Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

meiden die allergies zijn voor melkproducten

5 plaatsers

Ga naar beneden

meiden die allergies zijn voor melkproducten Empty meiden die allergies zijn voor melkproducten

Bericht  Elsje za 16 apr 2011 - 8:18

Hey,

Ik heb al lange tijd last van jeuk aan mijn benen en buik, een moe heid winderigheid en buikpijn...

Na dat ik een tijdje weinig tot geen melkproducten had gebruikt had ik het idee dat het minder werd ( behavle het winderigheid Rolling Eyes )

Nu heb ik vanmorgen een beker milk en fruit gedronken en heb weer jeuk...

zal dit echt een allergie kunnen zijn?

Wie heeft hier ervaring mee en wat zijn julie symptomen.
Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden die allergies zijn voor melkproducten Empty Re: meiden die allergies zijn voor melkproducten

Bericht  Lejow za 16 apr 2011 - 8:21

Het lijkt er wel op. Je neemt het product tot je en je hebt gelijk weer last van de symptomen.

Ik heb een lactose intolerantie (vroeger heb ik koemelk allergie gehad). Als ik nu teveel melkproducten eet krijg ik heel erg last van mijn buik, mijn darmen en inderdaad ook van winderigheid (vooral als ik slaap... Embarassed )
Ik weet zo ongeveer precies wat ik kan eten zonder al te veel last te krijgen, al kan ik me hier niet altijd even goed aan houden. Ik ben gek op chocola, ijs en toetjes.. Soms heb ik er (letterlijk) schijt aan en eet ik het gewoon, wat ik de dag erna weer moet bekopen met kramp in mijn buik en gezellige toiletbezoeken..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden die allergies zijn voor melkproducten Empty Re: meiden die allergies zijn voor melkproducten

Bericht  Gast za 16 apr 2011 - 8:25

Het zou heel goed kunnen, het zou ook intolerantie of overgevoeligheid zijn. Wat sowieso voor jezelf prettig is, is om te proberen of het inderdaad een stuk minder wordt als je melkproducten, grotendeels, mijd.

Ik had veel buikpijn en buik klachten en na de huisarts en eigen proberen kwam ik er inderdaad achter dat het door koe melk en lactose kwam, en sindsdien mijd ik dat met eten (wat nog best lastig is, want het zit bijna overal in) en sindsdien heb ik (bijna) nergens meer last van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

meiden die allergies zijn voor melkproducten Empty Re: meiden die allergies zijn voor melkproducten

Bericht  Elsje za 16 apr 2011 - 8:26

Ja, daarom viel het me ook op.
Maar het is allemaal zo onregelmatig.. en dan heb ik er wel last van en daar weer niet van.

want ik heb nu geen buikpijn. Wel jeuk dat had ik de afgelopen dagen niet.

Winderig heid heb ik het meeste Embarassed maar dat kan ook van kwaad tot erger worden...

Ik heb een darmonderzoek gehad voor de buikpijn en omdat ik vaak hoge ontstekingswaardne had maar dat kan toch niet van een allergie komen lijkt mij?

Ik zit te denken om een allergie test te vragen. Het een bloedtest gehad voor de allergie voor astma maar dat zal allemaal wel weer anders zijn.
Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden die allergies zijn voor melkproducten Empty Re: meiden die allergies zijn voor melkproducten

Bericht  Monte za 16 apr 2011 - 8:26

Natuurlijk zou dit kunnen. En het is vrij makkelijk om het uit te zoeken,gewoon bij de dokter een allergie-onderzoek vragen, dat weet je het gelijk.

Hopelijk wordt het snel duidelijk wat het is en ben je van je klachten af.

Trouwens(niet om je af te zeiken) maar het is allergisch ipv allergies
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden die allergies zijn voor melkproducten Empty Re: meiden die allergies zijn voor melkproducten

Bericht  Zininzon za 16 apr 2011 - 8:30

Monte schreef:
Trouwens(niet om je af te zeiken) maar het is allergisch ipv allergies

En moeheid (1 woord) en DE winderigheid.

Verder eens: gewoon naar de huisarts gaan, hopelijk heb je snel duidelijkheid
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden die allergies zijn voor melkproducten Empty Re: meiden die allergies zijn voor melkproducten

Bericht  Lejow za 16 apr 2011 - 8:31

Bij mij is het aangetoond tijdens een darmonderzoek.
Ik bleef ook maar buikklachten houden en mijn huisarts geloofde het allemaal niet zo. Tot ik zelf om een doorverwijzing heb gevraagd. Moest toen naar de maag-lever-darm arts. Nou die eerste arts waar ik terecht kwam sloeg helemaal nergens op. Tijdens mijn consult ging zijn telefoon zo'n 7 keer af, hij nam ook alle 7 keren op. Hij heeft mijn dossier niet ingekeken en na 15 minuten stond ik buiten met: ga maar vezels eten...

Kreeg een recept voor van die zakjes, dit een poosje geprobeerd, maar werd er alleen maar misselijk en belabberder van.
Dus nogmaals om een afspraak gemaakt bij een MLD arts, dit keer een ander. Hier wel mijn hele verhaal kunnen doen en deze arts opperde gelijk een darm onderzoek.

Hier kwam uiteindelijk uit dat ik een bacterie had in mijn darmen (moest hier een poos lang 2 soorten antibiotica voor slikken) en dus lactose intolerantie.
Sinds die antibiotica gaat het wel beter, want ook van rode kool en bietjes kreeg ik pijn in mijn buik en dat heb ik nu niet meer.
Alleen dus melk producten met maten..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden die allergies zijn voor melkproducten Empty Re: meiden die allergies zijn voor melkproducten

Bericht  Elsje za 16 apr 2011 - 8:38

Zininzon schreef:
Monte schreef:
Trouwens(niet om je af te zeiken) maar het is allergisch ipv allergies

En moeheid (1 woord) en DE winderigheid.

Verder eens: gewoon naar de huisarts gaan, hopelijk heb je snel duidelijkheid

Jaa sorry meiden, ik ben dyslecties ( als je dit zo wel goed schrijft Rolling Eyes ) en moe, gaat mijn denkvermogen wat achteruit. haha


Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden die allergies zijn voor melkproducten Empty Re: meiden die allergies zijn voor melkproducten

Bericht  Elsje za 16 apr 2011 - 8:41

Lejow:

Nou jeetje dat is ook wat...! Echt belachelijk dat het zo gaat.

Ik heb ook van die zakjes, die witte en moet ik eigenlijk 2x per dag nemen voor betere ontlasting maar die gebruik ik nu niet meer... want dat is het probleem niet.

Hoe gaat zoon test dan eigenlijk?
Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden die allergies zijn voor melkproducten Empty Re: meiden die allergies zijn voor melkproducten

Bericht  May za 16 apr 2011 - 8:51

Ik ben ook lactose-intollerant. Ik heb verschillende onderzoeken gehad, omdat ik naast mijn lactose intollerantie ook PDS heb. Maar mijn lactose intollerantie is vastgesteld na een ademtest. Ik ben sindsdien ook van mijn eczeem af.
Dus ik zou gewoon naar de huisarts gaan, je probleem voorleggen en je eventueel laten doorverwijzen.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden die allergies zijn voor melkproducten Empty Re: meiden die allergies zijn voor melkproducten

Bericht  Elsje za 16 apr 2011 - 8:54

May schreef:Ik ben ook lactose-intollerant. Ik heb verschillende onderzoeken gehad, omdat ik naast mijn lactose intollerantie ook PDS heb. Maar mijn lactose intollerantie is vastgesteld na een ademtest. Ik ben sindsdien ook van mijn eczeem af.
Dus ik zou gewoon naar de huisarts gaan, je probleem voorleggen en je eventueel laten doorverwijzen.

Dat ga ik dinsdag dan ook maar even doen..

Moet je dan eerst langs de huisarts? Ik het het idee dat ze mij niet meer serieus neemt... ik heb er zovaak gezeten, jeuk,buikpijn etc.
Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden die allergies zijn voor melkproducten Empty Re: meiden die allergies zijn voor melkproducten

Bericht  Lejow za 16 apr 2011 - 8:59

Exceem heb ik ook inderdaad.

Elsje, gewoon zeggen: en NU wil ik een doorverwijzing naar een MLD arts, want ik vertrouw het niet. punt!

Ze hebben bij mij een darm onderzoek gedaan, ik ging onder een roesje, en zij euhm met een slang en cameraatje van achter naar binnen Embarassed om te kijken of alles schoon enzo was.. ze hebben toen ook en hapje genomen om te onderzoeken...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden die allergies zijn voor melkproducten Empty Re: meiden die allergies zijn voor melkproducten

Bericht  Elsje za 16 apr 2011 - 9:02

Dat heb ik ook gehad. Omdat ik vaak erg hoge ontstekins waarden had
Ook hapjes genomen maar er kwam niks uit..
Zou dat wel moeten bij een melk allergie? Er is op dat moment helemaal niet over een allergie gesproken.

Bedankt voor je reacties trouwens:)
Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden die allergies zijn voor melkproducten Empty Re: meiden die allergies zijn voor melkproducten

Bericht  Lejow za 16 apr 2011 - 9:07

Ja volgens mij wel, tenminste bij mij kwam daar de lactose intolerantie uit

Want je hebt koemelk allergie en lactose intolerantie, dat zijn twee verschillende dingen
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden die allergies zijn voor melkproducten Empty Re: meiden die allergies zijn voor melkproducten

Bericht  Elsje za 16 apr 2011 - 9:08

Lejow schreef:Ja volgens mij wel, tenminste bij mij kwam daar de lactose intolerantie uit

Want je hebt koemelk allergie en lactose intolerantie, dat zijn twee verschillende dingen

Nou ik bel wel even dinsdag, dan hoor ik het wel:)

Ben er in ieder geval helemaal klaar mee!
Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden die allergies zijn voor melkproducten Empty Re: meiden die allergies zijn voor melkproducten

Bericht  May za 16 apr 2011 - 9:17

Ik liep toendertijd al voor andere dingen bij de kinderarts. Dus ik liep al in het ziekenhuis dus ging bij mij denk ik allemaal wat makkelijker en sneller. Maar als je geen vertrouwen meer hebt ik je huisarts zou ik gewoon meteen een doorverwijzing vragen.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden die allergies zijn voor melkproducten Empty Re: meiden die allergies zijn voor melkproducten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum