Nav. Wat is jullie mening hierover ??
+6
SleepingBeauty
Bazinga
Blair
Atelier Madame
Poubelle
Stuiterbal
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Nav. Wat is jullie mening hierover ??
Nav het bericht van Lejow in het biechttopic.
Ik kreeg laatst een mail van een vriendin van mij. En op de een of andere manier hebben me die woorden enorm geraakt.
Inmiddels heb ik hem wel al 10x gelezen en heb ik ook echt heel erg erover nagedacht. M.n. over mijn eigen leven en de in en uitloop van vrienden ect.
Ik ben wel benieuwd naar jullie mening hierover en of het herkenbaar is ?
De mail:
Mensen komen in je leven om een bepaalde reden,
Een seizoen of een heel leven.
Als je weet om welke reden het is, weet je wat je voor deze persoon kunt doen.
Als iemand in je leven is om een reden, is het gewoonlijk omdat je een behoefte hebt geuit.
Ze zijn gekomen om je te helpen door een moeilijkheid heen, je te begeleiden met ondersteuning en je fysiek, emotioneel of spiritueel te helpen.
Ze lijken gestuurd en dat zijn ze ook.
Ze zijn er om een reden.
Dan, zonder dat jij iets verkeerd doet, of op zomaar een moment, zegt of doet deze persoon iets om de relatie te beëindigen.
Soms gaan ze dood, soms lopen ze weg.
Soms keren ze zich tegen jou en dwingen je tot een standpunt.
Wat we ons dan moeten realiseren, is dat aan onze behoefte is voldaan, onze wens is vervuld, hun werk is gedaan. Het is tijd om verder te gaan.
Sommige mensen komen in je leven voor een seizoen, omdat het jouw beurt is om te delen, te groeien of te leren.
Zij brengen je een ervaring van vrede of ze brengen je aan het lachen. Ze kunnen je iets leren dat je nog nooit gedaan hebt.
Ze geven je gewoonlijk een ongelooflijke hoeveelheid vreugde.
Geloof het , het is echt , maar slechts voor een seizoen.
Relaties voor de duur van je leven, leren je levenslessen, dingen waar je op kunt bouwen om zo een solide emotionele fundering te hebben.
Het is jouw taak de lessen te accepteren.
Hou van die persoon en stop wat je hebt geleerd in alle relaties en situaties van je leven.
Men zegt: 'Liefde is blind maar vriendschap is helderziend'.
Dank je dat je een deel van mijn leven bent, of het nu is om een reden, voor een seizoen of voor het hele leve
Ik kreeg laatst een mail van een vriendin van mij. En op de een of andere manier hebben me die woorden enorm geraakt.
Inmiddels heb ik hem wel al 10x gelezen en heb ik ook echt heel erg erover nagedacht. M.n. over mijn eigen leven en de in en uitloop van vrienden ect.
Ik ben wel benieuwd naar jullie mening hierover en of het herkenbaar is ?
De mail:
Mensen komen in je leven om een bepaalde reden,
Een seizoen of een heel leven.
Als je weet om welke reden het is, weet je wat je voor deze persoon kunt doen.
Als iemand in je leven is om een reden, is het gewoonlijk omdat je een behoefte hebt geuit.
Ze zijn gekomen om je te helpen door een moeilijkheid heen, je te begeleiden met ondersteuning en je fysiek, emotioneel of spiritueel te helpen.
Ze lijken gestuurd en dat zijn ze ook.
Ze zijn er om een reden.
Dan, zonder dat jij iets verkeerd doet, of op zomaar een moment, zegt of doet deze persoon iets om de relatie te beëindigen.
Soms gaan ze dood, soms lopen ze weg.
Soms keren ze zich tegen jou en dwingen je tot een standpunt.
Wat we ons dan moeten realiseren, is dat aan onze behoefte is voldaan, onze wens is vervuld, hun werk is gedaan. Het is tijd om verder te gaan.
Sommige mensen komen in je leven voor een seizoen, omdat het jouw beurt is om te delen, te groeien of te leren.
Zij brengen je een ervaring van vrede of ze brengen je aan het lachen. Ze kunnen je iets leren dat je nog nooit gedaan hebt.
Ze geven je gewoonlijk een ongelooflijke hoeveelheid vreugde.
Geloof het , het is echt , maar slechts voor een seizoen.
Relaties voor de duur van je leven, leren je levenslessen, dingen waar je op kunt bouwen om zo een solide emotionele fundering te hebben.
Het is jouw taak de lessen te accepteren.
Hou van die persoon en stop wat je hebt geleerd in alle relaties en situaties van je leven.
Men zegt: 'Liefde is blind maar vriendschap is helderziend'.
Dank je dat je een deel van mijn leven bent, of het nu is om een reden, voor een seizoen of voor het hele leve
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Re: Nav. Wat is jullie mening hierover ??
Ik vind de tekst op de 1 of andere manier heel vervelend lezen, maar dat kan ook aan mij liggen.
Mijn vader zei vandaag 'sommige mensen zitten in je hart, anderen in je hoofd'. En in die ene zin kan ik mij meer vinden.
Mijn vader zei vandaag 'sommige mensen zitten in je hart, anderen in je hoofd'. En in die ene zin kan ik mij meer vinden.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Wat een gezwets
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Atelier Madame schreef:Wat een gezwets
Ik word er ook een beetje kriebelig van. Als een vriendin dit mij zou sturen, zou ik vragen of dit zo'n doorstuurmail is. Ik heb liever iets wat écht zelf bedacht is.
Gast- Gast
Fruity schreef:Atelier Madame schreef:Wat een gezwets
Ik word er ook een beetje kriebelig van. Als een vriendin dit mij zou sturen, zou ik vragen of dit zo'n doorstuurmail is. Ik heb liever iets wat écht zelf bedacht is.
Het is trouwens wel een door stuur mail idd. Ik houd daar normaal niet van en verwijder het meteen. Maar nu gaat het me wel om de inhoud ervan. Persoonlijk kon ik me er wel in vinden.
Stuiterbal- Kletskop
Zou me ook afvragen wat ze er precies mee duidelijk wil maken, of is het gewoon écht een doorstuurmailtje?
Blair- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind 't erg vervelend lezen Maar kan me wel vinden in 't idee dat je mensen tegen komt, van elkaar leert en weer verder gaat.
Even diepzinnig doen op deze warme avond Ik heb heel lang geroepen dat 't leven een grote vijver is en wij steentjes in 't water zijn. We maken kringen, worden grote kringen en raken hiermee de andere. Die worden ook weer groter en zo sta je allemaal in contact met elkaar, maar 't verdwijnt ook weer. Okee, niet heel diep dus, maar ik bedacht 't toen ik 11 was
Even diepzinnig doen op deze warme avond Ik heb heel lang geroepen dat 't leven een grote vijver is en wij steentjes in 't water zijn. We maken kringen, worden grote kringen en raken hiermee de andere. Die worden ook weer groter en zo sta je allemaal in contact met elkaar, maar 't verdwijnt ook weer. Okee, niet heel diep dus, maar ik bedacht 't toen ik 11 was
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Babydoll schreef:
Zou me ook afvragen wat ze er precies mee duidelijk wil maken, of is het gewoon écht een doorstuurmailtje?
Het is een doorstuurmailtje dit heeft ze niet zelf verzonnen hahaha.
Stuiterbal- Kletskop
Onpersoonlijk.
Maar dat heb je met die doorstuur emails.
Gast- Gast
Tris schreef:
Je filosofische gedachten waren al op jonge leeftijd aanwezig Ik vind het voor een elfjarige een mooie gedachte/uitleg.
Het mailtje spreekt me niet aan. Alles wordt drie keer herhaald en nog een keer uitgekauwd. Het idee van leren van vrienden, voor lange of korte termijn vind ik logisch.
Het is fijn dat je vriendin jou wel heeft weten te raken met deze tekst, dat geeft aan dat het een goede vriendschap is en ze jou goed kent! ( Of een lucky shot, dat kan natuurlijk ook )
Gast- Gast
Alhoewel ik het ook wat langdradig vond kan ik me er wel in vinden.
Denk ook dat het in het leven zo gaat.
Denk ook dat het in het leven zo gaat.
SleepingBeauty- Kletskop
- Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10
Ik vind doorstuur mails sowieso gezwets.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind het vervelend lezen en een vervelend verhaal.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Gezwets, gezever, vervelend verhaal... In die reacties kan ik me helemaal vinden...
Gast- Gast
Ik ben afgehaakt en dat ligt niet aan het tijdstip.;-)
Ben zelf meer van het idee dat het leven een carrousel is. Gedurende je leven stappen er mensen in om je te vergezellen in de rit die je maakt en soms stappen mensen er na een aantal rondjes weer uit. Dat idee; stuk bondiger samengevat, voor mij iig...
Ben zelf meer van het idee dat het leven een carrousel is. Gedurende je leven stappen er mensen in om je te vergezellen in de rit die je maakt en soms stappen mensen er na een aantal rondjes weer uit. Dat idee; stuk bondiger samengevat, voor mij iig...
Gast- Gast
Het eerste wat ik zou denken als een vriendin van mij zoiets zou sturen: "OMG wat een onpersoonlijke manier om te zeggen dat ze geen vriendinnen meer wil zijn, en wat slecht dat ze zoiets in de eerste plaats doorsturen."
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Nou zo erg is dat ook niet dat ze zoiets door stuurt. Als ik het zelf niet fijn vind verwijder ik het wel ik val er niet zo over.
Het ging me ook niet over het feit dag het een door stuur mail is maar over de inhoud.
En Miss is het allemaal wat gezever ik lees Miss tussen de regels door en persoonlijk kan ik me er wel in vinden.
En die mening wilde ik van jullie. Of jullie het ook een kern vAn waarheid vinden of juist helemaal niet.
De hele mail gaat erover dat er mensen in je leven komen met een reden. Om te leren. En ook weer gaan uit je leven als je uitgeleerd bent.
Wat vinden jullie daar dan van ? Daar was ik wel benieuwd naar.
Het ging me ook niet over het feit dag het een door stuur mail is maar over de inhoud.
En Miss is het allemaal wat gezever ik lees Miss tussen de regels door en persoonlijk kan ik me er wel in vinden.
En die mening wilde ik van jullie. Of jullie het ook een kern vAn waarheid vinden of juist helemaal niet.
De hele mail gaat erover dat er mensen in je leven komen met een reden. Om te leren. En ook weer gaan uit je leven als je uitgeleerd bent.
Stuiterbal- Kletskop
Tuurlijk zit er een kern van waarheid in, maar wat heb jij eraan als je verwacht dat jullie vriendschap oneindig duurt? Je wordt toch geen vriendjes met iemand als je ervan uitgaat het het ooit over gaat?
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit. Mensen komen als je het niet verwacht en vertrekken ook weer als sneeuw voor de zon. Wie mag blijven en wie jij het waard vind dat bepaal jij. Neem aan dat als jij veel energie steekt in een vriendschap dat je er ook wat voor terug krijgt andersom verwachten mensen dat ook voor jou. Geen enkel persoon in hetzelfde, je hebt verschillende vrienden daarom kom je er na een tijd pas achter wie jou wel kan hebben en wie niet. Anderom is dat ook zo.
Soms zijn vrienden voor even soms voor een heel leven. En ja het visjesgedoe van Tris heeft wel wat.
Ow even iets heel anders deze tekst kan ik nog wel hebben maar je hebt ook teksten van mensen die zichzelf beter dan de rest vinden. De zogenaamde Bitch-quotes wat je vaak ziet op Facebook. Sorry maar daar heb ik niks mee.
Soms zijn vrienden voor even soms voor een heel leven. En ja het visjesgedoe van Tris heeft wel wat.
Ow even iets heel anders deze tekst kan ik nog wel hebben maar je hebt ook teksten van mensen die zichzelf beter dan de rest vinden. De zogenaamde Bitch-quotes wat je vaak ziet op Facebook. Sorry maar daar heb ik niks mee.
Gast- Gast
't Waren geen visjes... Kringen in water van steentjes...
Gód... begrijp dat dan....
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Verschrikkelijk. Mensen die agressieve plaatjes op hun Facebook posten 'Don't like me? I don't give a fuck' en dat soort kinderachtige dingen. Mensen die dit veel op hun Facebook plaatsen maken op mij juist een kwetsbare indruk.Dropdraakje schreef:
Gast- Gast
Stuiterbal schreef:
Zo denk ik er ook over.
Bay- Prater
- Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11
Tris schreef:'t Waren geen visjes... Kringen in water van steentjes...
Zucht!
Kringen dan, zeikerd
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Jullie visie hierover...
» Juffen, hoe denken jullie hierover?
» Jullie mening?
» jullie mening
» Even jullie mening
» Juffen, hoe denken jullie hierover?
» Jullie mening?