Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer ben je een goede moeder?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer ben je een goede moeder? Empty Wanneer ben je een goede moeder?

Bericht  Dora vr 15 apr 2011 - 10:41

Hoe zien jullie dat?
En dan pak ik het onderwerp heel breed.

Even een voorbeeld:
Dat je bijvoorbeeld financieel alles kunt doen wat je/jullie willen maar daar wel 3 slagen voor in de rondte moet werken, of dat je het gewoon wat voorzichtiger aan moet doen maar er wel veel meer bent voor je kindje(s) en zo een hoop liefde/aandacht kun geven? Dan ga ik toch voor het wat zuiniger zijn. Dan maar niet alles kunnen.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je een goede moeder? Empty Re: Wanneer ben je een goede moeder?

Bericht  Susan vr 15 apr 2011 - 10:47

Dat vind ik wel een heel moeilijke vraag om zo in het algemeen te beantwoorden, ik denk als je gewoon naar eer en geweten voor je kinderen zorgt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je een goede moeder? Empty Re: Wanneer ben je een goede moeder?

Bericht  Dora vr 15 apr 2011 - 10:50

Maar ik denk dat iedereen een bepaald punt heeft wat zij erg belangrijk vind, dus misschien dat je die kunt opschrijven/aankaarten.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je een goede moeder? Empty Re: Wanneer ben je een goede moeder?

Bericht  Susan vr 15 apr 2011 - 10:53

Ik moet er even over nadenken, ben nu te moe om een goed antwoord te geven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je een goede moeder? Empty Re: Wanneer ben je een goede moeder?

Bericht  Dora vr 15 apr 2011 - 10:56

Haha, dat is goed hoor.
Ben nog t/m dinsdag vrij, dus ik heb de tijd.
Al hoewel ik zaterdag (moet echt nog even boodschappen doen, wassen, strijken en poetsen) en zondag (dan vieren we A.nouks 1ste verjaardag!) er wat minder zal zijn. En waarschijnlijk maandag ook, want dan is A.nouk echt jarig!
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je een goede moeder? Empty Re: Wanneer ben je een goede moeder?

Bericht  Susan vr 15 apr 2011 - 10:58

Oh ja ik zie het aan je ticker. Dat gaat ook snel zeg. Alvast gefeliciteerd en een fijne verjaardag.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je een goede moeder? Empty Re: Wanneer ben je een goede moeder?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 19:11

Als je de dingen weloverwogen doet en niet 'omdat het CB het zo zegt', of: 'Omdat mijn moeder dat ook zo deed'. Op die manier ben je bewust bezig waarom je iets doet en zul je de andere dingen er tegenover afgewogen hebben.

Als ik dan even inhaak op je voorbeeld: ik vind dus niet dat óf werken, óf thuis zijn beter is. Dat is per situatie afhankelijk. Als jij tegen de muren op vliegt als je thuis bent, ben je geen gezellige moeder voor je kind, dus dan lijkt mij het beter als je werkt. Als je er bewust voor kiest om thuis te blijven en financieel kan het, dan vind ik dat ook een goede keuze.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je een goede moeder? Empty Re: Wanneer ben je een goede moeder?

Bericht  Coccinelle vr 15 apr 2011 - 21:26

Dit is een vraag waar ik lang over na kan denken.

Als je je kind de liefde, zorg en aandacht geeft die hij of zij nodig heeft en voor jezelf probeert altijd naar beste weten te handelen.

Ook ik denk dat werken/ thuis zijn per situatie verschilt, de een is de ander niet en als moeder, vader en kind allemaal goed varen bij de situatie is dat toch prima. Daarnaast moet het ene gezin soms meer uren werken dan een ander om goed rond te kunnen komen en leuke dingen te doen. Zelf zou ik niet meer uren gaan werken voor meer materiële luxe als je goed rond kan komen, dan ben ik liever bij mijn kind.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je een goede moeder? Empty Re: Wanneer ben je een goede moeder?

Bericht  Teddyaapje za 16 apr 2011 - 6:26

Als je handelt naar de behoeftes van je kind, maar daarbij ook nog een beetje aan jezelf denkt, je moet jezelf niet helemaal wegcijferen.

Ik wil er voor mijn kind zijn als hij me nodig heeft maar ik denk ook dat het voor hem nodig is om niet altijd bij mij te zijn maar ook eens bij anderen die goed voor hem zorgen.

Verder zou ik niet extra gaan werken om bijv. een dagje pretpark te kunnen betalen (niet dat dat nodig is maar ik zeg maar wat) dan zou ik liever 2x met hem naar het bos gaan oid dan 1x werken en 1x pretpark
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je een goede moeder? Empty Re: Wanneer ben je een goede moeder?

Bericht  Gast za 16 apr 2011 - 6:59

Ik vind een goede moeder zijn ; er zijn voor je kind wanneer hij/zij je nodig heeft, structuur kunnen geven, luisteren naar je kind
en je kind een zo leuk mogelijk en liefdevol leven geven

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je een goede moeder? Empty Re: Wanneer ben je een goede moeder?

Bericht  PapillonRose za 16 apr 2011 - 7:57

Ik vind dit best een lastige. Tenminste, het zit hem volgens mij in heel veel dingen.

Maar in grote lijnen vind ik dat je een goede moeder bent als je er altijd voor je kindje bent, je kindje veel liefde en aandacht geeft en altijd in het belang van je kindje handelt.
Zorgen dat je kindje zich geliefd, geborgen en veilig voelt. En kijken naar wat het nodig heeft en daarop inspelen, want niet elke standaardaanpak hoeft bij jouw kind te werken.

Verder zou ik het qua financieën liever wat zuiniger aandoen en zoveel mogelijk tijd met mijn kindje doorbrengen dan dat ik veel zou moeten werken om het luxer te hebben. Ik heb niks tegen moeder zijn en werken overigens. Maar ik vind dat A. maar één keer klein is en liefde en aandacht zijn onbetaalbaar, dus ik wil er zoveel mogelijk voor haar zijn en van haar genieten.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je een goede moeder? Empty Re: Wanneer ben je een goede moeder?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum