Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opleiding HBO Pedagogiek

3 plaatsers

Ga naar beneden

Opleiding HBO Pedagogiek Empty Opleiding HBO Pedagogiek

Bericht  DianneV vr 25 maa 2011 - 0:49

ik ben dit schooljaar klaar met mijn MBO4 opleiding Bloem&Design. Ik twijfel of ik hierna nog HBO Pedagogiek wil doen.. zijn hier mensen die dat volgen en wat vinden jullie daarvan??

DianneV
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 2
Punten : 4
Registratiedatum : 25-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opleiding HBO Pedagogiek Empty Re: Opleiding HBO Pedagogiek

Bericht  sonly vr 25 maa 2011 - 1:00

Ja ik.
Zit nu in het 2e jaar. Vind zelf vooral de verslagen soms lastig, maar 2 klasgenootjes die eerst mbo hebben gedaan, vinden het leren van de tentamens juist lastiger.
Maar wat wil je precies weten, want ik weet zo eigenlijk niet zo goed wat ik er over moet vertellen...
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opleiding HBO Pedagogiek Empty Re: Opleiding HBO Pedagogiek

Bericht  DianneV vr 25 maa 2011 - 1:04

Ben benieuwd naar wat voor soort lessen/opdrachten je krijgt.
En is er veel werk in? zijn er makkelijk stages in te krijgen?

DianneV
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 2
Punten : 4
Registratiedatum : 25-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opleiding HBO Pedagogiek Empty Re: Opleiding HBO Pedagogiek

Bericht  Isa vr 25 maa 2011 - 9:20

Ik heb de opleiding pedagogiek gevolgd, ik ben nu afgestudeerd. Ik vond de opleiding zelf helemaal niet moeilijk (ik heb hiervoor SPW gedaan). Het was soms wel veel. De opdrachten zijn heel divers zoals: het ontwikkelen van een spel, het schrijven van een pedagogisch beleid voor bv. de jeugdzorg, het schrijven van een ondersteuningsplan voor een gezin, en het doen van onderzoek. Het is een mengeling van theorie en praktijk.

Het vinden van een stage was niet heel erg lastig, als je er op tijd mee begint dan lukt dit prima. Je kan stagelopen op een school (speciaal onderwijs of regulier), in het eerste jaar ook op een kinderopvang, bij bureau jeugdzorg of op bijvoorbeeld woongroepen.

Of je makkelijk werk kan vinden ligt er helemaal aan met welke doelgroep je wilt werken. Als je met pubers wil werken dan heb je denk ik sneller werk dan als je pedagoog wilt worden op een school of in de kinderopvang. Het is een hele brede opleiding dus je kan alle kanten op.

groetjes
Isa
Isa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 139
Registratiedatum : 18-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opleiding HBO Pedagogiek Empty Re: Opleiding HBO Pedagogiek

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum