Opleiding pedagogiek en werken in kinderopvang?
+3
Cheesegirl
Emma_
JD
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Opleiding pedagogiek en werken in kinderopvang?
Even een vraagje namens een vriendin van mij...
Zij zit in haar laatste jaar van de opleiding Pedagogiek, is bijna klaar (nog 2 tentamens)
Ze vind de kinderopvang superleuk om in te werken, en is hard op zoek naar een baan, maar volgens haar bronnen mag je als pedagogiek student niet in de kinderopvang werken, volgens haar mag je zelfs niet in de kinderopvang werken als ze straks haar pedagogiek papiertje op zak heeft...
Ik werk al heel wat jaartjes in de kinderopvang, en weet toch echt zeker dat ik heel wat meiden heb gesproken die invalwerk deden terwijl ze daarnaast de opleiding pedagogiek deden....
En helemaal met het diploma van pedagogiek op zak mag je toch in de kinderopvang werken lijkt mij? Ik vond t zo;n raar verhaal....
Ze heeft nu dus de hoop opgegeven, werkt op een callcenter, en neemt niet eens de moeite om op een kdv te solliciteren omdat ze volgens haar niet wordt aangenomen....en dat vind ik zo zonde...
Dus, weten jullie dat??
Zij zit in haar laatste jaar van de opleiding Pedagogiek, is bijna klaar (nog 2 tentamens)
Ze vind de kinderopvang superleuk om in te werken, en is hard op zoek naar een baan, maar volgens haar bronnen mag je als pedagogiek student niet in de kinderopvang werken, volgens haar mag je zelfs niet in de kinderopvang werken als ze straks haar pedagogiek papiertje op zak heeft...
Ik werk al heel wat jaartjes in de kinderopvang, en weet toch echt zeker dat ik heel wat meiden heb gesproken die invalwerk deden terwijl ze daarnaast de opleiding pedagogiek deden....
En helemaal met het diploma van pedagogiek op zak mag je toch in de kinderopvang werken lijkt mij? Ik vond t zo;n raar verhaal....
Ze heeft nu dus de hoop opgegeven, werkt op een callcenter, en neemt niet eens de moeite om op een kdv te solliciteren omdat ze volgens haar niet wordt aangenomen....en dat vind ik zo zonde...
Dus, weten jullie dat??
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Re: Opleiding pedagogiek en werken in kinderopvang?
*Marietje* schreef:Even een vraagje namens een vriendin van mij...
Dus, weten jullie dat??
Je mag met pedagogiek gewoon in de kinderopvang werken hoor. Ik heb zelf pedagogiek gestudeerd en je had bij ons zelfs kinderopvang als afstudeerrichting. Dit gaat dan wel om beleidsmatige functies. Maar er zijn genoeg meiden uit mijn studiejaar geweest die daarna eerst op een kdv zijn gaan werken om ervaring op te doen en pas later voor een beleidsmatige functie wilde gaan. Het kan dus zeker wel.
Emma_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 381
Punten : 412
Registratiedatum : 02-01-11
*Marietje* schreef:Even een vraagje namens een vriendin van mij...
Dus, weten jullie dat??
Ik ben op dit moment aan het afstuderen voor pedagogiek en ben aangenomen op een kdv/bso als invalkracht. Je mag dus gewoon in de kinderopvang werken. Wat ik hoorde bij mijn sollicitatie is dat ze het juist fijn vonden om pedagogiek 'mensen' te hebben omdat die ook op een andere manier kijken naar de kinderen. Zeker as ze een diploma heeft kan ze er echt werken!
Gast- Gast
Je hoort ook wel een hoop wisselende verhalen. Kdven kiezen ook regelmatig voor Mbo'ers omdat zij goedkoper zijn dan Hbo'ers. Het mag wel, maar het wordt steeds moeilijker.
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Carola589 schreef:Je hoort ook wel een hoop wisselende verhalen. Kdven kiezen ook regelmatig voor Mbo'ers omdat zij goedkoper zijn dan Hbo'ers. Het mag wel, maar het wordt steeds moeilijker.
Ik krijg hetzelfde betaald als een mbo-er straks.. Misschien verschilt dat ook per kdv
Gast- Gast
Vind je dat dan niet jammer van je Hbo opleiding?appeltje schreef:Carola589 schreef:Je hoort ook wel een hoop wisselende verhalen. Kdven kiezen ook regelmatig voor Mbo'ers omdat zij goedkoper zijn dan Hbo'ers. Het mag wel, maar het wordt steeds moeilijker.
Ik krijg hetzelfde betaald als een mbo-er straks.. Misschien verschilt dat ook per kdv
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Ja, je mag dan op een KDV, een BSO of op een peuterspeelzaal werken. Mag vanaf je derde studiejaar.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ja zie je, jullie bevestigen dus wat ik al dacht...dat het gewoon mag. Leek me al zo raar dat je niet in de kinderopvang mag werken met pedagogiek.
Thanks voor de reacties meisjes!
Thanks voor de reacties meisjes!
JD- Ratel
Carola589 schreef:Vind je dat dan niet jammer van je Hbo opleiding?appeltje schreef:Carola589 schreef:Je hoort ook wel een hoop wisselende verhalen. Kdven kiezen ook regelmatig voor Mbo'ers omdat zij goedkoper zijn dan Hbo'ers. Het mag wel, maar het wordt steeds moeilijker.
Late reactie maar ja dat vind ik idd jammer maar neem even genoegen met wat er aan banen is want dat is niet zoveel. Gelukkig heb ik vandaag een baan op hbo niveau gekregen
Gast- Gast
Ik heb tijdens mijn studie pedagogische wetenschappen wel als invalkracht in de kinderopvang gewerkt, maar achteraf snap ik eerlijk gezegd niet dat dat zomaar kon. Ik had nul komma nul ervaring met baby's, wist van toeten noch blazen en mijn studie was zo theoretisch dat ik daar inhoudelijk echt zo goed als niets aan had.
Verder was het volgens mij wel moeilijker om een vaste baan te krijgen, soms waren er wel mensen die in een vaste baan rolden, maar dat was lastiger dan voor iemand die SPW had gedaan. Een vriendin van mij heeft na haar studie een vaste baan op een kinderdagverblijf gevonden en is daar echt in doorgegroeid, ze werkt nu ook niet meer als leidster.
Verder was het volgens mij wel moeilijker om een vaste baan te krijgen, soms waren er wel mensen die in een vaste baan rolden, maar dat was lastiger dan voor iemand die SPW had gedaan. Een vriendin van mij heeft na haar studie een vaste baan op een kinderdagverblijf gevonden en is daar echt in doorgegroeid, ze werkt nu ook niet meer als leidster.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik mag met mijn opleiding ook op een kdv werken (culturele en maatschappelijke vorming) maar heb ook nooit iets geleerd over het verzorgen van een baby. Wel ontwikkelingspsychologie gehad en agogiek, maar daar houd het ook wel mee op.
Ik denk dat het te maken heeft met dat het een HBO is in de sociale hoek. En dat mensen met deze opleidingen sneller dingen oppakken en als ze er niet geschikt voor zijn ook nooit zullen solliciteren op een KDV.
Ik denk dat het te maken heeft met dat het een HBO is in de sociale hoek. En dat mensen met deze opleidingen sneller dingen oppakken en als ze er niet geschikt voor zijn ook nooit zullen solliciteren op een KDV.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Snoopy schreef:Ik mag met mijn opleiding ook op een kdv werken (culturele en maatschappelijke vorming) maar heb ook nooit iets geleerd over het verzorgen van een baby. Wel ontwikkelingspsychologie gehad en agogiek, maar daar houd het ook wel mee op.
ik heb zelf SPW gedaan, maar tijdens de opleiding zelf leerde je ook echt niks over de praktische kant van de kinderopvang. We kregen ook agogiek etc etc....maar doordat ik in mijn eerste 2 jaar stage liep met oudere kinderen, wist ik in mijn 3e jaar, toen ik op een babygroep stage ging lopen, bijvoorbeeld nog niet eens hoe ik een fles klaar moest maken...
Dat vind ik het grote verbeterpunt voor de opleiding, meer praktijkdingen leren....luiers verschonen, flessen geven etc....
JD- Ratel
Carola589 schreef:Je hoort ook wel een hoop wisselende verhalen. Kdven kiezen ook regelmatig voor Mbo'ers omdat zij goedkoper zijn dan Hbo'ers. Het mag wel, maar het wordt steeds moeilijker.
Volgens mij maken ze helemaal geen verschil in mbo of hbo. Of je functie moet anders zijn en ook voor hbo'ers bestemd. Ik heb zelf SPH gedaan en werk sinds 3 jaar in de kinderopvang maar ik word gewoon hetzelfde betaald als iemand met een SPW diploma.
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Opleiding HBO Pedagogiek
» Hoeveel uur werken naast opleiding?
» Opleiding ná kok.
» Mensen die werken in de kinderopvang, wat verdien jij?
» HBO pedagogiek
» Hoeveel uur werken naast opleiding?
» Opleiding ná kok.
» Mensen die werken in de kinderopvang, wat verdien jij?
» HBO pedagogiek
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: