Borstvoeding: hoevaak voeden bij 2 weken?
+3
Smaragdje
maiadebij
Nana
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Borstvoeding: hoevaak voeden bij 2 weken?
Hoi meiden!
Ben door dat stomme consternatiebureau weer aan het twijfelen gebracht. Vandaag kwam de wijkverpleegkundige op huisbezoek. Ze heeft mijn dochtertje gewogen en ze is in 9 dagen gegroeid van 3860 gram naar 4540 gram. Nu gaf de wijkverpleegkundige aan dat ze wat haar betreft niet in dit tempo hoeft door te groeien... en dat ik misschien beter moet kijken of ze wel altijd wil eten. Ik geef dus borstvoeding (op verzoek) en volgens mij kunnen ze daar sowieso niet teveel van krijgen.
Nu heb ik haar daarvoor verteld dat ons dochtertje om de 3 uur komt voor voeding, soms iets langer soms iets korter. Ik zit gemiddeld op 8 a 9 voedingen per dag. Dat is toch helemaal niet vaak?
Hoevaak voedden jullie je kindjes bij twee weken?
Ben door dat stomme consternatiebureau weer aan het twijfelen gebracht. Vandaag kwam de wijkverpleegkundige op huisbezoek. Ze heeft mijn dochtertje gewogen en ze is in 9 dagen gegroeid van 3860 gram naar 4540 gram. Nu gaf de wijkverpleegkundige aan dat ze wat haar betreft niet in dit tempo hoeft door te groeien... en dat ik misschien beter moet kijken of ze wel altijd wil eten. Ik geef dus borstvoeding (op verzoek) en volgens mij kunnen ze daar sowieso niet teveel van krijgen.
Nu heb ik haar daarvoor verteld dat ons dochtertje om de 3 uur komt voor voeding, soms iets langer soms iets korter. Ik zit gemiddeld op 8 a 9 voedingen per dag. Dat is toch helemaal niet vaak?
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Re: Borstvoeding: hoevaak voeden bij 2 weken?
Nee hoor, dat is helemaal niet abnormaal veel. Het is juist goed om vaak te voeden als je borstvoeding geeft en met deze leeftijd. Toen mijn dochter 2 weken was kreeg ze borstvoeding uit de fles, maar toen zat ze ook wel op 9 keer drinken per dag. Borstvoeding kun je echt niet teveel geven, sommige baby's groeien (in het begin) gewoon erg snel. Zolang zij niet máááánden zo hard door groeit zie ik geen reden tot zorg. Ze doet het juist goed op je voeding, perfect toch?
Gast- Gast
oh wat vervelend als je zo van je stuk gebracht wordt he? Maar van bv kan ze echt niet teveel krijgen hoor, gewoon lekker blijven voeden op verzoek! J dronk de eerste weken wel 12 keer per etmaal denk ik en nu is ze 7,5 maand en drinkt 8 keer per etmaal. Als ze signalen van honger heeft bied ik het haar aan, als ze niet wilt is ze daar ook heel duidelijk in. Dus teveel bv kan echt niet, je kunt juist trots zijn dat ze zo goed groeit!
Ik heb meteen even het CB boekje gepakt, met 2 weken woog ze 3320gr 2 weken later woog ze 4300gr. Dus bijna 1 kg in 2 weken! Ons CB heeft daar nooit een punt van gemaakt,
Ik heb meteen even het CB boekje gepakt, met 2 weken woog ze 3320gr 2 weken later woog ze 4300gr. Dus bijna 1 kg in 2 weken! Ons CB heeft daar nooit een punt van gemaakt,
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Volgens mij kun je ze daar inderdaad niet te veel van geven. Ik zit nu ook op 8 a 9 voedingen per dag. Mij is verteld dat ze zolang ze er minstens 6 op een dag kregen het goed was, maar dat 8 a 9 keer was ook nog heel normaal was.
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Nou dat is echt niet vaak hoor en heel normaal.
Elin zit nu denk een á 2 weken om de 4 uur aan een voeding. En ook nog vaak zat om de 3 uur. Zit er op ongeveer 7 per dag.
En van bv kunnen ze idd niet te veel krijgen.
Als ze hier huilt of als ze onrustig is leg ik haar ook gewoon aan. Misschien heeft ze t dan wel niet nodig (al denk ik van wel want ze drinkt altijd heel goed)
T is ook echt nooit goed bij t cb volgens mij!
Elin zit nu denk een á 2 weken om de 4 uur aan een voeding. En ook nog vaak zat om de 3 uur. Zit er op ongeveer 7 per dag.
En van bv kunnen ze idd niet te veel krijgen.
Als ze hier huilt of als ze onrustig is leg ik haar ook gewoon aan. Misschien heeft ze t dan wel niet nodig (al denk ik van wel want ze drinkt altijd heel goed)
T is ook echt nooit goed bij t cb volgens mij!
Meeko- Prater
- Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10
Dat ik mijn jongste bv gaf was dat wel 8x per dag. En ook ik kreeg te horen wat jij nu hoort maar twijfel niet aan jezelf bij het cb is het namelijk nooit goed. Eerst was mijn jongste altijd te zwaar en nu de laatste keer woog ze lichter dan 4 maanden terug en toen deden ze ook moeilijk. Terwijl ze gewoon vaak ziek was en nu kruipt.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10
Nou wat raar zeg! Het is heel normaal dat ze om de 3 uur komt voor eten. Mijn zoontje dronk zelf om de 2 of soms 1,5 uur! Gewoon lekker blijven voeden op verzoek. En baby's die BV krijgen groeien vaak erg hard de eerste maanden, daarna gaat het vanzelf langzamer, betekend alleen maar dat je goede voeding hebt!
Gast- Gast
Ik vind het een hele rare opmerking. Wat haar betreft hoeft ze niet zo door te groeien.... Bepaald zij dat dan? Gewoon doorgaan met voeden, je doet het hardstikke goed!!!!!!!!!!
Ooooooo ik heb al zin als de wijk straks hier komt..... Ik laat me niet zo afzeiken als bij laurens.
Ooooooo ik heb al zin als de wijk straks hier komt..... Ik laat me niet zo afzeiken als bij laurens.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ignore CB!! hier gaf ze aan dat we er nu al regel in moesten brengen. Nee ik voed op verzoek dus als hij vraagt!!!
Gewoon lekker doorgaan!
Gewoon lekker doorgaan!
missmarm- Fluisteraar
- Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10
Ohhhh dank jullie wel meiden voor jullie bemoedigende lieve woorden! Ik ben helemaal aan het twijfelen gebracht door die opmerkingen van die wijkverpleegkundige. Gisterenavond nog een uur met een pink in haar mond gezeten daardoor, terwijl als ik haar even aanleg ze 3 slokjes neemt en dan lekker in slaap valt.
Pffff baal er echt zo van dat zo'n vrouw die mijn kindje helemaal niet kent mij zoooo aan het twijfelen kan brengen.
Super bedankt meiden ik ga gewoon lekker zo door!
Pffff baal er echt zo van dat zo'n vrouw die mijn kindje helemaal niet kent mij zoooo aan het twijfelen kan brengen.
Super bedankt meiden ik ga gewoon lekker zo door!
Nana- Prater
Nana schreef:Hoi meiden!
Ik vind dat niet te vaak, en wat een onzin om dan maar minder te gaan geven, bv kunnen ze nooit teveel van krijgen.
Ik zit ook zeker wel op die voedingen, en dan x2 dus, maar per kind gemiddeld dus zeker wel op 8 voedingen, soms nog wel veel meer. Ik voed ook op verzoek, en als ze echt blijven huilen krijgen ze gewoon nog een keer.
Ben benieuwd wat ze hier zijn aangekomen, vanmiddag komt ze hier wegen.
Gast- Gast
@ Mamarosa - onze kindjes zijn op dezelfde dag geboren! Dat is toevallig! Jeetje dus jij heb 16 voedingen per dag! Dan moet je zeker zelf echt heeeeeel veel drinken om jezelf ook nog een beetje van vocht te voorzien. Ik merk dat ik, zeer met het warme weer, echt veel moet drinken om geen hoofdpijn enzo te krijgen.
Nana- Prater
Ja, wist dat je ook rond dezelfde tijd was bevallen, maar dacht een dag later. Niet dus, zag het net aan de ticker, grappig.
Ik drink idd erg veel, heb constant dorst. Normaal vergeet ik te drinken, heb nooit dorst eigenlijk, maar nu dus wel, kan wel onder de kraan blijven hangen, haha!
Ik drink idd erg veel, heb constant dorst. Normaal vergeet ik te drinken, heb nooit dorst eigenlijk, maar nu dus wel, kan wel onder de kraan blijven hangen, haha!
Gast- Gast
En waren ze goed aangekomen??
Nana- Prater
Nana schreef:En waren ze goed aangekomen??
Ja, ondanks de borstontsteking die ik heb gehad, en waardoor je toch even minder produceert, was de kleinste van 3000 gr naar 3120 gegaan in een week tijd, en de grootste van 3270 naar 3470 gr, dus helemaal prima zo, zeker omdat ik er 2 voed.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken?
» voeden op verzoek bv
» Voeden op verzoek
» Wat doe jij tijdens het voeden?
» Voeden in het openbaar
» voeden op verzoek bv
» Voeden op verzoek
» Wat doe jij tijdens het voeden?
» Voeden in het openbaar
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: