Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slapen 's nachts met warmte?

+3
Fiwen
loesje
Parisienne
7 plaatsers

Ga naar beneden

Slapen 's nachts met warmte? Empty Slapen 's nachts met warmte?

Bericht  Gast zo 24 apr 2011 - 21:25

We zijn het helemaal niet gewent (we zijn verwent), maar vannacht werd T. wakker om 03.00 uur. Als hij al wakker wordt dan is dit meer in zijn slaap, en slaapt hij altijd veder als wij hem een speentje geven. Maar vannacht was hij klaarwakker en was aan het roepen en mopperen. Hij had het warm, maar had alleen nog maar een hemdje aan. Ik heb hem water aangeboden (daar heeft hij behoorlijk wat van gedronken), maar eigenlijk was niets goed. Het mopperen werd huilen, en het huilen werd krijsen. Zo erg dat we ramen dicht hebben moeten doen, anders kon heel de buurt meegenieten. Zodra we binnen kwamen lopen, begon hij heel hard te lachen. Ik wilde hem niet bij me in bed nemen. In onze slaapkamer was het net zo warm, en als hij tegen me aan kom liggen zou het nog veel warmer krijgen. Uiteindelijk heb ik hem een schone broek aangegeven (al was het niet nodig), even geknuffeld, slaapliedje gezongen, muziekdoosje aangezet. Uiteindelijk is hij dan toch gaan slapen na anderhalf uur. Vanmorgen melde hij zich pas om 08.30 uur.

Zou dit inderdaad door de warmte komen, of doordat hij de afgelopen twee weken zo ontzettend veel bijgeleerd heeft. (2 handjes beetpakken, voetjes ontdekt, omrollen).

Hoe slaapt jullie kindje met deze warmte? En wat doen jullie als hij/zij wakker wordt in de nacht en niet wil gaan slapen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen 's nachts met warmte? Empty Re: Slapen 's nachts met warmte?

Bericht  Gast zo 24 apr 2011 - 21:29

Mijn dochter slaapt 's nachts gelukkig prima, alleen ze is eerder wakker dan normaal. Geen idee waar het van komt bij jou, bij die kleintjes komt het toch zo vaak voor dat ze even een periode slechter slapen. Als hij echt heel warm aanvoelt, heb je trouwens de oorzaak waarschijnlijk wel gevonden.

We lossen slecht slapen bij mijn dochter altijd op door haar bij ons in bed te leggen, het moet wel echt heeeeeeel erg zijn, wil ze dan nog niet gaan slapen. Toen ze nog zo klein was, legden we haar op een waskussen tussen ons in voor de veiligheid en ook is het dan niet warmer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen 's nachts met warmte? Empty Re: Slapen 's nachts met warmte?

Bericht  Gast zo 24 apr 2011 - 21:35

Het zou kunnen. Dat hij dingen aan het verwerken geweest is.
Maar het kan ook van de warmte zijn. Als hij het echt warm had... Ik slaap ook slechter met dit weer.
Maar H. daarintegen slaapt als een tierelier.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen 's nachts met warmte? Empty Re: Slapen 's nachts met warmte?

Bericht  Gast zo 24 apr 2011 - 21:39

Dat is altijd gissen met die kleintjes. We proberen onze dochter eerst te troosten of een boertje te laten, als dat niet helpt krijgt ze wat waterige melk en als dat niet helpt komt ze bij ons in bed. We hebben nog nooit gehad dat niks hielp :P

Onze dochter heeft vannacht ook minder goed geslapen, of het van de warmte kwam weet ik niet, toen ze halverwege de nacht bij ons kwam viel ze als een blok in slaap, ze was alleen al wel om 7.00u wakker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen 's nachts met warmte? Empty Re: Slapen 's nachts met warmte?

Bericht  Parisienne zo 24 apr 2011 - 21:55

Het klinkt voor mij heel herkenbaar. Ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar wij hebben dit tot vorige week met N. meegemaakt. Dit duurde echt een paar weken lang. 's Nachts werd ze wakker, het was ons een raadsel waardoor of waarvan. Ze was dan ook echt klaarwakker, meestal rond een uur of 3. Het duurde bij ons dan ook ruim 1,5 uur voordat ze weer sliep. Zodra wij in de buurt waren was het allemaal goed, maar ze kon gewoon echt niet slapen. Ze huilde uit boosheid en woede.. niks wat we deden was goed. Water, fles, zingen, rondlopen, naast haar bedje zitten, bij ons in bed nemen, etc. Toen was het nog niet eens zo warm, dus daar kwam het niet door. Gelukkig gaat het nu beter, maar we hebben echt een paar zware weken gehad. Waardoor het kwam weten we nog steeds niet.. we houden het maar op een fase Wink Heel veel kindjes hebben vaak fases waarin ze wat slechter slapen.. dit hoort er (helaas) bij. Bij N. hebben we dit veel meegemaakt. Daarna gaat het weer een paar weken heel goed.

Ik zeg absoluut niet dat het bij jullie ook zo is hoor, maar het zou kunnen zijn dat het een fase is. Deze kan een paar dagen duren, maar zoals in ons geval ook een paar weken. Aangezien het nu zo warm is zou het best kunnen dat het bij jullie daardoor komt hoor. Het blijft vaak gewoon gokken wat er zou kunnen zijn. Succes in ieder geval! Ik hoop dat het maar eenmalig was, dat er even iets niet lekker zat en dat jullie verder weer gewoon goede nachten hebben!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen 's nachts met warmte? Empty Re: Slapen 's nachts met warmte?

Bericht  loesje zo 24 apr 2011 - 21:59

onze zoon slaapt de laaste week ook slecht en word om de haverklap wakker omdat hij is omgedraaid of een nare droom had.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen 's nachts met warmte? Empty Re: Slapen 's nachts met warmte?

Bericht  Fiwen zo 24 apr 2011 - 22:01

Slapen is al maanden een probleem hier maar dan ging het eigenlijk om het 'alleen' slapen, zo gauw ze bij mij lag was het goed en sliep ze door.
Maar vannacht was het hetzelfde verhaal als bij jou, ze was wakker en bleef wakker. Zelfs nadat ze bij ons in bed mocht en nog een fles gedronken had. Ze had het erg warm dus toen kwam ik op het 'briljante' idee om mijn man een vochtig/fris washandje te laten halen. Even haar toetje, hoofdje en nekje wat afgekoeld en ze viel meteen in slaap en sliep daarna door tot kwart voor 7.
Hier was het dus dit keer echt puur de warmte (nou heeft J. het heel snel warm en door haar eczeem krijgt ze dan snel jeuk)
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen 's nachts met warmte? Empty Re: Slapen 's nachts met warmte?

Bericht  Annie24 zo 24 apr 2011 - 22:19

Hier gaat het de laatste dagen overdag weer wat rotter, maar dit komt echt door de warmte. Y. heeft van zichzelf al een temp rond de 37.4-37.5 en nu was dat dus elke keer rond de 37.9 Neutral
's Nachts gaat het tot nu toe nog goed; afgelopen nacht van 22 uur tm 7.45 uur en daarna van 9.00 tot 11.00 uur (even afkloppen, zal je net zien dat het vannacht kl*te gaat Rolling Eyes )

Oja: als het helpt dat het raam openstaat moet je dat gewoon open laten staan hoor! Jammer dan voor de buren, maar een baby huilt nu éénmaal. Snap dat je je er misschien niet prettig bij voelt, maar het is vervelender als het nog warmer wordt in het kamertje.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen 's nachts met warmte? Empty Re: Slapen 's nachts met warmte?

Bericht  duckie ma 25 apr 2011 - 8:40

klinkt bekend, onze dochter sliep ook eigenlijk elke nacht door... en nu al een paar nachten is ze om 3 uur wakker, maakt niet zo veel uit hoelaat ze de laatste fles had, half 11 of half 12 maar om 3 uur is ze wakker en weer hongerig.... denk hier dat het van de warmte komt....
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen 's nachts met warmte? Empty Re: Slapen 's nachts met warmte?

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 8:54

Annie24 schreef:
Oja: als het helpt dat het raam openstaat moet je dat gewoon open laten staan hoor! Jammer dan voor de buren, maar een baby huilt nu éénmaal. Snap dat je je er misschien niet prettig bij voelt, maar het is vervelender als het nog warmer wordt in het kamertje.

Was ook mijn eerste gedachte, maar het is mijn kind die ligt te huilen en daar hoeven de buren midden in de nacht geen last van te hebben. Zij hebben hun nachtrust net zo goed verdient. Overdag zou ik de ramen rustig open houden.

@ all: gelukkig wordt het de komende dagen weer wat koeler. Ik merkte het nu al in zijn kamertje. Ik ben benieuwd komende nacht, hopelijk gaat het weer goed. En anders... tja dan zullen we er doorheen moeten. Het komt vanzelf wel weer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen 's nachts met warmte? Empty Re: Slapen 's nachts met warmte?

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 9:05

Hier hebben we het bij Lynn ook gehad,, welliswaar niet zozeer door de warmte want *achteraf* er bleken tanden aan te komen! Een week ruim elke nacht onrustig, slechter slapen,wat hangeriger.. en nu tadaa een paar tanden rijker angel

De warmte is echter ook wel een logische verklaring al heb ik hier geen ervaring mee want Lynn en Dylan slapen tot zover prima kwa warmte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen 's nachts met warmte? Empty Re: Slapen 's nachts met warmte?

Bericht  nillis di 26 apr 2011 - 0:52

Wij hebben op dit moment precies hetzelfde met T. Ze sliep altijd de hele nacht door, maar is nu al een week bijna elke nacht rond4.45 uur wakker. Wij verschonen haar, lopen rondjes met haar op de arm in haar kamer en leggen haar weer met een speentje in bed. Ze krijgt van mij geen fles, want ze heeft geen honger. Vervolgens valt mevrouw wel weer in slaap en slaapt dan door tot 8.00 uur. Wij denken dat het komt door de sprong van 26 weken. Morgen is ze dat.
Zit T niet ook in een sprongetje?
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen 's nachts met warmte? Empty Re: Slapen 's nachts met warmte?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 8:14

@ Nillis: Dat weet ik niet, klink misschien vreemd, maar ik heb nog nooit echt een sprongetje gemerkt. Als ik na ga denken (nu kan hij sinds een paar dagen om rollen en sinds 3 weken pakt hij alles met 2 handjes en heeft 2 weken geleden zijn voetjes ontdekt), maar of ik nu kan zeggen dat de periode hiervoor of hierin ander gedrag aan hem heb gemerkt, nee. Hij is eigenlijkaltijd heel vrolijk en spontaan. Ik herken me dan ook niet in verhalen van andere meiden hier.

Afgelopen nacht ging trouwens weer goed. Heb er één keer uit gemoeten om zijn speentje te geven en daarna sliep hij door tot 07.30 uur. Nu moet ik ook zeggen dat de warmte echt is afgenomen in huis. Ik denk dan dus ook dat het toch aan de warmte heeft gelegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen 's nachts met warmte? Empty Re: Slapen 's nachts met warmte?

Bericht  Diese di 26 apr 2011 - 8:18

Bij ons is het ook echt al warm in huis. Ik laat de hele dag haar raam open staan, maar als ze naar bed gaat is het er nog 26/27 graden.
Laten jullie 's avonds het raam open op de kamers van jullie baby's/kinderen? Dat tocht denk ik teveel?
En hoe doen jullie dat met de tuindeur(en) beneden als jullie kindje ook beneden is?
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen 's nachts met warmte? Empty Re: Slapen 's nachts met warmte?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 8:20

Onze zoon slaapt ook al 3 weken minder dan normaal. Hij gaat dan om 19.00 naar bed en is tussen 21.30 en 23.00 klaar wakker en wil spelen en een flesje. Na 2 uur krijgen we eindelijk weer in bed en dan slaapt hij door tot de volgende ochtend 7.00/8.00 uur. We hebben trouwens van het weekend ondekt waarom hij minder goed slaapt dan normaal. Er waren 3 tandjes tegelijk aan het doorkomen ! Waarschijnlijk deden dus gewoon z'n tandjes pijn wat heel begrijpelijk is.

Hij ligt trouwens overdag in een dunne slaapzak en alleen een rompertje. S'nachts hetzelfde maar dan ligt hij nog onder een lakentje. Het is nu op dit moment 23 graden in z'n kamertje

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen 's nachts met warmte? Empty Re: Slapen 's nachts met warmte?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 8:22

J. heeft tot dusver geen last van de warmte en slaapt even goed! smile
Hij ligt nu gewoon lekker in z'n rompertje in z'n bedje (het is er 26 graden)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen 's nachts met warmte? Empty Re: Slapen 's nachts met warmte?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 8:24

Diese schreef:Bij ons is het ook echt al warm in huis. Ik laat de hele dag haar raam open staan, maar als ze naar bed gaat is het er nog 26/27 graden.
Laten jullie 's avonds het raam open op de kamers van jullie baby's/kinderen? Dat tocht denk ik teveel?
En hoe doen jullie dat met de tuindeur(en) beneden als jullie kindje ook beneden is?

Savonds gaat zijn raam wel gewoon dicht ja smile
En de balkondeuren staan hier gewoon open hoor, ook als J in de woonkamer is! Zolang er geen 2 deuren tegenover elkaar openstaan en het dus tocht is het prima smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen 's nachts met warmte? Empty Re: Slapen 's nachts met warmte?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum