Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vriendin, ik ben er wel een beetje klaar mee!

4 plaatsers

Ga naar beneden

Vriendin, ik ben er wel een beetje klaar mee! Empty Vriendin, ik ben er wel een beetje klaar mee!

Bericht  Puk ma 28 mei 2012 - 2:36

He hallo,

Bij mijn vorige baan had ik een leuke vriendschap opgebouwd met een collega, we hadden het op het werk supergezellig en ook privé zagen we elkaar regelmatig. Op een gegeven moment had ik geen contractverlenging gekregen en moest ik dus weg. Ons contact zou wel blijven bestaan zeiden wel al.

Maar al vlot nadat ik er wegwas, merkte ik al verandering. We hadden elkaar bijna niks meer te vertellen en we hadden beiden niet veel zin om moeite te doen voor de vriendschap(het was bijvoorbeeld erg moeilijk om een datum te plannen ofzoz). Beiden lieten we het een beetje doodbloeden. Nu is ze al een tijdje overspannen thuis en ben ik een keer langs gegaan, maar de vriendschap is gewoon op.

Nu is ze mij dus aan het verwijten dat ik haar laat vallen nu ze overspannen is. En ik vind het dus moeilijk om open kaart te spelen omdat ze dus overspannen is, ze loopt bij een psycholoog en is straatvrees aan het ontwikkelen dus ik ben een beetje voorzichtig in mijn woorden. Maar ondertussen zit ik er wel mooi mee, ik wil er geen energie meer insteken, maar durf het nu niet zo te zeggen!

Hebben jullie advies?
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendin, ik ben er wel een beetje klaar mee! Empty Re: Vriendin, ik ben er wel een beetje klaar mee!

Bericht  Gympie ma 28 mei 2012 - 2:48

Ik zou het even laten en dan geen contact meer opnemen als je het zat bent. Ik zou het niet zeggen tegen haar dat je geen vriendschap meer wilt. Als zij straatvrees ontwikkelt, denk ik dat een vriendsschapsbreuk haar niet goed zal doen.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendin, ik ben er wel een beetje klaar mee! Empty Re: Vriendin, ik ben er wel een beetje klaar mee!

Bericht  Susan ma 28 mei 2012 - 3:06

Ik zou zeggen: 'Naar mijn mening was de vriendschap van beide kanten al verwaterd, je overspannenheid heeft daar niks mee te maken.' Je hoeft niet allemaal redenen op te sommen waarom de vriendschap niet leuk meer was, maar ik zou wel gewoon eerlijk zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendin, ik ben er wel een beetje klaar mee! Empty Re: Vriendin, ik ben er wel een beetje klaar mee!

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 3:42

Ik zou eerlijk zijn en aangeven dat het niks met haar overspannen te maken heeft, maar dat het voor die tijd al over was van beide kanten. Je kunt haar wel aan het lijntje houden, maar daar hebben jullie beide niks aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendin, ik ben er wel een beetje klaar mee! Empty Re: Vriendin, ik ben er wel een beetje klaar mee!

Bericht  silly-one ma 28 mei 2012 - 5:55

Ook al is ze nu overspannen, dat heeft niks met jullie vriendschap te maken. Als jij niks zicht ben jij ongelukkig en ga je, je lopen aanpassen aan haar 'wensen'. Ik zou het gewoon zeggen met met concrete gevoelens komen vanuit jou kan. Dat jij al eerder voelde dat de vriendschap minder werd. Praat vooral vanuit jou gevoel en ga niet haar gevoelens invullen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendin, ik ben er wel een beetje klaar mee! Empty Re: Vriendin, ik ben er wel een beetje klaar mee!

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 8:03

Tja. Ik heb aan beiden kanten gestaan. Je wil niemand kwetsen, maar eerlijkheid is ook belangrijk. Wil je niet meer, dan is dat jouw goed recht, maar wees dus eerlijk. Vriendschap is geen verplichting tenslotte.

En sorry.. maar gedumpt worden doet wel pijn, logischerwijs. Dus als je die vriendschap wil beeïndigen, doe het dan op een nette manier. Keer een kop thee/koffie samen doen met haar? Face to face is wel zo netjes. Sms/mail/app/brief kan heel verkeerd over komen.

Succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendin, ik ben er wel een beetje klaar mee! Empty Re: Vriendin, ik ben er wel een beetje klaar mee!

Bericht  Puk di 29 mei 2012 - 8:22

Bedankt voor het meedenken!
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendin, ik ben er wel een beetje klaar mee! Empty Re: Vriendin, ik ben er wel een beetje klaar mee!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum