Steunkousen tijdens de zwangerschap, vraagje hierover
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Steunkousen tijdens de zwangerschap, vraagje hierover
Wie heeft/had er steunkousen tijdens de zwangerschap?
Ik heb ze nu 2 weken maar ik vraag me toch wat af.
Ik snap dat steunkousen strak moeten zitten, maar hoe strak?
Aandoen is een hele opgave, al wordt ik er inmiddels wel iets handiger in. Uitdoen doet mijn man.
Nu zitten de kousen boven aan de randen (het zijn van die lange kousen) erg strak, aan de binnenkant zitten silicone nopjes zodat de kousen blijven zitten op m'n bovenbenen en niet afzakken maar die nopjes staan in no time in m'n benen gedrukt, aan het eind van de dag kan ik zelfs een uur in bad gaan zitten maar zijn de afdrukken nog lang niet verdwenen.
Onder aan de kousen zitten 'geen tenen' m'n tenen zijn dus bloot maar dan, dat stuk om m'n voeten en enkels zit echt strak. Ook het stukje been/enkel doet 's avonds erg pijn als de kousen uit zijn, dan kan ik het gewoon niet aanraken (als ik het aanraak voelt het alsof het helemaal bont&blauw/beurs is).
hoort het echt zo strak te zitten? hadden jullie dit ook?
Ik weet niet goed wat ik hier mee moet.
Ik heb ze nu 2 weken maar ik vraag me toch wat af.
Ik snap dat steunkousen strak moeten zitten, maar hoe strak?
Aandoen is een hele opgave, al wordt ik er inmiddels wel iets handiger in. Uitdoen doet mijn man.
Nu zitten de kousen boven aan de randen (het zijn van die lange kousen) erg strak, aan de binnenkant zitten silicone nopjes zodat de kousen blijven zitten op m'n bovenbenen en niet afzakken maar die nopjes staan in no time in m'n benen gedrukt, aan het eind van de dag kan ik zelfs een uur in bad gaan zitten maar zijn de afdrukken nog lang niet verdwenen.
Onder aan de kousen zitten 'geen tenen' m'n tenen zijn dus bloot maar dan, dat stuk om m'n voeten en enkels zit echt strak. Ook het stukje been/enkel doet 's avonds erg pijn als de kousen uit zijn, dan kan ik het gewoon niet aanraken (als ik het aanraak voelt het alsof het helemaal bont&blauw/beurs is).
hoort het echt zo strak te zitten? hadden jullie dit ook?
Ik weet niet goed wat ik hier mee moet.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Steunkousen tijdens de zwangerschap, vraagje hierover
hej,
bij mij zaten ze ook vrij strak. ik neem aan dat ze je hebt laten aanmeten? als je het niet vertrouwt zou ik even teruggaan en dan even laten kijken als je ze aanhebt. dan kunnen zij je eventueel advies geven. ik deed ze altijd zelf aan met een rubberen handschoen, dan heb je wat meer grip! steunkousen blijven gewoon ondingen haha.. maar tis voor een goed doel moet je maar denken:S
groetjes S
bij mij zaten ze ook vrij strak. ik neem aan dat ze je hebt laten aanmeten? als je het niet vertrouwt zou ik even teruggaan en dan even laten kijken als je ze aanhebt. dan kunnen zij je eventueel advies geven. ik deed ze altijd zelf aan met een rubberen handschoen, dan heb je wat meer grip! steunkousen blijven gewoon ondingen haha.. maar tis voor een goed doel moet je maar denken:S
groetjes S
keverke26- Fluisteraar
- Aantal berichten : 74
Punten : 90
Registratiedatum : 23-06-11
Ik heb ze inderdaad laten aanmeten (hier in het dorp bij de huisarts).
Ik krijg ze opzich inmiddels redelijk goed aan met m'n blote handen maar ik vind het apart dat het zo strak moet zitten (dat het gewoon pijn doet als ik ze aan heb gehad en dat dan m'n voeten en bovenbenen onder de drukplekken/vlekken en lijnen zitten).
misschien dat ik dan morgen toch maar even moet bellen met de huisarts.
Ik krijg ze opzich inmiddels redelijk goed aan met m'n blote handen maar ik vind het apart dat het zo strak moet zitten (dat het gewoon pijn doet als ik ze aan heb gehad en dat dan m'n voeten en bovenbenen onder de drukplekken/vlekken en lijnen zitten).
misschien dat ik dan morgen toch maar even moet bellen met de huisarts.
Floor- Ratel
Waarom dragen jullie deze, als ik vragen mag?
Gast- Gast
ik zou inderdaad even bellen, dat het pijn doet lijkt me niet echt normaal... ik vond het ook helemaal niet prettig zitten maar ik had een aderontsteking dus ik moest ze wel aandoen:(
Succes ermee!
Succes ermee!
keverke26- Fluisteraar
ik droeg ze omdat ik erg veel spataderen heb en deze erger werden naarmate de zwangerschap vorderde.. ik had een aderontsteking. Verder hield ik ook veel vocht in mijn enkels vast..
maar door de verloskundige werd het mij in eerste instantie afgeraden om tijdens de zwangerschap steunkousen te dragen omdat de aderen in mijn benen omhoog konden kruipen:S .. de huisarts vond dit onzin.. Toen ik de ontsteking in mijn been kreeg vond de verloskundige het wel goed om tijdelijk steunkousen te dragen.. aan het einde van de zwangerschap heb ik ze toen ook niet meer aangedaan.
gr. S
maar door de verloskundige werd het mij in eerste instantie afgeraden om tijdens de zwangerschap steunkousen te dragen omdat de aderen in mijn benen omhoog konden kruipen:S .. de huisarts vond dit onzin.. Toen ik de ontsteking in mijn been kreeg vond de verloskundige het wel goed om tijdelijk steunkousen te dragen.. aan het einde van de zwangerschap heb ik ze toen ook niet meer aangedaan.
gr. S
keverke26- Fluisteraar
@charlie, ik heb ze omdat ik vreselijk veel pijn in m'n benen/knieen/enkels/voeten heb vanwege de zwangerschap. Ik heb in een paar dagen tijd heel veel spataderen gekregen. Na overleg met de huisarts besloten om steunkousen aan te laten meten (op advies van Hazeltje hier op het forum gebeld naar de huisarts).
Floor- Ratel
Floor,ik heb ook steunkousen en zitten ook zo strak.
Dit hoort zo,tijdens mijn werk als wijkverpleegster trek ik ook wel s kousen aan bij mensen,en die zitten ook strak.
Bij mijn steunkousen zat wel een aantrekhulp,dit is ideaal,je kunt deze ook kopen bij de thuiszorgwinkel.
Mijn kousen zijn wel aangemeten door een oedeemtherapeut,mijn huisarts heeft me hier naar doorgewezen.
Dit hoort zo,tijdens mijn werk als wijkverpleegster trek ik ook wel s kousen aan bij mensen,en die zitten ook strak.
Bij mijn steunkousen zat wel een aantrekhulp,dit is ideaal,je kunt deze ook kopen bij de thuiszorgwinkel.
Mijn kousen zijn wel aangemeten door een oedeemtherapeut,mijn huisarts heeft me hier naar doorgewezen.
Gast- Gast
Het lijkt me niet goed dat het zo'n pijn doet! Ik heb ze zelf ook gedragen vanaf 18 weken i.v.m. erg veel vocht vasthouden. Strak zat het zeker en de afdrukken had ik ook wel, maar pijn na het dragen... nee, dat heb ik nooit gehad en lijkt me ook niet de bedoeling. Ik had 2 paar: 1 met een open teen en 1 met een dichte teen.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
hmm dan moet ik misschien toch maar de huisarts bellen.
ik heb echt dat m'n voeten/enkels en een stukje boven m'n enkels pijn doet als je het aanraakt (als de kousen weer uit zijn aan het eind van de dag). ik dacht dat het wennen was maar na 2 weken mag dat wel over zijn lijkt me.
ik heb echt dat m'n voeten/enkels en een stukje boven m'n enkels pijn doet als je het aanraakt (als de kousen weer uit zijn aan het eind van de dag). ik dacht dat het wennen was maar na 2 weken mag dat wel over zijn lijkt me.
Floor- Ratel
Ze moeten wel strak zitten, maar het mag geen pijn doen dat is niet goed. Die afdrukken van die noppen heb ik trouwens ook altijd een hele tijd er in staan.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
hey Anita, ik dacht ik ga je maar niet mailen over steunkousen, je zult het wel te druk hebben met je dochter. Ik vind die noppen in m'n benen maar irritant, als het verschuifd is het net of je geen vel over houdt
Floor- Ratel
Ik denk dan dat ze inderdaad te strak zitten bij jou.Vervelend hoor, bij mij doen ze namelijk geen pijn. Alleen als het warm weer is dan vind ik het erg vervelend. Dan kriebelt het enorm. Heb trouwens ook een blauw voetje om ze makkelijk aan te trekken, dat scheelt een hoop trekwerk, deze kreeg ik er gratis bij.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Soortgelijke onderwerpen
» nav sex tijdens zwangerschap...
» Blaasontsteking tijdens zwangerschap...
» Afvallen tijdens zwangerschap
» Neuspray tijdens zwangerschap
» Onredelijk tijdens zwangerschap?
» Blaasontsteking tijdens zwangerschap...
» Afvallen tijdens zwangerschap
» Neuspray tijdens zwangerschap
» Onredelijk tijdens zwangerschap?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: