Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vast contract opzeggen..

+6
Moira
Elliot
Engelse Drop
*Bloempje*
Carra
limbogirl82
10 plaatsers

Ga naar beneden

Vast contract opzeggen..  Empty Vast contract opzeggen..

Bericht  limbogirl82 di 2 jul 2013 - 10:03

Hallo
Ik werk al geruime tijd in de kinderopvang en heb hier een vaste aanstelling.
Ik heb veel gedoe met werkgever waar we niet uitkomen en dit draait vooral om cao dingen niet nakomen; BHV lessen niet betaald krijgen boodschappen in eigen tijd doen etc. Ik ben er nu met de bond mee bezig maar ook dit verloopt stroef en duurt lang.
Ik kan een boek schrijven over wat zich daar afspeelt dus dat terzijde en ja ik weet overal is iets maar hier is het heel extreem.

Ik denk er nu over elders te solliciteren maar ik zit ermee in m'n maag omdat ik een vast contract heb. Zouden jullie dit opgeven ?
Ik woon nog gehuurd en gezien mijn vriend nu werkzoekende is en nog niet heel ve werkervaring heeft zal een huis kopen voorlopig nog niet erin zitten.
Ik heb 14u en werk 15u elders : meer uren hier is een kwestie van intern solliciteren maar er zijn geen vacatures..

M'n gezondheid lijdt ook steeds meer door het werk in de kinderopvang maar hier wordt geen gehoor aangegeven (ik heb nekhernia en fybromialgie)

Oja en mogen er camer's geplaatst worden ivm het 4 ogen beleid dan kan er toch maar 1 personeelslid aanwezig zijn en kan het management of ouders mee kijken op de groep als ze inloggen. Lijkt me sterk dat dagelijks om 7u met openen iemand meekijkt.. En mag dit wel

limbogirl82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 366
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast contract opzeggen..  Empty Re: Vast contract opzeggen..

Bericht  Gast di 2 jul 2013 - 10:28

Geen die of dit alles mag, maar dit klinkt me niet als een hele prettige werkgever in de oren.

Maar boodschappen in eigen tijd? Maken jullie geen gebruik van de Albert of de Kruidvat KDV-service, of bijvoorbeeld de Braspa?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vast contract opzeggen..  Empty Re: Vast contract opzeggen..

Bericht  limbogirl82 di 2 jul 2013 - 10:36

Alleen van kruidvat..
We moesten zelfs 6 maanden wachten op nieuwe dweil en wij maar dweilen met een dweil die niet werkte je erg gebogen stond etc.. Hadden Week nieuwe en die is nu foetsie... Heel vreemd en zeker ook vervelend maar een nieuwe komt er niet.
Magoed ik heb al gezegd dat ik dan maar niet dweil..
Dus sja... Een vaat contract krijg je niet snel en heb je wel nodig voor bv een hypotheek maar om dan maar te blijven werken en veel stress te hebben en met tegenzin te gaan elke keer..

limbogirl82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 366
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast contract opzeggen..  Empty Re: Vast contract opzeggen..

Bericht  Carra di 2 jul 2013 - 19:45

Als je niet hele concrete plannen hebt om een huis te kopen en je kan ander werk vinden zou ik dat zeker doen.

Je klinkt niet gelukkig in deze baan en dat is toch wel meer waard dan een vast contract. Daarbij biedt een vast contract tegenwoordig ook niet zoveel zekerheid meer.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast contract opzeggen..  Empty Re: Vast contract opzeggen..

Bericht  *Bloempje* di 2 jul 2013 - 20:08

Dit klinkt inderdaad niet als een prettige werksituatie. Wat hiervoor al gezegd word, als jullie nog niet de intentie hebben om op korte termijn een huis te kopen dan zou ik misschien toch wel de gok wagen en verder rondkijken wat de mogelijkheden zijn. 

Zou je dan in z'n geheel iets anders willen of alleen voor die 14 uur?
*Bloempje*
*Bloempje*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast contract opzeggen..  Empty Re: Vast contract opzeggen..

Bericht  Engelse Drop di 2 jul 2013 - 20:15

Op iedere werkplek zul je kleine dingen tegenkomen, zoals een dweil die niet werkt, gesteggel over wat wel en niet onder werktijd valt. Zulke dingen horen bij het leven, het is zaak om er goed mee om te gaan. Als jij al zo geirriteerd raakt door een dweil, dan zal er op je volgende werkplek vast ook dingen zijn waar je niet tegen kunt. Tip: niet je vaste contract opgeven, dat krijg je in deze tijd nooit weer, maar ga aan jezelf (en je tolerantiegrens) werken.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast contract opzeggen..  Empty Re: Vast contract opzeggen..

Bericht  Carra di 2 jul 2013 - 20:22

Ze zegt oa dat haar gezondheid er onder lijdt. Lijkt me niet dat het dan zin heeft om aan haar tolerantiegrens te werken.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast contract opzeggen..  Empty Re: Vast contract opzeggen..

Bericht  Elliot di 2 jul 2013 - 21:59

Engelse Drop schreef:Op iedere werkplek zul je kleine dingen tegenkomen, zoals een dweil die niet werkt, gesteggel over wat wel en niet onder werktijd valt. Zulke dingen horen bij het leven, het is zaak om er goed mee om te gaan. Als jij al zo geirriteerd raakt door een dweil, dan zal er op je volgende werkplek vast ook dingen zijn waar je niet tegen kunt. Tip: niet je vaste contract opgeven, dat krijg je in deze tijd nooit weer, maar ga aan jezelf (en je tolerantiegrens) werken.

 Ik ben het niet helemaal met je post eens. Natuurlijk moet je eerst hand in eigen boezem steken, maar werkgerelateerde boodschappen in eigen tijd doen, verplichte BHV trainingen zelf moeten betalen.. Dat klinkt niet als iets wat je als werknemer maar moet tolereren omdat je nou eenmaal een vast contract hebt en het toevallig crisis is.
Ik was ook niet tevreden op mijn werk (en dat lag helemaal niet aan de werksfeer, maar gewoon aan mijn werkzaamheden) en ik heb ook iets nieuws kunnen vinden. En gelijk een vaste aanstelling gekregen, dus het is onzin om te zeggen 'dat krijg je in deze tijd nooit weer'. Natuurlijk heb ik ontzettend veel geluk gehad en is het niet voor iedereen zo makkelijk, maar er is echt wel iets anders te vinden. En daarbij, TO gaat niet nu op stel en sprong haar baan opzeggen voordat ze iets anders heeft lijkt mij.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast contract opzeggen..  Empty Re: Vast contract opzeggen..

Bericht  limbogirl82 di 2 jul 2013 - 23:38

Nee dat klopt thanks en Engelse drop zo is het niet.
Ik werk hier al jaren en al jaren zijn dingen niet op orde. Papieren van je zijn ze kwijt, plaatste me over onder dwang en weten daarbij dat ik liever BSO doe als KDV en toch moet ik naar KDV.. Tevens geef ik aan dan waarschijnlijk meer last van m'n gezondheid te krijgen en ja Tuurlijk is overal iets dat weet en begrijp ik maar 6 maanden wachten op een dweil ? Sorry hoor.
Oja m'n werkgever heeft ook geprobeerd me te versieren letterlijk per sms! Ik ben naar de bond gestapt voor aantal dingen en plots trekt hij zich terug. Ze reageerde eerst niet eens op brieven en zeiden uiteindelijk dat het niet was aangekomen terwijl het aangetekend was.
Dit komt echt niet zomaar allemaal en het stopt gewoon niet. Omdat ik m'n zegje wel doe was bv de reden van overplaatsing dat ik daar het roddelen kon stoppen.. Aan mijn functioneren lag het niet.
Uh nja als ik ergens gewoon 28 à 32u kan krijgen overweeg ik dat wel zo niet zal ik voor 10 à 15u moeten kijken.
Wauw direct vast contract, goed hoor. Dat is zeldzaam en misschien is er ook nog verschil dat ik hier in zuiden zit.
Iig goed rondkijken. Ik heb echt veel gedaan voor ze altijd maar nu ook m'n gezondheid eronder lijdt is het misschien echt tijd knopen door te hakken en het stukje van vast contract maar los te laten. Elke week met tegenzin gaan hou je lang vol maar niet eeuwig

limbogirl82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 366
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast contract opzeggen..  Empty Re: Vast contract opzeggen..

Bericht  Moira wo 3 jul 2013 - 1:53

Ja, zeker doen als het financieel kan! Ik heb ook bij een bedrijf gewerkt waarbij ik het de laatste 2 jaar ook absoluut niet meer naar mijn zin had en er zelfs lichamelijke klachten van kreeg door stress (werkomstandigheden waren echt om van te janken).
Heb mijn vast contract uiteindelijk vaarwel gezegd en heb nu een superleuke baan te pakken (met jaarcontract). Ik heb er geen moment spijt van gehad, alleen dat ik het eerder had moeten doen Wink. Echt, er ging een wereld voor mij open toen ik bij mijn huidige werkgever ging werken.

En nee, er zijn altijd minder leuke dingen aan een baan. Maar als de nadelen te veel de overhand krijgen moet je jezelf wel afvragen of dit het nog waard is. Je tolerantiegrens verhogen vind ik in dit geval echt niet terecht. Er zijn gewoon grenzen.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast contract opzeggen..  Empty Re: Vast contract opzeggen..

Bericht  Gast wo 3 jul 2013 - 6:49

Verplichte overplaatsing en werken met de leeftijdscategorie die niet je eerste keuze is, gebeurt hier helaas ook. Dat is het gevolg van alle ellende in de kinderopvang, daar kan een organisatie weinig tegen doen. Als er geen mensen vrijwillig overgeplaatst willen worden, dan zullen ze toch iemand uit moeten kiezen...

De rest vind ik idd niet kunnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vast contract opzeggen..  Empty Re: Vast contract opzeggen..

Bericht  Jip wo 3 jul 2013 - 7:09

In elke functie en bij elke organisatie zullen er dingen zijn die je lastig vindt of die je als oneerlijk kan ervaren. De vraag is hoe ga je ermee om, en wil je er uberhaupt wel mee leren gaan?
Als je bij laatste vraag een "nee" denkt kan je je overeenkomst beeindigen. 
Wel zou ik dit pas doen als je ander werk hebt, gewoon omdat dat nu eenmaal verstandiger is, op financieel gebied, zeker in deze huidige economische situatie.

Verder zal ik het ook goed bespreken met de mensen die jou goed kennen en met je vriend.

Succes!
Jip
Jip
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 76
Registratiedatum : 23-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast contract opzeggen..  Empty Re: Vast contract opzeggen..

Bericht  Manderijn wo 3 jul 2013 - 7:16

Je kunt ook solliciteren zonder je baan nu op te zeggen toch?

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast contract opzeggen..  Empty Re: Vast contract opzeggen..

Bericht  limbogirl82 wo 3 jul 2013 - 10:57

Jazekers. Ik ga dit ook pas opzeggen als ik iets anders heb.
Kan particulier bij iemand werken maar kan daarvoor mijn contract niet opzeggen.
Komt goed! Bedankt voor de reacties. Was benieuwd naar meningen als je gewoon met tegenzin gaat werken wat mensen zouden doem. Kies je voor vastigheid en blijf je wetende dat het niet beter zal gaan of geef je de vastigheid op voor iets nieuws ook al loop je kans geen vast contract te krijgen..

limbogirl82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 366
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast contract opzeggen..  Empty Re: Vast contract opzeggen..

Bericht  ShallY vr 5 jul 2013 - 4:06

Wat vervelend dat het zo moet gaan op je werk. Ik zou inderdaad verder kijken voor iets anders en pas stoppen als je iets anders hebt. Maar dat was je ook al van plan zo te lezen. Is het niet zo dat ze je zelf eruit willen treiteren? 


Ik heb ook een baan gehad waar ik met tegenzin naar toe ging elke keer..keer op keer zag ik er zo tegenop om er heen te gaan dat ik er mee ben gestopt. Het scheelde dat ik toen nog thuis woonde maar had nog geen ander werk gevonden. Gelukkig kon ik al wel vrij snel ergens anders aan de bak.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast contract opzeggen..  Empty Re: Vast contract opzeggen..

Bericht  Jeanette zo 7 jul 2013 - 10:50

Ik zou als ik jou was inderdaad wel rond gaan kijken. Natuurlijk is een vast contract heerlijk, maar plezier in je werk vind ik toch net wat belangrijker.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast contract opzeggen..  Empty Re: Vast contract opzeggen..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum