Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

MBO of HBO gaan doen? Ik weet t niet meer!

3 plaatsers

Ga naar beneden

MBO of HBO gaan doen? Ik weet t niet meer! Empty MBO of HBO gaan doen? Ik weet t niet meer!

Bericht  Gast di 7 dec 2010 - 2:02

Hey!

Ik ben momenteel sowieso aangenomen voor een 2.5 jaar durdende opleiding verzorgende IG (MBO niveau 3). In die 2.5 jaar werk ik dan voor de instelling en ga ook voor hun naar school. Deze functie is voor 32 uur per week.

Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik ook ben aangenomen bij een ziekenhuis voor een interne HBO opleiding. Werk dan 36 uur per week voor hun en ga daarbij ook naar school. Alles wordt ook (net als bij bovenstaande) door hun betaald.

Alleen nu zit ik met een dilemma.
Aan de ene kant denk ik waarom zou je MBO gaan doen als je ook HBO kan doen.. het salaris zal nl ook hiernaar zijn, de werktijden zijn volgens kantooruren en ook fysiek is het veel minder zwaar.

Ik ben nu gewoon heel bang/onzeker dat ik die HBO niet aankan.
Dat het te moeilijk voor me is en dat ik er niks van zal snappen!
Maar, zoals iedereen al tegen me zei, is dat het risico dat je moet lopen.
Als het niks blijkt te zijn, of als ik het echt niet kan, heb ik zo weer wat anders gevonden..
MBO weet ik wat het inhoudt en ook dat ik het zeker weten kan behalen met 2 vingers in mn neus Wink
Maar dat is dus de veilige keuze he..

Wil sowieso nog een gesprek met iemand die momenteel ook die HBO opleiding volgt.

Ik weet t niet meer!

Wat zouden jullie doen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

MBO of HBO gaan doen? Ik weet t niet meer! Empty Re: MBO of HBO gaan doen? Ik weet t niet meer!

Bericht  silly-one di 7 dec 2010 - 2:05

Ik denk dat je als eerste jezelf moet afvragen, welk van de twee opleidingen biedt dat wat jij je de komende jaren ook als werk ziet doen. Waarin zie jij je zelf echt werken je jezelf ook in ontwikkelen?
Vanuit daar kan je dan kijken of het de MBO of de HBO opleiding wordt.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

MBO of HBO gaan doen? Ik weet t niet meer! Empty Re: MBO of HBO gaan doen? Ik weet t niet meer!

Bericht  Gast di 7 dec 2010 - 2:17

Hmm wat lastig. Je vorige MBO opleiding heb je dus wel eenvoudig afgerond? Als je dat echt met 2 vingers in je neus hebt gedaan denk ik dat je HBO wel aankunt. Ik zou ook inderdaad gaan praten met iemand die de opleiding gedaan heeft, want die kan je het meest vertellen smile

Gast
Gast

Bericht  Rovine di 7 dec 2010 - 2:32

Zouden ze jou HBO bieden als ze denken dat je het niet aankan?
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Cillian di 7 dec 2010 - 6:24

Ik heb zelf eerst een MBO- opleiding afgerond en studeer nu op HBO- niveau.
Voordat ik aan deze studie begon vroeg ik me zelf af of ik het wel aankon, ik was bang dat het te hoog was gegrepen. Maar ik zit nu in het 3e jaar en hoef er echt weinig voor te doen, ik vind deze studie echt makkelijk.

Dit is natuurlijk geen garantie dat het voor jou hetzelfde zal uitpakken maar misschien motiveert mijn verhaal je een beetje!

Cillian
Cillian
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 12
Punten : 20
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 7:21

Het is moeilijk te zeggen, de ene HBO is de andere niet en ook de ene Hogeschool is de andere niet. Toetsvormen kunnen verschillen(bij ons is vrijwel alles open vragen, bij andere weer meerkeuze, bij de ene hogeschool moet je per se voor alles min een 5.5 halen, bij ons is dat een 4, en zo kan ik nog wel even doorgaan..)

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: