Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik ben er een beetje klaar mee.

5 plaatsers

Ga naar beneden

Ik ben er een beetje klaar mee. Empty Ik ben er een beetje klaar mee.

Bericht  Shisha za 23 apr 2011 - 7:08

Begin november hebben mijn vriend en ik de sleutel van ons huis gekregen. De keuken en de badkamer waren echt toe aan vervanging dus we gingen opzoek naar iemand voor de badkamer. (keuken hebben we zelf gedaan)
Onze buurman is een zzp-er en heeft een eenmanszaak. Hij bood aan om onze badkamer te doen voor een vrij laag bedrag per uur. Nou prima, want de meeste offertes die we kregen waren voor ons echt te duur. (1 was 10.000,- euro exclusief materialen)
Eind januari is hij met de badkamer begonnen. Ondertussen heeft hij een vaste baan (hij was al aan het solliciteren toen hij bij ons begon) en komt hij nu sinds eind maart 3 avonden per week. Het probleem is dat hij regelmatig afzegt, geen zin heeft of bij iemand anders een klus heeft. (??)
Begin april waren we het zat en zijn hierover met hem in gesprek gegaan. We hebben aangegeven dat we snappen dat hij 's avonds moe is nadat hij een hele dag heeft gewerkt en daardoor niet altijd even veel zin heeft maar dat wij het nu wel erg lang vinden duren.
Wij willen ook graag verder. 1 kamer ligt nu vol met zijn gereedschap en spullen voor de badkamer dus daar kunnen we niks doen. Hij zou ook helpen met de afwerking van de keuken (tegelen vloer en wand) en de wc beneden en op deze manier schiet het gewoon niet op.
We hebben aangegeven dat we er aan zaten te denken om iemand anders te zoeken.
De buurman begreep dit maar hij gaf aan het toch wel heel graag zelf af te willen maken. We hebben toen afgesproken dat hij gewoon die 3 avonden per week komt en evt af en toe een zaterdag.
Dit is ongeveer 2 weken goed gegaan en het leek eindelijk een beetje op te schieten. Nu zegt hij echter alweer regelmatig af. Hij was gister vrij omdat hij wat privezaken moest regelen en had gezegd eventueel in de middag al te komen maar sowieso in de avond.
Nu smste hij gister aan het einde van de middag dat hij niet kwam en dat hij pas dinsdag weer komt.
Nu weet ik natuurlijk de reden niet maar ik baal hier zo van! Het is nu eind april dus hij is al 4 maanden bezig! Mijn vriend en ik hebben het er weer over gehad om dan toch maar iemand anders te gaan zoeken maar de badkamer is bijna klaar. (vloer, inwassen, afkitten en wastafelmeubel monteren)
Voordat we iemand anders hebben die eerst moet komen kijken en een offerte moet maken zijn we weer minimaal 2 weken verder. Maar als de buurman nu nog even een beetje doorwerkt is hij wel klaar binnen die 2 weken.

Lang verhaal maar nu weten we even niet wat te doen. Aan de ene kant hebben we zoiets van, we zitten nu toch al zo lang op deze manier dus die paar weken extra moet dan maar en aan de andere kant zijn we er gewoon klaar mee en willen we gewoon dat die badkamer eens een keer af is. De keuken en de wc gaan we sowieso niet door hem laten doen.

Dus wat zouden jullie doen?
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben er een beetje klaar mee. Empty Re: Ik ben er een beetje klaar mee.

Bericht  JD za 23 apr 2011 - 7:20

heb je hem vooruit betaald of moet je hem nog betalen?
Anders kun je het daarmee proberen...? Dat je hem een untimatum stelt waarop hij het af moet hebben. En dat je anders op zoek gaat naar iemand anders, en hij naar een deel van het afgesproken bedrag kan fluiten.... moet je eens opletten hoe snel ie er opeens staat...

Wel balen voor jullie zeg... brengt inderdaad een hoop rommel met zich mee, zo'n badkamer, nu zit je door hem steeds langer in de troep...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben er een beetje klaar mee. Empty Re: Ik ben er een beetje klaar mee.

Bericht  Zininzon za 23 apr 2011 - 7:27

Omdat er nog maar zo weinig werk is, zou ik het hem laten afmaken.
Ik snap dat jullie het erg vervelend vinden (ik zou er ook helemaal gek van worden geloof ik) en dat mogen jullie ook best nog een keer aan de buurman laten merken!!

Misschien kun je voor de afwerking van de andere ruimtes iemand anders vinden?
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben er een beetje klaar mee. Empty Re: Ik ben er een beetje klaar mee.

Bericht  Shisha za 23 apr 2011 - 7:34

We hebben geen vast bedrag afgesproken, alleen een bedrag per uur. Toen hij nog hele dagen kwam kregen we 1x per week de rekening. Nu krijgen we er nog 1 als hij klaar is.

We gaan sowieso opzoek naar iemand anders voor de keuken en de wc. Als we dat door hem laten doen is het volgend jaar nog niet klaar denk ik haha!
Maar goed, we gaan hem er dinsdag wel weer op aanspreken en dan maar hopen dat voor het laatste stukje even doorwerkt.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben er een beetje klaar mee. Empty Re: Ik ben er een beetje klaar mee.

Bericht  Gast za 23 apr 2011 - 9:55

Misschien een idee om je klus op een site als w erkspot te zetten en in de advertentie te vermelden dat dit op zeer korte termijn moet gebeuren? Je krijgt dan over het algemeen vrij scherpe offertes van bouwbedrijven/zzp-ers.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben er een beetje klaar mee. Empty Re: Ik ben er een beetje klaar mee.

Bericht  Shisha zo 24 apr 2011 - 3:45

Dromertje schreef:Misschien een idee om je klus op een site als w erkspot te zetten en in de advertentie te vermelden dat dit op zeer korte termijn moet gebeuren? Je krijgt dan over het algemeen vrij scherpe offertes van bouwbedrijven/zzp-ers.

Dat willen we voor de keuken en de wc sowieso doen maar ik vraag mij af of het voor de badkamer nog zin heeft omdat het nu toch bijna klaar is. Het gaat mij ook vooral om de houding van de buurman en we krijgen de indruk dat hij het ziet als een vriendendienst omdat hij het voor minder per uur doet.
Maar goed, hij heeft het zelf voorgesteld om het voor weinig te doen maar dat betekend voor ons niet dat hij kan komen wanneer hij zin heeft en kan afzeggen wanneer hij geen zin heeft.
Als hij meer per uur had gevraagd hadden we destijds ook wel ja gezegd.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben er een beetje klaar mee. Empty Re: Ik ben er een beetje klaar mee.

Bericht  Shisha di 26 apr 2011 - 21:38

Nou de buurman heeft gister weer afgezegd. Vrijdag gaan we weer een gesprek met hem aan dat het zo echt niet kan en niet opschiet. Als hij tenminste niet weer afzegt... Evil or Very Mad
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben er een beetje klaar mee. Empty Re: Ik ben er een beetje klaar mee.

Bericht  Jeanette di 26 apr 2011 - 21:46

Shisha schreef:Nou de buurman heeft gister weer afgezegd. Vrijdag gaan we weer een gesprek met hem aan dat het zo echt niet kan en niet opschiet. Als hij tenminste niet weer afzegt... Evil or Very Mad

Daar word je ook gek van! Succes, hopelijk komt er schot in de zaak!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben er een beetje klaar mee. Empty Re: Ik ben er een beetje klaar mee.

Bericht  Winegum di 26 apr 2011 - 22:59

Ik zou ook op zoek gaan naar iemand anders, dit is toch niks? En een dringend gesprek met je buurman aanknopen, dat het punt bij jullie nu wel bereikt is en dat je gewoon graag wil dat hij het af komt maken, dat dit niet de bedoeling was.
En als hij dan nog zijn afspraken niet nakomt zou ik hem niet meer vragen, en ook zijn geld niet uitbetalen wat hij nog te goed heeft van jullie, totdat hij de badkamer klaar heeft gemaakt. Prima dat hij het voor minder geld doet, had hij niet hoeven doen, maar dan moet je niet andere mensen boven jullie zetten, zeker niet als je al 4 maanden aan het wachten bent op een goede badkamer.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben er een beetje klaar mee. Empty Re: Ik ben er een beetje klaar mee.

Bericht  Shisha di 26 apr 2011 - 23:14

Wellicht heeft hij goede redenen om af te zeggen maar daar schieten wij gewoon niks mee op en dat zullen we ook wel zeggen vrijdag. Als hij er geen zin meer in heeft moet hij dit gewoon zeggen en dat snappen we ook wel nu hij een vaste baan heeft maar dan had hij deze klus gewoon niet moeten aannemen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben er een beetje klaar mee. Empty Re: Ik ben er een beetje klaar mee.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum