Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel uur werken naast opleiding?

+6
Blond
Atelier Madame
Siamsa
nina
Toet
Jasmina
10 plaatsers

Ga naar beneden

Hoeveel uur werken naast opleiding? Empty Hoeveel uur werken naast opleiding?

Bericht  Jasmina vr 22 jun 2012 - 19:28

Hoeveel uur werk jij naast je opleiding? En wat voor opleiding volg je?

Ik zou graag minimaal 16 uur per week willen werken naast de opleiding R.echten op de uni, maar is dit haalbaar?

Jasmina
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 131
Punten : 153
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken naast opleiding? Empty Re: Hoeveel uur werken naast opleiding?

Bericht  Toet vr 22 jun 2012 - 19:37

Afhankelijk van op welke dagen/tijdstippen jij kan werken, lijkt 16 uur per week me wel haalbaar. Ik heb hier pas ook een topic over geopend trouwens.

Bij mij is het heel verschillend geweest, het ligt er ook aan of je veel of weinig op school zit en hoe intensief de opleiding voor jou is. Ik heb tijdens mijn MBO periodes 25 uur per week gewerkt maar ook 15. Ik ga in september met een nieuwe studie starten en wil ook minimaal 16 uur gaan werken.
Maargoed, als ik één slaapdienst per week kan draaien, zit ik al aan die 16 uur. Het ligt er ook aan hoe je de uren kunt verdelen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken naast opleiding? Empty Re: Hoeveel uur werken naast opleiding?

Bericht  nina vr 22 jun 2012 - 19:44

Ik volg een avond-lerarenopleiding en werk 34 uur per week, op 4 dagen.

Sorry ik kan niet inschatten of het met een rechtenstudie lukt om 16 uur te werken.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken naast opleiding? Empty Re: Hoeveel uur werken naast opleiding?

Bericht  Siamsa za 23 jun 2012 - 1:16

Ik doe een HBO-studie (deeltijd) en werk 24 uur per week. 32 uur zou voor mij echt te veel zijn.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken naast opleiding? Empty Re: Hoeveel uur werken naast opleiding?

Bericht  Atelier Madame za 23 jun 2012 - 1:25

Ik deed qua studielast een vergelijkbare studie en vond het wel te doen 16 uur in de week werken (dus 2 volle dagen). Je moet wel je tijd goed indelen en een flexibele werkgever hebben.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken naast opleiding? Empty Re: Hoeveel uur werken naast opleiding?

Bericht  Blond za 23 jun 2012 - 2:44

Ik werkte 15 tot 20 uur naast mijn studie toen ik op het HBO zat (waarvan 3 dagen stage, 2 dagen thuis werken aan scriptie). Ik werkte toen ik op de UU studeerde ongeveer 10 tot 15 uur per week (had 1 van de 2 baantjes toen opgezegd). Ik vond het prima te doen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken naast opleiding? Empty Re: Hoeveel uur werken naast opleiding?

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 19:55

Volgend schooljaar ga ik een master volgen (als ik de lerarenbeurs krijg). Ik ga er dan 4 dagen naast werken en een avond per week naar school. Een rechtenstudie is natuurlijk wel iets anders, dus kan het niet inschatten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken naast opleiding? Empty Re: Hoeveel uur werken naast opleiding?

Bericht  _Lacey_ za 23 jun 2012 - 19:59

Ik ga in september weer een studie volgen (HBO rechten) en zal daarnaast 36 uur per week werken.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken naast opleiding? Empty Re: Hoeveel uur werken naast opleiding?

Bericht  Zora za 23 jun 2012 - 20:00

Dat moet te doen zijn denk ik hoor, maar het hangt wel grotendeels van je discipline af. Ik doe nu een versnelde bachelor in de avonduren (in 2 jaar ipv 3) en werk daarbij 32 u. Toen ik nog voltijd studeerde werkte ik 16u, ook omdat ik overdag gewoon college had...
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken naast opleiding? Empty Re: Hoeveel uur werken naast opleiding?

Bericht  Jasmina za 23 jun 2012 - 21:29

Thanks voor de reacties! Het schijnt zo te zijn dat je vaak college hebt van bijvoorbeeld 09.00 uur tot 11.00 uur, 11.00 uur tot 13.00 of van 11.00 uur tot 15.00 uur wat het wel iets lastiger maakt bij een werkgever die werktijden hanteert tot 18.00 uur.

Jasmina
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 131
Punten : 153
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken naast opleiding? Empty Re: Hoeveel uur werken naast opleiding?

Bericht  Esperanza za 23 jun 2012 - 22:34

Toen ik HBO deed werkte ik ongeveer 8 uur per week, soms als ik wat meer tijd had ook wel 16 uur en sommige tijden helemaal niet. Ik vond het altijd wel lastig plannen.
Ik denk dat het wel te doen is, maar het ligt ook aan het aantal contacturen. Ik heb het idee dat bij mijn opleiding wel meer was dan bij wat jij gaat doen. Ik had per periode 1 of soms 2 dagen per week geen colleges, maar die gingen dan vaak weer op aan werken met projectgroepjes.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken naast opleiding? Empty Re: Hoeveel uur werken naast opleiding?

Bericht  Atelier Madame za 23 jun 2012 - 22:37

Jasmina schreef:Thanks voor de reacties! Het schijnt zo te zijn dat je vaak college hebt van bijvoorbeeld 09.00 uur tot 11.00 uur, 11.00 uur tot 13.00 of van 11.00 uur tot 15.00 uur wat het wel iets lastiger maakt bij een werkgever die werktijden hanteert tot 18.00 uur.
Aan welke universiteit ga je studeren? Bij mij was het namelijk zo dat ik timeslots had waarin mijn colleges vielen, daardoor hield ik altijd minimaal 1 vrije dag over in de door de weeks en natuurlijk nog het weekend.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken naast opleiding? Empty Re: Hoeveel uur werken naast opleiding?

Bericht  Beachgirl za 23 jun 2012 - 23:42

Ik doe een duale HBO opleiding en werk 36 uur per week.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken naast opleiding? Empty Re: Hoeveel uur werken naast opleiding?

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 0:23

ik werk 24 uur naast mijn master, maargoed, die doe ik dan ook vertraagd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken naast opleiding? Empty Re: Hoeveel uur werken naast opleiding?

Bericht  Jasmina zo 24 jun 2012 - 6:22

Atelier Madame schreef:
Jasmina schreef:Thanks voor de reacties! Het schijnt zo te zijn dat je vaak college hebt van bijvoorbeeld 09.00 uur tot 11.00 uur, 11.00 uur tot 13.00 of van 11.00 uur tot 15.00 uur wat het wel iets lastiger maakt bij een werkgever die werktijden hanteert tot 18.00 uur.
Aan welke universiteit ga je studeren? Bij mij was het namelijk zo dat ik timeslots had waarin mijn colleges vielen, daardoor hield ik altijd minimaal 1 vrije dag over in de door de weeks en natuurlijk nog het weekend.

Ik ga in L.eiden studeren.

Jasmina
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 131
Punten : 153
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken naast opleiding? Empty Re: Hoeveel uur werken naast opleiding?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum