Eigenlijk best een raar idee...
+15
Fiwen
Bruintje Beer
Teddyaapje
Dolphinne
Makamba
Flemy
tess05
Coccinelle
Mamsie
minoessepoes
Susan
Winegum
SarahKey
VeryCherry
Bloempjuh23
19 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Eigenlijk best een raar idee...
Ik ben nog wakker, meneer Mas vond het nodig om wakker te worden omdat hij last van zijn tanden heeft :S
Maar ik zat zo eens te denken, wij hebben eigenlijk weinig vrienden die ook al kinderen hebben. Ik vind het dan ook best een raar idee dat wij al "klaar" zijn en de rest nog moet beginnen. Ook hebben Lise, Mas en Amé nog geen neefjes of nichtjes en voorlopig gaat dat ook nog niet gebeuren.
Hebben hier meer mensen mee te maken?
Maar ik zat zo eens te denken, wij hebben eigenlijk weinig vrienden die ook al kinderen hebben. Ik vind het dan ook best een raar idee dat wij al "klaar" zijn en de rest nog moet beginnen. Ook hebben Lise, Mas en Amé nog geen neefjes of nichtjes en voorlopig gaat dat ook nog niet gebeuren.
Hebben hier meer mensen mee te maken?
Gast- Gast
Re: Eigenlijk best een raar idee...
Ja, ik..
Alleen dan niet dat wij al 'klaar' zijn..
Ons dochtertje is bijna even oud als Mas en binnen onze vriendengroep heeft ook niemand anders nog kinderen.
Ook broertjes en zusjes zullen er voorlopig nog niet aan beginnen.
Vind dat soms wel eens lastig. Mijn vriendinnen vinden het geweldig hoor maar kunnen zich het zich nog niet echt voorstellen.
Ook met stappen enzo. We gaan heus weleens mee maar zeker niet meer elke week!
Hoe ervaar jij dat dan?
Liefs Bloempjuh
Alleen dan niet dat wij al 'klaar' zijn..
Ons dochtertje is bijna even oud als Mas en binnen onze vriendengroep heeft ook niemand anders nog kinderen.
Ook broertjes en zusjes zullen er voorlopig nog niet aan beginnen.
Vind dat soms wel eens lastig. Mijn vriendinnen vinden het geweldig hoor maar kunnen zich het zich nog niet echt voorstellen.
Ook met stappen enzo. We gaan heus weleens mee maar zeker niet meer elke week!
Hoe ervaar jij dat dan?
Liefs Bloempjuh
Bloempjuh23- Fluisteraar
- Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10
Ja qua stappen wordt het nu wat lastiger omdat mijn moeder het gewoon niet gaat redden qua oppassen op 3 kinderen. Iig niet als ze nog zo klein zijn. Als ze uiteindelijk wat meer zelf kunnen moet het wel lukken.
Bij mijn schoonouders zou nog een optie zijn, maar dan moeten we eerst bijna een uur rijden om ze weg te brengen. Niet handig dus.
Maar regelmatig komen hier vrienden thuis en zitten we hier gewoon gezellig. Qua stappen hoeft het voor mij ook niet meer elke week en we kunnen niet meer onverwacht weg en dat is soms wel jammer.
Het valt mij wel mee dat er toch veel begrip is als we niet weg kunnen, dat had ik dan weer niet verwacht. Dat heb ik toen ik met Lise alleen nog was wel regelmatig meegemaakt, maar toen was ik zelf ook een stuk jonger.
Bij mijn schoonouders zou nog een optie zijn, maar dan moeten we eerst bijna een uur rijden om ze weg te brengen. Niet handig dus.
Maar regelmatig komen hier vrienden thuis en zitten we hier gewoon gezellig. Qua stappen hoeft het voor mij ook niet meer elke week en we kunnen niet meer onverwacht weg en dat is soms wel jammer.
Het valt mij wel mee dat er toch veel begrip is als we niet weg kunnen, dat had ik dan weer niet verwacht. Dat heb ik toen ik met Lise alleen nog was wel regelmatig meegemaakt, maar toen was ik zelf ook een stuk jonger.
Gast- Gast
Ja, dat hebben wij dan weer wel dat we haar makkelijk uit logeren kunnen doen. Maar dat vind ik zelf dan weer een beetje onzin.
Alleen als er echt iets 'groots' is ofzo. Mijn buurmeisje past ook weleens een avondje op. Ook wel fijn.
Afgelopen tijd zijn er wel verschillende vrienden gaan samenwonen/op hun zelf en dat scheelt ook al merk ik.
Dan moet je toch op je geld letten. We zitten ook regelmatig film ergens te kijken of gewoon mooi zitten met een borreltje
Dan nemen we mijn dochtertje mee en die slaapt dan boven in het campingbedje. Is op zich ook wel goed te doen.
Maar ja 3 kinderen neem je natuurlijk ook niet zomaar overal mee naar toe.
Vind het knap hoor zo'n kort leeftijdsverschil. Wat vind Mas van de kleine Amé?
Alleen als er echt iets 'groots' is ofzo. Mijn buurmeisje past ook weleens een avondje op. Ook wel fijn.
Afgelopen tijd zijn er wel verschillende vrienden gaan samenwonen/op hun zelf en dat scheelt ook al merk ik.
Dan moet je toch op je geld letten. We zitten ook regelmatig film ergens te kijken of gewoon mooi zitten met een borreltje
Dan nemen we mijn dochtertje mee en die slaapt dan boven in het campingbedje. Is op zich ook wel goed te doen.
Maar ja 3 kinderen neem je natuurlijk ook niet zomaar overal mee naar toe.
Vind het knap hoor zo'n kort leeftijdsverschil. Wat vind Mas van de kleine Amé?
Bloempjuh23- Fluisteraar
- Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10
Ja dat scheelt 1 is toch wat makkelijker, als wij weg gaan is het echt een volksverhuizing!!!
Mas vindt Amé heel lief, hij aait haar op zijn manier Iets te lomp af en toe, maar hij bedoelt het goed!
Mas vindt Amé heel lief, hij aait haar op zijn manier Iets te lomp af en toe, maar hij bedoelt het goed!
Gast- Gast
Ja dat gevoel heb ik ook soms, heel raar. Maar aan de andere kant sta ik er nog steeds raar van te kijken als mensen heel verbaasd reageren als ze weten dat ik een zoontje heb, omdat zowat iedereen al weet dat wij een kindje hebben en daar ook aan gewend zijn.
Maar inderdaad, ik vind het ook best een gek idee dat wij in feite al 'klaar' zijn, haha.
Maar inderdaad, ik vind het ook best een gek idee dat wij in feite al 'klaar' zijn, haha.
Gast- Gast
Ja, daar loop ik ook tegenaan omdat ik zo ontzettend jong een kind heb gekregen. Mijn broertje was destijds 14 toen hij oom werd en hij is nu net 22 en denkt voorlopig nog lang niet aan kinderen. Mijn zusje is pas 11, dus stel dat zij op haar 17e een kindje krijgt is mijn zoontje ook al 13 Maar ik hoop niet dat zij net zo jong is als ik.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Wij hebben nog geen kindjes, maar zijn wel bezig om zwanger te worden. Ook dat voelt soms best raar, omdat onze vrienden hier geen van alle mee bezig zijn. De meeste wonen al wel samen, maar bij ons is het dan net een stapje verder. Wel jammer dat ik er niet volop over kan praten met vriendinnen, omdat ik snel het gevoel heb dat ze zich dan irriteren, omdat zij er nog niet mee bezig zijn.
Gast- Gast
dat heb ik ook, bij onze vrienden/vriendinnen duurt het allemaal nog wel een paar jaar. Wij zijn ook het enige stel dat samenwoont/getrouwd is. Ik verwacht dat Y.inthe al op de basisschool zit, zodra zij hun eerste kindje krijgen.
Mijn schoonzusje is nog maar 12, mijn broertje en zwager allebei 15 en mijn zusje 18, dat duurt dus voorlopig ook nog wel even. Alle opa's en oma's zijn overigens ook nog maar 46, dus die werken nog volop.
Ach, straks zit iedereen in de luiers en met de gebroken nachten en dan hebben wij dat alweer lekker achter de rug!
Mijn schoonzusje is nog maar 12, mijn broertje en zwager allebei 15 en mijn zusje 18, dat duurt dus voorlopig ook nog wel even. Alle opa's en oma's zijn overigens ook nog maar 46, dus die werken nog volop.
Ach, straks zit iedereen in de luiers en met de gebroken nachten en dan hebben wij dat alweer lekker achter de rug!
Gast- Gast
Ik heb dat niet zo straks. Ik heb een grote familie met veel nichtjes/neefjes/achternichtjes en achterneefjes.
Mijn broer heeft nog geen kinderen, dit word het eerste kleinkind voor mijn moeder. Dus op dat gebeid is ons kind dan nog wel alleen. Ik verwacht niet lang want zij hebben ook een sterke kinderwens.
Aan de kant van mijn man word dit het tweede kleinkind. Maar met zijn broertje en zijn vriendin hebben we geen contact meer dus ons kind blijft alleen. Ja straks misschien broertjes en zusjes.
Wat vrienden betreft, dit word het tweede kindje in zijn vriendengroep. Mijn twee beste vriendinnen hebben nog geen kinderen, maar andere vriendinnen en kennissen wel. Wel handig want kan veel vragen
Mijn broer heeft nog geen kinderen, dit word het eerste kleinkind voor mijn moeder. Dus op dat gebeid is ons kind dan nog wel alleen. Ik verwacht niet lang want zij hebben ook een sterke kinderwens.
Aan de kant van mijn man word dit het tweede kleinkind. Maar met zijn broertje en zijn vriendin hebben we geen contact meer dus ons kind blijft alleen. Ja straks misschien broertjes en zusjes.
Wat vrienden betreft, dit word het tweede kindje in zijn vriendengroep. Mijn twee beste vriendinnen hebben nog geen kinderen, maar andere vriendinnen en kennissen wel. Wel handig want kan veel vragen
Zeggen jullie dat dan tegen je vrienden dat je er mee bezig bent?Razz88 schreef:Wij hebben nog geen kindjes, maar zijn wel bezig om zwanger te worden. Ook dat voelt soms best raar, omdat onze vrienden hier geen van alle mee bezig zijn.
Bij ons weet niemand er van. Iedereen denkt dat het nog wel effe gaat duren. Nu ik weet dat ik zwanger ben ben ik soms heel erg benieuwd of er nog anderen bezig zijn... want dat weten we natuurlijk niet.
Gast- Gast
Kruumel schreef:Zeggen jullie dat dan tegen je vrienden dat je er mee bezig bent?Razz88 schreef:Wij hebben nog geen kindjes, maar zijn wel bezig om zwanger te worden. Ook dat voelt soms best raar, omdat onze vrienden hier geen van alle mee bezig zijn.
Bij ons weet niemand er van. Iedereen denkt dat het nog wel effe gaat duren. Nu ik weet dat ik zwanger ben ben ik soms heel erg benieuwd of er nog anderen bezig zijn... want dat weten we natuurlijk niet.
Een paar vriendinnen van me weten dat we bezig zijn ja. Mijn moeder trouwens ook. Ik ben zo'n persoon die dat niet voor zich kan houden hahaha. Maar dan hoor ik dus wel van vriendinnen terug dat zij er niet aan moeten denken of dat ze nooit geen kinderen willen ( zo denken ze nu dan) Maja ik ben ook redelijk jong he 22 jaar, mijn vriendinnen zijn ook allemaal rond de 22/23/
Gast- Gast
Ja, ik snap het wel hoor! Is toch ook een raar idee..
Ach, maar ik zie alleen maar voordelen aan jong ouders worden hoor..
Lekker ben je straks ergens in de 40 als je kinderen langzaam het huis uit gaan en dan kan je vollop genieten met je man, lekker op reis en geen rekening houden met kindervakanties )
Lekker ben je straks ergens in de 40 als je kinderen langzaam het huis uit gaan en dan kan je vollop genieten met je man, lekker op reis en geen rekening houden met kindervakanties )
Gast- Gast
SarahKey schreef:en dan word je jong oma, nieuwe taak erbij
als mijn navolgelingen allemaal net zo jong zijn dan ik bij het krijgen van een kindje, kan ik op m'n 40 oma zijn, op m'n 60 overgroot-oma, op m'n 80 overovergroot-oma en met een beetje geluk op mijn 100e overoverovergroot-oma Dan heb je 6 generaties, zou toch wat wezen
Laatst aangepast door Dromertje op ma 6 dec 2010 - 22:49; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
CKC schreef:Ja, ik snap het wel hoor! Is toch ook een raar idee..
Dat is ook een reden waarom wij 'jong' ouders willen worden ( 22 en 25) . Maar toch hoor ik vaak terug van vooral ouderen 'je moet nog genieten'. Vroeger was het niet meer dan normaal om op je 22e/23e mama te worden.. maargoed.
Gast- Gast
Ik ben zelf een kind van ouders met weinig kinderen van mijn leeftijd in de vrienden/familiekring. Ik heb het eigenlijk nooit als vervelend ervaren. Wij waren dan ook met z'n 3e thuis, dus we speelden altijd wel met elkaar. Daarnaast heb ik redelijk jonge ouders en mijn ooms en tantes waren ook nog redelijk jong. Mijn jongste tante was 16 toen ik geboren werd, dus hun deden ook vaak leuke dingen met ons.
Op dit moment zie ik er alleen maar voordelen in. Mijn jongste neefje (kinderen van de broers/zussen van mijn ouders) zijn nog erg jong. Ik vind het geweldig. Oppassen, hier logeren, leuke dingen met ze doen, ze verwennen.
Elk voordeel heeft zijn nadeel, maar elk nadeel heeft ook zijn voordeel.
Op dit moment zie ik er alleen maar voordelen in. Mijn jongste neefje (kinderen van de broers/zussen van mijn ouders) zijn nog erg jong. Ik vind het geweldig. Oppassen, hier logeren, leuke dingen met ze doen, ze verwennen.
Elk voordeel heeft zijn nadeel, maar elk nadeel heeft ook zijn voordeel.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
In de familie ben ik niet de eerste, wel van vriendinnen. Ik zou heel graag meer vriendinnen in de buurt willen die kinderen hebben. Soms vind ik het ook een raar idee dat zij nog moeten beginnen, maar ook wel leuk om het van een ander mee te maken.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Razz88 schreef:CKC schreef:Ja, ik snap het wel hoor! Is toch ook een raar idee..
Dat is ook een reden waarom wij 'jong' ouders willen worden ( 22 en 25) . Maar toch hoor ik vaak terug van vooral ouderen 'je moet nog genieten'. Vroeger was het niet meer dan normaal om op je 22e/23e mama te worden.. maargoed.
Ik lees dat vaker dat mensen zeggen dat ze dan straks al uit de luiers zijn omdat ze zo vroeg kinderen gekregen hebben en dat ze op hun 40ste nog lekker kunnen gaan reizen ed. Maar ik vind dat toch altijd een beetje drogredenen eerlijk gezegd. Iedereen moet kinderen krijgen wanneer je daar aan toe bent hoor en wanneer het je uiteraard gegund is.
Maar of ik ga nu meteen nog jaren ga reizen enz en krijg daarna kinderen of ik krijg nu kinderen en ga pas reizen als de kinderen groot zijn. Dat maakt toch uiteindelijk niks uit, gemiddeld heb je als ouders even lang de zorg voor kinderen. Zo ook de opmerking, dan hebben wij de kinderen al uit de luiers. Daarmee word er voor mijn gevoel altijd gesuggereerd dat dat een vervelende lastige periode is, maar ook voor die periode geldt dat je daar hoe dan ook doorheen moet en ik vind dat elke leeftijd zijn leuke dingen heeft en het baby en peuter zijn zeker ook. Dus wat dat betreft begrijp ik die opmerking ook nooit zo goed.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Heel herkenbaar.
Wij zijn klaar, ons gezin is compleet en mijn vriendinnen beginnen nu net met het stichten van een gezin.
En omdat mijn man een stuk ouder is dan ik, hebben zijn vrienden juist weer allemaal kinderen in de puberleeftijd.
Wij zijn klaar, ons gezin is compleet en mijn vriendinnen beginnen nu net met het stichten van een gezin.
En omdat mijn man een stuk ouder is dan ik, hebben zijn vrienden juist weer allemaal kinderen in de puberleeftijd.
Gast- Gast
minoessepoes schreef:Razz88 schreef:CKC schreef:Ja, ik snap het wel hoor! Is toch ook een raar idee..
Ik lees dat vaker dat mensen zeggen dat ze dan straks al uit de luiers zijn omdat ze zo vroeg kinderen gekregen hebben en dat ze op hun 40ste nog lekker kunnen gaan reizen ed. Maar ik vind dat toch altijd een beetje drogredenen eerlijk gezegd. Iedereen moet kinderen krijgen wanneer je daar aan toe bent hoor en wanneer het je uiteraard gegund is.
Maar of ik ga nu meteen nog jaren ga reizen enz en krijg daarna kinderen of ik krijg nu kinderen en ga pas reizen als de kinderen groot zijn. Dat maakt toch uiteindelijk niks uit, gemiddeld heb je als ouders even lang de zorg voor kinderen. Zo ook de opmerking, dan hebben wij de kinderen al uit de luiers. Daarmee word er voor mijn gevoel altijd gesuggereerd dat dat een vervelende lastige periode is, maar ook voor die periode geldt dat je daar hoe dan ook doorheen moet en ik vind dat elke leeftijd zijn leuke dingen heeft en het baby en peuter zijn zeker ook. Dus wat dat betreft begrijp ik die opmerking ook nooit zo goed.
Ja het aller belangrijkste is natuurlijk dat wij er zeker aan toe zijn! en voor mij geldt niet dat ik het 'in de luiers' een vervelende periode vind hoor. Maar ik zie wel ook de voordelen van jong moeder worden op de langere termijn.Daar valt die opmerking van ckc onder andere ook onder.
Gast- Gast
Heel herkenbaar alleen hebben de kinderen hier dan wel neefjes en nichtjes van mijn vriends kant.
Mijn zus zal hopelijk over een jaar of 3 wel aan kinderen beginnen dus dan hebben we daar ook neefjes/nichtjes.
Ik heb wel vriendinnen met kinderen maar de meeste daarvan hebben er 1 en die zie ik vrij weinig. Die met meerdere kinderen ook wonen verder weg helaas.
Wij zijn ook klaar en dat is idd best een gek gevoel soms. Maarja voor alles komt weer iets nieuws in de plaats.
Mijn zus zal hopelijk over een jaar of 3 wel aan kinderen beginnen dus dan hebben we daar ook neefjes/nichtjes.
Ik heb wel vriendinnen met kinderen maar de meeste daarvan hebben er 1 en die zie ik vrij weinig. Die met meerdere kinderen ook wonen verder weg helaas.
Wij zijn ook klaar en dat is idd best een gek gevoel soms. Maarja voor alles komt weer iets nieuws in de plaats.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Wat mij dan wel heerlijk in de oren klinkt is dat over 16 jaar mijn kinderen 16, 20 en 22 zijn en ik pas 40.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
minoessepoes schreef:
Reizen kan altijd, maar als je eerst wil reizen en een carrière wil en pas met 36 een keer aan kinderen begint, is je vruchtbaarheid wel een heel stuk afgenomen. Niet dat je daar volledig je keuzes door moet laten bepalen, want als je er nog niet aan toe bent dan ben je er nog niet aan toe, maar het is niet zo dat de tijd onbeperkt is.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
minoessepoes schreef:Razz88 schreef:CKC schreef:Ja, ik snap het wel hoor! Is toch ook een raar idee..
ik vind het wel lekker dat ik dat dan straks allemaal al heb gehad als mijn vriendinnen daar dan allemaal nog volop in zitten. Ik vind het wel lekker als ik nog jong ben als mijn dochter uit huis is, ik sta dan nog volop in het leven. Als je kinderen krijgt moet je op bepaalde gebieden toch wat inleveren (vaak minder uren op je werk, je kunt niet meer zomaar overal heen, gebroken nachten, intensieve zorg) en ik vind het wel een fijn idee dat wanneer mijn vriendinnen daar volop in zitten, het bij ons allemaal wat makkelijker wordt. Voor de een is jong moeder worden ideaal, een ander gaat liever eerst reizen of carriere maken.
Plus dat je vruchtbaarheid vaak beter is als je jong bent, je de zwangerschap over het algemen lichamelijk beter aan kunt en sneller herstelt.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Als je er over nadenkt is het leven eigenlijk best raar!
» Raar idee en gevoel dit
» Ook ik ben best wel trots eigenlijk!
» Hoe ver ben ik nou eigenlijk?
» Tja.. En nu eigenlijk?
» Raar idee en gevoel dit
» Ook ik ben best wel trots eigenlijk!
» Hoe ver ben ik nou eigenlijk?
» Tja.. En nu eigenlijk?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: