Dagcafé
+27
Marie
Sweety
Atelier Madame
Silver
Oasis
lyke
Qiara
Merai
Try
Curious
Chocolate Cookie
Laquisia
Snoes
Lejow
Caroow
VeryCherry
Moezie
Poisongirl
Minx
May
ExpressoB
Jordana
Serena
TNMN
Suus
Burn
Sjaantje
31 plaatsers
Pagina 24 van 40
Pagina 24 van 40 • 1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40
Re: Dagcafé
Alex schreef:Anders stuur je hem een berichtje via What's App?
Had ik al bedacht. Maar ik laat hem nog even een uur zijn gang gaan, voordat ik hem ga vertellen waar hij mij mee moet 'smsen'.
Gast- Gast
Alex wat is eigenlijk die GGG precies? Is dat een soort jongerengroep bij de kerk waar je je bij aan kan sluiten of??
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
thnx!Alex schreef:Eet smakelijk, Sjaan!
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Curious schreef:Alex wat is eigenlijk die GGG precies? Is dat een soort jongerengroep bij de kerk waar je je bij aan kan sluiten of??
Uhm, nee niet echt een jongerengroep. Het is een groep mensen van verschillende leeftijden en op zo'n avond eten we gezamenlijk om vervolgens een avondprogramma te doen. Dat kan een quiz zijn over wat je bezighoudt in het dagelijks leven en wat het geloof met je doet daarin, of zoals vanavond een wandeling om elkaar wat beter te leren kennen etc. Gewoon socializen met je kerkgenoten. Elk jaar wissel je van groep, zodat je steeds nieuwe mensen leert kennen. En natuurlijk staat het geloof centraal.
Gast- Gast
Maar Lexie, kan het ook zijn dat wat er gereageerd is wél de waarheid is maar dat jij die nu even niet kunt geloven?? En daarom nog onzekerder wordt? Of sla ik hiermee de plank volledig mis?
ABE, de soep is op en aangezien ik nog even moet wachten op de pizza die ik met jou ga eten, begin ik maar vast aan mijn eigen pizzabroodje
ABE, de soep is op en aangezien ik nog even moet wachten op de pizza die ik met jou ga eten, begin ik maar vast aan mijn eigen pizzabroodje
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
ABE schreef:Wat is er met de soep gebeurd, Sjaan?
Eet smakelijk trouwens!
Dat was haar voorgerecht
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Merai schreef:Alex schreef:*
Natuurlijk had je liever een andere reactie gehad maar ze hebben het denk ik wel goed bedoeld. Psychische klachten zoals jij die hebt zijn ook een ziekte, je bént dus gewoon niet gezond op dit moment. Dat staat niet op je voorhoofd dus reageren mensen daar soms vreemd op. Hopelijk zijn er genoeg mensen bij wie je het wel kwijt kunt en waarvan je de reacties krijgt die je zou willen.
Al denk ik dat je je trouwens ook wel voor kunt bereiden op niet altijd leuke reacties. Althans mijn ervaring is dat mensen (zelfs vriendinnen) ook gewoon kunnen zeggen van:
oja, ik heb ook wel eens een vreetbui, of
ah zo erg is het toch niet, zo dik ben jij niet, anders hadden we het al lang gezien.
Maarja, misschien moet je daar niet teveel mee bezig zijn, wil je iig niet bemoedigen.
Curious- Kletskop
Merai, wil je mijn post uit je quote halen ajb? Dankjewel voor je reactie overigens
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Alex schreef:Curious schreef:Alex wat is eigenlijk die GGG precies? Is dat een soort jongerengroep bij de kerk waar je je bij aan kan sluiten of??
Uhm, nee niet echt een jongerengroep. Het is een groep mensen van verschillende leeftijden en op zo'n avond eten we gezamenlijk om vervolgens een avondprogramma te doen. Dat kan een quiz zijn over wat je bezighoudt in het dagelijks leven en wat het geloof met je doet daarin, of zoals vanavond een wandeling om elkaar wat beter te leren kennen etc. Gewoon socializen met je kerkgenoten. Elk jaar wissel je van groep, zodat je steeds nieuwe mensen leert kennen. En natuurlijk staat het geloof centraal.
Oh, wat leuk! Hebben meer kerken dat? En hoe kom ik er achter of mijn kerk dat heeft?
Curious- Kletskop
Ok, dat is helder!Sjaantje schreef:
Gast- Gast
Ik had een uur geleden trek, toen heb ik een peer gegeten. Maar van peer krijg ik jeuk in mijn mond, en om dat niet te voelen heb ik daarna nog een banaan gegeten. En ik heb net een warme stroopwafel op. Misschien eet ik iets te veel
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Curious schreef:Merai schreef:Alex schreef:*
Natuurlijk had je liever een andere reactie gehad maar ze hebben het denk ik wel goed bedoeld. Psychische klachten zoals jij die hebt zijn ook een ziekte, je bént dus gewoon niet gezond op dit moment. Dat staat niet op je voorhoofd dus reageren mensen daar soms vreemd op. Hopelijk zijn er genoeg mensen bij wie je het wel kwijt kunt en waarvan je de reacties krijgt die je zou willen.
Al denk ik dat je je trouwens ook wel voor kunt bereiden op niet altijd leuke reacties. Althans mijn ervaring is dat mensen (zelfs vriendinnen) ook gewoon kunnen zeggen van:
ah zo erg is het toch niet, zo dik ben jij niet, anders hadden we het al lang gezien.
Maarja, misschien moet je daar niet teveel mee bezig zijn, wil je iig niet bemoedigen.
Ik weet dat mensen soms heel grof kunnen reageren op dit soort dingen maar ik denk in het geval van Alex dat ze de ernst ervan wel inzien wanneer ze ervan weten.
Merai- Ratel
Maar er zijn wel mensen die zo reageren. Als ik zeg dat ik me een walgelijk dik mormel vind krijg ik 9 van de 10 keer de reactie dat ik helemaal niet dik ben! Over vreetbuien heb ik het met niemand, daar schaam ik me zo vreselijk voor, ik vind/voel mezelf dan echt vies. Over het overgeven heb ik het trouwens ook met niemand, alleen met de therapeut. Ik schaam me sowieso voor het feit dat ik zo'n ernstige eetstoornis heb en ik denk dat ik het nog moet accepteren. Mijn ouders weten het nu en nu vinden ze het ineens allemaal heel erg voor me en maken ze zich zorgen, nou ze kunnen m'n rug op, hadden ze wel eerder mee kunnen komen, bijvoorbeeld begin dit jaar toen ze vonden dat ik me aanstelde en theatraal gedrag vertoonde. Mijn moeder heeft het aan mijn tante verteld en aan haar moeder (mijn oma dus) en ik heb haar gevraagd om verder haar mond te houden. Als ik vind dat er nog iemand is die het moet weten dan vertel ik het zelf wel, maar ik loop er niet mee te koop, daarvoor schaam ik me teveel.
Gast- Gast
Merai schreef:Curious schreef:Merai schreef:Alex schreef:*
Ik weet dat mensen soms heel grof kunnen reageren op dit soort dingen maar ik denk in het geval van Alex dat ze de ernst ervan wel inzien wanneer ze ervan weten.
Oh maar ik ben ook zeker van mening dat die ernst er wel degelijk is, ik snap uberhaupt niet dat mensen soms zo grof kunnen reageren
Curious- Kletskop
Alex schreef:Maar er zijn wel mensen die zo reageren. Als ik zeg dat ik me een walgelijk dik mormel vind krijg ik 9 van de 10 keer de reactie dat ik helemaal niet dik ben! Over vreetbuien heb ik het met niemand, daar schaam ik me zo vreselijk voor, ik vind/voel mezelf dan echt vies. Over het overgeven heb ik het trouwens ook met niemand, alleen met de therapeut. Ik schaam me sowieso voor het feit dat ik zo'n ernstige eetstoornis heb en ik denk dat ik het nog moet accepteren. Mijn ouders weten het nu en nu vinden ze het ineens allemaal heel erg voor me en maken ze zich zorgen, nou ze kunnen m'n rug op, hadden ze wel eerder mee kunnen komen, bijvoorbeeld begin dit jaar toen ze vonden dat ik me aanstelde en theatraal gedrag vertoonde. Mijn moeder heeft het aan mijn tante verteld en aan haar moeder (mijn oma dus) en ik heb haar gevraagd om verder haar mond te houden. Als ik vind dat er nog iemand is die het moet weten dan vertel ik het zelf wel, maar ik loop er niet mee te koop, daarvoor schaam ik me teveel.
Dat zijn inderdaad de dingen die ik bedoel, maar die zo ontzettend veel pijn doen als je er zelf anders over denkt of het anders voelt.
Curious- Kletskop
Curious schreef:Oh, wat leuk! Hebben meer kerken dat? En hoe kom ik er achter of mijn kerk dat heeft?
Wat leuk, ben jij ook gelovig? Zal wel als je ook naar de kerk gaat
Ik denk wel dat meer kerken dat hebben inderdaad. Je zou kunnen informeren bij je wijkouderling (als je die hebt) of bij de dominee of iemand anders in de gemeente die dat soort zaken zou kunnen weten of er zo'n soort gespreksgroepachtig gebeuren is. En wat niet is kan nog komen, misschien vinden ze het in je kerk wel een leuk idee en kan er mee gestart worden.
Gast- Gast
Alex schreef:Curious schreef:Oh, wat leuk! Hebben meer kerken dat? En hoe kom ik er achter of mijn kerk dat heeft?
Wat leuk, ben jij ook gelovig? Zal wel als je ook naar de kerk gaat
Ik denk wel dat meer kerken dat hebben inderdaad. Je zou kunnen informeren bij je wijkouderling (als je die hebt) of bij de dominee of iemand anders in de gemeente die dat soort zaken zou kunnen weten of er zo'n soort gespreksgroepachtig gebeuren is. En wat niet is kan nog komen, misschien vinden ze het in je kerk wel een leuk idee en kan er mee gestart worden.
Ik geloof zeker ja, maar merk de laatste tijd dat ik het nergens echt kwijt kan. Dus zou er graag wat meer mee doen. Zal eens informeren, al hebben wij vanaf 1 mei niet eens een pastoor meer, want die is weg bezuinigd!
Curious- Kletskop
Jou man, spreek je met hem ook niet over je vreetbuien en het overgeven?
Curious- Kletskop
Alex schreef:Maar er zijn wel mensen die zo reageren. Als ik zeg dat ik me een walgelijk dik mormel vind krijg ik 9 van de 10 keer de reactie dat ik helemaal niet dik ben! Over vreetbuien heb ik het met niemand, daar schaam ik me zo vreselijk voor, ik vind/voel mezelf dan echt vies. Over het overgeven heb ik het trouwens ook met niemand, alleen met de therapeut. Ik schaam me sowieso voor het feit dat ik zo'n ernstige eetstoornis heb en ik denk dat ik het nog moet accepteren. Mijn ouders weten het nu en nu vinden ze het ineens allemaal heel erg voor me en maken ze zich zorgen, nou ze kunnen m'n rug op, hadden ze wel eerder mee kunnen komen, bijvoorbeeld begin dit jaar toen ze vonden dat ik me aanstelde en theatraal gedrag vertoonde. Mijn moeder heeft het aan mijn tante verteld en aan haar moeder (mijn oma dus) en ik heb haar gevraagd om verder haar mond te houden. Als ik vind dat er nog iemand is die het moet weten dan vertel ik het zelf wel, maar ik loop er niet mee te koop, daarvoor schaam ik me teveel.
Ik weet dat er mensen zijn die zo reageren, ik heb acht jaar een eetstoornis gehad in verschillende vormen en bij tijden hing ik wel tien keer per dag boven de wc. Maar ik bedoel meer te zeggen dat dat niets over jou zegt, het is hun onmacht om er mee om te gaan. Ik vind het heel vervelend voor je dat je je ervoor schaamt, ik hoop dat je het kunt gaan zien als een ziekte die je overkomt, want je hebt er geen schuld aan!
Merai- Ratel
whahaha ik moet stiekem een beetje lachen om die reclame van AH hoe vaak ik die nu ook gezien heb
Gast- Gast
Dat is jammer, geen pastoor. Wij hebben zo'n 2 jaar zonder dominee gezeten en hadden elke week een ander. Nu hebben we sinds 2 jaar een dominee en zou ik liever hebben dat we nog steeds elke week een ander hadden Wat een flapdrol. Maar goed, dat even terzijde. Wat voor geloof heb je?
Gast- Gast
Anousch schreef:whahaha ik moet stiekem een beetje lachen om die reclame van AH hoe vaak ik die nu ook gezien heb
Die doet mijn vriend ook de hele dag na, te grappig
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Merai schreef:
Ik weet dat er mensen zijn die zo reageren, ik heb acht jaar een eetstoornis gehad in verschillende vormen en bij tijden hing ik wel tien keer per dag boven de wc. Maar ik bedoel meer te zeggen dat dat niets over jou zegt, het is hun onmacht om er mee om te gaan. Ik vind het heel vervelend voor je dat je je ervoor schaamt, ik hoop dat je het kunt gaan zien als een ziekte die je overkomt, want je hebt er geen schuld aan!
Heel mooi verwoord, had er nog nooit zo over gedacht!
Laatst aangepast door Curious op do 14 apr 2011 - 9:18; in totaal 1 keer bewerkt
Curious- Kletskop
Pagina 24 van 40 • 1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40
Pagina 24 van 40
Permissies van dit forum: