Ik blijf me hierover verbazen
+4
maiadebij
studiebol
Happydobby
Filoria
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ik blijf me hierover verbazen
Mijn kinderen zijn serieus de enige die al bijna drie uur op bed liggen.
De andere kinderen uit ons hof zijn nu nog aan het voetballen voor de deur.
En dat gebeurt niet alleen in het weekend, ook op school avonden zijn ze om deze tijd nog buiten.
De andere kinderen uit ons hof zijn nu nog aan het voetballen voor de deur.
En dat gebeurt niet alleen in het weekend, ook op school avonden zijn ze om deze tijd nog buiten.
Gast- Gast
Re: Ik blijf me hierover verbazen
Ik weet precies wat je bedoelt! Ik woon nu in een kinderloze buurt, maar vroeger woonde ik als kind tegenover een speelplaats. Vooral de allochtone kinderen (niet negatief bedoeld, ik kon hartstikke leuk met ze spelen en hun ouders leken me heel lief) bleven wel eens buiten tot middernacht. En dan kwamen ze de volgende ochtend met wallen onder hun ogen te laat de schoolklas binnen.
Vreemd.
Vreemd.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Filoria schreef:Ik weet precies wat je bedoelt! Ik woon nu in een kinderloze buurt, maar vroeger woonde ik als kind tegenover een speelplaats. Vooral de allochtone kinderen (niet negatief bedoeld, ik kon hartstikke leuk met ze spelen en hun ouders leken me heel lief) bleven wel eens buiten tot middernacht. En dan kwamen ze de volgende ochtend met wallen onder hun ogen te laat de schoolklas binnen.
Vreemd.
Ja dat was vroeger ook in onze wijk, lag ik met 18 jaar als voor half 11 in bed omdat ik de volgende dag moest werken of naar school, liepen al die kinderen nog buiten te spelen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Toen wij hier (straks in oktober) 4 jaar geleden gingen wonen, zag ik ons over buurmeisje ook altijd nog laat op straat, soms lag ik om half 11 op bed speelde zij nog buiten. Ze zit nu in groep 8, dus is 11,of 12, dus laat haar 4 jaar jonger geweest zijn..
Ik was daar ook altijd verbaasd over, zij is de jongste van 4 kinderen maar toch..
Ik was daar ook altijd verbaasd over, zij is de jongste van 4 kinderen maar toch..
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Hier liggen ze er ook altijd tussen 19:00en 20:00 in. Op vakantie gingen ze later en dat was binnen een paar dagen aan ze te merken. Ze kregen korte lontjes en vooral J werd heel onhandig en viel vaker (struikelen over haar eigen benen). Slaap is zó belangrijk! In hun slaap ontwikkelen kinderen zich en structureel kan zelfs leiden tot overgewicht. Ik vind het belangrijk dat ze aan hun rust komen.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Hier is dat gelukkig niet. Alleen 1 buurjongetje mag naar mijn mening wel erg laat naar binnen.
Op schooldagen komen mijn kids om 8 uur naar binnen en in de winter eerder natuurlijk.
Vandaag waren ze toevallig tot kwart over 9 buiten omdat het buurt feest is morgen en de tent werdt opgezet. Gelukkig spelen ze dan hier letterlijk voor de deur.
Op schooldagen komen mijn kids om 8 uur naar binnen en in de winter eerder natuurlijk.
Vandaag waren ze toevallig tot kwart over 9 buiten omdat het buurt feest is morgen en de tent werdt opgezet. Gelukkig spelen ze dan hier letterlijk voor de deur.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Maar in het buitenland (met name de warme landen dan) iss het heel normaal dat de kinderen laat opblijven.
Te warm om naar bed te gaan en de scholen beginnen vaak ook later.
Ik verbaasde me daar in Griekenland over, daar huppelde tientallen kinderen om 23u nog vrolijk over straat.
Maar de scholen beginnen daar tussen 10.00 en 11.00
Hier valt het nu wel mee, als het warmer is zijn hier ook nog veel kinderen tot laat buiten aan het spelen.
Ik verbaasde me daar in Griekenland over, daar huppelde tientallen kinderen om 23u nog vrolijk over straat.
Maar de scholen beginnen daar tussen 10.00 en 11.00
Hier valt het nu wel mee, als het warmer is zijn hier ook nog veel kinderen tot laat buiten aan het spelen.
Gast- Gast
Maar hier is het nu niet warm, school begint om 08.30 en ze spelen ook gewoon in de stromende regen.
Gast- Gast
Das een goede verklaring, maarja de scholen beginnen hier niet later. Dat moeten die ouders zich ook kunnen bedenken toch?Watermeloen schreef:Maar in het buitenland (met name de warme landen dan) iss het heel normaal dat de kinderen laat opblijven.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Haha, dat is ook zo. Maar ik denk dat dat er gewoon een beetje in zit.
Nog laat naar familie gaan, later eten dan wij doen, etc.
Nog laat naar familie gaan, later eten dan wij doen, etc.
Gast- Gast
Hier dan geen kinderen die buitenspelen, maar mijn bovenbuurkindjes gaan ook altijd zo laat naar bed. N. ligt bijna altijd om 19.00 uur op bed, tenzij we wat later thuiskomen. Ik hoor de buurkindjes rond 20.00 uur nog zo vaak rondrennen, springen, etc. Rond 21.00 uur gaan ze een keer richting de slaapkamers, het is een uitzondering als ze voor 21.00 uur op bed liggen. Voor een kind van 3 jaar oud en van 5 jaar oud vind ik dat toch wel erg laat, zeker doordeweeks.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Hier ook van die buurkindertjes die laat naar bed gaan. Stond pas met hun vader te kletsen, en dit was begin van de avond en hadden het er zelfs over. Hun vonden het normaal dat ze pas om 2100 naar bed ging (21uur op zijn laatst dan). En die 2 oudste zitten geloof ik in groep 2/3 en 3/4 zoiets.
Gast- Gast
ik vind het ook appart maar het beste vriendje van alex gaat ook pas om 22.00 slapen en is net pas 2. maar hij komt er smorgens ook pas om 10.00 uit zijn bed. maar kan nog veranderen als hij straks naar de peuterspeelzaal/school gaat gaat. alex gaan om 18.30/19.00 naar zijn bed en komt er om 7.00 uit.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Een hele enkele x wil het wel eens gebeuren dat Y. wat later in bed ligt, maar vaak is 19uur wel het uitgangspunt.
Gast- Gast
Hier hetzelfde, mijn zoon is altijd de eerste die naar binnen moet, op een mooie dag om 19u, zodat hij voor 20u in bed ligt als er school is. Andere kinderen hoor ik nog heel vaak tot 22u doorspelen buiten.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Soortgelijke onderwerpen
» Ik blijf me verbazen..
» ik blijf me erover verbazen..
» Steunkousen tijdens de zwangerschap, vraagje hierover
» Jullie visie hierover...
» Ze blijft me verbazen!
» ik blijf me erover verbazen..
» Steunkousen tijdens de zwangerschap, vraagje hierover