Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zijn hier meiden in een geboortecentrum bevallen?

+3
Supertalentje
Floor
Lejow
7 plaatsers

Ga naar beneden

Zijn hier meiden in een geboortecentrum bevallen? Empty Zijn hier meiden in een geboortecentrum bevallen?

Bericht  Lejow wo 10 aug 2011 - 0:40

Ja ik weet het, ben pas net zwanger en zo ver is het allemaal nog lang niet blabla, maar ik ben gewoon heel erg benieuwd naar welke mogelijkheden er allemaal zijn.
Ik heb altijd heel hard geroepen dat ik namelijk sowieso in het ziekenhuis zou willen bevallen.
Nu ben ik eens gaan lezen/zoeken/kijken en kwam ik het geboortecentrum tegen.
Bevallen net zoals thuis, met je eigen VK, alleen als het medisch wordt, word je de gang over gereden en ben je in het ziekenhuis, overgedragen aan de gyn.
Dit bevalt (haha) me eigenlijk wel erg goed!

Is er iemand hier in een geboortecentrum bevallen, en hoe is het je bevallen (zowel letterlijk als figuurlijk haha)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier meiden in een geboortecentrum bevallen? Empty Re: Zijn hier meiden in een geboortecentrum bevallen?

Bericht  Floor wo 10 aug 2011 - 0:44

Ik wou dat erg graag maar hier in de buurt zit het helaas niet.
Nu heb ik gekozen voor een ziekenhuis met kraamsuites (daar ga ik poliklinisch bevallen, maar als het dus medisch wordt ben ik wel al in het ziekenhuis op de juiste plek).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Zijn hier meiden in een geboortecentrum bevallen? Empty Re: Zijn hier meiden in een geboortecentrum bevallen?

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 0:46

Ik ben er geboren, maar kan je er weinig over vertellen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 0:48

Kaas schreef:Ik ben er geboren, maar kan je er weinig over vertellen.

Joh? smile

Is zo'n centrum dus gewoon een hotel waar men baby's baart of zo?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 0:50

In 1x goed Bazinga!

Ik wil graag naar het kraamhotel/geboortehotel als de bevalling begint. Over een maand of 2-3 kan ik je dus vertellen hoe dat is, en of het mij goed is bevallen. Nu weet ik het nog niet. Haal dit topic tegen die tijd maar omhoog Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 1:54

In de woonplaats waar ik bevallen ben, had je geen geboortecentrum, maar wel kraamsuites. Ik had digitale tv, radio, kon mijn eigen films en muziek meenemen als ik wilde. Het was meer een hotelkamer dan een ziekenhuiskamer.

In mijn geval (bevalling van 30 uur) is het best fijn als je in een iets knussere ruimte bent dan zo'n klinische kamer.

Gast
Gast

Bericht  Supertalentje wo 10 aug 2011 - 5:09

-

Laatst aangepast door Supertalentje op za 3 dec 2011 - 11:05; in totaal 1 keer bewerkt

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Happydobby wo 10 aug 2011 - 6:18

Lejow, poliklinisch bevallen zonder medische indicatie is niet goedkoop. Loop dus even je aanvullende verzekeringen na anders betaal je flink bij.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Lejow wo 10 aug 2011 - 7:31

Dit valt niet onder poli klinisch HD! Dit is een stapje terug zeg maar. Heb al een boekje gekregen van de verzekering, hoe het zit met de vergoedingen enzo.
Daar in staat dat ik vanuit de basisverzekering 192 euro vergoed krijg, en omdat ik aanvullend top verzekerd ben er nog eens 115 euro overheen!
Het enige wat niet vergoed wordt zijn de materiaalkosten.

Dus wat dat betreft zit het kwa verzekering wel goed, gelukkig!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  ShallY wo 10 aug 2011 - 7:47

Mijn zus is zwanger en wilde in het ziekenhuis bevallen maar ze moet nu dus naar het geboortecentrum. Deze zit ook wel in het ziekenhuis. Maar zij heeft dus ook geen keus tenzij ze straks onder behandeling komt van een gynacoloog.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499

Bericht  Mamsie wo 10 aug 2011 - 9:40

Hier in het ziekenhuis hebben ze dat nu. Bijna iedereen die in het ziekenhuis wil bevallen gaat daar heen. Ookal kun je nog wel gewoon poliklinisch bevallen.

Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Dolphinne wo 10 aug 2011 - 22:52

Ik ben in het Zotel bevallen. Dat is hetzelfde idee. Er is een gedeelte voor bevallingen en een gedeelte waar mensen ook na een operatie op kunnen knappen als ze nog niet naar huis kunnen/willen.
Na de bevalling kun je ook kiezen of je er (een deel van) de kraamperiode wil doorbrengen.

Het zit op de bovenste verdieping in het ziekenhuis, dus mocht er toch medische hulp nodig zijn, kun je zo naar beneden naar de verloskamers. De bevalling wordt door je eigen verloskundige gedaan.
Ik vond het wel fijn. Het was een kamer met 2 bedden, een zitje, eigen badkamer, tv, etc.
Ik ben er uiteindelijk niet erg lang geweest. We waren er rond 6 uur/half 7 en om 12 uur waren we al weer thuis met kind.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465

Bericht  ShallY do 11 aug 2011 - 8:30

Mamsie schreef:Hier in het ziekenhuis hebben ze dat nu. Bijna iedereen die in het ziekenhuis wil bevallen gaat daar heen. Ookal kun je nog wel gewoon poliklinisch bevallen.

Breda hé, die bedoel ik ook waar mn zus heen moet.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: