Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat te doen? Ik weet het niet meer...

+5
RYW
Serena
Blond
mzcharlotte
Verona
9 plaatsers

Ga naar beneden

Wat te doen? Ik weet het niet meer... Empty Wat te doen? Ik weet het niet meer...

Bericht  Verona zo 4 dec 2011 - 5:22

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar en weet niet echt wat ik nou moet doen, dus misschien kunnen jullie mij helpen. Ik zit nu een jaar thuis zonder dat ik echt actief aan school iets moet doen, hierdoor ben ik heel erg over mijn opleiding gaan nadenken. Wat wil ik nou en is dit het voor mij? Ik doe de opleiding maatschappelijk werk en dienstverlening. Het trekt mij gewoon heel erg om "gewoon" te gaan werken. Ik heb geen zin meer in dat gezeik over huiswerk, tentamens en stage zoeken. Eigenlijk heb ik er ook geen zin in om geen HBO diploma te hebben straks. Ik kan het gewoon, dus eigenlijk ben ik dan stom dat ik er mee kap. En als ik nu kap moet ik natuurlijk mijn studieschuld terugbetalen. Eigenlijk wil ik meer een combi met werken en naar school gaan, maar wil ik dan maatschappelijk werk of iets anders? Ik weet het dus gewoon niet. Ik ben inmiddels 23 en denk ook gewoon aan een kindje krijgen en dat soort dingen. En als ik ga werken...tja waarin ga ik dan werk zoeken? Ik wil ook eigenlijk wel werk hebben waarin ik cursussen kan volgen en dat soort dingen. Wat moet ik doen? Wat vinden jullie ervan? En weten jullie opties voor mij?

Ik weet het dus allemaal echt niet meer, en de mensen om mij heen kunnen mij ook niet echt helpen. Mijn vriend vind (logisch) dat ik mijn opleiding moet afmaken en dat daarna wel alles komt. Maar dat klinkt voor mij als een hele benauwde optie. Pfff moeilijk, moeilijk moeilijk.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen? Ik weet het niet meer... Empty Re: Wat te doen? Ik weet het niet meer...

Bericht  mzcharlotte zo 4 dec 2011 - 5:26

Naast dat de economische tijden nu niet echt om over naar huis te schrijven zijn (en ik dus afvraag welke waarde je toe kan voegen als nieuwe werknemer zonder of onafgemaakte vooropleiding, lullig gezegd), denk ik dat je niet moet verwachten dat werken zaligmakend is. Je hebt andere verplichtingen, maar het blijft dat jij aan bepaalde verwachtigingen en taken moet voldoen.

Ik begrijp dat je het nu niet meer ziet zitten, maar ik denk dat je meer spijt hebt later van het stoppen dan van het afmaken.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen? Ik weet het niet meer... Empty Re: Wat te doen? Ik weet het niet meer...

Bericht  Gast zo 4 dec 2011 - 5:32

Gaat zo'n opleiding niet meestal gewoon met ups en downs? Hoe lang moet je nog? Ik zou nu echt niet stoppen. Met je HBO diploma straks heb je in ieder geval meer mogelijkheden dan nu je eigenlijk niks hebt en dus je tijd hebt zitten verdoen de afgelopen tijd met je opleiding... Nee, ik zou hoe dan ook niet stoppen. Wellicht kun je er iets naast doen voor 1 dag in de week. Vrijwilligerswerk ofzo, iets dat je interesse wekt, mss wel in het werkveld van je opleiding. Dat je op die manier al wat ziet van het wereldje en een wat beter beeld krijgt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen? Ik weet het niet meer... Empty Re: Wat te doen? Ik weet het niet meer...

Bericht  Gast zo 4 dec 2011 - 5:33

En idd, wat mzcharlotte ook al zegt. Met werken maak je vaak wel langere dagen dan in je opleiding en dat komt echt niet ineens zonder verantwoordelijkheden. Het gras lijkt vaker groener bij de buren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen? Ik weet het niet meer... Empty Re: Wat te doen? Ik weet het niet meer...

Bericht  Gast zo 4 dec 2011 - 5:35

Iets meer doorzettingsvermogen en geduld en dan je opleiding afmaken. Een kindje en een opleiding kunnen ook best samen, alleen zijn je vriend en jij net uit elkaar geweest dus vanwaar die haast? Je ben 23 en dat is nog hartstikke jong!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen? Ik weet het niet meer... Empty Re: Wat te doen? Ik weet het niet meer...

Bericht  mzcharlotte zo 4 dec 2011 - 5:39

Smikkell schreef:Je ben 23 en dat is nog hartstikke jong!

En dat dus, je moet nog 45 jaar tot je pensioengerechtigde leeftijd Wink
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen? Ik weet het niet meer... Empty Re: Wat te doen? Ik weet het niet meer...

Bericht  Blond zo 4 dec 2011 - 5:42

Ik zou absoluut niet stoppen. In deze tijden kom je echt nergens aan de bak zonder een benoemenswaardig papiertje of een aantal jaren werkervaring.
Het enige wat je kan gaan doen is callcenterwerk of je wordt orderpicker of iets in die richting. Wil je dat?

Geef jezelf gewoon een schop onder je kont en ga keihard werken om de boel af te ronden.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen? Ik weet het niet meer... Empty Re: Wat te doen? Ik weet het niet meer...

Bericht  Serena zo 4 dec 2011 - 5:49

Ik heb de laatste twee jaar van mijn opleiding precies het zelfde als jij, die gedachten van ik wel gewoon werken. Maar ik ben ook blij dat ik gewoon mijn opleding heb afgemaakt. Nu ben ik, incl. afstudeerstage, al een jaar aan het werk. En als ik eerlijk ben zou ik zeggen (heel cilché) geniet van de vrije tijd in je studenten tijd, want als je gaat werken heb je echt, voor je gevoel, heel weinig tijd voor jezelf. En het is ook wat mzchartlotte zegt.

Je zou desnoods wel kunnen kijken of je opleiding ook in deeltijd of duaal wordt gegeven. Maar let dan wel op dat dat heel zwaar is of iig drukker dan wat je nu hebt.
Dus echt ga deze studie iig nog afmaken, dat lukt uiteindelijk echt wel!
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen? Ik weet het niet meer... Empty Re: Wat te doen? Ik weet het niet meer...

Bericht  RYW zo 4 dec 2011 - 5:55

Serena schreef:Ik heb de laatste twee jaar van mijn opleiding precies het zelfde als jij, die gedachten van ik wel gewoon werken. Maar ik ben ook blij dat ik gewoon mijn opleding heb afgemaakt. Nu ben ik, incl. afstudeerstage, al een jaar aan het werk. En als ik eerlijk ben zou ik zeggen (heel cilché) geniet van de vrije tijd in je studenten tijd, want als je gaat werken heb je echt, voor je gevoel, heel weinig tijd voor jezelf. En het is ook wat mzchartlotte zegt.

Je zou desnoods wel kunnen kijken of je opleiding ook in deeltijd of duaal wordt gegeven. Maar let dan wel op dat dat heel zwaar is of iig drukker dan wat je nu hebt.
Dus echt ga deze studie iig nog afmaken, dat lukt uiteindelijk echt wel!

Helemaal mee eens, en ook met Smikkell. Als je nu stopt kies je eigenlijk de makkelijkste weg, een beetje doorbijten en investeren is op de lange termijn echt beter, want het gaat er echt niet makkelijker op worden als je gaat werken, en zeker niet zonder diploma.

En wat Smikkell ook al zegt, waarom die haast? Je bent inderdaad nog hartstikke jong, waarom moet alles nu al? Geduld smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen? Ik weet het niet meer... Empty Re: Wat te doen? Ik weet het niet meer...

Bericht  Gast zo 4 dec 2011 - 5:57

Ik denk dat vrijwel iedere student dat wel eens heeft hoor, niet meer zien zitten en wil stoppen. Ik weet niet hoe lang je nog moet, maar als je stopt moet je een studieschuld terugbetalen, is toch zonde?
Werken is ook niet altijd leuk hoor, je moet toch vrijwel altijd wel fulltime gaan werken om alle vaste lasten te kunnen betalen en lijkt me echt zwaar.
En dan een kindje.. naast dat je geen opleiding dan hebt en werk lijkt het me wel belangrijk dat je een stabiele relatie hebt en wat er een tijdje tussen jou en je vriend is voorgevallen is het misschien beter om daar mee te wachten? Het heeft toch geen haast?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen? Ik weet het niet meer... Empty Re: Wat te doen? Ik weet het niet meer...

Bericht  Verona zo 4 dec 2011 - 8:00

Ik weet zelf ook dat werken enorm druk is en dat je veel minder tijd voor jezelf houdt dan dat ik nu heb. Maar het voelt als zo'n enorme hobbel waar ik straks weer overheen moet. Ik hou enorm van leren en school, maar op dit moment klinkt werken gewoon veel beter. Al weet ik dat ik dan in de media aan de slag zou moeten gaan, en als ik ergens een hekel aan heb hihi. Ik heb ook geen haast met een kind krijgen hoor, absoluut niet! Dat zou ik pas over een jaar of 3 willen, maar gaat meer om een vast contract en een groter huis. Dan heb ik meer het gevoel dat ik aan mijn toekomst werk, raar genoeg. De tijd is er inderdaad ook niet naar om geen papiertje te hebben. Ik weet ook zeker dat ik in september die 2 jaar ga afmaken, maar werken en meer geld erbij dan dat we nu hebben, klinkt ook wel lekker. Ook al weet ik dat werken ook enorm zwaar kan zijn.

Het is ook meer dat ik nu gewoon stil sta qua schoolwerk en dan ben je zo uit de routine en denk je: laat mij maar werken! Terwijl ik school juist enorm leuk vind. Die 3 tentamens die ik nog moet doen zijn ook niet echt uitdagend te noemen namelijk. Ik mis gewoon meer de routine nu.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen? Ik weet het niet meer... Empty Re: Wat te doen? Ik weet het niet meer...

Bericht  Blond zo 4 dec 2011 - 8:11

Zorg vor routine, sta elke dag om dezelfde tijd op, ga elke dag om dezelfde tijden aan je school werken en zoek een baantje naast je studie, voor 1 of 2 dagen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen? Ik weet het niet meer... Empty Re: Wat te doen? Ik weet het niet meer...

Bericht  RYW zo 4 dec 2011 - 8:13

Juist het werken aan je opleiding is werken aan je toekomst. Je kan natuurlijk altijd een bijbaantje in jouw richting gaan doen als dat mogelijk is, en ik snap ook heus dat je er soms even flink genoeg van kan hebben. Maar als je al die dingen die we opnoemen zelf ook al weet, dan zou ik al helemáál niet serieus overwegen om te stoppen met je opleiding...
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen? Ik weet het niet meer... Empty Re: Wat te doen? Ik weet het niet meer...

Bericht  Gast zo 4 dec 2011 - 8:18

Kun je geen bijbaantje doen of vrijwilligerswerk? En meer geld, hoezo meer geld? Je zegt zelf al dat je dan met een studieschuld zit die je moet gaan betalen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen? Ik weet het niet meer... Empty Re: Wat te doen? Ik weet het niet meer...

Bericht  Tania zo 4 dec 2011 - 8:25

Je kunt MWD ook in deeltijd doen, is dat niks voor je?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen? Ik weet het niet meer... Empty Re: Wat te doen? Ik weet het niet meer...

Bericht  Zininzon zo 4 dec 2011 - 8:28

In het hoeveelste jaar zit je? En hoe kan het dat je actief niets aan je opleiding hoeft te doen?

Wil je uiteindelijk wel aan het werk als maatschappelijk werker zijnde?
Zonder papiertje kun je het wel vergeten in het maatschappelijk werk en de banen liggen op dit moment al helemaal niet voor het oprapen.
Deeltijd zou inderdaad een idee kunnen zijn, maar dan nog zit je met de dingen waar je nu ook tegenaan loopt; huiswerk, projecten, stages etc. Plus dat het lastig is om relevant werk te vinden.

Ik was 21 toen ik was afgestudeerd en daar heb ik veel moeite mee gehad. Werd echt nergens aangenomen omdat ik te jong werd bevonden. Ook nu vind ik mezelf nog steeds jong als maatschappelijk werker zijnde.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen? Ik weet het niet meer... Empty Re: Wat te doen? Ik weet het niet meer...

Bericht  Verona zo 4 dec 2011 - 22:47

Ik heb nu al een bijbaantje hoor Wink. Ik werk nu 4 dagen in de week. Ook heb ik geen studieschuld, maar als ik nu zou stoppen natuurlijk wel. Ik ben vorig jaar gezakt op een bronnenlijst die ik vergeten was bij een eindproduct, was een drukke tijd door verhuizing en verbouwing. Dit mocht ik niet opnieuw inleveren en daardoor moet ik het jaar overnieuw doen, maar alleen de dingen die ik niet gehaald heb. En dat is alleen het verslag. Dus vandaar dat ik nu niet veel te doen heb qua school. Deeltijd heeft voor mij nu niet meer zoveel zin, in september ga ik voor 2 jaar stage lopen.

Het is gewoon meer dat ik nu ff in een dip zit. Iedereen gaat wel naar school en is een jaar eerder klaar en ik moet dan nog een jaar. Vind het gewoon verschrikkelijk. Ik wil de jeugdzorg in dus ik moet mijn diploma wel hebben.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen? Ik weet het niet meer... Empty Re: Wat te doen? Ik weet het niet meer...

Bericht  Caro zo 4 dec 2011 - 23:03

Dan heb je je eigen antwoord toch al?

Dipjes hebben is niet erg: maar je moet er wel uitkomen. Ik moest ook een half jaar wachten omdat ik één vak niet had gehaald. Wat heb ik gedaan: fulltime gaan werken en de tijd uitzitten totdat ik weer kon gaan studeren.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen? Ik weet het niet meer... Empty Re: Wat te doen? Ik weet het niet meer...

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 3:10

Verona schreef: Ik wil de jeugdzorg in dus ik moet mijn diploma wel hebben.

Hier geef je jezelf eigenlijk al antwoord, alleen moet je je motivatie en doorzettingsvermogen terug vinden. Misschien op school met je begeleider praten en dit probleem voorleggen. Wellicht dat ze je kunnen sturen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen? Ik weet het niet meer... Empty Re: Wat te doen? Ik weet het niet meer...

Bericht  Phileine ma 5 dec 2011 - 3:21

Misschien is het inderdaad een idee om met een studiebegeleider te gaan praten en aan te geven dat je motivatie weg is. Wellicht kun je alvast wat voorbereidende opdrachten maken voordat je op stage gaat? Want je bent nu ook een jaar uit je vakgebied, dat is ook best een periode.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen? Ik weet het niet meer... Empty Re: Wat te doen? Ik weet het niet meer...

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 4:51

Afmaken, echt. Zonder papiertje ben je nergens tegenwoordig. Ik ben gestopt met mijn vorige hbo opleiding na 3 jaar. Ik kon nergens werk vinden, behalve in de thuiszorg. Ik heb geen spijt, omdat ik nu een opleiding doe die ik écht geweldig vind. Maar ik zou nooit zijn gestopt zonder diploma in het vooruitzicht. Doorzetten die 2 jaar als je het leuk vindt, die 2 jaar is óók werken aan je carriere!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen? Ik weet het niet meer... Empty Re: Wat te doen? Ik weet het niet meer...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum