Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jullie visie hierover...

2 plaatsers

Ga naar beneden

Jullie visie hierover... Empty Jullie visie hierover...

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 6:36

Namens een oud-klasgenootje van me:
hoi ik ben bezig met mijn eindonderzoek over kindermishandeling.
Hierin moeten verschillende visies over mijn stelling geschreven worden. Deze visies zijn nodig voor in mijn eindonderzoek! Ik zou graag jullie visie willen op het volgende: Uit onderzoek is gebleken dat de ouders kinderen vaak niet met opzet mishandelen, maar omdat het hun niet lukt om hun kinderen de zorg te geven die ze nodig hebben. Ik hoop dat jullie me hiermee willen helpen. Alvast bedankt.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie visie hierover... Empty Re: Jullie visie hierover...

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 6:40

Maar die visies moeten toch neem ik aan van vooraf bepaalde groepen mensen zijn? scratch Hoe wil je dit nou wegschrijven? Je moet toch weten wie een bepaalde visie heeft?

Edit: of denk ik nou stom? laughcry

Gast
Gast

Bericht  Melis_je zo 17 apr 2011 - 6:46

Het lukt ze inderdaad niet om de zorg te geven die kinderen nodig hebben, want mishandeling is niet wat ze nodig hebben. Maar het is meer gevolg of symptoom dan oorzaak van mishandelen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 6:49

Anousch schreef:Uit onderzoek is gebleken dat de ouders kinderen vaak niet met opzet mishandelen, maar omdat het hun niet lukt om hun kinderen de zorg te geven die ze nodig hebben.

Dus als je ze die zorg niet kunt geven ga je maar slaan? Rare gedachtengang ...
Ik snap bovenstaande tekst niet genoeg om er iets zinnigs over te kunnen zeggen geloof ik.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 6:49

Of door bepaalde invloeden zoals alcohol en drugs gebruik of het verleden van de personen zelf.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 6:53

Ik snap ook niet wat je nu wilt. Komt misschien omdat je het niet zelf vraagt, hmm?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 6:54

Ik heb eigenlijk geen zin om een complete visie te schrijven, maar ik ben het ergens wel eens met de stelling. Ik denk dat een groot deel van kindermishandeling voort komt uit een gevoel van onmacht. Misschien niet zozeer omdat het niet lukt om voor de kinderen te zorgen, maar wel omdat een ouder in kwestie het misschien allemala liever anders had gezien en zich soms machteloos voelt over de situatie.

Laatst aangepast door Maple op zo 17 apr 2011 - 6:55; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 6:54

Ik heb het idee dat mishandeling soms ook voortkomt uit onmacht van de ouders.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 6:55

Dit onderwerp (de oorzaken) zijn, neem ik aan, al onderzocht. Dat zou ik eerst achterhalen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 7:00

Reva schreef:Maar die visies moeten toch neem ik aan van vooraf bepaalde groepen mensen zijn? scratch Hoe wil je dit nou wegschrijven? Je moet toch weten wie een bepaalde visie heeft?

Edit: of denk ik nou stom? laughcry

Het gaat er gewoon om dat ze verschillende visies heeft, zij vindt het bv dikke onzin en dan moet ze zorgen dat er tegen argumenten zijn, of dat mensen het allemaal met die stelling eens zijn.
Dus het maakt niet uit of het mensen zijn die mishandeld hebben of wat dan ook.
Al zijn het oma's.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 7:03

Ok, het wordt nu duidelijker en dan is het domweg een slechte stelling. Je zit op het bestanddeel 'opzet' en dat kan vrij simpel worden getoetst.

Bovenal vind ik het vaag wat je nu als stelling hebt gekozen, want het is juridisch absoluut niet houdbaar en ik weet niet uit welke invalshoek je ernaar wilt kijken.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 7:06

Ben ik de enige die de 'ophef' niet snapt? Het onderzoek is gedaan, het resultaat staat in de openingspost en nu wordt onze mening daarover gevraagd. Hoe denken wij daarover, kunnen wij ons daarin vinden, hoe zien wij dat? Zo simpel is 't.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 7:29

Anousch schreef:Namens een oud-klasgenootje van me:
hoi ik ben bezig met mijn eindonderzoek over kindermishandeling.
Hierin moeten verschillende visies over mijn stelling geschreven worden. Deze visies zijn nodig voor in mijn eindonderzoek! Ik zou graag jullie visie willen op het volgende: Uit onderzoek is gebleken dat de ouders kinderen vaak niet met opzet mishandelen, maar omdat het hun niet lukt om hun kinderen de zorg te geven die ze nodig hebben. Ik hoop dat jullie me hiermee willen helpen. Alvast bedankt.

Ik heb vorig jaar een onderzoek gedaan naar kindermishandeling en ik vind de stelling niet goed.

Wat is de zorg die kinderen nodig hebben? Wat versta je daaronder? De ene ouder knuffelt zijn kind iedere dag, de andere ouder minder en geeft het kind misschien soms een tik op zijn vingers. Betekent dat de ouder het kind mishandelt? En waarom lukt het niet? Door hun eigen opvoeding/omstandigheden/psychische problemen/kinderen die extra aandacht of zorg vragen. Daar zit natuurlijk heel veel verschil in. En is het niet zo dat ouders die kinderen mishandelen ALTIJD kinderen niet de zorg geven die ze nodig hebben (= logisch gevolg!)

Edit: denk ook niet dat dit de conclusie is van het onderzoek.. (het onderzoek uit de stelling dus)

Gast
Gast

Bericht  Romee zo 17 apr 2011 - 7:33

Maar als iets is gebleken uit onderzoek, dan kun je daar weinig over vinden toch? Als iets zo is, dan is het zo. Kun je het er wel niet mee eens zijn, maar dat lijkt me dan vrij moeilijk te beargumenteren..
Romee
Romee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 82
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: