Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voeding mengen bij overgang?

Ga naar beneden

Voeding mengen bij overgang? Empty Voeding mengen bij overgang?

Bericht  PapillonRose vr 22 apr 2011 - 8:24

Bijna ga ik over op nieuwe voeding, en ik vroeg me af of je het eerst moet mengen met de oude of dat je meteen over kan op de nieuwe.

We gebruiken nu Friso Comfort 1 en ik ga over op Nestlé Groeie Start 2.. Omdat de krampjes over zijn hebben we comfort niet meer nodig denk ik, en de nieuwe voeding schijnt wel lief voor het buikje te zijn angel

Kan me herinneren weleens gelezen te hebben dat mensen eerst mengen voor ze volledig over gaan. Lijkt me wel goed, hoewel ik nergens echt kan terugvinden dat het echt moet. En als je het doet, hoe meng je het dan? Geleidelijk aan of meteen half-half bijvoorbeeld?

PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeding mengen bij overgang? Empty Re: Voeding mengen bij overgang?

Bericht  Gast vr 22 apr 2011 - 8:27

Volgens het CB hoef je alleen niet te mengen als je van 1 naar 2 overstapt van dezelfde soort voeding en hetzelfde merk. Als je van comfort naar standaard of van friso naar nestlé overstapt schijn je wel beter te kunnen mengen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 22 apr 2011 - 8:29

Inderdaad is het dan het beste om te gaan mengen. Ik wist dit destijds niet bij mijn dochter en die heeft er trouwens ook geen last van gehad dat we ineens over waren. Ik zou gewoon over een week verspreid steeds iets meer van de nieuwe voeding bij de oude indien. Eerst beginnen met een schepje op dag een, dan twee schepjes nieuwe voeding op dag twee etcetera.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose vr 22 apr 2011 - 8:31

Dat klinkt goed Twellie, ik denk dat ik het zo ga doen! Want als ik er iets aan kan doen om te voorkomen dat ze er last van krijgt bij de overgang dan doe ik dat natuurlijk.

Hopelijk bevalt de nieuwe voeding, want die is een stuk makkelijker te bereiden en de krampjes zijn al lange tijd voorbij.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: