Mensen die werken in de kinderopvang, wat verdien jij?
+5
smurfie
Silva
Liz
Caresses
RiLiJu
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Mensen die werken in de kinderopvang, wat verdien jij?
Ik heb 2 november mijn tweede sollicitatiegesprek bij een kinderdagverblijf.
Ik heb een aantal jaren ervaring binnen de jeugdzorg, maar helaas is mijn contract daar niet verlengt, omdat ze me nu een vast contract moesten aanbieden.
Dit sollicitatiegesprek is voor een baan van gemiddeld 24 uur in de week. Ik snap dat ik er op salaris achteruit zal gaan, maar wil toch eigenlijk wel iets meer hebben dan het loon op schaal 6.0.
Ik wil niet veel te hoog gaan beginnen met onderhandelen, maar zeker ook niet te laag, dus ik vraag me af wat jullie netto verdienen en op basis van hoeveel uur.
Zo kan ik misschien iets beter inschatten wat redelijk zou zijn.
En zouden jullie tijdens dit gesprek gaan aangeven dat ik nog kolf. En is dit wel makkelijk in te plannen tijdens werktijd?
Ik heb een aantal jaren ervaring binnen de jeugdzorg, maar helaas is mijn contract daar niet verlengt, omdat ze me nu een vast contract moesten aanbieden.
Dit sollicitatiegesprek is voor een baan van gemiddeld 24 uur in de week. Ik snap dat ik er op salaris achteruit zal gaan, maar wil toch eigenlijk wel iets meer hebben dan het loon op schaal 6.0.
Ik wil niet veel te hoog gaan beginnen met onderhandelen, maar zeker ook niet te laag, dus ik vraag me af wat jullie netto verdienen en op basis van hoeveel uur.
Zo kan ik misschien iets beter inschatten wat redelijk zou zijn.
En zouden jullie tijdens dit gesprek gaan aangeven dat ik nog kolf. En is dit wel makkelijk in te plannen tijdens werktijd?
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Re: Mensen die werken in de kinderopvang, wat verdien jij?
Over dat kolven: ik denk wel aangeven. Veel kdv zijn gewend om met jonge vrouwen te werken met bijbehorende dingen (zoals zwangerschap en kolven). Daarbij zou je toch zelf ook ergens willen werken waar ze dat oke vinden?
Of dat makkelijk in de plannen is met werken? Geen idee, ik heb geen ervaring met kolven en hoeveel tijd dat in beslag neemt.
Misschien is het makkelijker te combineren op een groep waar 3 leidsters op staan zodat er altijd nog 2 zijn wanneer jij aan het kolven bent.
Op dreumesgroepen slaapt iedereen tussen de middag, dus ideaal om dan te kolven.
Ik heb een 0 uren contract en werk niet zoveel omdat dit een bijbaantje is.
Geen idee in welke schaal ik zit. Bruto verdien ik 12,nog wat en netto iets meer dan 10euro (maar ik hoef door het weinige werken bijna geen belasting te betalen).
Of dat makkelijk in de plannen is met werken? Geen idee, ik heb geen ervaring met kolven en hoeveel tijd dat in beslag neemt.
Misschien is het makkelijker te combineren op een groep waar 3 leidsters op staan zodat er altijd nog 2 zijn wanneer jij aan het kolven bent.
Op dreumesgroepen slaapt iedereen tussen de middag, dus ideaal om dan te kolven.
Ik heb een 0 uren contract en werk niet zoveel omdat dit een bijbaantje is.
Geen idee in welke schaal ik zit. Bruto verdien ik 12,nog wat en netto iets meer dan 10euro (maar ik hoef door het weinige werken bijna geen belasting te betalen).
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Gefeliciteerd met je 2de gesprek! Wel vervelend dat je contract niet werd verlengd omdat hij naar vast moest, maar helaas is dat zo in deze tijd.
Ik heb geen idee in welke schaal ik zit, ik heb inmiddels bijna 2 jaar concrete werkervaring in de kinderopvang. Heb wel al die tijd bij hetzelfde bedrijf gezeten.
Ik werk 30 uur in de week en verdien momenteel 1196 euro netto. Straks na mijn verlof, als ik 22 uur ga werken, ga ik 872 euro verdienen.
Ik zou wel aangeven dat je nog kolft, hoe dan ook moet je dat gaan doen, dan is het wel zo netjes dat ze het weten, anders kom je daar je 1ste dag en moet je dan aangeven dat je gaat kolven .. zo kunnen ze er rekening mee houden!
Succes!
PS ; is jouw werkervaring in de jeugdzorg wel van toepassing op je jaren werkervaring in de kinderopvang? Het is toch een heel ander vakgebied/werk zeg maar?
Ik heb geen idee in welke schaal ik zit, ik heb inmiddels bijna 2 jaar concrete werkervaring in de kinderopvang. Heb wel al die tijd bij hetzelfde bedrijf gezeten.
Ik werk 30 uur in de week en verdien momenteel 1196 euro netto. Straks na mijn verlof, als ik 22 uur ga werken, ga ik 872 euro verdienen.
Ik zou wel aangeven dat je nog kolft, hoe dan ook moet je dat gaan doen, dan is het wel zo netjes dat ze het weten, anders kom je daar je 1ste dag en moet je dan aangeven dat je gaat kolven .. zo kunnen ze er rekening mee houden!
Succes!
PS ; is jouw werkervaring in de jeugdzorg wel van toepassing op je jaren werkervaring in de kinderopvang? Het is toch een heel ander vakgebied/werk zeg maar?
Gast- Gast
Ik werk net een paar maanden in de Kinderopvang en verdien voor 28 uur ongeveer €1309 bruto. Kom recht van school dus heb behalve mijn stages geen werkervaring.
Gast- Gast
Ik gok dat je weinig tot geen onderhandelingsruimte hebt bij een kinderdagverblijf, ook niet met je ervaring. Die banen zijn schaars. Ik kom ook vanuit de jeugdzorg en werk nu in de kinderopvang. Ik verdien 1838 bruto (bij 36 uur).
Liz- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11
Dit topic wil ik wel even volgen.. zit toevallig ook net in de onderhandeling voor BSO of KDV. Hebben jullie ook de EHBO cursus gedaan en vergoed gekregen? En kun je van het salaris goed rondkomen? Heb je nog een extra baantje erbij naast de 28 uur?
Silva- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 265
Registratiedatum : 08-12-10
Ik werk zelf in de kinderopvang (psz en Bso) en verdien nu 2042 bruto. hier hou ik 1500 van over. Ik werk wel 36 uur in de week.
In de kinderopvang wordt je ingeschaald qua ervaring. je begint in schaal 6 trede 9 volgens mij en elk jaar ga je omhoog. Omdat jij al bij jeugdzorg gewerkt hebt zal je denk niet onderaan de ladder beginnen maar ergens instromen.
@Silvia, Ik heb idd een EHBO diploma, deze heb ik bij mijn vorige werk gehaald, maar wel zelf betaald (was heel vreemd allemaal, volgens hun was het verplicht voor de GGD maar dit is helemaal niet waar.) Nu doe ik de herhalingen via mijn huidige werk, ga één dag per jaar een hele dag op cursus, deze wordt betaald + de uren die ik eraan besteed. Moet wel zeggen dat ik nu bij een bedrijf werk dat kwaliteits verbetering erg hog heeft zitten waardoor er veel mogelijkheden zijn tot opleiding/bijscholing zijn
In de kinderopvang wordt je ingeschaald qua ervaring. je begint in schaal 6 trede 9 volgens mij en elk jaar ga je omhoog. Omdat jij al bij jeugdzorg gewerkt hebt zal je denk niet onderaan de ladder beginnen maar ergens instromen.
@Silvia, Ik heb idd een EHBO diploma, deze heb ik bij mijn vorige werk gehaald, maar wel zelf betaald (was heel vreemd allemaal, volgens hun was het verplicht voor de GGD maar dit is helemaal niet waar.) Nu doe ik de herhalingen via mijn huidige werk, ga één dag per jaar een hele dag op cursus, deze wordt betaald + de uren die ik eraan besteed. Moet wel zeggen dat ik nu bij een bedrijf werk dat kwaliteits verbetering erg hog heeft zitten waardoor er veel mogelijkheden zijn tot opleiding/bijscholing zijn
smurfie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10
Parels schreef:Gefeliciteerd met je 2de gesprek! Wel vervelend dat je contract niet werd verlengd omdat hij naar vast moest, maar helaas is dat zo in deze tijd.
Succes!
Hou jij met 22 uur nog maar 872 euro over? Is dat niet weinig? Ik werk namelijk 24,75 uur en houd dan ongeveer 1080 euro over.
SoCali- Fluisteraar
- Aantal berichten : 412
Punten : 483
Registratiedatum : 29-01-11
Ik zit helemaal onderin de salarisschalen, ik krijg per februari/maart een nieuw contract en ga dan toch wel even navragen of er wellicht een verhoging in zit. Het is natuurlijk per bedrijf ook weer anders.
Maar even een ander vraagje ; ook al heb je jaren gewerkt in de jeugdzorg, dit is toch niet te vergelijken met het werken op een kdv? Hoe kunnen ze dan je 'werkervaring' daarin meenemen? Ik vind dat nogal 2 verschillende werelden, of zie ik het dan helemaal verkeerd?
Maar even een ander vraagje ; ook al heb je jaren gewerkt in de jeugdzorg, dit is toch niet te vergelijken met het werken op een kdv? Hoe kunnen ze dan je 'werkervaring' daarin meenemen? Ik vind dat nogal 2 verschillende werelden, of zie ik het dan helemaal verkeerd?
Gast- Gast
Parels schreef: Maar even een ander vraagje ; ook al heb je jaren gewerkt in de jeugdzorg, dit is toch niet te vergelijken met het werken op een kdv? Hoe kunnen ze dan je 'werkervaring' daarin meenemen? Ik vind dat nogal 2 verschillende werelden, of zie ik het dan helemaal verkeerd?
En daarom begin ik ondanks mijn ervaring ook onderaan de ladder in de kinderopvang..
Liz- Prater
Bedankt voor jullie reacties.
Parels: Ik weet niet of ik deze jaren mee kan nemen, maar ga dit zeker proberen. Ik heb natuurlijk ook niet voor niets mijn HBO gehaald en hierin werkervaring opgedaan. Zij mogen en kunnen wat dat betreft natuurlijk ook meer van me verwachten en eissen, ook al zijn hier geen vaste afspraken over gemaakt.
Liz: Hoe bevalt jou de omschakeling? heb je voor je gevoel genoeg uitdaging?
Ik ben hier af en toe wel een beetje bang voor. Niet om de kinderopvang te onderschatten, maar het is natuurlijk een stuk minder complex, waardoor ik bang ben dat ik qua uitdaging in een zwart gat ga vallen.
Hoe heb jij dat ervaren?
Socali: Dat lijkt me dan inderdaad een redelijk salaris. Ik zat zelf ook aan dit bedrag ongeveer te denken.
Nog even over het kolven;
Is dat bij jullie makkelijk in te passen tussen het werk door? Het zal waarschijnlijk twee keer een kwartier zijn. (Dan kolf ik in de pauze ook nog een keer en dan moet ik het kunnen redden.) Ik weet namelijk totaal niet hoe die werkgever hier tegenover staat. Als ik al een aantal suggesties kan doen, welke momenten het gunstigst zijn voor hen en voor mij, vinden ze het misschien een minder groot 'probleem'.
Parels: Ik weet niet of ik deze jaren mee kan nemen, maar ga dit zeker proberen. Ik heb natuurlijk ook niet voor niets mijn HBO gehaald en hierin werkervaring opgedaan. Zij mogen en kunnen wat dat betreft natuurlijk ook meer van me verwachten en eissen, ook al zijn hier geen vaste afspraken over gemaakt.
Ik ben hier af en toe wel een beetje bang voor. Niet om de kinderopvang te onderschatten, maar het is natuurlijk een stuk minder complex, waardoor ik bang ben dat ik qua uitdaging in een zwart gat ga vallen.
Hoe heb jij dat ervaren?
Socali: Dat lijkt me dan inderdaad een redelijk salaris. Ik zat zelf ook aan dit bedrag ongeveer te denken.
Nog even over het kolven;
Is dat bij jullie makkelijk in te passen tussen het werk door? Het zal waarschijnlijk twee keer een kwartier zijn. (Dan kolf ik in de pauze ook nog een keer en dan moet ik het kunnen redden.) Ik weet namelijk totaal niet hoe die werkgever hier tegenover staat. Als ik al een aantal suggesties kan doen, welke momenten het gunstigst zijn voor hen en voor mij, vinden ze het misschien een minder groot 'probleem'.
RiLiJu- Prater
In principe hoeven ze qua salaris geen 'rekening' te houden met het feit dat je een HBO diploma hebt. Jij bent immers degene die ervoor kiest om op een MBO- functie te solliciteren.
Toen ik bij een KDV ging werken heb ik toevallig geluk gehad; ik heb toen (=8 jaar geleden) wel meer geld gekregen omdat ze dachten veel aan me te kunnen hebben (ben kinderpsycholoog). Maar in de tijd dat ik er werkte is er een andere manager gekomen en zij vond het achterlijk dat ik zoveel geld kreeg (zoveel was het trouwens niet ); dus het is echt maar net wie je treft.
Over het kolven: volgens mij is een werkgever verplicht om je 9 maanden 'kolftijd' te geven. 100% zeker weet ik het niet, maar ik dacht dit ooit gehoord te hebben. Sowieso werd er op het KDV waar ik werkte uitgebreid gekolfd (sommigen serieus wel 3x drie kwartier per dag!!!). Dat vond ik dus weer belachelijk
Toen ik bij een KDV ging werken heb ik toevallig geluk gehad; ik heb toen (=8 jaar geleden) wel meer geld gekregen omdat ze dachten veel aan me te kunnen hebben (ben kinderpsycholoog). Maar in de tijd dat ik er werkte is er een andere manager gekomen en zij vond het achterlijk dat ik zoveel geld kreeg (zoveel was het trouwens niet ); dus het is echt maar net wie je treft.
Over het kolven: volgens mij is een werkgever verplicht om je 9 maanden 'kolftijd' te geven. 100% zeker weet ik het niet, maar ik dacht dit ooit gehoord te hebben. Sowieso werd er op het KDV waar ik werkte uitgebreid gekolfd (sommigen serieus wel 3x drie kwartier per dag!!!). Dat vond ik dus weer belachelijk
jena- Fluisteraar
- Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10
Je hebt daarin wat betreft het salaris ook wel gelijk en ik verwacht ook echt niet dat ik net zoveel zal verdienen als in mijn vorige functie, maar iets bovenop het basissalaris zou toch wel lekker zijn, haha.
Wat betreft het kolven. Het klopt dat je wettelijk 1/4 e van je werktijd als kolftijd mag gebruiken. De wettelijke regels ken ik hierin ook wel, maar ik moet nog aangenomen worden. Ik wil niet dat dit een punt is waar ik op afgewezen word.
(Werkgevers zijn over het algemeen nooit zo blij met vrouwen die kolven.)
Ik moet in de ochtend één keer kolven, in mijn pauze en eind van de middag weer. Dit duurt bij mij maximaal een kwartier per keer. Dus een half uur per dag in werkgeverstijd.
Drie kwartier per keer is inderdaad wel lang. Alhoewel sommigen er wel heel veel moeite mee hebben. En als je alles ook nog met een handkolf moet doen, geloof ik inderdaad wel dat je zo lang bezig kan zijn. Dan ben ik toch blij met een dubbele elektrische kolf:D
RiLiJu- Prater
RiLiJu, ik zou niet in het eerste gesprek aangeven dat je kolft, maar pas in een tweede gesprek.
Ik werk zelf op een kdv en kolf 3 keer op een dag. Ik kolf op tijden dat het rustig is op de groep. Meestal als de kinderen net fruit aan het eten zijn (rond 9.30 uur), in mijn middagpauze (rond 13 uur) en in de middag (rond 16 uur) mijn collega gaat dan vaak met de kinderen buiten spelen of een boekje lezen.
Ik ben steeds ongeveer 10 minuten tot een kwartier bezig met kolven.
Bij mijn dochter heb ik gekolfd op het werk tot ze bijna 1,5 jaar was (op het eind natuurlijk geen 3 keer meer op een dag maar 1 keer in mijn middagpauze).
Ik werk zelf op een kdv en kolf 3 keer op een dag. Ik kolf op tijden dat het rustig is op de groep. Meestal als de kinderen net fruit aan het eten zijn (rond 9.30 uur), in mijn middagpauze (rond 13 uur) en in de middag (rond 16 uur) mijn collega gaat dan vaak met de kinderen buiten spelen of een boekje lezen.
Bij mijn dochter heb ik gekolfd op het werk tot ze bijna 1,5 jaar was (op het eind natuurlijk geen 3 keer meer op een dag maar 1 keer in mijn middagpauze).
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Liadan schreef:RiLiJu, ik zou niet in het eerste gesprek aangeven dat je kolft, maar pas in een tweede gesprek.
Dankjewel Liadan.
Wat leuk en goed dat je het bij je dochter ook zo lang gedaan hebt. Bij mijn dochter heb ik ook 16 maanden gekolfd. Ik had toen ook een werkgever die dat geen enkel probleem vond en op het laatst was het inderdaad nog maar één keer. Ik wil het deze keer ook graag weer zo lang, of nog langer doen. Ik hoop dus ook echt dat deze werkgever er niet al te moeilijk in is.
Met negen maanden nog maar 1 keer kolven, in 10 uur tijd, is naar mijn idee te weinig. J. krijgt dan waarschijnlijk in die tijd nog steeds wel drie voedingen in 10 uur, dus dan loopt mijn productie wel terug, vrees ik.
Had jij daar geen last van? of heb je nadat je dochter negen maanden was nog vaker gekolft dan één keer in een dienst?
RiLiJu- Prater
Ik ben toen mijn dochter 6 maanden was 2 keer gaan kolven en dat heb ik gedaan tot ze 11 maanden was. Ik kolfde toen in de ochtend en de middag een keer, maar dat moest toen wel in mijn eigen tijd (verlof voor inleveren dus). Ik wil dat dit keer weer zo doen (hopelijk gaan ze daar dan weer mee akkoord).
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Ik werk al een aantal jaar bij het zelfde bedrijf en zit in schaal 6 (is sowieso de schaal voor een pm-er) en volgnummer 12.
Ik verdien met 25,5 uur (werk er 27 maar ik heb daar nog spaarverlof bij) 1050 netto per maand.
Volgens mij begin je in schaal 6 en dan volgnummer 8. Je kunt in de coa goed terug vinden wat het loon is wat daarbij hoort.
Hopelijk kun je onderhandelen wat betreft het volgnummer. Maar ik weet niet of ze daar zomaar mee akkoord kunnen gaan !
Ik verdien met 25,5 uur (werk er 27 maar ik heb daar nog spaarverlof bij) 1050 netto per maand.
Volgens mij begin je in schaal 6 en dan volgnummer 8. Je kunt in de coa goed terug vinden wat het loon is wat daarbij hoort.
Hopelijk kun je onderhandelen wat betreft het volgnummer. Maar ik weet niet of ze daar zomaar mee akkoord kunnen gaan !
Gast- Gast
RiLiJu schreef:
Hoe heb jij dat ervaren?
Ik vind het erg leuk werk maar dit is voor mij wel tijdelijk. Omdat ik samen met een nieuwe collega een nieuwe groep aan het opstarten ben, vind ik nu nog wel voldoende uitdaging maar dit is niet de baan voor de rest van mijn leven. Ik mis mn 'complexe kinderen' soms wel. Maar voor nu is het goed zo, het geeft me wel rust. Ik ben erg benieuwd hoe jij het gaat ervaren. Ik vind die kleine hummeltjes en de bso kinderen ook erg leuk..
Liz- Prater
Ik werk 34 uur per week en verdien rond de 1500 euro netto. Ik heb ruim 7 jaar ervaring en zit in schaal 6 trede 15.
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Mensen die vier dagen werken...(welke dag vrij??)
» Opleiding pedagogiek en werken in kinderopvang?
» Mensen die in de verpleging werken op een ziekenhuis?
» zijn er hier mensen die bij een drogist werken?
» Vraagje voor de mensen die in de zorg werken...
» Opleiding pedagogiek en werken in kinderopvang?
» Mensen die in de verpleging werken op een ziekenhuis?
» zijn er hier mensen die bij een drogist werken?
» Vraagje voor de mensen die in de zorg werken...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: