Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geen vast contract

2 plaatsers

Ga naar beneden

Geen vast contract Empty Geen vast contract

Bericht  Sterre vr 22 apr 2011 - 0:08

Nou, het hoge woord is er uit sinds gisteren: ze kunnen me geen vast contract aanbieden. Ik heb gelukkig nog tot half augustus werk, maar ik kan op zoek naar wat nieuws omdat ik geen tijdelijk contract meer mag.

Het is een soort 'het ligt niet aan jou maar aan ons' dibladibla, maar toch is het k*t. Ik werk er nu ruim twee jaar en (grotendeels) met plezier, heb leuke collega's, vind het werk nog uitdagend. Het is door de directie besloten, omdat op mijn afdeling teveel mensen nu een vast contract hebben en er bezuinigingen aankomen.
De sfeer was ook heel raar gisteren, collega's stonden met tranen in de ogen en ook mijn leidinggevende wist zich niet goed een houding. Ik kreeg ook nog een lieve sms van mijn teamleider die er gisteren niet was, dat het ook zo k*t is voor het team...Het meest verrot vind ik nog hoe ik de komende maanden ga doorkomen. Het is niet meer hetzelfde, mijn motivatie is gedaald naar onder het vriespunt en ik voel me er gewoon niet meer bij horen. Gelukkig ben ik gisteren nog wel even gebleven zodat ik dinsdag niet alle 'oh neeee wat erg voor je' reacties krijg, dat heb ik al gehad.

Meh. Ik zie het niet zwart in, dat is het niet. Ik heb een mooie werkervaring en een goed cv, en vind het ook niet erg om iets nieuws te gaan doen. Maar het is wel de manier waarop, het voelt toch alsof iemand het met je uitmaakt ;-).

Erg tegenstrijdig, de dag er voor was ik nog zo blij omdat we een huis hebben gekocht. Gelukkig heeft het daar geen invloed op, intentieverklaring krijg ik alsnog en het maximale maandbedrag van de hypotheek hebben we zo gekozen dat we het ook even redden als ik geen werk heb. Maar het overschaduwt wel mijn blijheid...

Dus: dit weekend mijn verlies nemen en volgende week hard aan het solliciteren dan maar!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen vast contract Empty Re: Geen vast contract

Bericht  Jeanette vr 22 apr 2011 - 0:53

Wat ontzettend balen zeg! Ik had je verhaal gevolgd. Bij mij op het werk is namelijk ook ongeveer hetzelfde gaande. Alleen heb ik wel een vast contract voor onbepaalde tijd. Maar kreeg wel mede gedeeld dat ik op 2 locaties moest gaan werken. Nog geen ramp, zelfs wel leuk om op een andere locatie ook ervaring op te doen, maar nu kwamen ze er mee dat ik de helft van mijn contract wss in een soort van flexpool moet gaan en dus telkens op een andere locatie gedropt wordt wanneer iemand ziek is en ik op het laatste moment aan kan komen kakken. Daar zit ik dus niet op te wachten. En heb hetzelfde als jou, het is de manier waarop het allemaal moet gebeuren. Daar baal ik zo als een stekker van. Kreeg ook te horen dat ze dit misschien per 1 mei al in wilden laten gaan. Maar hopelijk vind je snel wat leuks en gelukkig kom je er met de hypotheek niet in de knoei.

Succes met solliciteren!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen vast contract Empty Re: Geen vast contract

Bericht  Sterre vr 22 apr 2011 - 9:30

Ja, balen is dat hè, dat je niet weer waar je aan toe bent. Ik hoop dat jij ook snel duidelijkheid hebt en dat het nog een beetje relaxt wordt. Ook succes!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen vast contract Empty Re: Geen vast contract

Bericht  Gast vr 22 apr 2011 - 9:40

Oh gatver Sterre, ik had het nog wel zo gehoopt voor je!! Ergens is het wel fijn dat je nu duidelijkheid hebt en op zoek kunt naar iets anders, maar gatver, je wilde zo graag blijven!! hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen vast contract Empty Re: Geen vast contract

Bericht  Gast vr 22 apr 2011 - 9:44

Ah wat balen zeg... Doe je zo je best en zijn mensen blij met je, is het nog niet genoeg om te kunnen blijven. Ik kan me voorstellen dat je weinig motivatie hebt op dit moment. Wellicht iets om te bespreken? Lijkt me niet raar in ieder geval. Succes alvast met solliciteren! En nog gefeliciteerd met je huis!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen vast contract Empty Re: Geen vast contract

Bericht  Sterre vr 22 apr 2011 - 20:33

Thanks beide! Het blijft wel zuur ja, maar is blijkbaar nodig voor financieel beleid. Al vraag ik me af of het ze wat op gaat leveren, uiteindelijk mag je ook mensen met vaste contracten er uit gooien als het echt nodig is. Maar dan was ik alsnog de eerste geweest, met last in first out. Ik zie nog steeds wel op tegen dinsdag...

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen vast contract Empty Re: Geen vast contract

Bericht  Gast zo 24 apr 2011 - 23:07

Aaaah wat ontzettend rot zeg dat je alsnog nu te horen hebt gekregen dat je niet kan blijven, terwijl het niets met je capaciteiten te maken heeft. Natuurlijk is het dan ontzettend moeilijk om ergens nog motivatie vandaan te plukken om je de laatste maanden nog in te zetten, ook al vermoed ik dat dit tijdelijk is dat je deze motivatie niet meer voelt. Het is een logisch gevolg van het bericht dat je te horen hebt gekregen, maar ik denk niet dat het in je karakter zit om de boel daardoor te laten voor wat het is en in die zin zal je motivatie bijtrekken.

Het is nu een schrale troost, maar probeer te onthouden dat het niet aan jou ligt als werknemer en jouw capaciteiten, maar dat het puur wordt gebaseerd op budgettaire redenen. Je hebt straks idd een mooie ervaring op je CV erbij staan en op zich nog een redelijke termijn om nu te gaan solliciteren op andere functies, waarvan ik zeker weet dat het je gaat lukken. Ik heb het al eerder tegen je gezegd, maar ik heb zelf altijd het idee dat in zulk soort gevallen iets op je pad gaat komen wat nog beter bij je past dan wat je nu doet. Aangezien er op je functioneren niets aan te merken viel, zou ik proberen je netwerk dat je via je werk nu hebt opgebouwd aan te spreken en eventueel met behulp van je collega's potentiële werkgevers aan te schrijven uit het wereldje waar je nu inzit.

En je hebt een huis gekocht!! Wat ontzettend leuk, gefeliciteerd! Ik ben heel erg blij voor jullie. Het wordt een tijd van veel veranderingen voor je, wat spannend maar ook heel erg leuk.smile Het komt echt goed, de onzekerheid waarin je je nu bevindt is alleen niet fijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen vast contract Empty Re: Geen vast contract

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 5:14

aaah Sterre, wat ruk! Weet -helaas- wat je doormaakt, mijn contract wordt (ook) niet verlengd, maar het is gewoon super zuur!
Succes met het zoeken van een nieuwe baan, hopelijk krijg je daar iets meer rust in en dus minder migraines ed!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen vast contract Empty Re: Geen vast contract

Bericht  Sterre do 28 apr 2011 - 0:11

Dank je Guatt en Pompi ;-)!

Ik moet zeggen dat ik nog best wel goede zin heb, ik ben niet uit het veld geslagen of er mega onzeker door geworden. Maar in plaats van een erg gedaalde motivatie die ik had verwacht, ben ik gewoon zooooo moe! Er komt heel weinig uit mijn handen, voor mijn werk niet en ook niet voor andere dingen die ik wil doen of regelen. Het voelt alsof ik toch best hard voor die baan heb gevochten en nu het niet meer hoeft, dat alle energie echt uit me weg sijpelt. Voor dit weekend had ik best leuke plannen, maar ik denk dat ik koninginnenach/dag dit jaar een beetje oversla.

Pompidom, volgens mij loopt jouw contract al gauw af he? Heel erg veel succes met zoeken, ik hoop echt dat je snel weer een leuke werkplek vindt.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen vast contract Empty Re: Geen vast contract

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 5:03

Sterre, ik herken het vermoeide gevoel! Fijn dat je in ieder geval nog motivatie hebt om te werken. Hopelijk neemt door de "last" die nu wegvalt ook je migraine af! Ben jij al aan het rondzoeken voor nieuwe banen?

Mijn contract loopt per 4-6 af en ik heb 25-5 mijn laatste werkdag. Ben er geen seconde rouwig om, maar ik wil graag de HR-kant op en ik heb geen ervaring.. Ik ga je ff mailen ipv je topic overnemen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen vast contract Empty Re: Geen vast contract

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum