Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pedagogiek

2 plaatsers

Ga naar beneden

Pedagogiek Empty Pedagogiek

Bericht  Snoopy ma 5 sep 2011 - 8:23

Ik denk er over om pedagogiek te gaan studeren. En dan gelijk de master ecologische pedagogiek aan de Hogeschool van Utrecht. Als het goed is kan ik deze met mijn voor opleiding (cmv) doen.

Ik ben vooral benieuwd daar het werkveld, wat kan je er nu precies mee gaan doen?
Zijn hier meiden die pedagogiek hebben gestudeerd? Zo ja wat vond je er van en wat doe je nu voor werk?
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pedagogiek Empty Re: Pedagogiek

Bericht  Liz di 6 sep 2011 - 1:53

Snoopy schreef:Ik denk er over om pedagogiek te gaan studeren. En dan gelijk de master ecologische pedagogiek aan de Hogeschool van Utrecht. Als het goed is kan ik deze met mijn voor opleiding (cmv) doen.

Ik ben vooral benieuwd daar het werkveld, wat kan je er nu precies mee gaan doen?
Zijn hier meiden die pedagogiek hebben gestudeerd? Zo ja wat vond je er van en wat doe je nu voor werk?

Ik ben afgestudeerd pedagoog. Ik vond het een hele leuke studie omdat hij erg praktijkgericht was met veel stages, het werken met kinderen en ouders vond ik echt super leuk. Ik heb gestudeerd aan de HAN in Nijmegen. Ik werk nu als groepsleider met kinderen/jongeren met een lichtverstandelijke beperking en ernstige gedragsproblematiek (veel agressie). Mijn werk is observatie, diagnose en kortdurende behandeling. De kinderen zijn er maximaal een jaar. Ik heb ook gewerkt op een dagbehandeling voor kinderen met een ontwikkelingsachterstand. Op dit moment is de banenmarkt dramatisch, er is gewoon echt geen werk door alle bezuinigingen. Meestal kom je terecht als groepsleider maar je kunt bijvoorbeeld ook ambulant gezinsbegeleider worden, bij bureau jeugdzorg werken als toegangsmedewerker of bijvoorbeeld voogd, bij het amk, op speciaal onderwijs als pedagoog, de gehandicaptenzorg etc. Als je nog meer vragen hebt hoor ik het graag smile
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pedagogiek Empty Re: Pedagogiek

Bericht  Snoopy wo 7 sep 2011 - 6:13

Thanks voor de info. Ga er nog eens goed naar kijken. Zo te lezen ga ik er dus kwa arbeidsmarkt en kans op een baan niet echt op vooruit in vergelijking met mijn huidige opleiding.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pedagogiek Empty Re: Pedagogiek

Bericht  Liz wo 7 sep 2011 - 21:20

Snoopy schreef:Thanks voor de info. Ga er nog eens goed naar kijken. Zo te lezen ga ik er dus kwa arbeidsmarkt en kans op een baan niet echt op vooruit in vergelijking met mijn huidige opleiding.

Ik denk dat de banenmarkt nog wel bij gaat trekken, het is nu met de bezuinigingen gewoon lastig. En je begint eigenlijk altijd als flexmedewerker en stroomt vandaar uit naar vaste uren. Ik had meteen een baan, een vriendin van mij zoekt nog steeds (maar is naar mijn idee te kritisch)
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pedagogiek Empty Re: Pedagogiek

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum