Eczeem
+7
Susan
Fearie
Parel
Pien
Happydobby
*Lieke*
Caroow
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Eczeem
R zit onder de eczeem, zijn buikje ziet er uit alsof er kokend water over heen is gegaan en zijn armpjes en beentjes zijn helemaal stroef.
We zijn al naar de dokter geweest, gebruiken geen zwitsal meer en smeren hem 3 keer per dag in met de voorgeschreven zalf.
Nu lijkt R er nog geen last van de hebben, maar dat wil ik graag zo houden. Kan ik hem beter iets minder warm aankleden? Minder warm badje? Minder huidcontact met andere mensen ivm zweten?
We zijn al naar de dokter geweest, gebruiken geen zwitsal meer en smeren hem 3 keer per dag in met de voorgeschreven zalf.
Nu lijkt R er nog geen last van de hebben, maar dat wil ik graag zo houden. Kan ik hem beter iets minder warm aankleden? Minder warm badje? Minder huidcontact met andere mensen ivm zweten?
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Eczeem
Wat sneu zeg!
Mijn jongste heeft een lichte vorm van eczeem. Ik kleed hem nu luchtig aan en houd zijn oksels/elleboogjes/knieholtes extra in de gaten en smeer regelmatig met cetomacrogol creme (gewoon op aanvraag te krijgen bij de huisarts/apotheek). Dat werkt hier heel goed.
Daarnaast gaat hij maar 2 keer per week in bad en met dit weer doe ik dat water sowieso al niet te warm.
Hoe bedoel je huidcontact met anderen? Niet door anderen vast laten houden? Daar denk ik eigenlijk niet over na. Denk ook niet dat dat invloed heeft op de eczeem. Een kindje heeft toch altijd knuffels nodig en dan zou je hem zelf ook niet meer vast moeten houden...
Mijn jongste heeft een lichte vorm van eczeem. Ik kleed hem nu luchtig aan en houd zijn oksels/elleboogjes/knieholtes extra in de gaten en smeer regelmatig met cetomacrogol creme (gewoon op aanvraag te krijgen bij de huisarts/apotheek). Dat werkt hier heel goed.
Daarnaast gaat hij maar 2 keer per week in bad en met dit weer doe ik dat water sowieso al niet te warm.
Hoe bedoel je huidcontact met anderen? Niet door anderen vast laten houden? Daar denk ik eigenlijk niet over na. Denk ook niet dat dat invloed heeft op de eczeem. Een kindje heeft toch altijd knuffels nodig en dan zou je hem zelf ook niet meer vast moeten houden...
*Lieke*- Fluisteraar
- Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13
Hij slaapt heel vaak op mijn benen in zijn romper terwijl ik een korte broek aan heb, dit zweet natuurlijk heel erg nu het zo warm is. Ik dacht misschien is het handig om er een hydrofiel tussen te leggen.
Gewoon knuffelen en alles doe ik wel hoor, maar echt blote huid op blote huid bedoel ik.
Gewoon knuffelen en alles doe ik wel hoor, maar echt blote huid op blote huid bedoel ik.
Caroow- Lady Post-a-lot
Oh zo bedoel je. Ja dat vermijd ik nu wel een beetje. Met het geven van de fles leg ik nu ook een hydrofiele luier onder zijn hoofdje op mijn arm. Want dat broeierige/zweterige is niet echt bevorderlijk denk ik.
Het is wel fijn dat hij er niet echt last van lijkt te hebben. Ik vind het altijd zo sneu...
Het is wel fijn dat hij er niet echt last van lijkt te hebben. Ik vind het altijd zo sneu...
*Lieke*- Fluisteraar
- Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13
Met insmeren vanmorgen lag hij wel even te kronkelen en zijn lipje ging wat naar beneden, maar daarna was het gelijk weer lachen gelukkig. En hij probeert ook niet te krabben ofzo, hij kan zelf zijn speen in en uit zijn mond doen dus als het jeukt zou hij volgens mij het wel kunnen of iig proberen.
Caroow- Lady Post-a-lot
Wij gebruiken balneum badolie. Verder smeer ik met cetomacrogol creme de plekjes in.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Probeer zoveel mogelijk huid op huid contact te vermijden.
Badder/ douche beperkt.
Droog na het douchen niet maar dep, neem er echt de tijd voor.
Gebruik geen zwitsal maar bijv zarqa of la roche posay.
En... zoals ik heel veel mensen heb geadviseerd, pro biotica om het darmflora te herstellen.
Badder/ douche beperkt.
Droog na het douchen niet maar dep, neem er echt de tijd voor.
Gebruik geen zwitsal maar bijv zarqa of la roche posay.
En... zoals ik heel veel mensen heb geadviseerd, pro biotica om het darmflora te herstellen.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Wij gebruiken inderdaad nu de probiotica (orthiflor) en smeren met pure kokosolie/boter (zo'n pot waar je ook mee kan bakken), succes verzekerd!
L zag er zo uit 2 weken terug ;
En nu zo ;
L zag er zo uit 2 weken terug ;
En nu zo ;
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ook ik zweer bij de probiotica. En met Neutral wassen (kleding enzo).
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Toen Yrsa van die vlekkerige uitslag op haar buik had, was het een schimmelinfectie. Dat is toen overgegaan nadat we de voorgeschreven zalf hadden gebruikt, en is toen ook niet meer teruggekomen.
Later heeft ze wel twee heel hardnekkige plekjes op haar wangen gehad. Hormoonzalf hielp wel maar dat mocht je niet permanent gebruiken en als ik stopte kwam het weer net zo hard terug. Uiteindelijk heeft La Roche-Posay Nutriti 5% in combinatie met La Roche-Posay Cicaplast heel erg geholpen.
Later heeft ze wel twee heel hardnekkige plekjes op haar wangen gehad. Hormoonzalf hielp wel maar dat mocht je niet permanent gebruiken en als ik stopte kwam het weer net zo hard terug. Uiteindelijk heeft La Roche-Posay Nutriti 5% in combinatie met La Roche-Posay Cicaplast heel erg geholpen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ook ik zweer bij probiotica, ook Orthiflor. Mijn zoontje heeft er heel erg veel last van gehad, vorig jaar en na de Orthiflor is het echt beter geworden. Nu heeft hij er bijna geen last meer van, gelukkig.
Succes!
Succes!
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Zoveel mogelijk ademende (katoenen) kleding laten dragen.
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Even een vraag van mij. voor degene die probiotica gebruiken, welke hebben jullie dan?
http://www.orthica.nl/kind/orthiflor-chew
deze??
Onze zoon heeft steeds meer vlekken op zijn wangen, soms wat minder, soms wat meer, geen idee wat het is en hij heeft lactose intollerantie, vaak heeft hij diaree maar vandaag heeft hij helemaal niet gepoept, terwijl hij altijd 2x per dag poept.
Ik hoop eigenlijk dat de probiotica ook hiervoor geschikt zijn/helpen.
http://www.orthica.nl/kind/orthiflor-chew
deze??
Onze zoon heeft steeds meer vlekken op zijn wangen, soms wat minder, soms wat meer, geen idee wat het is en hij heeft lactose intollerantie, vaak heeft hij diaree maar vandaag heeft hij helemaal niet gepoept, terwijl hij altijd 2x per dag poept.
Ik hoop eigenlijk dat de probiotica ook hiervoor geschikt zijn/helpen.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Wij hebben orthiflor junior icm kokosolie, zo puur mogelijk.
De orthiflor doe ik gewoon door haar drinken.
De orthiflor doe ik gewoon door haar drinken.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
@Floor, wij hebben deze
http://www.orthica.nl/kind/orthiflor-junior
http://www.orthica.nl/kind/orthiflor-junior
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Wat ik in je andere topic ook schreef.
Eczeem staat ook vaak in relatie met een overgevoeligheid voor melk. Je zou zelf eens kunnen overwegen om een poos te stoppen met melkproducten en te kijken wat zijn huidje dan doet.
Eczeem staat ook vaak in relatie met een overgevoeligheid voor melk. Je zou zelf eens kunnen overwegen om een poos te stoppen met melkproducten en te kijken wat zijn huidje dan doet.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Bedankt dames.
door het gewone drinken heen dus? want hij drinkt verder geen melk oid waar ik het doorheen kan mengen, wel sap/aanmaak.
Vanwaar de voorkeur voor de poeder en niet de kauwvitamines?
door het gewone drinken heen dus? want hij drinkt verder geen melk oid waar ik het doorheen kan mengen, wel sap/aanmaak.
Vanwaar de voorkeur voor de poeder en niet de kauwvitamines?
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: