Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

tijd tussen KDV en basisschool...hoe vul je dat op?

+2
Liadan
Flower_L
6 plaatsers

Ga naar beneden

tijd tussen KDV en basisschool...hoe vul je dat op? Empty tijd tussen KDV en basisschool...hoe vul je dat op?

Bericht  Flower_L ma 25 maa 2013 - 9:51

wij willen L in gaan schrijven op een basisschool. Nu lees ik e.g. op de site van de Jenaplanschool hier in de buurt, dat ze kindjes niet in bepaalde maanden laten instromen, waaronder Juni/Juli.

L wordt volgend jaar Juni vier jaar. Hoe zit dat dan met de tijd tussen zijn verjaardag en de eerste schooldag (ivm zomervakantie). We nemen wel vakantie...maar helaas ben ik niet in de luxepositie om zoveel weken op te nemen tijd tussen KDV en basisschool...hoe vul je dat op? 561177 Kan een kind ook langer op het KDV blijven? Of wordt het dan BSO?
Ik zou het zo jammer vinden dat L afscheid neemt van KDV, dan 2 dagen per week naar BSO moet voor een aantal weken, en dan naar een bassischool. Zoveel veranderingen in korte tijd.
Hoe deden cq doen jullie dat met jullie kindjes die ook rond die periode jarig zijn?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

tijd tussen KDV en basisschool...hoe vul je dat op? Empty Re: tijd tussen KDV en basisschool...hoe vul je dat op?

Bericht  Liadan ma 25 maa 2013 - 9:52

Op het kdv waar ik werk kan je aangeven dat je wilt dat je kind op het kdv blijft totdat hij/zij naar school gaat, dat is nooit een probleem. Ik zou even informeren bij het kdv waar hij heen gaat.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tijd tussen KDV en basisschool...hoe vul je dat op? Empty Re: tijd tussen KDV en basisschool...hoe vul je dat op?

Bericht  PapillonRose ma 25 maa 2013 - 9:53

Ik geloof dat het op het KDV waar A. tot voor kort naartoe ging dan gewoon mogelijk was een paar maandjes langer te blijven om deze reden.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

tijd tussen KDV en basisschool...hoe vul je dat op? Empty Re: tijd tussen KDV en basisschool...hoe vul je dat op?

Bericht  Flower_L ma 25 maa 2013 - 9:56

ok, kon het zo 123 niet vinden. Woensdag toch eens vragen. Zou het wel heel jammer vinden namelijk.

Krijg je dan nog gewoon de toeslag eigenlijk? Voor BSO weet ik wel, maar voor KDV ook na 4jr?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

tijd tussen KDV en basisschool...hoe vul je dat op? Empty Re: tijd tussen KDV en basisschool...hoe vul je dat op?

Bericht  Jezzie ma 25 maa 2013 - 10:01

Bij mij op het werk kan het ook. Peuterverlenging noemen ze het hier.
Lijkt me wel toch dat je nog toeslag krijgt?
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tijd tussen KDV en basisschool...hoe vul je dat op? Empty Re: tijd tussen KDV en basisschool...hoe vul je dat op?

Bericht  -Ieniemienie- ma 25 maa 2013 - 10:18

M word 13 Juni 4jaar en gaat ook pas na de zomervakantie naar school.
Ze blijft dan tot 1sept op het kdv
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

tijd tussen KDV en basisschool...hoe vul je dat op? Empty Re: tijd tussen KDV en basisschool...hoe vul je dat op?

Bericht  CCC ma 25 maa 2013 - 10:23

Hier kun je bij de meeste KDV's verlenging aanvragen, denk dat dat bij jullie ook wle mogelijk is. Wij deden het zelfs voor kinderen die al naar de middelbare school gingen, dan bleven ze nog wat langer op de BSO.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tijd tussen KDV en basisschool...hoe vul je dat op? Empty Re: tijd tussen KDV en basisschool...hoe vul je dat op?

Bericht  Gast ma 25 maa 2013 - 10:26

Hier hebben ze het laten afhangen van wanneer de schoolvakantie begint. Die begint hier dit jaar laat, dus J kan wel vanaf 3 juni naar school. Maar ik zit wel meteen met de schoolvakantie opvang. Gelukkig gaat het alleen maar om de vrijdagen en die zijn wel op te vangen.

Als hij niet voor de zomer zou starten, had hij wel op de opvang kunnen blijven tot na de zomer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

tijd tussen KDV en basisschool...hoe vul je dat op? Empty Re: tijd tussen KDV en basisschool...hoe vul je dat op?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum