Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe zat het ook alweer (overgang autostoel)

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe zat het ook alweer (overgang autostoel) Empty Hoe zat het ook alweer (overgang autostoel)

Bericht  PapillonRose zo 4 sep 2011 - 8:28

Vandaag heb ik besloten om de Maxi Cosi Cabriofix te verruilen voor een grotere autostoel. Maar nu begin ik toch weer te twijfelen, en via google kom ik ook niet helemaal dezelfde regels tegen..

Ik heb een Maxi Cosi Priori en die is vanaf 9 maanden. Dat kan dus. Ook is hij vanaf 9 kilo en ze is inmiddels ook de 9 kilo gepasseerd. Dus het kan nog steeds.

Maar er was toch ook iets met zelfstandig kunnen zitten? Ze kan namelijk prima een hele tijd zitten als ik haar neerzet, maar zelf gaan zitten lukt nog net niet. Mag het dan wel?

Ze past ook nog net in de oude maxi cosi. Maar ik vind het zo'n gesleep worden, en ze probeert steeds rechtop te gaan zitten in de auto. Dus ik vond het wel tijd om over te stappen. Maar ben nu toch bang dat het misschien te vroeg is? Weet iemand hoe het ook alweer zat Embarassed ?
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zat het ook alweer (overgang autostoel) Empty Re: Hoe zat het ook alweer (overgang autostoel)

Bericht  Famke zo 4 sep 2011 - 8:33

Volgens mij hoeven ze voor autostoeltjes niet perse zelfstandig kunnen gaan zitten. Bij fietszitjes wel.
Hier kon ze in in ieder gaval nog niet zelfstandig zitten toen ze in het autostoeltje ging, maar ze kon pas zelfstandig gaan zitten met 15 maanden...
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zat het ook alweer (overgang autostoel) Empty Re: Hoe zat het ook alweer (overgang autostoel)

Bericht  Printje zo 4 sep 2011 - 8:39

Toen wij de autostoel gingen kopen zeiden ze juist dat het zelf kunnen zitten belangrijker was dan het wel/niet 9 kilo. Ons mannetje was namelijk nog lang geen 9 kilo toen hij in de grotere stoel ging maar kon wel al goed zitten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zat het ook alweer (overgang autostoel) Empty Re: Hoe zat het ook alweer (overgang autostoel)

Bericht  PiP zo 4 sep 2011 - 8:49

Ze moeten in ieder geval wel goed kunnen zitten, maar of ze ook zelf moeten kunnen gaan zitten weet ik niet.
F kon dat toen beiden, maar was nog net geen 9 kilo en was 8 maand.
De MC cabrio was alleen een drama om haar daarin te krijgen en het was een hele verademing volgens mij voor haar toen ze gewoon lekker van zich af kon kijken!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zat het ook alweer (overgang autostoel) Empty Re: Hoe zat het ook alweer (overgang autostoel)

Bericht  Printje zo 4 sep 2011 - 8:50

Zelf gaan zitten volgens mij niet maar wel kunnen zitten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zat het ook alweer (overgang autostoel) Empty Re: Hoe zat het ook alweer (overgang autostoel)

Bericht  PapillonRose zo 4 sep 2011 - 8:56

Ok, kunnen zitten gaat hier wel prima. Zelf gaan zitten duurt denk ik niet lang meer, ze is druk aan het oefenen en het lukt steeds nét niet.

PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zat het ook alweer (overgang autostoel) Empty Re: Hoe zat het ook alweer (overgang autostoel)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum