Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe belangrijk is een vast contract?

+12
Roos
Sneeuwwitje
majo8782
Happydobby
Petteflet
Rumble
Bruintje Beer
meisjesmama
SparklingEyes
snoezel
pitbullgup
Ugly Betty
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? Empty Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  Ugly Betty ma 10 jan 2011 - 20:34

De eierstokken beginnen hier steeds harder te rammelen en het liefst willen we gewoon beginnen. Er is nog 1 ding dat ons tegen houdt en dat is dat ik een jaarcontract heb en geen vast contract. Mijn man heeft wel een vast contract. Hoe denken jullie hierover? Hoe belangrijk is het om een vast contract te hebben?
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 20:46

Ik hecht er niet veel waarde aan als je voor een kindje gaat. Alhoewel wij des tijds ook even op een vast contract hebben gewacht maar dat kwam omdat mijn vriend student is en ik maar een jaar contract had.
Maar in jou geval zou ik persoonlijk daar niet op wachten. Ook met een vast contract kun je net zo snel op straat staan als met een jaar contract.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  pitbullgup ma 10 jan 2011 - 20:48

Zolang 1 van jullie een vast contract heeft zou ik er helemaal geen rekening mee houden... Dus gewoon er voor gaan
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  Ugly Betty ma 10 jan 2011 - 21:12

pitbullgup schreef:Zolang 1 van jullie een vast contract heeft zou ik er helemaal geen rekening mee houden... Dus gewoon er voor gaan

Dat is wel zo, maar op 1 salaris redden we het niet... Weten jullie hoe het zit met uitkering o.i.d. als een jaarcontract niet verlengd wordt?
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 21:14

Ugly Betty schreef:
pitbullgup schreef:Zolang 1 van jullie een vast contract heeft zou ik er helemaal geen rekening mee houden... Dus gewoon er voor gaan

Dat is wel zo, maar op 1 salaris redden we het niet... Weten jullie hoe het zit met uitkering o.i.d. als een jaarcontract niet verlengd wordt?
Dan kan je een uitkering aanvragen en dan heb je sollicitatieplicht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 21:17

Ik had de 1e keren wel een vast contract, nu ook wel, al werkte ik nu maar 6-10 uur per week. Gisteren besloten om straks toch maar even weer oproep te gaan doen. Het is niet te combineren voor mij straks met de tweeling en nog 2 kleine kinderen. Ik ga dan als oproep weer avonden en weekenden werken, en hopen dat ik zo toch nog wat uurtjes meepik.
Als ze weer wat ouder zijn, wil ik graag weer vaste uren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  snoezel ma 10 jan 2011 - 21:20

Het is denk ik meer hoe je zelf in het leven staat. Ik zou het persoonlijk nooit doen, maar ik zou al gestrest raken bij de gedachte alleen al dat ik evt zonder contract zou komen te staan. En tuurlijk kan je ook met een vast contract op straat gezet worden, maar dan is de drempel toch hoger. Met een jaarcontract zijn ze je weinig uitleg verschuldigd waarom ze het niet verlengen.
Wij hebben er dus bewust voor gekozen dat ik, ondanks dat we net verhuisd waren, toch bij mijn huidige werkgever zou blijven, ondanks dat ik er dan maar even 50km voor moet reizen. Ik wilde mijn vaste contract gewoon behouden, ipv een jaarcontract hebben bij een onbekende baas. Want dat is het voor mijn gevoel ook, ik kan op mijn huidige werk best een potje breken, ze kennen me ondertussen. Ik heb in die jaren dusndanige credit opgebouwd dat ze over veel dingen (ook tijdens mijn zwangerschap) gewoon niet moeilijk deden... En als je net ergens werkt natuurlijk niet en dan is het geen goede binnenkomer als je meteen zwanger bent...
Mijn gevoel in ieder geval. Maar ik ben iemand van de zekerheid en vastigheid en dan maak ik me al druk genoeg Wink
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 21:22

Als je van 1 salaris niet rond kunt komen is het heel belangrijk lijkt me. Ik zou het risico niet durven nemen dat ze je buitengooien als je zwanger bent. Dat gebeurt namelijk echt vaak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  Ugly Betty ma 10 jan 2011 - 21:32

snoezel schreef:Het is denk ik meer hoe je zelf in het leven staat. Ik zou het persoonlijk nooit doen, maar ik zou al gestrest raken bij de gedachte alleen al dat ik evt zonder contract zou komen te staan. En tuurlijk kan je ook met een vast contract op straat gezet worden, maar dan is de drempel toch hoger. Met een jaarcontract zijn ze je weinig uitleg verschuldigd waarom ze het niet verlengen.
Wij hebben er dus bewust voor gekozen dat ik, ondanks dat we net verhuisd waren, toch bij mijn huidige werkgever zou blijven, ondanks dat ik er dan maar even 50km voor moet reizen. Ik wilde mijn vaste contract gewoon behouden, ipv een jaarcontract hebben bij een onbekende baas. Want dat is het voor mijn gevoel ook, ik kan op mijn huidige werk best een potje breken, ze kennen me ondertussen. Ik heb in die jaren dusndanige credit opgebouwd dat ze over veel dingen (ook tijdens mijn zwangerschap) gewoon niet moeilijk deden... En als je net ergens werkt natuurlijk niet en dan is het geen goede binnenkomer als je meteen zwanger bent...
Mijn gevoel in ieder geval. Maar ik ben iemand van de zekerheid en vastigheid en dan maak ik me al druk genoeg Wink

Ik werk er al bijna een jaar, dus het is niet zo dat ik "meteen" zwanger zou zijn...
Ik heb nu mijn 2e contract tot 1 januari 2012, dan mag ik dus nog een 3e contract tot 1 januari 2013 en pas dan hoeven ze mij een vast contract te geven (of het contract helemaal niet verlengen). Het duurt dus waarschijnlijk nog 2 jaar voordat we dan weten of we meer vastigheid hebben...
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  SparklingEyes ma 10 jan 2011 - 22:05

Ugly Betty schreef:De eierstokken beginnen hier steeds harder te rammelen en het liefst willen we gewoon beginnen. Er is nog 1 ding dat ons tegen houdt en dat is dat ik een jaarcontract heb en geen vast contract. Mijn man heeft wel een vast contract. Hoe denken jullie hierover? Hoe belangrijk is het om een vast contract te hebben?

Sja, er zijn mensen bij wie het goed gaat en bij wie het niet goed gaat. Mijn werkgever is heel soepel geweest. Ik kreeg de baan en het weekend erna (het eerste weekend van de zomervakantie), kwam ik er achter dat ik zwanger was. Dag één dat ik moest werken na de vakantie heb ik het gelijk gezegd en open kaart gespeeld. Gevolg: ik heb een vast contract, nadat ik een extra verlenging van mijn tijdelijke contract heb gehad van een half jaar, omdat ze me maar een half jaar gezien hebben zeg maar.

Maar ik weet ook een situatie waarin iemand echt is ontslagen, omdat ze pas met 4 maanden vertelde dat ze zwanger was..

Op zich mogen ze je niet ontslaan vanwege een zwangerschap, maar als je een tijdelijk contract hebt KUNNEN ze besluiten om deze niet te verlengen.

Hoe lang werk je hier al?(van dat jaar).. En anders: je kunt altijd tijdens je verlof (nadat je kindje geboren is) rustig op zoek gaan naar wat ander werk, mocht je contract niet verlengd worden. Als je zwanger bent en je hebt geen baan, kun je ook een uitkering aanvragen..

Succes met je keus!

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  SparklingEyes ma 10 jan 2011 - 22:07

Ugly Betty schreef:
snoezel schreef:Het is denk ik meer hoe je zelf in het leven staat. Ik zou het persoonlijk nooit doen, maar ik zou al gestrest raken bij de gedachte alleen al dat ik evt zonder contract zou komen te staan. En tuurlijk kan je ook met een vast contract op straat gezet worden, maar dan is de drempel toch hoger. Met een jaarcontract zijn ze je weinig uitleg verschuldigd waarom ze het niet verlengen.
Wij hebben er dus bewust voor gekozen dat ik, ondanks dat we net verhuisd waren, toch bij mijn huidige werkgever zou blijven, ondanks dat ik er dan maar even 50km voor moet reizen. Ik wilde mijn vaste contract gewoon behouden, ipv een jaarcontract hebben bij een onbekende baas. Want dat is het voor mijn gevoel ook, ik kan op mijn huidige werk best een potje breken, ze kennen me ondertussen. Ik heb in die jaren dusndanige credit opgebouwd dat ze over veel dingen (ook tijdens mijn zwangerschap) gewoon niet moeilijk deden... En als je net ergens werkt natuurlijk niet en dan is het geen goede binnenkomer als je meteen zwanger bent...
Mijn gevoel in ieder geval. Maar ik ben iemand van de zekerheid en vastigheid en dan maak ik me al druk genoeg Wink

Ik werk er al bijna een jaar, dus het is niet zo dat ik "meteen" zwanger zou zijn...
Ik heb nu mijn 2e contract tot 1 januari 2012, dan mag ik dus nog een 3e contract tot 1 januari 2013 en pas dan hoeven ze mij een vast contract te geven (of het contract helemaal niet verlengen). Het duurt dus waarschijnlijk nog 2 jaar voordat we dan weten of we meer vastigheid hebben...

Ik zou het gewoon gaan proberen. Je bent een vrouw, dat weten ze.. en een 'nadeel' van vrouwen is dat ze zwanger kunnen worden, haha.

Natuurlijk moet je nadenken over het rondkomen als je géén baan hebt, maar zoals ik al zei: je kunt altijd verder zoeken en je verlof krijg je zowieso betaald, ook al verlengen ze je contract niet, je verlof moeten ze betalen als je nog tijdens je contract bevallen bent / met verlof bent gegaan..

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 22:08

En dan wacht je 2 jaar en dan wordt alsnog je contract geen vast contract. En dan? Weer 3 jaar wachten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 22:12

Liva schreef:En dan wacht je 2 jaar en dan wordt alsnog je contract geen vast contract. En dan? Weer 3 jaar wachten?
Eens...er zijn altijd wel beren op de weg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  Ugly Betty ma 10 jan 2011 - 22:12

Liva schreef:En dan wacht je 2 jaar en dan wordt alsnog je contract geen vast contract. En dan? Weer 3 jaar wachten?

Dat is precies waar ik mee zit. Ik weet gewoon dat ik voorlopig die vastigheid niet krijg en weet ook niet of ik het ooit krijg...
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  SparklingEyes ma 10 jan 2011 - 22:12

Storm schreef:
Liva schreef:En dan wacht je 2 jaar en dan wordt alsnog je contract geen vast contract. En dan? Weer 3 jaar wachten?
Eens...er zijn altijd wel beren op de weg.

smile dat bedoelde ik ook eigenlijk Wink
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  meisjesmama ma 10 jan 2011 - 22:19

Of dan sta je op het punt een vast contract te krijgen en gaat het bedrijf failliet (dat is mij overkomen) En toen was ik 11 weken zwanger.
Je hebt recht op een uitkering en je hebt sollicitatieplicht tot 4 of 6 weken voor je uitgerekende datum. Dan krijg je zwangerschapsverlof en ga je weer de ww in.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  Ugly Betty ma 10 jan 2011 - 22:26

meisjesmama schreef:Of dan sta je op het punt een vast contract te krijgen en gaat het bedrijf failliet (dat is mij overkomen) En toen was ik 11 weken zwanger.
Je hebt recht op een uitkering en je hebt sollicitatieplicht tot 4 of 6 weken voor je uitgerekende datum. Dan krijg je zwangerschapsverlof en ga je weer de ww in.

O dat was ook vervelend voor jou! Ik werk bij een overheidsinstantie dus verwacht niet dat dat snel falliet gaat Wink

Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  Bruintje Beer ma 10 jan 2011 - 23:27

Ik had een jaarcontract toen ik zwanger was van de 1e maar dit werd een MK. Mijn werk was hiervan op de hoogte en toch kreeg ik een maand later een vast contract en ze wisten dat ik een kinderwens had.
Mijn man had wel een vast contract.

Maar net wat Liva zegt. Straks wacht je 2 jaar op dat vaste contract en dan wordt het ineens niet verlengd. Dan kan je nog langer wachten. Maar goed het is denk ik ook een persoonlijke keuze.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  Ugly Betty di 11 jan 2011 - 0:09

Bruintje Beer schreef:Ik had een jaarcontract toen ik zwanger was van de 1e maar dit werd een MK. Mijn werk was hiervan op de hoogte en toch kreeg ik een maand later een vast contract en ze wisten dat ik een kinderwens had.
Mijn man had wel een vast contract.

Maar net wat Liva zegt. Straks wacht je 2 jaar op dat vaste contract en dan wordt het ineens niet verlengd. Dan kan je nog langer wachten. Maar goed het is denk ik ook een persoonlijke keuze.

Gelukkig pakte het bij jou goed uit!
Jullie hebben we gelijk over 2 jaar wachten en dan nog geen zekerheid hebben... Vanavond maar weer even met m'n man bespreken. Hij wordt steeds enthousiaster, echt leuk om te zien!
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 0:59

Wat spannend Ugly Betty. Ik kan me voorstellen dat je een vast contract meeneemt in je overweging. Ik heb daar zelf ook over nagedacht, maar aan de andere kant je kan van alles plannen, maar het leven loopt toch altijd anders. Je weet niet wat er in de toekomst gaat gebeuren en dat kan je ook niet afdwingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  Rumble di 11 jan 2011 - 1:20

Ik wilde voorheen ook altijd wachten tot een vast contract, gewoon puur om op safe te spelen. Nu ben ik onverwachts zwanger geraakt tijdens een tijdelijk contract. Ik heb behoorlijk in de stress gezeten omdat vrijwel iedereen die zwanger werd tijdens zijn tijdelijke contract eruit werd gegooid. Gelukkig kreeg ik een paar weken geleden te horen dat mijn contract werd verlengd, alleen dan wel voor een jaar en niet voor onbepaalde tijd. Dit hebben ze gedaan om te kijken of mijn functie haalbaar is in drie dagen, zo niet, dan word het over een jaar niet verlengd. Ik denk dat ik in de afgelopen twee jaar genoeg credits heb opgebouwd hier en dat daarom mijn contract toch verlengd is.

Het is misschien even tijdelijk rondkomen van een uitkering mocht je contract niet verlengd worden maar goed, dat is ook maar tijdelijk natuurlijk.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  Petteflet di 11 jan 2011 - 1:37

Ook wij zijn "gewoon" voor een 2e gegaan, ondanks dat ik toen nog niet de zekerheid had van een vast contract, maar wel de zekerheid van een jaarcontract. Ik zou dan tot 1 januari 2012 sowieso een baan hebben en ik wist van mezelf dat als ze mij er uit zouden gooien, ik binnen notime weer een andere baan zou hebben. Uiteraard ervan uitgaande dat ik wel voor 1 januari 2012 bevallen zou zijn.

Nu heb ik wel een vast contract gekregen en ga ik morgen vertellen dat ik zwanger ben.

Maar zoals Liva ook al zegt: er is wat dat betreft nooit een goed moment. Wij hebben ook lang het goede moment afgewacht... Het liefst hadden wij toen Luka een jaar of 2 was voor een 2e willen gaan, maar ja toen werd ik depressief, ging het heel slecht met mijn vader, kreeg mijn schoonmoeder kanker, had ik geen leuke baan enz enz enz. Maar nu toch de beslissing genomen, terwijl het nog steeds heel slecht gaat met mijn vader en we flink wat financiële tegenslagen hebben gehad. Maar ja dan zou het goede moment nooit komen en Luka steeds ouder worden.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  Happydobby di 11 jan 2011 - 5:22

Ik was tot oktober bezig met werken en leren, ze zijn dan verplicht je na je diploma voor vast aan te nemen. Ik was al van plan om na de diplomering te stoppen met de pil. Ik had in augustus al geregeld dat ik een vast contract kreeg voor 32 uur. En ja, ik heb vorige week verteld dat ik zwanger ben.
Ik werk in de zorg en met bijna alleen vrouwen weten ze het wel.

Mijn schoonzus had ook geen werk, raakte zwanger en ging weer werken, haar halfjaarcontract werd dan ook niet verlengd. Maar mijn zwager verdiend genoeg.

Als jullie echt een kindje willen moet je er gewoon voorgaan hoor!

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  majo8782 di 11 jan 2011 - 6:54

dat is precies waar ik op wacht, een vast contract, of een nieuw jaar contract. Ik hecht dus ook niet veel waarde aan het ''vaste'' contract. Het is alleen het woord wat het interessant maakt. Als je boventallig bent, of ze willen je niet, kunnen ze je toch altijd dumpem (weliswaar met geld natuurlijk) maar als ze echt iemand kwijt willen, kunnen ze dat ook met een vast contract. Hecht er dus niet te veel waarde aan!
majo8782
majo8782
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 200
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  Sneeuwwitje di 11 jan 2011 - 7:35



Laatst aangepast door Sneeuwwitje op di 31 mei 2011 - 5:47; in totaal 1 keer bewerkt

Sneeuwwitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 95
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum