Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vast contract

Ga naar beneden

Vast contract Empty Vast contract

Bericht  Jelleke do 30 jun 2011 - 2:18

Hoi,

Ik heb onlangs te horen gekregen dat ik (wanneer mijn 3e jaarcontract) afloopt, een vast contract zal krijgen. Hartstikke fijn natuurlijk. Toen ik vorig jaar te horen kreeg dat mijn 2e jaarcontract verlengd zou worden heb ik voorzichtig om salarisverhoging gevraagd maar mijn toenmalige teamleider gaf aan dat dat toen niet kon en dat ik dat kon bespreken op het moment dat ik een vast contract zou krijgen. Nu zit ik dus in die situatie. Ik heb een gesprek aangevraagd met mijn huidige teamleider en hij weet dat ik mijn salaris ter sprake wil brengen. Ik vond het al een hele stap om een gesprek aan te vragen daarover maar het gesprek zelf vind ik helemaal moeilijk. Hij gaat me waarschijnlijk vragen wat ik zelf in gedachten heb en dat vind ik ook lastig.

Ik heb ongeveer 40 collega's in dezelfde functie. Ik heb nog EUR 450 euro ruimte in mijn functieschaal. Collega's die al jarenlang in deze functie werken zitten een schaal hoger maar daar kom ik sowieso niet omdat het functieprofiel een aantal jaar geleden gewijzigd is. Als ik eenmaal aan mijn max zit in deze schaal verdien ik nog steeds EUR 400 minder dan de collega's in die hogere schaal. Wat voor salarisverhoging zou redelijk zijn? Ik heb nu zelfs een collega die EUR 100 per maand meer verdiend terwijl ze 26 uur per week werkt en ik 36.. Ik vind het gewoon niet eerlijk. Natuurlijk ben ik blij als ik bijvoorbeeld EUR 50 erbij zou krijgen want ze zijn me niets verplicht, maar ik vind de verschillen gewoon zo groot!
Even voor de duidelijkheid, ik ben 25 jaar, MBO4 diploma, als mijn contract afloopt werk ik 3 jaar in deze functie. Mijn resultaten zijn goed tot bovengemiddeld. Ik verdien nu EUR 1900 (bruto) voor 36 uur per week. Sowieso stijgt mijn salaris ieder jaar gemiddeld 3% dmv beoordeling.

Graag jullie reactie.

x Jel
Jelleke
Jelleke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 182
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast contract Empty Re: Vast contract

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 6:30

Ik zou niet klagen met zo'n salaris hoor :P Maar is het zo'n verschil dan netto gezien, stel dat je nu 2100 krijgt bijv?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum