Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Overgang van 2x naar 1x slapen.

+4
Parisienne
Jazzlyn
Susan
Roos
8 plaatsers

Ga naar beneden

Overgang van 2x naar 1x slapen. Empty Overgang van 2x naar 1x slapen.

Bericht  Roos do 15 sep 2011 - 20:17

Wanneer ging jouw kindje over naar 1x slapen? Was dit lastig of ging het vrij gemakkelijk? En van hoelaat tot hoelaat sliep je kindje dan ongeveer?

L.ucas is nu 13 maanden en volgens mij begint hij genoeg te hebben aan 1x slapen. Al wisselt dit wel met hoe vroeg hij eruit moet hoor.

Ben benieuwd naar jullie ervaring!

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overgang van 2x naar 1x slapen. Empty Re: Overgang van 2x naar 1x slapen.

Bericht  Gast do 15 sep 2011 - 20:42

Beetje rond de zelfde leeftijd als jouw zoontje.
De overgang ging best soepel, hij sliep eerst nog maar 2x 3 kwartier. Toen ben ik de tijd van zijn eerste slaapje gaan rekken en toen sliep hij langer en had hij het 2de slaapje niet meer nodig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overgang van 2x naar 1x slapen. Empty Re: Overgang van 2x naar 1x slapen.

Bericht  Gast do 15 sep 2011 - 22:15

Wij zitten er al 2.5 maand mee te knooien. Soms lukt één slaapje wel, soms net niet, maar als ze dan twee keer slaapt, is ze vervolgens wel tot 22u/23u wakker en dat vind ik dan niet weer zo'n strak plan. Als ze één slaapje heeft, kan ze het eigenlijk net niet vol houden tot 18.30u

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overgang van 2x naar 1x slapen. Empty Re: Overgang van 2x naar 1x slapen.

Bericht  Gast do 15 sep 2011 - 22:22

Rejoy. schreef:Wij zitten er al 2.5 maand mee te knooien. Soms lukt één slaapje wel, soms net niet, maar als ze dan twee keer slaapt, is ze vervolgens wel tot 22u/23u wakker en dat vind ik dan niet weer zo'n strak plan. Als ze één slaapje heeft, kan ze het eigenlijk net niet vol houden tot 18.30u

Ook niet als je haar wat later op bed legt? Ik weet niet hoe laat ze nu gaat slapen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overgang van 2x naar 1x slapen. Empty Re: Overgang van 2x naar 1x slapen.

Bericht  Susan do 15 sep 2011 - 23:22

Ezra sliep al eerder één keer per dag, Yrsa was denk ik ongeveer 14 maanden. Zij sliep eerst een keer 's ochtends tussen half tien en elf een keer 's middags tussen twee en vier. Haar slaapjes begonnen korter te worden, dus ben ik haar 's morgens later op bed gaan leggen. Ze slaapt nu al bijna een jaar tussen twaalf en twee.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overgang van 2x naar 1x slapen. Empty Re: Overgang van 2x naar 1x slapen.

Bericht  Jazzlyn do 15 sep 2011 - 23:26

Onze zoon is net over naar 1 slaapje! Bijna 17 maanden dus! Nou ik vind het allemaal best.. Eerst wilde hij rond 10 naar bed, om tot 1 te slapen en het dan maar tot 4 uurvol te houden. Nu gaat hij tussen 12 en 1 naar bed en slaapt dan tussen de 30 minuten (slechte dag) en de 3 uur. Vervolgens gaat hij tussen 6 en half 8 savonds naar bed!

Gaat perfect! Hier heeft het gewoon langer nodig gehad, maar ik vind het niet nodig om een kind tegen zijn zin om wakker te gaan houden.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Overgang van 2x naar 1x slapen. Empty Re: Overgang van 2x naar 1x slapen.

Bericht  Parisienne do 15 sep 2011 - 23:28

Hier ligt het er heel erg aan hoe laat N. wakker is. Meestal probeer ik het nu te rekken tot half 1/1 uur. Daarna doe ik haar naar bed, na de boterham. Als ze vroeg wakker is (06.00 of 07.00) gaat ze rond 09.00/09.30 uur naar bed. Daarna 's middags rond 14.00 ook nog een keer, anders houdt ze het echt niet vol tot 's avonds.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overgang van 2x naar 1x slapen. Empty Re: Overgang van 2x naar 1x slapen.

Bericht  Gast do 15 sep 2011 - 23:36

Snoepy87 schreef:
Rejoy. schreef:Wij zitten er al 2.5 maand mee te knooien. Soms lukt één slaapje wel, soms net niet, maar als ze dan twee keer slaapt, is ze vervolgens wel tot 22u/23u wakker en dat vind ik dan niet weer zo'n strak plan. Als ze één slaapje heeft, kan ze het eigenlijk net niet vol houden tot 18.30u

Ook niet als je haar wat later op bed legt? Ik weet niet hoe laat ze nu gaat slapen?

Dat wisselt heel erg, de ene keer is ze namelijk al om half 6 wakker, de andere keer om half 8. Vandaag was ze om half 8 wakker en ze ligt nu net 10 minuutjes op bed, met hangen en wurgen vol gehouden. Hopelijk slaapt ze nu 1.5 tot 2 uur, dan is het nog maar 14.00 uur en duurt het nog een hele tijd tot het weer bedtijd is. Als ik haar naar bed breng zodra ze moe is slaapt ze van 10 tot 11 en dan van 15 tot 16u en is vervolgens wakker tot minstens 22u.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overgang van 2x naar 1x slapen. Empty Re: Overgang van 2x naar 1x slapen.

Bericht  Pussycat do 15 sep 2011 - 23:49

Onze dochter slaapt nu al nog maar 1 keer scratch

''vroeger'' ging ze om 10:00 op bed en om 14:00, maar dat lukt echt niet meer.
Nu slaapt ze van 12:00 tot 14:00 meestal.
En dan weer om 19:00 of 20:00 ligt eraan tot hoe laat ze het red.

Dat heeft ze zelf zo geregeld eigenlijk. Ik kreeg haar niet meer in slaap op een gegeven moment. En als ik ging wachten tot ze moe werd was het dus 12:00 uur meestal.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overgang van 2x naar 1x slapen. Empty Re: Overgang van 2x naar 1x slapen.

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 0:14

Rejoy. schreef:
Snoepy87 schreef:
Rejoy. schreef:Wij zitten er al 2.5 maand mee te knooien. Soms lukt één slaapje wel, soms net niet, maar als ze dan twee keer slaapt, is ze vervolgens wel tot 22u/23u wakker en dat vind ik dan niet weer zo'n strak plan. Als ze één slaapje heeft, kan ze het eigenlijk net niet vol houden tot 18.30u

Ook niet als je haar wat later op bed legt? Ik weet niet hoe laat ze nu gaat slapen?

Dat wisselt heel erg, de ene keer is ze namelijk al om half 6 wakker, de andere keer om half 8. Vandaag was ze om half 8 wakker en ze ligt nu net 10 minuutjes op bed, met hangen en wurgen vol gehouden. Hopelijk slaapt ze nu 1.5 tot 2 uur, dan is het nog maar 14.00 uur en duurt het nog een hele tijd tot het weer bedtijd is. Als ik haar naar bed breng zodra ze moe is slaapt ze van 10 tot 11 en dan van 15 tot 16u en is vervolgens wakker tot minstens 22u.

Okay dat is wel vreemd want de tijd die er tussen zit is hetzelfde (6 uur) dus je zou denken dat ze het best vol moet kunnen houden van 14 tot 19/20 uur.
Maar lastig blijft het. Mijn zoontje was om 18 uur dan meestal wel moe maar hoefde dan ook niks meer en om 19 uur viel hij dan als een blok in slaap, nu is hij meestal wakker tot 20 uur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overgang van 2x naar 1x slapen. Empty Re: Overgang van 2x naar 1x slapen.

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 0:28

Snoepy87 schreef:
Rejoy. schreef:
Snoepy87 schreef:
Rejoy. schreef:Wij zitten er al 2.5 maand mee te knooien. Soms lukt één slaapje wel, soms net niet, maar als ze dan twee keer slaapt, is ze vervolgens wel tot 22u/23u wakker en dat vind ik dan niet weer zo'n strak plan. Als ze één slaapje heeft, kan ze het eigenlijk net niet vol houden tot 18.30u

Ook niet als je haar wat later op bed legt? Ik weet niet hoe laat ze nu gaat slapen?

Dat wisselt heel erg, de ene keer is ze namelijk al om half 6 wakker, de andere keer om half 8. Vandaag was ze om half 8 wakker en ze ligt nu net 10 minuutjes op bed, met hangen en wurgen vol gehouden. Hopelijk slaapt ze nu 1.5 tot 2 uur, dan is het nog maar 14.00 uur en duurt het nog een hele tijd tot het weer bedtijd is. Als ik haar naar bed breng zodra ze moe is slaapt ze van 10 tot 11 en dan van 15 tot 16u en is vervolgens wakker tot minstens 22u.

Okay dat is wel vreemd want de tijd die er tussen zit is hetzelfde (6 uur) dus je zou denken dat ze het best vol moet kunnen houden van 14 tot 19/20 uur.
Maar lastig blijft het. Mijn zoontje was om 18 uur dan meestal wel moe maar hoefde dan ook niks meer en om 19 uur viel hij dan als een blok in slaap, nu is hij meestal wakker tot 20 uur.

Je bedoelt de zes uur als ze al om half 6 wakker is? Dan redt ze het meestal niet op één slaapje. Als ze om half 8 wakker is, dan proberen we wel één slaapje, omdat ze met 2 slaapjes echt te laat weer naar bed gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overgang van 2x naar 1x slapen. Empty Re: Overgang van 2x naar 1x slapen.

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 2:52

Mas heeft soms nog steeds dagen dat het 2 slaapjes zijn, het ligt er een beetje aan hoe laat hij wakker is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overgang van 2x naar 1x slapen. Empty Re: Overgang van 2x naar 1x slapen.

Bericht  Mida4you vr 16 sep 2011 - 3:13

Hier zitten wij nu ook tegen te hangen met Z. Ligt er helemaal aan hoe laat ze uit bed is. Meestal komt ze nog wel uit op 2 slaapjes. Af en toe is het 1.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Overgang van 2x naar 1x slapen. Empty Re: Overgang van 2x naar 1x slapen.

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 3:15

Ook hier wisselt het nog erg! De ene dag 1 slaapje, soms 2. Ligt er ook erg aan hoelaat hij sochtends wakker is. De ene keer half 7 (als hij naar de opvang moet) en als we vrij zijn slaapt hij soms wel tot 9 uur en heeft dan aan een slaapje meer dan genoeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overgang van 2x naar 1x slapen. Empty Re: Overgang van 2x naar 1x slapen.

Bericht  Mamabijtje vr 16 sep 2011 - 4:36

Mijn zoontje ging met een maand of 13 naar 1 keer slapen. In het begin ging hij dan wel al rond half 12 naar bed maar dat verschoof steeds iets.
Mijn Dochtertje slaapt nu zo'n 6 week 1 keer per dag en ze heeft ook nooit een ritme met 2 slaapjes gehad.
Meestal slaapt ze dan 2 uur en op slechte dagen als ze echt niet wil slapen in bed dan doet ze wel zo'n 2 slaapjes op schoot.

Mamabijtje
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 4
Registratiedatum : 23-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Overgang van 2x naar 1x slapen. Empty Re: Overgang van 2x naar 1x slapen.

Bericht  Roos vr 16 sep 2011 - 8:47

Dat het wisselt per dag op deze leeftijd is dus normaal.

Het ligt er hier ook erg aan hoe laat hij wakker is. Nu slaapt hij gemiddeld genomen van 8 tot 10 en dan van 13 tot 15. Daarna gaat hij rond 18.30 naar bed tot 7 uur de volgende dag. Volgens mij een redelijke slaapkop Laughing

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overgang van 2x naar 1x slapen. Empty Re: Overgang van 2x naar 1x slapen.

Bericht  Tazz vr 16 sep 2011 - 10:17

Mijn zoontje heeft de afgelopen dagen nog maar 1 slaapje gedaan. Hij wordt rond 7 uur wakker. gaat van 10 tot 12/13 uur weer slapen en blijft dan wakker tot 18.00 en slaapt vervolgens het klokje rond. Dat ging eigenlijk heel geleidelijk. Soms slaapt hij nog even van 15.00 tot 15.30, dan doet hij echt even een powernap. O, 18.00 wil hij dan gewoon weer gaan slapen.

Vanaf 18.00 doorslapen tot de volgende ochtend doen al heel lang als je de nachtvoeding niet mee telt, dan wordt hij niet echt wakker.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overgang van 2x naar 1x slapen. Empty Re: Overgang van 2x naar 1x slapen.

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 18:46

@ Rejoy, nee van 14 tot 19-20 uur = 6 uur en jij verteld dat ze van 15-16 uur tot 22 uur wakker blijft, dat is ook 6 uur. Beetje lastig, haha, maar ik bedoel dus dat de tijd die er tussen zit dus even lang is dus als ze tot 22 uur wakker kan blijven waarom red ze het dan niet tot 19 uur?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overgang van 2x naar 1x slapen. Empty Re: Overgang van 2x naar 1x slapen.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum