Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eczeem:(

+5
Parel
Le Chat Noir
Dora
Caroow
Lonely Goatherd
9 plaatsers

Ga naar beneden

Eczeem:( Empty Eczeem:(

Bericht  Lonely Goatherd wo 17 jul 2013 - 20:55

Pfft, wie wil me even een hart onder de riem steken? Al een paar weken had mijn zoontje al last van wat vlekjes in z'n gezicht, eergisteren begon het te jeuken en vandaag heeft hij er zoveel last van:( We hebben zalf van de huisarts gekregen, dus daar heb ik het mee ingesmeerd en net z'n nageltjes zo kort mogelijk gevijld. Maar ik vind het zo vreselijk om aan te zien. Mijn ex had er ook vreselijk last van en het wanhopige gevoel van toen heb ik nu ook, maar dan 10x erger omdat het mijn kind is. Ik weet dat het niet levensbedreigend is, maar het is gewoon zo kut om je kind te zien lijden. Wie vertelt me een succesverhaal? Had je kind het ook maar is hij/zij er snel overheen gegroeid?
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eczeem:( Empty Re: Eczeem:(

Bericht  Caroow wo 17 jul 2013 - 20:59

Wij hebben die hele vette zalf gekregen en het helpt heel goed! En zoon vindt een niet zo warm badje heerlijk tegen de jeuk.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 17 jul 2013 - 23:50

Vervelend he! Ik heb het al mijn hele leven, maar om je een hart onder de riem te steken, het is bij mij wel minder geworden. Nu heb ik het alleen nog in de winter en lang niet meer zo erg als toen ik kind was. Vette zalf smeren kan helpen en ik had ook een anti-jeuk-zalf van de dokter. Misschien was het een soort placebo-effect, maar het leek te helpen bij mij.
Geef je kind alsjeblieft geen hormoonzalf (ook niet als ze ouder zijn), daar heb ik wel spijt van. Mijn huis is nu een stuk dunner dan vroeger.

Gast
Gast

Bericht  Dora do 18 jul 2013 - 0:34

Bij M. helpt het nu goed om lekker met blote huid buiten te spelen. Het gewoon te laten luchten. Het zit bij haar aan de rand van de luier zeg maar en er net onder.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Le Chat Noir do 18 jul 2013 - 6:38

Ik had t vroeger ook, ben er over heen gegroeid, kan alleen niet tegen bepaalde geparfumeerde bodylotions of producten die vrij agressief zijn. Het vervelendste was het in de kleutertijd.
Ik heb trouwens wel af en toe hormoonzalf gehad, geen enkel probleem na de tijd, als je het maar niet teveel gebruikt. Is gewoon toch de best werkende creme bij eczeem.
1 tip: huid continue vet houden...
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Parel do 18 jul 2013 - 6:47

Hier helpt kokosolie en probiotica als een tiet.
En tegen de jeuk een anti ariës drankje!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  studiebol do 18 jul 2013 - 7:00

Ben gisteren bij de dermatoloog geweest voor het eczeem van een van de twee.
Hij geeft aan dat de verhalen die rond gaan over hormoonzalf 8 van de 10 keer niet kloppen/overdreven zijn. Tja ik weet het niet.. ik weet wel dat het bij haar vaak wel helpt. Ik heb nu een heel schema van de dermatoloog gekregen over 4 weken terug. Als dat geen effect heeft ga ik me is verdiepen in probiotica.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Pien do 18 jul 2013 - 7:12

kom ik weer aan met mijn praatje.... zou bijna aandelen moeten hebben. 

Pro biotica. Het wondermiddel hier. ggebruiken al heel lang geen hormoonzalf meer en daar ben ik zelf erg blij om!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Lonely Goatherd do 18 jul 2013 - 7:20

Het gaat nu weer wat beter gelukkig, ik schrok er gewoon best wel van vanmorgen. Thnx voor de ervaringen en tips.smile
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Bericht  Lejow do 18 jul 2013 - 7:50

Lonely Goatherd schreef:Pfft, wie wil me even een hart onder de riem steken? Al een paar weken had mijn zoontje al last van wat vlekjes in z'n gezicht, eergisteren begon het te jeuken en vandaag heeft hij er zoveel last van:( We hebben zalf van de huisarts gekregen, dus daar heb ik het mee ingesmeerd en net z'n nageltjes zo kort mogelijk gevijld. Maar ik vind het zo vreselijk om aan te zien. Mijn ex had er ook vreselijk last van en het wanhopige gevoel van toen heb ik nu ook, maar dan 10x erger omdat het mijn kind is. Ik weet dat het niet levensbedreigend is, maar het is gewoon zo kut om je kind te zien lijden. Wie vertelt me een succesverhaal? Had je kind het ook maar is hij/zij er snel overheen gegroeid?

Zijn jullie uit elkaar? Of bedoel je 'gewoon een ex'.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Lejow di 23 jul 2013 - 2:08

Had je dit nog gelezen LG?

Hier lijkt het ook weer drama, al weet ik niet zo goed of het haar eczeem is.
Ze zit onder de blaasjes/pukkel/plekjes. Het lijken soms wel waterpokjes, alleen zitten ze alleen in de holtes van haar ellebogen en knieen, en wat op haar armen en benen. Niet in haar gezicht of lijfje. Wel zit haar hele mutsie onder Sad
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 23 jul 2013 - 2:15

studiebol schreef: Ben gisteren bij de dermatoloog geweest voor het eczeem van een van de twee.
Hij geeft aan dat de verhalen die rond gaan over hormoonzalf 8 van de 10 keer niet kloppen/overdreven zijn. Tja ik weet het niet.. ik weet wel dat het bij haar vaak wel helpt. Ik heb nu een heel schema van de dermatoloog gekregen over 4 weken terug. Als dat geen effect heeft ga ik me is verdiepen in probiotica.
Dat zou best kunnen hoor, dat het overdreven is. Ik heb ook wel extreem veel gesmeerd omdat ik zo erg last had van eczeem. Ik heb trouwens 1 keer toen het extreem erg was prednisolon gekregen. Dat zal wel vreselijke rommel zijn, maar het hielp supergoed

Gast
Gast

Bericht  mauwmauw di 23 jul 2013 - 6:33

ik reageer van af mijn telefoon. Dus even kort een vraag over pro biotica? Wat is t precies. Kan je het zomaar gebruiken?
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Lejow di 23 jul 2013 - 6:38

mauwmauw schreef:ik reageer van af mijn telefoon. Dus even kort een vraag over pro biotica? Wat is t precies. Kan je het zomaar gebruiken?

Ja, wij gebruikten orthiflor start toen ze nog klein was. Je hebt ook junior geloof ik. Wij deden t door de fles.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  mauwmauw di 23 jul 2013 - 7:03

ik heb toen v klein was abc poeder gebruikt tegen krampjes.dit is toch ook zo iets? V zit op moment ook weer helemaal onder.ha zegt dat hij 2! Tubes hormoonzalf mag op zijn leeftijd. Dat gebruik ik bij lange na niet. Heb ook niet het idee dat het nog werkt.dus pro biotica proberen kan geen kwaad denk ik
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Lonely Goatherd di 23 jul 2013 - 8:35

Ik bedoelde inderdaad mijn ex van jaren geleden Lejow, nog steeds happy family hier gelukkig.Wink
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Bericht  Lejow di 23 jul 2013 - 9:32

Lonely Goatherd schreef:Ik bedoelde inderdaad mijn ex van jaren geleden Lejow, nog steeds happy family hier gelukkig.Wink

Fijn om te lezen!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud