Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken?

+4
Liadan
madie87
meisjesmama
Linda
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken? Empty Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken?

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 22:48

Hier krijgen ze 7 voedingen van 120/ 130cc.

Om de 4 uur halen ze vaak niet, ze komen eerder omdat ze gewoon honger hebben. Zit er over te denken om ze meer te geven, maar na laatste keer CB vind ik dat toch lastig, toen zou J terug moeten naar 7x 100 ipv 7x 110cc... En zelfs 110cc is echt te weinig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken? Empty Re: Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken?

Bericht  Linda di 30 aug 2011 - 22:54

Krijgen je kindjes nog (afgekolfde) bv? Want dan hoef je niet zo precies naar de hoeveelheden te kijken. Bv mogen ze zoveel ze willen.

Mijn dochter kreeg geloof ik nog 8 a 10 keer bv per etmaal en 's avonds wilde ze een aantal uur clusteren.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken? Empty Re: Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken?

Bericht  meisjesmama di 30 aug 2011 - 22:58

Als het afgekolfde borstvoeding is zou ik het lekker doen. Daar kunnen ze nooit te veel van krijgen. Met flesvoeding weet ik het niet moet ik echt even terug gaan kijken wat R. had.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken? Empty Re: Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken?

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 23:02

Overdag krijgen ze gekolfde bv, s nachts fv. Meestal 1x flesvoeding, tenzij ik een slechte kolfdag heb, dan 2x

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken? Empty Re: Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken?

Bericht  madie87 di 30 aug 2011 - 23:23

Mijn zoontje is 5 weken, krijgt ook bv. Hij komt ook gewoon nog om de 3 a 4 uur hoor, is vaak zo met bv; verteerd toch een stuk sneller. Ik heb hem weleens voor en nagewogen en hij drinkt soms wel 130-140.. Ze drinken toch wel naar behoefte, dus als ik jou was zou ik van de bv gewoon meer geven als je dat hebt. En als je maar 1 flesje kv geeft, kan je daar wel wat bij doen want dan halen ze lang niet het maximum!! Dat cb geeft echt rare adviezen, weet er helaas alles van.. Ik heb een sterke toeschietreflex waardoor mn zoontje erg veel lucht hapt en ik krijg elke keer andere adviezen..( 1 borst per keer zeiden ze, en nu is dat ineens fout etcetc) gewoon op je eigen gevoel afgaan. Succes!!
madie87
madie87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 21
Registratiedatum : 07-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken? Empty Re: Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken?

Bericht  Liadan wo 31 aug 2011 - 0:04

Kian krijgt borstvoeding en laat overdag bijna nooit 4 uur tussen 2 voedingen. Meestal zit er 2,5 of 3 uur tussen 2 voedingen, maar soms ook maar een uur. 's Nachts komt hij nog 1 keer voor een voeding.
Ik denk dat hij ongeveer 8 voedingen op een dag krijgt.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken? Empty Re: Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken?

Bericht  Linda wo 31 aug 2011 - 0:14

ProudMama schreef:Overdag krijgen ze gekolfde bv, s nachts fv. Meestal 1x flesvoeding, tenzij ik een slechte kolfdag heb, dan 2x

Dan zou ik de gekolfde bv gewoon volledig op verzoek geven, zoveel als ze willen (en zoveel als jij hebt natuurlijk). Bv kunnen ze niet te veel van krijgen en de hoeveelheid kv is nog heel weinig. Gewoon je kindjes lekker zelf laten bepalen hoeveel en wanneer ze drinken, dan kan je het nooit verkeerd doen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken? Empty Re: Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken?

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 0:34

Linda schreef:
ProudMama schreef:Overdag krijgen ze gekolfde bv, s nachts fv. Meestal 1x flesvoeding, tenzij ik een slechte kolfdag heb, dan 2x

Dan zou ik de gekolfde bv gewoon volledig op verzoek geven, zoveel als ze willen (en zoveel als jij hebt natuurlijk). Bv kunnen ze niet te veel van krijgen en de hoeveelheid kv is nog heel weinig. Gewoon je kindjes lekker zelf laten bepalen hoeveel en wanneer ze drinken, dan kan je het nooit verkeerd doen.

+1

Ik geef volledig bv, en ik heb werkelijk geen idee hoeveel ze per ker drinken, maar ze zijn altijd wel tevreden. Alleen de ene keer komen ze al weer na 2 uur, de andere keer na 4 uur. Ik zit inmiddels gemiddeld op 6 keer per 24 uur. Maar ook vaak zat nog op 7-8, dat ligt volledig aan de meiden zelf, en teveel kun je ze echt niet geven.

Ik weet niet of je mijn reactie hebt gelezen in het topic over de luiers, maar jouw ventjes doen het echt goed op jouw melk hoor! Ze wogen met een maand al meer dan mijn meiden toen! Echt goed! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken? Empty Re: Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken?

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 1:21

Haha, ze groeien echt als kool!
Als ze nu eens net zo goed gaan slapen als ze groeien... Maar ze liggen nu lekker in de box op hun buik, ze zijn gelijk zoeter. Echte buikslapers net als mama misschien? Laughing

En dan echt in de 'diepvrieskippen' houding met van die opgetrokken beentjes onder die dikker luier-kontjes, zo schattig I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken? Empty Re: Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken?

Bericht  Bruintje Beer wo 31 aug 2011 - 10:02

Ik geef ook afgekolfde BV en hij dronk rond die tijd 6/7 voedingen van 120cc en hier had hij met 6 weken ook niet genoeg toen verhoogd naar 150cc en nu krijgt hij 170 cc.
Je kan het toch zelf verhogen BV mag je onbeperkt geven.
Ik geef ook op verzoek. S' nachts slaapt hij door maar overdag komt hij nog om de 3u.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken? Empty Re: Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken?

Bericht  Theezakje13 do 1 sep 2011 - 2:40

Hier is de kleine man 7 weken vandaag. Niet helemaal te vergelijken want hij is een stukje groter dan jou kleintjes!
Hij krijgt 3 flessen afgekolfde bv en 2 flessen kv. Elk 150 cc.
5 Flessen in totaal en in de nacht slapen we lekker door!!!
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken? Empty Re: Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken?

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 3:02

Theezakje13 schreef:Hier is de kleine man 7 weken vandaag. Niet helemaal te vergelijken want hij is een stukje groter dan jou kleintjes!
Hij krijgt 3 flessen afgekolfde bv en 2 flessen kv. Elk 150 cc.
5 Flessen in totaal en in de nacht slapen we lekker door!!!
Doorslapen? :shock: Wat heerlijk!!

Hoe zwaar is je mannetje nu?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken? Empty Re: Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken?

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 3:08

ProudMama schreef:
Theezakje13 schreef:Hier is de kleine man 7 weken vandaag. Niet helemaal te vergelijken want hij is een stukje groter dan jou kleintjes!
Hij krijgt 3 flessen afgekolfde bv en 2 flessen kv. Elk 150 cc.
5 Flessen in totaal en in de nacht slapen we lekker door!!!
Doorslapen? :shock: Wat heerlijk!!

Hoe zwaar is je mannetje nu?

Er is hoop, hier hebben ze nu 5 nachten doorgeslapen! Hoop echt dat het zo blijft, want ik voel mezelf eindelijk wat beter! Daar knap je van op zeg! Wat kun je dan blij zijn met 7 uur onafgebroken doorslapen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken? Empty Re: Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken?

Bericht  Theezakje13 do 1 sep 2011 - 3:27

ProudMama schreef:
Theezakje13 schreef:Hier is de kleine man 7 weken vandaag. Niet helemaal te vergelijken want hij is een stukje groter dan jou kleintjes!
Hij krijgt 3 flessen afgekolfde bv en 2 flessen kv. Elk 150 cc.
5 Flessen in totaal en in de nacht slapen we lekker door!!!
Doorslapen? :shock: Wat heerlijk!!

Hoe zwaar is je mannetje nu?

hij woog vanmorgen 5260 gram!
Jups, slapen lekker al een 2 weken door.
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken? Empty Re: Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken?

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 3:53

Theezakje13 schreef:
ProudMama schreef:
Theezakje13 schreef:Hier is de kleine man 7 weken vandaag. Niet helemaal te vergelijken want hij is een stukje groter dan jou kleintjes!
Hij krijgt 3 flessen afgekolfde bv en 2 flessen kv. Elk 150 cc.
5 Flessen in totaal en in de nacht slapen we lekker door!!!
Doorslapen? :shock: Wat heerlijk!!

Hoe zwaar is je mannetje nu?

hij woog vanmorgen 5260 gram!
Jups, slapen lekker al een 2 weken door.
Wow, die groeit ook lekker dan!

Lijkt me zo lekker, doorslapen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken? Empty Re: Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken?

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 3:53

Wat verstaan jullie onder doorslapen? Hoe lang slaapt je kindje dan? Hoe laat is je laatste en eerste voeding dan?

M. slaapt meestal een uurtje of 6/7 door 's nachts. Dat deed hij al vrij snel nadat we thuis waren uit het ziekenhuis. Ik klaag niet!


Wat ik me afvraag... PM en MR... komen jullie kindjes ook gelijk voor een voeding? Hebben ze gelijkertijd honger? Of krijgt de een gewoon als de ander honger heeft? Ik neem aan dat jullie toch 2 kindjes op dezelfde tijden voeden, en niet elk apart van elkaar als die honger heeft of wel?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken? Empty Re: Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken?

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 3:54

_MamaRosa_ schreef:
Er is hoop, hier hebben ze nu 5 nachten doorgeslapen! Hoop echt dat het zo blijft, want ik voel mezelf eindelijk wat beter! Daar knap je van op zeg! Wat kun je dan blij zijn met 7 uur onafgebroken doorslapen.
Ja, dat geloof ik graag dat je daar opknapt! Lijkt me zo lekker...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken? Empty Re: Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken?

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 3:56

Kruumel, als ik geluk heb zit er 4 uur tussen de voedingen s nachts. Trek daar 45 min vanaf voor het voeden (ieder 1 kind) en kolven, dan kan je dus nog 3 uurtjes slapen.

Meestal komen ze kort na elkaar of tegelijk. Overdag kijk ik het nog weleens aan, s nachts maken we de ander gewoon wakker, dan kunnen wel er allebei 1 voeden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken? Empty Re: Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken?

Bericht  Theezakje13 do 1 sep 2011 - 3:57

ProudMama schreef:
Theezakje13 schreef:
ProudMama schreef:
Theezakje13 schreef:Hier is de kleine man 7 weken vandaag. Niet helemaal te vergelijken want hij is een stukje groter dan jou kleintjes!
Hij krijgt 3 flessen afgekolfde bv en 2 flessen kv. Elk 150 cc.
5 Flessen in totaal en in de nacht slapen we lekker door!!!
Doorslapen? :shock: Wat heerlijk!!

Hoe zwaar is je mannetje nu?

hij woog vanmorgen 5260 gram!
Jups, slapen lekker al een 2 weken door.
Wow, die groeit ook lekker dan!

Lijkt me zo lekker, doorslapen...

K is ook lang met zijn 58 cm. Gelukkig klopt het in verhouding allemaal!
Doorslapen komt wel, maar kan me wel voorstellen dat je dat wel eens wil. Lijkt me pittig met 2 kleintjes, ik heb mijn handen vol aan 1. Ik heb echt respect voor je, zeker ook omdat je fulltime kolft.
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken? Empty Re: Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken?

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 3:58

Poeh, en je man moet dan 's ochtends gewoon gaan werken?
Mijn man is vannacht wat opgeweest met M. en heeft zich vanmorgen verslapen. Paar drukke lange dagen gehad, en dan 's nachts geen lange nachten slapen, verslapen!
Hij werd om 7.50 uur wakker terwijl hij om 6.45 uur de wekker had staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken? Empty Re: Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken?

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 4:06

Ja, die gaat om 6.45 de deur uit.
Gelukkig kan hij wel tegen weinig slaap, hij sliep nooit meer als 6 a 7 uurtjes per nacht ongeveer, en ik sliep er zeker 9 a 10 als het even kon...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken? Empty Re: Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken?

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 4:09

Ga jij overdag nog naar bed? Of heb je daar de tijd niet voor?

Ik zou dat eigenlijk wat vaker moeten doen, al is het maar om even te rusten. Maar vaak vind ik de tijd en rust niet om dat te doen. Ik ben continu bezig met vanalles, om in de korte tijd toch vanalles gedaan te krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken? Empty Re: Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken?

Bericht  Happydobby do 1 sep 2011 - 4:17

Pm, ik geef 120 per keer, en zeker 6 a 7 voedingen per dag. Als ik niet genoeg heb dan krijgt hij kv.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken? Empty Re: Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken?

Bericht  Pien do 1 sep 2011 - 4:19

Hier bijna 6 weken oud, onze dame drinkt nu 5 flessen van 150 water met 5 schepjes. per dag laat ze gemiddeld 1 keer 30cc staan. meestal is dat de middagfles.

Hier slaapt ze sinds afgelopen vrijdag door, de laatste fles is dan tussen half 11 en half 12 en dan komt ze 's ochtends tussen 06:30 en 07:30. Echt heerlijk!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken? Empty Re: Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken?

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 4:54

Kruumel schreef:Wat verstaan jullie onder doorslapen? Hoe lang slaapt je kindje dan? Hoe laat is je laatste en eerste voeding dan?

M. slaapt meestal een uurtje of 6/7 door 's nachts. Dat deed hij al vrij snel nadat we thuis waren uit het ziekenhuis. Ik klaag niet!


Wat ik me afvraag... PM en MR... komen jullie kindjes ook gelijk voor een voeding? Hebben ze gelijkertijd honger? Of krijgt de een gewoon als de ander honger heeft? Ik neem aan dat jullie toch 2 kindjes op dezelfde tijden voeden, en niet elk apart van elkaar als die honger heeft of wel?
Doorslapen is hier van 22.00 tot 6.00 ongeveer, en dat is heerlijk! Dat doen ze nu dus sinds 5 nachten, hopen dus dat het doorzet zo.
Hiervoor kwamen ze zo rond 3.00/4.00 in de nacht. Dus dan zat er ongeveer 5 uur tussen.
In het begin was dit veel minder, dus 5 uur vond ik al heel wat!

Hier was het de 1e 2 maanden ongeveer echt aanpoten qua voeden. Vaak kwam er maar 1, en de ander kregen we dan met geen mogelijkheid wakker. Overdag niet zo erg, maar 's nachts best wel erg vervelend natuurlijk. Had ik de 1 klaar, probeerde ik de andere, maar nee, niet wakker worden. Ok, dan maar gaan slapen. Helaas, lag ik net een uurtje, kwam alsnog nr. 2. Had ik die goed en wel klaar, kwam nr 1 na een uurtje weer.
Pffff, als ik daar nog aan denk, ik had soms nachten van bij elkaar amper 2 uur.

Gelukkig komen ze nu gelijk, en dat is heerlijk. Ik voed ze wel om de beurt, dus er moet er altijd 1 wachten, maar het zijn goede en snelle drinkers, die maximaal 10 minuten per keer drinken, vaak nog korter, dus erg fijn.

PM: Hoop dat jouw mannetjes dit ook gaan doen! Het breekt je dan echt op hè? Ik vond het daarom overdag ook wel zwaar, ik ging dan ook veel de deur uit, voelde ik me niet zo alleen. Heerlijk even naar mn pa ofzo, even afleiding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken? Empty Re: Hoeveel en hoevaak dronk jullie kindje met ruim 6 weken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum