Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dagcafé

+23
Rovine
Sweety
Tullow
Jeanette
Mida4you
Elsje
Qiara
Jordana
Minx
Atelier Madame
Kabouter
Arwyn
bolus26
Caroow
Moezie
Chocolate Cookie
VeryCherry
Marie
girli
Sjaantje
Zininzon
Burn
klavertje
27 plaatsers

Pagina 8 van 40 Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 8 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Moezie ma 25 apr 2011 - 21:45

Als mijn moeder geld van me leent dan krijg ik dat altijd zo snel mogelijk terug, ook wel eens in termijnen.. Ik vraag er niet naar maar zij wilt het niet anders hebben
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 21:45

Trisha schreef:
Storm schreef:Ik zou persoonlijk niet vragen aan mijn ouders of ze het geld terug willen betalen..het zijn toch je ouders?

Één keer vraag ik 't niet nee... Een tweede keer kijk ik ook nog door de vingers. Maar als ik naast kostgeld à 200 euro p/m ook nog 's 250 euro bijlap steeds voor dingen tussendoor. Tja, dan moeten we toch 's babbelen.
Ik neem aan (ik praat even over mijn eigen ouders) dat als ze krap zitten enzo ze 't al moeilijk genoeg hebben zonder dat ze het ook nog eens aan mij moeten vragen om geld te lenen.....ik zou het dan gewoon aanbieden en, zeker als ik het zelf ruim heb, niet terugvragen. Ze zitten dan zelf al zo in de stress en die 'lening' van mij komt er dan nog bij...nee dankje, dat wil ik ze niet aan doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 21:45

_Donnaa schreef:
Storm schreef:Ik zou persoonlijk niet vragen aan mijn ouders of ze het geld terug willen betalen..het zijn toch je ouders?
Ik vraag het ook niet, ze doen het toch wel.. Wink

Enerzijds snap ik wat je bedoelt en zou ik het ook niet snel vragen (scheelt weer dat het er niet op lijkt dat ze ooit zoiets van mij hoeven te krijgen, omdat ze het niet zelf kunnen bekostigen), maar anderzijds is het natuurlijk ook zo dat ik/mijn zus ook werkt voor d'r inkomen en het niet automatisch een gift hoeft te worden omdat het je ouders zijn. Als je er zelf geen boterham minder om eet vind ik het nog weer anders dan wanneer je zelf daardoor ook even goed op moet letten.

Los daarvan denk ik dat het vele ouders hun eer te na is om geld te krijgen ipv te lenen van hun kind(eren).

Gast
Gast

Bericht  bolus26 ma 25 apr 2011 - 21:47

ik denk dat mijn moeder er op zou staan om het terug te betalen! ik heb er geen ervaring mee hoor maar dat kan ik me zo voorstellen.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 21:48

Tja niet elke ouder is 't zelfde. Mijn moeder kan niet geweldig met geld omgaan; ze heeft een inkomen van 900 euro + de toeslagen + mijn bijdrage en nog redt ze 't niet. Ik weiger mee te werken aan dat enorme gat waar al dat geld in verdwijnt en zo blijft ze wel alert, ipv dat ze geld weggooit.

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry ma 25 apr 2011 - 21:48

Vakantiegeld krijg je in mei, want je bouwt het op vanaf 1 juni smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Moezie ma 25 apr 2011 - 21:49

ik kreeg bij mijn vorige baan mijn vakantiegeld in juni.
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 21:50

Trisha schreef:Tja niet elke ouder is 't zelfde. Mijn moeder kan niet geweldig met geld omgaan; ze heeft een inkomen van 900 euro + de toeslagen + mijn bijdrage en nog redt ze 't niet. Ik weiger mee te werken aan dat enorme gat waar al dat geld in verdwijnt en zo blijft ze wel alert, ipv dat ze geld weggooit.
Ja, daar heb je ook 'n punt. Maar ik heb het even over de ouders die wel met geld om kunnen gaan, maar die het gewoonweg niet redden.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 21:53

Guattari schreef:
_Donnaa schreef:
Ik vraag het ook niet, ze doen het toch wel.. Wink

Enerzijds snap ik wat je bedoelt en zou ik het ook niet snel vragen (scheelt weer dat het er niet op lijkt dat ze ooit zoiets van mij hoeven te krijgen, omdat ze het niet zelf kunnen bekostigen), maar anderzijds is het natuurlijk ook zo dat ik/mijn zus ook werkt voor d'r inkomen en het niet automatisch een gift hoeft te worden omdat het je ouders zijn. Als je er zelf geen boterham minder om eet vind ik het nog weer anders dan wanneer je zelf daardoor ook even goed op moet letten.

Los daarvan denk ik dat het vele ouders hun eer te na is om geld te krijgen ipv te lenen van hun kind(eren).
Inderdaad.. Zij hebben geen spaargeld en ik wel.. Maar dat wil niet zeggen dat ze mijn spaargeld maar kunnen gebruiken, zeg maar..

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 21:54

Wij krijgen dit jaar niet zoveel vakantie geld.
M´n vriend krijgt van 4 maanden.
En ik van 3 maanden en heb toen ook niet zoveel gewerkt.

Maar ach alle kleine beetjes helpen!
De Belastingdienst worden we wel wat blijer van dit jaar, laat het geld maar snel komen!!
En van Essent krijgen we ook zo´n 200 euro terug.

Van dat geld gaan we een nieuw bed kopen en op vakantie Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 21:55

Nou, misschien heel cru, maar zelfs dan zouden er voor mij grenzen zijn.. 'Gewoonweg niet redden', moet voor mij wel worden uitgelegd; waarom niet redden? Wat zijn de vaste lasten? Waar kan je op besparen? Welke toeslagen heb je waar voor aangevraagd? etc. Ik moet ook voor m'n centen werken en heb 't niet heel breed, als ik 't dan uitleen - ook al is 't aan m'n ouders - hoef ik 't niet a la minute terug, maar ik vind niet dat 't een gift moet worden, 'omdat ze het zo krap hebben', al zijn 't m'n ouders..

Maar goed, ik kom uit een gezin met sappelen en chocolademelk met water aanlengen, dus 't is sowieso voor mij niet heel natuurlijk om geld weg te geven :P

Gast
Gast

Bericht  Moezie ma 25 apr 2011 - 21:56

Heb je ondertussen wel al een nieuwe baan Patriesje?
Je was toch gestopt bij de grote M he ?
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 21:58

Trisha schreef:Nou, misschien heel cru, maar zelfs dan zouden er voor mij grenzen zijn.. 'Gewoonweg niet redden', moet voor mij wel worden uitgelegd; waarom niet redden? Wat zijn de vaste lasten? Waar kan je op besparen? Welke toeslagen heb je waar voor aangevraagd? etc. Ik moet ook voor m'n centen werken en heb 't niet heel breed, als ik 't dan uitleen - ook al is 't aan m'n ouders - hoef ik 't niet a la minute terug, maar ik vind niet dat 't een gift moet worden, 'omdat ze het zo krap hebben', al zijn 't m'n ouders..

Maar goed, ik kom uit een gezin met sappelen en chocolademelk met water aanlengen, dus 't is sowieso voor mij niet heel natuurlijk om geld weg te geven :P
Er zijn situaties waarin mensen het inderdaad gewoonweg niet redden, door een te hoge huur, geen werk kunnen vinden etc. Dan zou ik zeker wel bijspringen als dat nodig is, mits diegene zijn/haar best doet om ook echt iets aan die situatie te veranderen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 21:59

loontjes-power schreef:Heb je ondertussen wel al een nieuwe baan Patriesje?

Nee heb nog niks nieuws.
Moeten even wachten totdat we de exacte data van m´n vriend vakantie weten.
Dan ga ik op zoek naar vakantiewerk.
En ga in het nieuwe schooljaar weer studeren.
Ik heb nog wel een baantje voor 3 uurtjes in de week, maar dat schiet ook niks op Sad

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 22:00

Trisha schreef:Nou, misschien heel cru, maar zelfs dan zouden er voor mij grenzen zijn.. 'Gewoonweg niet redden', moet voor mij wel worden uitgelegd; waarom niet redden? Wat zijn de vaste lasten? Waar kan je op besparen? Welke toeslagen heb je waar voor aangevraagd? etc. Ik moet ook voor m'n centen werken en heb 't niet heel breed, als ik 't dan uitleen - ook al is 't aan m'n ouders - hoef ik 't niet a la minute terug, maar ik vind niet dat 't een gift moet worden, 'omdat ze het zo krap hebben', al zijn 't m'n ouders..

Heel erg eens. Mijn vriend leent zijn ouders ook vaak geld. Ik moet zeggen dat ik daar nogal verbaasd over was. Misschien heb ik makkelijk praten, met ouders die het allemaal vrij makkelijk redden financieel, maar wow ik vind het uberhaupt best heftig dat je als ouder geld leent van je kind. Ik zou dat later niet willen eigenlijk. Het is helemaal niet dat ik het ze niet gun verder of iets dergelijks, ik vind het gewoon best wel bijzonder. Maar goed, mijn vriend vindt het geen probleem en ze betalen het altijd keurig terug. Ik vind ook zeker niet dat het een gift moet worden.

Gast
Gast

Bericht  bolus26 ma 25 apr 2011 - 22:01

het zou idd wel van mn ouders afhangen of ik het zou doen.Als ze niet met geld om kunnen gaan ga ik hun onnodige gaten niet dichten. misschien een paar keer maar dan houdt wel op.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 22:03

Mee eens dat het niet zo zou moeten Fauve, maar wat moet je anders als ouders zijnde?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 22:04

_Donnaa schreef:Mee eens dat het niet zo zou moeten Fauve, maar wat moet je anders als ouders zijnde?
Ja precies..

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 22:04

Ik weet ook dat als mijn ouders gewoon met hun geld om gaan ze geen schulden hoeven te hebben.
Maar mijn moeder weet al niks van de financiële situatie af, dus die koopt gewoon kleren enzo voor haar zelf.
En mijn vader vind een nieuw vogeltje in zijn volière belangrijker dan een rekening te betalen, en dan woont mijn broer ook nog bij hun in met een uitkering en die betaald ook niks. Hij heeft ook schulden maar koopt ook liever wat anders dan een rekening te betalen.

Dus ik ben de enige in ons gezin die ´normaal´ met geld om kan gaan.
Ben echt super blij dat mijn vriend me dat geleerd heeft.
Wij hebben zelf ook een periode gehad dat we bijna geen geld hadden en we hebben het altijd kunnen redden zonder geld te lenen. Dan maar even geen kleding en boodschappen bij de lidl doen!

Gast
Gast

Bericht  Moezie ma 25 apr 2011 - 22:04

Patriesje schreef:
loontjes-power schreef:Heb je ondertussen wel al een nieuwe baan Patriesje?

Nee heb nog niks nieuws.
Moeten even wachten totdat we de exacte data van m´n vriend vakantie weten.
Dan ga ik op zoek naar vakantiewerk.
En ga in het nieuwe schooljaar weer studeren.
Ik heb nog wel een baantje voor 3 uurtjes in de week, maar dat schiet ook niks op Sad

Ga je een hele nieuwe studie beginnen ?
Dan hoop ik inderdaad voor jou dat je snel een vakantiebaantje hebt.. (het viel me net toevallig in)
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 22:05

Kijk, ik vind ook niet dat kinderen ouders structureel bij moeten springen terwijl mamlief wel elke maand in nieuwe kleren loopt of het aan andere verkeerde dingen uit geeft ipv rekeningen te betalen...maar het kan eenmaal voorkomen dat een ouder in de bijstand komt of iets anders noodgedwongen waardoor ze het niet meer redden...dan vind ik het best normaal dat je als kind je ouders bijstaat in de moeilijke tijden.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 22:07

Storm schreef:

Er zijn situaties waarin mensen het inderdaad gewoonweg niet redden, door een te hoge huur, geen werk kunnen vinden etc. Dan zou ik zeker wel bijspringen als dat nodig is, mits diegene zijn/haar best doet om ook echt iets aan die situatie te veranderen.

Ik zou dan idd wel verwachten dat ze zs.m. nieuwe woonruimte gaan zoeken, want van 100 euro besparen kan je (als je zuinig doet) 2 wk boodschappen doen. Ik vind het overigens te heftig om mijn ouders maandelijks een bedrag te doneren (of zelfs te lenen). Zoiets moet in mijn optiek incidenteel zijn en niet een terugkerend fenomeen, want er had ook een alternatieve oplossing moeten komen als zij geen kinderen hadden gehad of kinderen hadden gehad die zelf amper rond kunnen komen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 22:07

loontjes-power schreef:

Ga je een hele nieuwe studie beginnen ?
Dan hoop ik inderdaad voor jou dat je snel een vakantiebaantje hebt.. (het viel me net toevallig in)

Ja een hele nieuwe studie.
Heb vorige jaar al erg zit twijfelen er over en kwa werk ben ik nu nog niks vooruit gegaan dus als ik het nu niet doe, doe ik het nooit meer!
Nou ja ik ben in ieder geval al door 1 iemand gevraagd of ik daar wou komen helpen in de vakantie en ik denk dat ik bij mijn andere baantje dan ook wel meer uren heb!
Dus zodra ik de vakantie van mijn vriend weet kan ik dat gaan regelen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 22:08

Storm schreef:Kijk, ik vind ook niet dat kinderen ouders structureel bij moeten springen terwijl mamlief wel elke maand in nieuwe kleren loopt of het aan andere verkeerde dingen uit geeft ipv rekeningen te betalen...maar het kan eenmaal voorkomen dat een ouder in de bijstand komt of iets anders noodgedwongen waardoor ze het niet meer redden...dan vind ik het best normaal dat je als kind je ouders bijstaat in de moeilijke tijden.

Ben ik helemaal met je eens!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 22:10

Guattari schreef:
Storm schreef:

Ik zou dan idd wel verwachten dat ze zs.m. nieuwe woonruimte gaan zoeken, want van 100 euro besparen kan je (als je zuinig doet) 2 wk boodschappen doen. Ik vind het overigens te heftig om mijn ouders maandelijks een bedrag te doneren (of zelfs te lenen). Zoiets moet in mijn optiek incidenteel zijn en niet een terugkerend fenomeen, want er had ook een alternatieve oplossing moeten komen als zij geen kinderen hadden gehad of kinderen hadden gehad die zelf amper rond kunnen komen.

Dat bedoel ik dus smile Ik zou wel willen uitlenen, maar als iemands huur te hoog is, betekent dat, dat er elke máánd geleend moet worden! Dan ga je kleiner wonen gewoon, klaar... Als iemand niet uit komt met geld, omdat 't salaris te laag is, dan ga je kijken wat je daar weer aan kan doen, of je gaat er iets bij doen. Ik heb ook wcpotten staan schrobben en 3 baantjes tegelijk gehad, van 4 uur 's ochtends tot 19;00 's avonds. Leuk is anders, maar je doet wat je moet doen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 8 van 40 Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: