een soort van loonstrookje van je uitkering? Waar die uit opgebouwd is enzo? Er gaat dan alleen nog wel belasting af, hoeveel dat is ligt er weer aan wat je verdiend..VeryCherry schreef:Storm schreef:Zo veel vakantiegeld krijg ik niet iets van 350 euro ofzo volgens mij.VeryCherry schreef:Serieus, als mijn vakantiegeld er is, hang ik de vlag uit!
Ik weet ook niet precies wat ik krijg, kan je dat ergens uitrekenen ofzo?
Ik heb een specificatie waar op staat; bruto wajong, bruto aanvulling, loonheffing *maar die gaat er dus af*, inhouding zvw *gaat er ook af* en vergoeding zvw *maar das hetzelfde bedrag als die inhouding*
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
_Donnaa schreef:Ja, ben ik ook.. Ik wil namelijk niet eindigen zoals m`n ouders.. Daar bedankt ik echt voor..Storm schreef:Wees blij, echt waar._Donnaa schreef:Gelukkig heb ik die stress niet, lijkt me echt killing.
Ik weet niet wat er met je ouders is dat ze financieel zo krap zitten, maar ik zou het heel erg vinden als mijn ouderd ieder dubbeltje om moeten keren bij wijze van spreken. Zie het bij de moeder van een vriendin en zij betaalt veel mee, terwijl ze al zo'n 10 jr. op zichzelf woont. Natuurlijk doe je dat voor je ouders (als je het kan missen), maar ik zou het desalniettemin heel rot vinden dat de situatie dan is zoals die is. Geldzorgen zijn zwaar kut, want het drukt continu op je schouders en dan komt vaak ook pas het besef dat overal bijna wel een prijskaartje aan hangt.
Edit: zie nu dat je hebt gepost toen ik een reactie typte. Pff, heftig hoor om met zo'n schamel bedrag rond te moeten komen. Volgens mij kan je dan amper je vaste lasten betalen, tenzij je relatief goedkoop woont. Heb je enig idee hoe ze dit gaan doen als jij uit huis gaat?
Laatst aangepast door Guattari op ma 25 apr 2011 - 21:29; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Hmm, en er staat niet ergens 'inhoudingen; vakantiegeld' ofzoiets? Bij ons is dat anders denk ik, want wij hebben natuurlijk loonuren en loondagen enzo, en dat is bij jou niet het geval.. Daar staat het bij mij bij..
Gast- Gast
Zo ik ben er ook weer.
Het was lekker rustig in de stad en ik was voor 10en dus hoefde ook geen kaartje te halen!
Heerlijk zo vroeg al boodschappen doen.
Alleen nu zit ik weer in dat stomme lawaai van voegen eruit bikken
Het was lekker rustig in de stad en ik was voor 10en dus hoefde ook geen kaartje te halen!
Heerlijk zo vroeg al boodschappen doen.
Alleen nu zit ik weer in dat stomme lawaai van voegen eruit bikken
Gast- Gast
Maar goed je kiest er niet voor als kind zijnde om ouders te krijgen die het niet zo breed hebben!!
Mijn moeder heeft het ook echt niet breed en heb diepe respect voor haar hoe ze het voor elkaar heeft gekregen om ons zo op te voeden.. Nu bedank ik haar door af en toe wat leuks voor haar mee te nemen..
Of ik haal wasmiddel en wasverzachter... Eten noem maar op..
Mijn moeder heeft het ook echt niet breed en heb diepe respect voor haar hoe ze het voor elkaar heeft gekregen om ons zo op te voeden.. Nu bedank ik haar door af en toe wat leuks voor haar mee te nemen..
Moezie- Kletskop
*Storm schreef:Ooh Donnaa dat klinkt zuur zeg....dus zij kunnen eigenlijk ook niet anders?
Laatst aangepast door _Donnaa op ma 25 apr 2011 - 22:40; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Nope, dat staat er niet, ik wacht het wel af
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Wanneer krijg je vakantiegeld VC? Ik heb eigenlijk geen idee of dat bij mij juni of mei is??
Moezie- Kletskop
Nee natuurlijk kies je er als kind zijde neit voor..maar dat neemt niet weg dat het gewoonweg zwaar is om als kind je ouders te moeten ondersteunen. Dat 'hoort' eigenlijk niet zo. Natuurlijk doe je het, omdat zij jou ook altijd opgevoed hebben, maar toch is het zwaar. Het neemt ook een stukje van je eigen vrijheid weg, hoe lullig ook.loontjes-power schreef:Maar goed je kiest er niet voor als kind zijnde om ouders te krijgen die het niet zo breed hebben!!
Gast- Gast
*Guattari schreef:
Edit: zie nu dat je hebt gepost toen ik een reactie typte. Pff, heftig hoor om met zo'n schamel bedrag rond te moeten komen. Volgens mij kan je dan amper je vaste lasten betalen, tenzij je relatief goedkoop woont. Heb je enig idee hoe ze dit gaan doen als jij uit huis gaat?
Laatst aangepast door _Donnaa op ma 25 apr 2011 - 22:40; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik heb ook een stel ouders die niet met geld om kunnen gaan...
Mijn ouders staan eigenlijks altijd rood en als het vakantie geld komt gaan ze in 1 keer van alles kopen.
Dan staan ze dus nog steeds rood en rekeningen die kunnen altijd nog wel even wachten...
Dus ik heb nooit geleerd om te sparen of ´normaal´ met geld om te gaan.
Gelukkig heeft mijn vriend mij wel geleerd om te sparen, en ben nu dus ook super trots dat ik wat op de spaarrekening heb staan.
Het enige nadeel is dat mijn ouders dat ook weten en als er dan weer eens een rekening betaald moet worden (anders afgesloten ofzo) dan komt mijn vader bij mij.
In het verleden heb ik hun genoeg geld geleend en dan zou ik het terug krijgen maar kreeg ik het niet.
En als ik er dan om vroeg kwamen ze met: heb je het niet goed gehad bij ons dan, je hoefde toch ook geen kost geld te betalen enz.
Dus ik leen nu ook niks meer aan mijn ouders.
Mijn ouders staan eigenlijks altijd rood en als het vakantie geld komt gaan ze in 1 keer van alles kopen.
Dan staan ze dus nog steeds rood en rekeningen die kunnen altijd nog wel even wachten...
Dus ik heb nooit geleerd om te sparen of ´normaal´ met geld om te gaan.
Gelukkig heeft mijn vriend mij wel geleerd om te sparen, en ben nu dus ook super trots dat ik wat op de spaarrekening heb staan.
Het enige nadeel is dat mijn ouders dat ook weten en als er dan weer eens een rekening betaald moet worden (anders afgesloten ofzo) dan komt mijn vader bij mij.
In het verleden heb ik hun genoeg geld geleend en dan zou ik het terug krijgen maar kreeg ik het niet.
En als ik er dan om vroeg kwamen ze met: heb je het niet goed gehad bij ons dan, je hoefde toch ook geen kost geld te betalen enz.
Dus ik leen nu ook niks meer aan mijn ouders.
Gast- Gast
Wat dat soort situaties betreft voel ik altijd een zekere band met jou, Donnie...
Gast- Gast
Ik snap heel erg goed wat je bedoelt Donnaa. Wij zijn ook nooit echt op vakantie geweest en mijn ouders voelden zich daar later ook wel schuldig om._Donnaa schreef:*Storm schreef:Ooh Donnaa dat klinkt zuur zeg....dus zij kunnen eigenlijk ook niet anders?
Gast- Gast
Ik weet het Storm.. Mijn moeder wou eerst ook helemaal niet dat ik iets ging betalen!!
Maar ik doe het graag.. Ik weet dat ze blij is als ik haar het wasmiddel mee neem..
En als ik haar zo kan helpen.. het is ook niet altijd leuk om zo te moeten leven maar mijn moeder heeft er altijd alles aan gedaan om het ons naar onze zin te maken.. Al koste dat haar laatste centen..
Maar ik doe het graag.. Ik weet dat ze blij is als ik haar het wasmiddel mee neem..
En als ik haar zo kan helpen.. het is ook niet altijd leuk om zo te moeten leven maar mijn moeder heeft er altijd alles aan gedaan om het ons naar onze zin te maken.. Al koste dat haar laatste centen..
Moezie- Kletskop
I know Trish, haha..
@Patriesje, dat is helemaal klote..
*
@Patriesje, dat is helemaal klote..
*
Laatst aangepast door _Donnaa op ma 25 apr 2011 - 22:40; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ah wat fijn dat het iig nog hoger ligt dan een bijstandsuitkering, want daarvan vraag ik me echt af hoe je dan rond zou moeten komen. Maar dan nog, 70% van je loon en aanvullingen is sowieso nog heel wat minder dan je gewend bent en al helemaal als je genoeg tijd hebt om het uit te kunnen geven. Ik merk dat al als ik, zoals afgelopen wknd, een paar dagen vrij ben geweest. Dan gaat het veel sneller dan wanneer ik in het wknd thuis nog overwerk.
Gast- Gast
Ik zou persoonlijk niet vragen aan mijn ouders of ze het geld terug willen betalen..het zijn toch je ouders?
Gast- Gast
Wij zijn ook nooit echt op vakantie geweest.. De eerste keer was toen mijn vader net overleden was.. Toen hadden we een vakantie nodig.. en hebben we deze gekregen van de vrienden van mijn moeder.. (was op een camping in Noord-Limburg) Maar voor ons was het geweldig!!
En de eertse keer naar het buitenland was toen de vriend van mijn moeder 2 jaar bij ons was.. Toen hebben we de auto gepakt en zijn naar Spanje vertrokken!! Mijn moeder heeft 2 dagen gehuild omdat ze bang was dat wij het haar kwalijk zouden nemen dat we dat nooit eerder gedaan hadden..
En de eertse keer naar het buitenland was toen de vriend van mijn moeder 2 jaar bij ons was.. Toen hebben we de auto gepakt en zijn naar Spanje vertrokken!! Mijn moeder heeft 2 dagen gehuild omdat ze bang was dat wij het haar kwalijk zouden nemen dat we dat nooit eerder gedaan hadden..
Moezie- Kletskop
Hier ook zoiets hoor Ik probeer uit de roodstand te komen, dus elke maand sparen en uiteindelijk gewoon in ene roodstand te kunnen opheffen.. Gaat de koelkast&vriezer stuk Veel te vroeg op 'schema'... We wisten wel dat-ie stuk zou gaan Maar we hoopten dat-ie 't nog een maandje vol zou houden; dan kwam er een beetje vakantiegeld en daarna -bid bid bid bid bid - belastinggeld...
Duus nu heb ik alsnog geen spaargeld meer, omdat mam geen rode cent bezit en we toch een koelkast nodig hebben. Maar goed, dat wordt ruimschoots goed gemaakt; alle extra'tjes die m'n moeder krijgt, wordt eerlijk, 50/50 verdeeld met mij (KOOOOOMMMMM MAAR met die 3000 euro belastincentjes )
Duus nu heb ik alsnog geen spaargeld meer, omdat mam geen rode cent bezit en we toch een koelkast nodig hebben. Maar goed, dat wordt ruimschoots goed gemaakt; alle extra'tjes die m'n moeder krijgt, wordt eerlijk, 50/50 verdeeld met mij (KOOOOOMMMMM MAAR met die 3000 euro belastincentjes )
Gast- Gast
Ik vraag het ook niet, ze doen het toch wel..Storm schreef:Ik zou persoonlijk niet vragen aan mijn ouders of ze het geld terug willen betalen..het zijn toch je ouders?
Gast- Gast
Storm schreef:Ik zou persoonlijk niet vragen aan mijn ouders of ze het geld terug willen betalen..het zijn toch je ouders?
Één keer vraag ik 't niet nee... Een tweede keer kijk ik ook nog door de vingers. Maar als ik naast kostgeld à 200 euro p/m ook nog 's 250 euro bijlap steeds voor dingen tussendoor. Tja, dan moeten we toch 's babbelen.
Gast- Gast
Storm schreef:Ik zou persoonlijk niet vragen aan mijn ouders of ze het geld terug willen betalen..het zijn toch je ouders?
Ook als je ouders niet met geld om kunnen gaan en je beloven dat je het terug krijgt?
Het heeft mij in totaal wel 3000 euro gekost en dat heb ik tot nu toe nog nooit terug gezien.
Dus vandaar dat ik ze niks meer leen, moeten ze eerst maar hun rekeningen betalen en dan pas de vakantie boeken.
Ik heb me ouders ook een keer aangeboden om alle schulden voor hun uit te zoeken en kijken hoe en wat met aflossen.
Maar ik mag absoluut niet van mijn vader weten wat hun schulden zijn.
En mijn moeder die weet eigenlijks van niks.
Dus als mijn vader komt te overlijden krijgen wij nog een ´leuke´ verrassing
Gast- Gast
Pagina 7 van 40 • 1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40
Pagina 7 van 40
Permissies van dit forum: