Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spoed: hoelang van tevoren gaat de gate dicht?

+5
Snoopy
Inge
Polly
RioolSpook
Caro
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Spoed: hoelang van tevoren gaat de gate dicht? - Pagina 2 Empty Re: Spoed: hoelang van tevoren gaat de gate dicht?

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 9:33

Ok dank je. Ik lees er verschillende dingen over, ook dat je nu sowieso op nationale vluchten in de US 25 dollar betaald per stuk bagage ook al voldoet ie aan de eisen, en ook al ben je internationaal gevlogen.

Ik moet me er nog maar even in verdiepen voor die tijd haha, las ook ergens dat je het bij het online inchecken kunt aangeven. Ik kijk wel even nog.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoed: hoelang van tevoren gaat de gate dicht? - Pagina 2 Empty Re: Spoed: hoelang van tevoren gaat de gate dicht?

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 9:36

Op de website van US Airways staat dit:

Pay for your 1st and 2nd checked bags when you check in online or at the airport.

En de kosten voor de tweede koffer zijn dan 55 dollar.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 9:38

Ja dat had ik idd ook gevonden. Ik neem aan dat ze ook de tweede koffer dan doorlabelen naar Amsterdam op de terugweg en dat je daar ook gelijk voor kan betalen.

Ik mocht de eerste keer idd ook 2x 32kg en de tweede keer 2x 23kg. Ik vind 1x 23 kg echt te weinig hoor, wil me wel kunnen uitleven daar haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 9:41

Ja ik vond 't ook echt super lastig laatst en ik was er maar 6 dagen! Had op de heenweg een halve koffer vol, en op de terugweg echt een overvolle koffer (maar gelukkig nog net geen overgewicht). En een gigantische tas als handbagage waar ik ook nog veel in had gepropt :P

Dusse: succes :P

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 9:52

Je mag 430euro invoeren lees ik op internet?? Dat is volgens mij wel meer dan eerst. Niet dat de kans groot is dat ik gecheckt wordt en ik haal altijd overal de kaartjes vanaf maar het zal maar gebeuren, beetje lullig. Ik denk trouwens niet dat ik daarover heen ga haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 9:58

Dan moet je wel heel erg goed shoppen! Ik denk dat ik daar afgelopen keer trouwens best wel aan kwam. :shock:
Maar ik had Uggs voor een vriendin meegenomen en voor 100 dollar aan etenswaar meegenomen. Ik ben gek, I know.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 9:59

Ik had de vorige keer een I-pod in mn koffer voor een vriendin, wilde m meenemen voor haar maar als ik gesnapt zou worden waren de kosten voor haar. Toen spraken ze me aan haha, nooit eerder gehad. Maar met Uggs zit je daar sowieso snel aan ja.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 10:02

Ja ik haal normaal gesproken ook altijd de kaartjes van alles af, maar bij Uggs valt het wel op als ze nog ongedragen zijn.

Nou shopze, dat mag wel even Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Melis_je zo 17 apr 2011 - 10:21

Arden schreef:Ik had de vorige keer een I-pod in mn koffer voor een vriendin, wilde m meenemen voor haar maar als ik gesnapt zou worden waren de kosten voor haar. Toen spraken ze me aan haha, nooit eerder gehad. Maar met Uggs zit je daar sowieso snel aan ja.

Was dat duur? Telt het ook als je de Uggs aan je voeten hebt? Want dan 'is niet meer te zien' dat ze uit Amerika komen en je gaat ze toch niet meer ruilen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 10:41

Melis_je schreef:
Arden schreef:Ik had de vorige keer een I-pod in mn koffer voor een vriendin, wilde m meenemen voor haar maar als ik gesnapt zou worden waren de kosten voor haar. Toen spraken ze me aan haha, nooit eerder gehad. Maar met Uggs zit je daar sowieso snel aan ja.

Was dat duur? Telt het ook als je de Uggs aan je voeten hebt? Want dan 'is niet meer te zien' dat ze uit Amerika komen en je gaat ze toch niet meer ruilen.

In principe is het dan heel moeilijk te bewijzen dat de Uggs uit Amerika komen, dus dat lijkt me wel goed te gaan. Ik ben wel eens gecontroleerd maar gelukkig dit keer niet.

Gast
Gast

Bericht  Caro zo 17 apr 2011 - 21:11

Toen ik terugkwam uit Amerika had ik echt wel meer dan 430 euro aan invoer bij me: voornamelijk kleren en make up. Ook mijn man had redelijk wat spullen nog bij zich. NU gaan we naar Australie en ik ga sowieso nieuwe Uggs kopen daar.

Mij hebben ze nog nooit uit de rij gehaald, mijn man wel. Die moeten ze áltijd hebben, ik geloof dat we bij hem toen wat Amerikaanse medicijnen erin hadden gestopt. Ohh en een zak chips :-). Maar gelukkig mocht hij doorlopen...
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Atelier Madame ma 18 apr 2011 - 0:55

Ooooh ik had dat 2 maanden geleden. Was in Turije geweest (voor de eerste keer) en had me compleet uitgeleefd op de bazaar daar, heel veel leuke kleding gekocht, die dan natuurlijk nep zijn van merk. En ik geef dus niets om merken, maar ik vond die kleding gewoon zo leuk. Ook degene met wie ik reisde had best veel gekocht.
Dus wij stonden te wachten op de koffers en zien de dames van de douane al staan. Dus toen wij eindelijk de koffers hadden, wetende dat we echt niet gepakt moesten worden, werden de mensen die voor ons liepen eruit gehaald. Haha dat scheelde echt niets Very Happy
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 5:19

AngelNyn schreef:
Marin schreef:
Snoopy schreef:
Arden schreef:
Inge schreef:Zijn het 2 losse vluchten of 1 vlucht met overstap? In beide gevallen moet je het wel halen! Wij hadden 1x overstap van 20 min en 1x van 5 kwartier , beide gehaald!

Wat bedoel je, zit daar verschil in haha? Het is in 1x geboekt, allebei met US Airways, en ik heb nu 1 uur en 38 minuten ertussen zitten, van het ene vliegtuig naar het andere.

Polly idd met vertraging kom ik in de problemen maar daar komen we wel overheen dan.

Maar ik heb geboekt Very Happy ik wou echt even snel boeken nu vandaar dat ik het gevraagd heb hier, bedankt voor de antwoorden Very Happy

Het scheelt ook dat als je in 1x boekt, je waarschijnlijk al bij het eerste vliegveld je boardingpass krijgt voor het overstappen, of dat je in ieder geval al wordt ingechecht. Wel handig om even te checken of deze maatschappij dat doet (waarschijnlijk wel, zijn vaak de budget die dat niet doen). Want anders moet je eerst je koffers ophalen en dan inchecken voor je volgende vlucht, wat natuurlijk heel veel tijd kost.

Bij dit soort maatschappijen bij dit soort vluchten is dat altijd wel zo hoor. Dus daar hoeft ze zich zeker niet druk over te maken.

Volgens mij is dat niet standaard hoor. Ik heb iig 1x gehad dat het niet zo was, maar ik vloog toen met Qantas van Bangkok naar Sydney, en vloog vanaf Sydney door naar Perth, ook met Qantas, en wij moesten wel opnieuw inchecken. Maar had dus misschien te maken dat we van het internationale gedeelte, naar het gedeelte gingen voor binnenlandse vluchten (Shit, kom gewoon niet op de naam!).

Alle vluchten werken weer anders, ik zou nergens van uitgaan maar gewoon vragen bij het inchecken op je eerste vlucht. Sowieso vragen of ze je koffer willen doorlabelen naar je eindbestemming, dan hoef je je daar geen zorgen meer om te maken. Soms moet je op de luchthaven van overstap nog een boardingpass halen maar dat is dan vaak ook zo geregeld.

Wel is het handig om de boeking in 1 te boeken. Als je dan een vlucht mist of je hebt vertraging dan nemen zij de verantwoordelijkheid voor een nieuwe vlucht. Als je zelf 2 losse vluchten boekt dan ben je zelf de lul. De luchtvaartmaatschappij maakt dan niet uit trouwens. Zo had ik een vlucht AMS-JNB-WDH. Eerste vluchten waren met BA en de laatste met Air Namibia. Door een vluchtwijziging van vlucht 2 kon ik vlucht 3 niet meer halen. Dit wist ik al op SPH dus heb ik het gelijk aangegeven bij de balie van BA en toen hebben ze me op een andere vlucht ingeboekt vanaf JNB. Ditmaal met SA. Omdat ik de vlucht via BA had geboekt regelen zij dit dus, heel handig!

Gast
Gast

Bericht  Happydobby zo 24 apr 2011 - 6:57

Wij zijn twee weken geleden van seattle naar minneapolis gevlogen en onze vlucht naar Amsterdam ging 60 min later al de lucht in. Wij zijn dus direct uit het vliegtuig gaan lopen, helaas zaten we achterin dus we waren als laatste uit het vliegtuig.
Bij de gate 5 min gezeten en toen begon het boarden pas.
De maatschappij bied het zelf aan dus dan kan je het wel doen. Op de heen vlucht heb je zeker anderhalf tot 2 uur nodig omdat je daar het land binnenkomt.

Heb je deze vluchten geboekt?

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 24 apr 2011 - 7:26

Oh dat geeft hoop haha! Ja ik heb deze vluchten nu geboekt. Moet goedkomen. Heb op de heenweg ook 5,5 uur ertussen, jammer maar het is niet anders. Gelukkig is er een groot winkelcentrum in het vliegveld weet ik nog van de vorige keer dus ik hoop me daar wel even te kunnen vermaken.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 24 apr 2011 - 18:30

Arden schreef:Oh dat geeft hoop haha! Ja ik heb deze vluchten nu geboekt. Moet goedkomen. Heb op de heenweg ook 5,5 uur ertussen, jammer maar het is niet anders. Gelukkig is er een groot winkelcentrum in het vliegveld weet ik nog van de vorige keer dus ik hoop me daar wel even te kunnen vermaken.

Dat komt vast goed inderdaad! Het is voor een goed doel moet je maar denken Very Happy.

Marin schreef:Ja ik vond 't ook echt super lastig laatst en ik was er maar 6 dagen! Had op de heenweg een halve koffer vol, en op de terugweg echt een overvolle koffer (maar gelukkig nog net geen overgewicht). En een gigantische tas als handbagage waar ik ook nog veel in had gepropt :P

Dusse: succes :P

Ik heb echt een hekel aan grote en zware handbaggage. Ik neem bewust zo min mogelijk mee naar Amerika als ik daar wil gaan shoppen. Dat gaat hopelijk deze vakantie ook gebeuren Very Happy. Volgens mij kunnen ze trouwens wel aan iPods zien waar ze gemaakt zijn, aan het serienummer ofzo van dat ding zelf. Ik neem dan ook echt nooit iets mee vanuit Amerika voor een ander. Ik heb geen zin om daar voor lul te staan. Bovendien, als ik 1 fout iets bij me heb zullen ze wel alles na willen kijken en ik vind het echt vreselijk als ze mijn koffer helemaal gaan doorzoeken, alles eruit en bij alles vragen wat iets is (1 keer gehad in Zwitserland). Voor mij voelt dat echt als 'te dichtbij' en gewoon vies, ik weet niet... Maar alles om dat te voorkomen dus smile.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk zo 24 apr 2011 - 18:55

Ik zou daar niet zoveel moeite mee hebben om iets voor iemand mee te nemen. Ze zullen echt niet iedere Ipod die iemand bij zich heeft controleren..

Wij hadden een samoeraizwaard mee in onze backpack, vlijmscherp, we zijn van SF naar Londen gevlogen en van Londen naar Amsterdam, onze backpack is niet 1x open gemaakt, we hebben ook niks aangegeven. Hadden verder ook een hoop fake merk kleding mee, (van Bangkok naar Sydney, vanaf daar naar Fiji, vanaf daar naar LA, en van SF naar Londen en dan naar huis), is ook geen probleem van gemaakt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast zo 24 apr 2011 - 19:11

AngelNyn schreef:Ik zou daar niet zoveel moeite mee hebben om iets voor iemand mee te nemen. Ze zullen echt niet iedere Ipod die iemand bij zich heeft controleren..

Wij hadden een samoeraizwaard mee in onze backpack, vlijmscherp, we zijn van SF naar Londen gevlogen en van Londen naar Amsterdam, onze backpack is niet 1x open gemaakt, we hebben ook niks aangegeven. Hadden verder ook een hoop fake merk kleding mee, (van Bangkok naar Sydney, vanaf daar naar Fiji, vanaf daar naar LA, en van SF naar Londen en dan naar huis), is ook geen probleem van gemaakt.

Dat jij geen controle hebt gehad is natuurlijk geen garantie. Wat jij meeneemt gaat ook wel een stapje verder dan een iPod? Ik wil gewoon het risico niet eens lopen, ik zit dan toch gewoon niet lekker en vind dat het niet waard om een ander die paar tientjes uit te sparen. Dan moeten ze maar iemand anders vinden. Echt, als je tegenwoordig naar Amerika gaat dan krijg je soms gewoon hele wenslijsjes van mensen. Ik moet steeds vaker nee zeggen, lijkt het wel. Kijk vraag je om een lippenbalsem of iets typisch Amerikaans vind ik dat erg leuk om voor je mee te nemen maar Uggs of een iPod? No way... En wat je zegt klopt hoor, de kans is wellicht klein... Maar hij is er wel en ik hoef niet net diegene te zijn...

Gast
Gast

Bericht  TukTuk zo 24 apr 2011 - 19:33

Zusje van Bert schreef:
AngelNyn schreef:Ik zou daar niet zoveel moeite mee hebben om iets voor iemand mee te nemen. Ze zullen echt niet iedere Ipod die iemand bij zich heeft controleren..

Dat jij geen controle hebt gehad is natuurlijk geen garantie. Wat jij meeneemt gaat ook wel een stapje verder dan een iPod? Ik wil gewoon het risico niet eens lopen, ik zit dan toch gewoon niet lekker en vind dat het niet waard om een ander die paar tientjes uit te sparen. Dan moeten ze maar iemand anders vinden. Echt, als je tegenwoordig naar Amerika gaat dan krijg je soms gewoon hele wenslijsjes van mensen. Ik moet steeds vaker nee zeggen, lijkt het wel. Kijk vraag je om een lippenbalsem of iets typisch Amerikaans vind ik dat erg leuk om voor je mee te nemen maar Uggs of een iPod? No way... En wat je zegt klopt hoor, de kans is wellicht klein... Maar hij is er wel en ik hoef niet net diegene te zijn...

Ja kan me voorstellen dat als je hele lijsten krijgt, je er niet zoveel zin in hebt, moet iedereen ook voor zichzelf weten hoor! En idd, het is geen garantie, en misschien gebeurd het de volgende keer toch ook wel dat ik gecontroleerd wordt, maar het feit dat ze onze tas niet eens open gemaakt hebben om het zwaard in ieder geval te bekijken, ondanks dat het wettelijk gewoon is toegestaan, maakt wel dat ik nu zo iets heb van "nouja ik maak me er niet zo heel erg druk meer om".
Ik heb destijds ook eten mee Australie ingenomen waar ik achteraf van achterkwam dat dat zwaar verboden was en je een dikke boete om kon krijgen (Pakje gedroogd zeewier uit Thailand, wist wel dat je geen melk etc mee mocht nemen en fruit, maar had niet door dat dit ook niet mocht, tot dat ik een jaar later bij border security zag dat het bij iemand werd ingenomen). De angst is bij mij dus een beetje verdwenen om het zo maar te noemen smile

Maar kan me goed voorstellen dat je niet constant het risico wilt lopen voor anderen, zeker als je vaker naar Amerika gaat! Ik zou het andersom ook niet tof vinden als ik straks weer terug ga naar Thailand en mensen ook hele lijsten mee geven, maar het ging me in dit geval meer om dat ik niet denk dat ze er echt heel streng op controleren ivm ipods etc. Natuurlijk moet je er geen 5 in je tas stoppen :P Uggs zou ik dan idd wel iets voorzichtiger mee zijn, en alleen mee nemen als ik ze ook al aan kon doen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 24 apr 2011 - 22:29

Zusje van Bert schreef:Kijk vraag je om een lippenbalsem of iets typisch Amerikaans vind ik dat erg leuk om voor je mee te nemen

angel

Mutual understanding, he ZvB smile

Ik ga Uggs ook niet meer doen (behalve voor Fauve). Het meenemen vond ik nog niet zo erg, maar ik vond het wel vervelend dat ik er kostbare tijd in heb gestoken. Eerst naar een warenhuis, telefoonkosten gemaakt met vriendin welke kleur ze nou echt wilde, maar die hadden ze niet daar. Toen dag daarna maar met de taxi naar de Ugg Flagshipstore (lag stukje verder), en ze daar gekocht. Kreeg ik een super grote tas mee, echt gigantisch, waar ik de rest van de dag mee heb gelopen (vond het ook weer zo wat om nog langs het hostel te gaan qua tijd), en dus heb ik maar met die tas gezeuld. Prima hoor, ik deed het met liefde, maar de moeite wordt al snel vergeten, en zeker toen het geld maar niet kwam van die vriendin had ik wel even zoiets van 'nou dit doe ik dus echt niet nog een keer'.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk zo 24 apr 2011 - 22:33

Ja Marin, dan snap ik dat je dat niet nog een keer doet!

Onbegrijpelijk he, hoe ondankbaar mensen dan kunnen zijn.. En dat je dan nog moet wachten op het geld.. Evil or Very Mad Als iemand zo iets voor mij zou doen, zou ik zorgen dat het geld al op haar rekening stond zodat ze het niet eens hoefde voor te schieten.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 24 apr 2011 - 22:42

Oh ja nee ze had wel een deel van te voren overgemaakt inderdaad. Maar alleen omdat ik daar naar vroeg. Want die dingen waren bijna 200 euro en ik had wel eigen shopbudget, maar niet zo veel dat ik kon zeggen ach dat krijg ik later wel een keer terug. Dus toen had ze wel wat over gemaakt, maar niet alles. Nou ja, het is intussen al weer lang geleden, maar ik weet dat ik het iig niet nogmaals zo ga doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 1:18

Marin schreef:
Zusje van Bert schreef:Kijk vraag je om een lippenbalsem of iets typisch Amerikaans vind ik dat erg leuk om voor je mee te nemen

angel

Mutual understanding, he ZvB smile

Ik ga Uggs ook niet meer doen (behalve voor Fauve). Het meenemen vond ik nog niet zo erg, maar ik vond het wel vervelend dat ik er kostbare tijd in heb gestoken. Eerst naar een warenhuis, telefoonkosten gemaakt met vriendin welke kleur ze nou echt wilde, maar die hadden ze niet daar. Toen dag daarna maar met de taxi naar de Ugg Flagshipstore (lag stukje verder), en ze daar gekocht. Kreeg ik een super grote tas mee, echt gigantisch, waar ik de rest van de dag mee heb gelopen (vond het ook weer zo wat om nog langs het hostel te gaan qua tijd), en dus heb ik maar met die tas gezeuld. Prima hoor, ik deed het met liefde, maar de moeite wordt al snel vergeten, en zeker toen het geld maar niet kwam van die vriendin had ik wel even zoiets van 'nou dit doe ik dus echt niet nog een keer'.

Haha ja mooi voorbeeld toch smile. Maar flauw dat ze niet gelijk gezorgd heeft dat ze het geld naar je overmaakte. Ik bedoel, ze wist dat je ze ging kopen daar, dan maak je toch gelijk het rest bedrag over zodat jij dat evt daar nog kunt besteden aan iets voor je zelf als je dat zou willen. Pfff, wat een moeite. Ik zou me daar niet eens prettig bij voelen om zoiets van iemand te vragen. Schoenen of kleding is toch vaak wel net even wat anders ook nog dan bv een iPod (die zijn tenslotte gewoon allemaal hetzelfde en klein). Nee hoor, ik ga vooral op vakantie voor mezelf en de kans is groot dat ik in supermarkten en drugstores kom dus vandaar wil ik met alle liefde dingen meenemen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: