Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts

+9
Lejow
Amber-
*Lookie*
PiP
Ayla
Jezzie
Happydobby
Star007
Muppetje
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts Empty Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts

Bericht  Muppetje za 22 sep 2012 - 20:34

L. ligt sinds vannacht in een bakerdoek, hij slaapt hierdoor veel beter omdat hij zichzelf niet wakker maakt met zijn armen. Eerder kwam hij om de anderhalf of twee uur s nachts. Nu hebben we hem vannacht om de vier uur wakker gemaakt voor een voeding, omdat dit in de kraamweek het advies van de kraamverzorgster was. Als we hem niet wakker hadden gemaakt had hij denk ik nog wel even geslapen. Dus nu vraag ik me af, hoeveel tijd mag er tussen zitten bij zo'n kleintje?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts Empty Re: Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts

Bericht  Star007 za 22 sep 2012 - 20:38

De eerste maand max. 6 uur , is mij verteld door de kraamhulp.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts Empty Re: Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts

Bericht  Happydobby za 22 sep 2012 - 20:40

M. sliep gelijk 6 uurtjes en na een maand al 8.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts Empty Re: Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts

Bericht  Jezzie za 22 sep 2012 - 20:51

Hier zei de kraamhulp dat er wel vijf uur tussen mag zitten. Maar dat heeft L. nog maar twee keer gedaan, ze is bijna altijd binnen vier uur weer wakker.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts Empty Re: Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts

Bericht  Ayla za 22 sep 2012 - 21:02

Hier mocht ze in de kraamweek al 1x per etmaal 6 uur tussen de voeding laten (wat ze dus gelukkig 's nachts deed) en met een week of 6 sliep ze uit zichzelf 8 uur door.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts Empty Re: Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts

Bericht  PiP za 22 sep 2012 - 21:12

Hier was het advies overdag min 2 uur, max 4 uur. `s nachts max 5 uur tot 4 weken, daarna 8 uur.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts Empty Re: Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts

Bericht  *Lookie* za 22 sep 2012 - 21:22

Hier werd ook 6 uur maximaal geadviseerd. Dat hebben we toen ook aangehouden omdat we onze zoon altijd wakker moesten maken voor de voeding.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts Empty Re: Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts

Bericht  Amber- za 22 sep 2012 - 22:12

Bij ons werd in de kraamweek ook maximaal 6 uur geadviseerd. Ik zet de wekker altijd zes uur na de laatste voeding. Normaal komt L netjes rond de 4 uur, vannacht zat er wel 6 uur tussen. Hij melde zich 5 min voordat de wekker zou zijn gegaan.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts Empty Re: Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts

Bericht  Lejow za 22 sep 2012 - 22:34

In het ziekenhuis vertelden ze dat er 2 keer hun gewicht aan uren tussen mag zitten.
Dus 3 kilo = 6 uur enz.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts Empty Re: Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts

Bericht  Printje za 22 sep 2012 - 22:44

Lejow schreef:In het ziekenhuis vertelden ze dat er 2 keer hun gewicht aan uren tussen mag zitten.
Dus 3 kilo = 6 uur enz.

Zo vertelde mijn kraamzorg het toen ook. Hij deed het alleen niet...slapen hahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts Empty Re: Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts

Bericht  Gast zo 23 sep 2012 - 1:18

Wist je wel dat jr hongersignalen kunt missen als kinderen ingebakerd liggen? Sommige kindjes slapen door hun eigen hongergevoel heen. Ik zou dus wel zorgen dat je er niet te lang tussen laat, zeker als hij anders redelijk vaak komt voor een voeding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts Empty Re: Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts

Bericht  Muppetje zo 23 sep 2012 - 1:24

Rejoy. schreef:Wist je wel dat jr hongersignalen kunt missen als kinderen ingebakerd liggen? Sommige kindjes slapen door hun eigen hongergevoel heen. Ik zou dus wel zorgen dat je er niet te lang tussen laat, zeker als hij anders redelijk vaak komt voor een voeding.

Hij laat er de laatste paar dagen, nadat ik het idee had dat hij een of twee regeldagen had, inderdaad ook langer tussen, 2,5 tot drie uur nu, terwijl het die dagen één uur was. Dus ik denk dat die vier uur sowieso goed kan. Meteen naar zes wil ik ook niet doen, zou dan liever 4.5 of 5 doen, maar misschien laat ik het wel op 4. Hij slaapt niet op onze kamer, dus dan is het hoe dan ook moeilijker de signalen op te pikken

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts Empty Re: Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts

Bericht  Linda zo 23 sep 2012 - 2:29

Rejoy. schreef:Wist je wel dat jr hongersignalen kunt missen als kinderen ingebakerd liggen? Sommige kindjes slapen door hun eigen hongergevoel heen. Ik zou dus wel zorgen dat je er niet te lang tussen laat, zeker als hij anders redelijk vaak komt voor een voeding.

Ja, dit dus. Voor het slagen van de borstvoeding zou ik er voor kiezen om er voorlopig niet langer dan 4 uur tussen te laten zitten. De bv is over het algemeen tussen de 6 en 10 weken goed op gang. Tenzij je rond die tijd alweer af wilt bouwen, dan maakt het natuurlijk niet zoveel uit.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts Empty Re: Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts

Bericht  Muppetje zo 23 sep 2012 - 3:45

Linda schreef:
Rejoy. schreef:Wist je wel dat jr hongersignalen kunt missen als kinderen ingebakerd liggen? Sommige kindjes slapen door hun eigen hongergevoel heen. Ik zou dus wel zorgen dat je er niet te lang tussen laat, zeker als hij anders redelijk vaak komt voor een voeding.

Ja, dit dus. Voor het slagen van de borstvoeding zou ik er voor kiezen om er voorlopig niet langer dan 4 uur tussen te laten zitten. De bv is over het algemeen tussen de 6 en 10 weken goed op gang. Tenzij je rond die tijd alweer af wilt bouwen, dan maakt het natuurlijk niet zoveel uit.

Nee dat was ik niet echt van plan, daarvoor heeft het me véél te veel moeite gekost en vind ik het te belangrijk. Naja, bedankt voor jullie reacties, we kijken vannacht wel even

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts Empty Re: Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts

Bericht  Linda zo 23 sep 2012 - 3:51

Komt vast goed! Gewoon in de gaten houden en evt overdag nog een keertje extra aanleggen. Als je een beetje een stabiele productie hebt dan kan je best een beetje uittesten. Je zoontje gaat waarschijnlijk overdag meer vragen als hij 's nachts te weinig krijgt.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts Empty Re: Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts

Bericht  Muppetje zo 23 sep 2012 - 3:57

Linda schreef:Komt vast goed! Gewoon in de gaten houden en evt overdag nog een keertje extra aanleggen. Als je een beetje een stabiele productie hebt dan kan je best een beetje uittesten. Je zoontje gaat waarschijnlijk overdag meer vragen als hij 's nachts te weinig krijgt.

Ja precies,, hij zorgt wel dat ie genoeg krijgt. En de productie is geen probleem, als ik zie hoe makkelijk en met welke hoeveelheden het eruit komt lopen. Hij laat soms zelfs los omdat het te snel gaat, haha

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts Empty Re: Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts

Bericht  Linda zo 23 sep 2012 - 4:19

Dat scheelt als de productie geen probleem is!

Je leest veel over vrouwen met weinig productie en hoe belangrijk het is om zoveel en zo vaak mogelijk aan te leggen. Ik was toen in het begin een beetje panisch en bleef dochter maar aanleggen. Met een giga overproductie tot gevolg, dat schiet dus ook niet op en is net zo vervelend als te weinig melk hebben.
De volgende keer ga ik daar ook niet zo extreem mee om, heb ik besloten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts Empty Re: Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts

Bericht  Muppetje zo 23 sep 2012 - 4:34

Ik moest in het begin aanleggen en daarna kolven, omdat het aanleggen en aan de borst drinken meestal niet lukte, op een gegeven moment was het goed op gang maar moest ik dat nog even blijven doen. Toen waren mijn borsten zó vol en gespannen dat aanleggen L. niet meer lukte

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts Empty Re: Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts

Bericht  Linda zo 23 sep 2012 - 4:36

Oh ja, vreselijk. Ik liet m'n TSR altijd weglopen in een doek, daarna kon ze pas fatsoenlijk drinken. Ik heb nooit geweten dat er zoveel stralen en dat het zo hard uit een borst kan komen. laughcry

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts Empty Re: Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts

Bericht  Muppetje zo 23 sep 2012 - 4:40

Linda schreef:Oh ja, vreselijk. Ik liet m'n TSR altijd weglopen in een doek, daarna kon ze pas fatsoenlijk drinken. Ik heb nooit geweten dat er zoveel stralen en dat het zo hard uit een borst kan komen. laughcry

Ja vreselijk he. Zie nu ook te bieden en alles zit weer onder. Soms loopt t gewoon z'n mondje weer uit. En ik blijf maar twijfelen of ie wel genoeg krijgt... angel

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts Empty Re: Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts

Bericht  Linda zo 23 sep 2012 - 4:43

Haha, niet twijfelen dus. Komt echt goed!
Als je vertrouwen hebt in je eigen lijf en in je zoontje dan is borstvoeding geven echt heel fijn!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts Empty Re: Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts

Bericht  Muppetje zo 23 sep 2012 - 4:45

Linda schreef:Haha, niet twijfelen dus. Komt echt goed!
Als je vertrouwen hebt in je eigen lijf en in je zoontje dan is borstvoeding geven echt heel fijn!

Oh, dat vind ik het nu ook al hoor, alleen ik wel gewoon graag 100% zeker weten dat hij genoeg krijgt, maar dat weet je nooit natuurlijk

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts Empty Re: Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts

Bericht  Linda zo 23 sep 2012 - 4:56

Tuurlijk kan je dat wel zeker weten. Voldoende plasluiers en een mooi eigen lijntje volgen, dat is het belangrijkste.

Ken je deze al?
http://www.borstvoeding.com/groeicurve/

Die vulde deze altijd in als ik bij het cb was geweest.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts Empty Re: Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts

Bericht  Muppetje zo 23 sep 2012 - 5:32

Linda schreef:Tuurlijk kan je dat wel zeker weten. Voldoende plasluiers en een mooi eigen lijntje volgen, dat is het belangrijkste.

Ken je deze al?
http://www.borstvoeding.com/groeicurve/

Die vulde deze altijd in als ik bij het cb was geweest.

Ja uiteraard maar met flesvoeding weet je het elke dag bedoel ik. Geen reden om te stoppen uiteraard, maar die zekerheid lijkt me heerlijk

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts Empty Re: Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts

Bericht  Roodkapje ma 24 sep 2012 - 20:27

Muppetje schreef:
Linda schreef:Tuurlijk kan je dat wel zeker weten. Voldoende plasluiers en een mooi eigen lijntje volgen, dat is het belangrijkste.

Ken je deze al?
http://www.borstvoeding.com/groeicurve/

Die vulde deze altijd in als ik bij het cb was geweest.

Ja uiteraard maar met flesvoeding weet je het elke dag bedoel ik. Geen reden om te stoppen uiteraard, maar die zekerheid lijkt me heerlijk

Ik denk dat je die zekerheid krijgt door naar je kind te kijken. Ik twijfel nooit of J. wel genoeg drinkt nu. Ze is een tevreden meisje en drinkt op verzoek, dus als haar vorige voorraadje is opgemaakt komt ze voor nieuw:).

Hier zei de kinderarts toen J. werd ontslagen uit het ziekenhuis dat als ze 's nachts sliep haar niet hoefde te wekken maar de nachten niet langer dan 8 uur mochten duren. ( Ze was toen al wel 6 weken) Als ze slapen hebben ze geen honger en anders worden ze wel wakker. Dat advies hebben we dan ook opgevolgd en we hebben sinds ze thuis is maar 3 gebroken nachten gehad terwijl ze in het ziekenhuis nog om 2 uur en om 5 uur een voeding kreeg ( sliep ze ook door 1 vd 2, ging via sonde.. maar was het maagje dus wel weer gevuld).
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts Empty Re: Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum