Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma, ik ben er klaar mee!

+5
Winegum
Jente10
Melis_je
Susan
Filoria
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Dilemma, ik ben er klaar mee!  Empty Dilemma, ik ben er klaar mee!

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 3:34

Dames,

Ik heb een enorm dilemma. Misschien is het voor jullie heel simpel, en bieden jullie mij een ander inzicht in dit probleem, dus vandaar dit topic.

Inmiddels werk ik ruim twee jaar in een winkel in mijn dorp. Leuk werk, leuke collega's en ook met de klanten is het erg leuk (veel vaste klanten). Daar is dus verder niks mis mee.
Maar laat ik nu heel weinig collega's hebben en ook ben ik als enige een weekendhulp. Vrij krijgen is dus een drama. Nu heb ik halverwege juni een vrijgezellenfeest van mijn schoonzusje. Hier wil ik erg graag bij aanwezig zijn, dus zodra ik de datum wist ben ik vrij gaan vragen. Helaas was mijn baas hier heel stellig in; Ik kon geen vrij...
Daarna ben ik een collega gaan bellen, die een keer heeft aangegeven wel voor mij te willen werken als ik echt omhoog zat. Nu vraag ik niet vraak vrij, dus ik had die collega gebeld. Zij kon wel voor mij werken, maar vroeg zich ook af of dit wel mocht van de baas. Het is dus niet zo dat er niemand is om te werken, mijn baas wil gewoon niet dat ik vrij krijg ofzo? Helaas kon ik afgelopen zaterdag niet werken i.v.m. een migraine aanval, maar anders had ik het er over kunnen hebben.

Inmiddels is dit nu al de zoveeeeeelste keer dat dit gebeurd, dat ik het echt niet meer weet. Ontslag nemen terwijl ik nog geen ander werk heb? Of eerst door blijven zoeken naar nieuw werk en dan maar niet naar het vrijgezellenfeest?

Wat zou jij doen?

(Mijn idee om te vertrekken daar is niet alleen om dit voorval hoor, er zijn meerdere dingen)

Edit: Ik heb er wel een vast contract, dat is wel echt heel erg mooi. Maar ik loop er nu al ruim een jaar tegen aan te hikken... Zo lastig.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, ik ben er klaar mee!  Empty Re: Dilemma, ik ben er klaar mee!

Bericht  Filoria ma 25 apr 2011 - 3:41

Zo te horen heb je sowieso plannen om op termijn weg te gaan daar. Dan zou ik als ik jou was gewoon vrij NEMEN die dag, of ze het nu wel of niet leuk vinden. En als je om die reden ontslagen wordt, dan heb je in elk geval nog een opzegtermijn en recht op een uitkering.

Je kunt dan de komende weken gewoon rustig op zoek naar ander werk.

Kom op zeg, het gaat over half juni. Wat belachelijk dat je daar geen vrij voor kunt krijgen!

Aan de andere kant: als je het feest overslaat, daar blijft werken en ondertussen ander werk zoekt, dan ga je wel op een leukere manier weg. Als je je huidige werkgever eventueel als referentie wil opgeven bij toekomstige sollicitaties is dat wel fijn.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 3:45

Nou zo zitten ze hier bij mij thuis dus ook. Je neemt gewoon vrij die dag, desnoods melden we je ziek. Het nadeel is dus dat ik hier in het dorp werk, en dus altijd streng in de gaten wordt gehouden (serieus...). Zaterdag was ik ziek, 's middags stond het dochtertje van mijn baas aan de deur met een doos chocola. Ik denk dan; Als je weet dat ik zie ben, kom je niet langs om iets te brengen.

Verder vind ik het ook enorm lastig, vandaar dit topic. Maar ik zou het zo erg vinden om dat feestje te missen! Vind het al een hele eer dat ik word uitgenodigd.... Sad

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 25 apr 2011 - 3:46

Weet je baas wel dat die collega een enkel keertje voor je wil invallen? Misschien heeft ze wel tegen hem gezegd dat ze nooit kan op zaterdag, omdat hij anders elke keer gaat proberen haar te strikken om in het weekend te werken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 3:48

Nee, ik weet dat een andere collega dat laatst ook heeft geprobeerd en dat er toen ook grote heibel binnen de zaak was.

Ik wil sowieso die collega van de week nog even bellen, vragen of zij het nog heeft benoemd en nog steeds wil werken voor mij en daarna bel ik mijn baas. Ik vind het gewoon zo jammer dat het zo moet gaan. En heb bewondering voor mijn andere collega's dat zij het nog zo lang volhouden.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 3:48

Hahahaha die zin 'vorige week kon ik het niet vragen want doen was ik ziek thuis' vind ik komisch smile.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 4:10

Ik kan zo gauw niet vinden waar ik dit zin heb staan Mozz? Het was namelijk afgelopen zaterdag dat ik een migraine-aanval had.. Laat me niet snel het veld uitslaan hoor :P Normaal werk ik gewoon met koppijn, maar als ik niet eens kan staan moet ik me toch echt ziek melden. (Al zou ik eerst wel aan het werk.. )

Gast
Gast

Bericht  Melis_je ma 25 apr 2011 - 5:29

Je werkt er twee jaar en je hikt al een jaar tegen ontslag nemen aan. Ik geloof dat ik gewoon zou opzeggen en in de maand (?) opzegtermijn iets anders zou zoeken. Is het heel moeilijk binnen je dorp om aan werk te komen? Die controle vind ik niet netjes. Wat nou als je aan het slapen bent (of naar de dokter)? Ben je erg vaak of lang ziek?
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Jente10 ma 25 apr 2011 - 6:39

Ik vind het belachelijk dat je voor zo iets wat pas half juni is niet vrij kunt krijgen terwijl je zelf al vervanging hebt geregeld. Dat slaat echt nergens op. Ik snap dat je heel graag naar dat feest wil en zou ook zeker gaan. En als er meerdere dingen zijn die je tegen staan daar zou ik denk ik gewoon ontslag nemen. Je hebt gewoon recht op vrije dagen en je bent op tijd met vragen dus ik snap niet waarom je baas zo moeilijk doet
Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 7:40

Bedankt voor jullie reacties.

Net ook nog even met mijn ouders over gehad. Zij zeggen het volgende; Mijn baas bellen, en vragen hoe het met die datum zit. Vertellen dat ik eventueel een vervangster heb. Gaat hij daar niet mee in zee, dan zal ik noemen dat ik gedwongen ben om dan ontslag te nemen, omdat het elke keer zo'n gedoe is.

Momenteel ben ik overal wat aan het solliciteren, ik kan nu eigenlijk geen wensen hebben. Verder kan ik ook nog mijn lening bij de IB omhoog schroeven als dat nodig is. Ben benieuwd. Vind het trouwens wel doodeng om te bellen..

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 9:39

werk je alleen in het weekend dan? Want iedereen heeft, ongeacht wat voor contract, recht op een x-aantal vrije dagen per jaar (berekend naar hoeveel uur je pw werkt). Alleen in zwaarwegend bedrijfsbelang mag je werkgever een verzoek weigeren. Dus als jij alleen in het weekend werkt en nooit vrij kan krijgen, is hij volgens mij niet correct bezig. Maar, ik weet niet alle info van jouw contract natuurlijk smile

Wel idioot hoor, zoiets. En controle door zijn dochter is niet eens controle. Die mag alleen door de bedrijfsarts uitgevoerd worden! Ik zou daar gauw wegwezen! kan je leven zonder dit baantje, tijdelijk? Anders gewoon snel wegwezen daar! Brr

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 9:53

Ik heb al vaker over je werk gelezen met problemen; en ik denk dat het nu wel de druppel is. Je bent gewoon vrij die dag, al dan niet met ontslag, dat is dan maar zo.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 7:58

Ik kan me wel een ander topic herinneren waarin je aangaf moeite te hebben met je leidinggevende en als je nu vertelt dat je al een jaar er tegenaan zit te hikken; waarom zou je jezelf dan zo 'kwellen'? In dat jaar tijd had je bij wijze van spreken al 10 nieuwe baantjes kunnen vinden. Als jouw werkgever zo moeilijk doet over een vrije dag opnemen, lijkt hij me weinig flexibel/coulant/empathisch en vooral raar bezig. Je hebt recht op vrije dagen, aangezien je dat op hebt gebouwd, tenzij het in periode valt dat collega's al vakantie hebben opgenomen of er een ander zwaarwegend bedrijfsbelang is waardoor dit niet kan. Ik denk dat je je baantje daar niet belangrijker moet maken voor jezelf dan dat het is. Ja, je haalt er je extra zakcentje vandaan, maar dat kan bij iedere werkgever waar je arbeid verricht. Ik weet niet hoezeer je bent aangewezen op het dorp waar je woont, maar ik zou anders proberen ook in de nabije omgeving te zoeken of ergens in de stad Groningen.

Gast
Gast

Bericht  Winegum di 26 apr 2011 - 22:53

Ik zou ook z.s.m. op zoek gaan naar ander werk. Dit lijkt me geen fijne situatie. Buiten het feit dat je werkgever zeer onredelijk is en tegen de wet in gaat, zou ik hier niet eens meer willen werken. Je bent zeer op tijd met vrij vragen, er is iemand die voor jou wil/kan werken, dus hij moet het maar oplossen.
Hoe is het trouwens opgelost toen je ziek was in het weekend? De wereld is toch ook niet vergaan bij jou ziekmelding? Waarom dan wel moeilijk doen over een vrije dag die je pas over een paar maanden wil hebben.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 19:31

@Guat, als een nieuw baantje vinden hier zo gemakkelijk was, had ik die allang met beide handen aangegrepen. Maar er zijn hier heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel leeftijdsgenootjes die lopen te azen op dezelfde baantjes.

Ik hoorde van een collega dat mijn baas vorige week ontzettend pissig was geweest omdat er twee zieken waren waarvan ik één was. Nou, het zal me echt een rotzorg zijn.

Ik moet vandaag met hem het gesprek aan gaan, want hij gaat volgende week op vakantie (Ja, dat kan wel..:P). Even zien hoe ik dat handig aan ga pakken.

Gast
Gast

Bericht  MADDIE ma 2 mei 2011 - 18:39

ZachtCookie schreef:@Guat, als een nieuw baantje vinden hier zo gemakkelijk was, had ik die allang met beide handen aangegrepen. Maar er zijn hier heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel leeftijdsgenootjes die lopen te azen op dezelfde baantjes.

Ik hoorde van een collega dat mijn baas vorige week ontzettend pissig was geweest omdat er twee zieken waren waarvan ik één was. Nou, het zal me echt een rotzorg zijn.

Ik moet vandaag met hem het gesprek aan gaan, want hij gaat volgende week op vakantie (Ja, dat kan wel..:P). Even zien hoe ik dat handig aan ga pakken.

En... Ben je er nog uit gekomen met je baas?
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Joli86 wo 4 mei 2011 - 6:44

Daar ben ik ook benieuwd naar!
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 5:18

Om even hier weer te reageren..

Met mijn baas ben ik er toen uitgekomen. Uitgekomen in de zin van dat er niet meer over gepraat is.

Helaas gebeurde zaterdag weer een soortgelijk iets.

Normaal werk ik in de vakanties altijd extra, vind ik ook geen probleem. Alleen nu met mijn stage gaat dat gewoon niet, omdat ik dan alle dagen al werk.. Wink
Nu had mijn baas gevraagd of ik in de bouwvak kon werken (dit is in januari geweest, heb ik oktober aangegeven dat ik in de vakantie niet kon werken). Ik heb toen aangegeven dat ik dit op dat moment zal moeten bekijken aangezien ik toen nog niet wist hoe het met mijn stage ging verlopen.

Vorige week zaterdag kreeg ik een brief in mijn handen gedrukt met daarop 4 dagen die ik zou moeten werken. Wederom aangegeven dat ik dit even moet bezien. Ik kon 2 vrijdagen daarvan niet, wat ik die week erna heb aangegeven. En daar ging het fout. Meneer ging er namelijk maar van uit dat ik kon werken en ik zou gezegd hebben dat ik in de bouwvak kon werken. Gelukkig waren hier collega's hebben die ook uit mijn mond hebben gehoord dat ik al vrij vroeg heb aangegeven dat ik dit nog moest bezien.
Hij werd heel erg boos, en het was mijn schuld dat hij dan alleen in de winkel stond etc. Daar op aangegeven dat mijn studie voor gaat, en dat hij daar ook rekening nu mee heeft te houden. Waarop hij zegt: Dan moet je er niet naast gaan werken. Vervolgens heb ik gezegd: Dan had je me niet aan moeten nemen.

Verder probeerde hij me nog te naaien met dagen die ik zou moeten inhalen. Hij zou nu ook opeens gaan stellen dat ik mijn ziektedagen moet gaan inhalen, waarop ik dus heel erg kwaad werd. Ik werk me altijd uit de naad, en krijg totaal geen waardering, laat staan een greintje respect.

In combinatie met wat een ruime maand geleden is gebeurd, zit ik nu echt met mijn handen in mijn haar. Ik was net herstellende van een zware periode (slecht in mijn vel etc.. ) Ik merkte dat ik begon op te knappen. Maar sinds afgelopen zaterdag zijn alle klachten weer terug. Vlekken zien, veel hoofdpijn en snel vet haar (teken van stress).

Mijn gevoel zegt: Neem ontslag, dit werkt niet voor jou en je gezondheid lijdt er onder. Maar mijn verstand zegt daarentegen: Geen werk? Geen inkomen. Nu komt dit ook wel goed (ouders willen best bijspringen, gezondheid is belangrijker dan geld) maar daar voel me zo bezwaard door..

Dus wie kan mij wederom een goed advies geven??

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 5:28

Ik zou vertrekken en op zoek gaan naar een andere bijbaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 5:32

Ziektewet ingaan als je die vlekken ed echt door het werk krijgt. En op zoek naar een andere baan. Als je er al zolang zat van bent snap ik niet waarom je daar nog zit. In dat geval zal ik alles aanpakken om daar maar weg te kunnen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 5:36

Ik ben ook al druk aan het solliciteren en hengeltjes aan het uit gooien, alleen voor mij hebben ze liever iemand van een paar jaar jonger. Ik moet nog een poosje zien te overbruggen (hoop in juli 2012 afgestudeerd te zijn).

Zou ik de ziektewet in kunnen gaan? Want ik kan wel werken, alleen krijg ik van de stress die van dit gezeur komt vlekken en hoofdpijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 5:53

Yoyo schreef:Ik ben ook al druk aan het solliciteren en hengeltjes aan het uit gooien, alleen voor mij hebben ze liever iemand van een paar jaar jonger. Ik moet nog een poosje zien te overbruggen (hoop in juli 2012 afgestudeerd te zijn).

Zou ik de ziektewet in kunnen gaan? Want ik kan wel werken, alleen krijg ik van de stress die van dit gezeur komt vlekken en hoofdpijn.
belemmerd het je in je leven, die vlekken ed? Bij een ja vind ik dat je dat ivm je gezondheid moet doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 6:42

Hoe oud ben je dan?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 6:45

20..

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 7:05

Yoyo schreef:20..

Moet wel lukken toch? Wil je in de detailhandel blijven?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: