Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement?

+22
love
Olijfje
Monte
minoessepoes
Caramba
Lindsya
TNMN
Mizz_S
Jeanette
Mari
Bolleke
Snoes
girli
rapa nui
smooch
Jezzie
Beachgirl
Blond
Susan
Sjaantje
Arwyn
Minx
26 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement?

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 22:19

Een beetje hetzelfde als thuis, alles ligt redelijk geordend.
Het bed opdekken laat ik lekker door de schoonmaaksters doen, anders hebben die ook niks meer te doen :-)
Je zal mij op vakantie ook niet zien poetsen.
Ik laat altijd iets achter voor de schoonmaaksters als we weg gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement?

Bericht  TNMN wo 13 apr 2011 - 23:08

Ik heb zelf op een camping 2 zomers lang accomodaties (tenten en sta-caravans) schoon gemaakt, dus weet hoe erg het is voor een schoonmaker om een bende aan te treffen (en hoe lang je daar mee bezig bent, waardoor je hele schema in de war loopt en je te laat bent voor dingen/dingen vergeet). Daarom laat ik het altijd zo netjes mogelijk achter. Ik maak de vloer niet schoon ofzo, maar probeer de handdoeken en linnen op 1 plek te leggen, geen troep te maken in de badkamer etc.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement?

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 23:11

Ik ben thuis slordig en dat ben ik op vakantie ook. Wel houd ik rekening met schoonmaaksters dat er geen ondergoed of sokken door de kamer slingeren. Trouwens, ik heb wel eens van een schoonmaakster gehoord wat voor een ongelooflijk ranzige dingen ze wel eens op kamers aantrof (gebruikte condooms, de vreemdste seksspeeltjes), dus in vergelijking daarmee maak ik het niet bont.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement?

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 23:46

Thuis ben ik heel netjes. Ik ruim m'n rommel meteen op en stof/poets bijna iedere dag wel.

Maar op vakantie ben ik echt een slons en heb ik echt vakantie Very Happy
Ik laat dus alles gewoon over aan de schoonmakers maar als ik vertrek ruim ik wel de grootste rommel op

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement?

Bericht  Lindsya do 14 apr 2011 - 0:37

Ik ben heel netjes thuis, maak iedereen dag schoon en ruim alles op. De hotelkamer hou ik netjes en ruim ook alles, zorg dat de handdoeken op een plek liggen op de grond. Alleen soms liggen er weleens kruimels van het eten op de grond van mijn zoontje maar dat is ook echt alles.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement?

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 0:58

Heel erg netjes. Ik vouw zelfs de gebruikte handdoeken op en die leg ik netjes onder de wastafel. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement?

Bericht  Caramba do 14 apr 2011 - 1:05

Thuis ben ik netjes, maar op vakantie ook.
Ik laat het bed nooit zo achter als hoe ik eruit ben gestapt. Ik sla het een stukje terug, zodat het een beetje kan luchten.
Toilet spullen die ik heb gebruikt, doe ik terug in toilettas. Smerige kleding doe ik in een tasje, dit tasje doe ik dan in mijn koffer.
Ik laat kleding e.d liever niet slingeren als er nog een schoonmaakster door heen moet. Ook heb ik het liefst mijn koffer op slot. Waardevolle spullen stop ik in mijn tas en neem ik mee.

Ik leef trouwens nooit uit mijn koffer, ookal ben ik een paar dagen weg.



Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement?

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 1:06

Ik ben altijd wel netjes in een hotel, want ik hou er niet van om op een rommelige hotelkamer te zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement?

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 2:24

Net zoals dat ik thuis ben, dus kleren hang ik over een stoel, en ik stal al mijn toiletspulletjes uit. Handdoeken gooi ik altijd op de grond als ze vervangen moeten worden want dat hoort zo, maar ik kan ook gerust meerdere dagen met handdoeken doen (dat is ook beter voor het milieu). Verder ben ik niet overdreven slordig, en niet overdreven netjes. Bed laat ik meestal gewoon liggen zodat het wordt opgemaakt. Daar heb ik verder geen problemen mee. Maar zal absoluut niet expres een zooitje maken, dat vind ik onzin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement?

Bericht  minoessepoes do 14 apr 2011 - 4:53

Ook net zoals ik thuis ben, ik maak mijn bed alleen op als ik weet dat we bezoek krijgen (je moet door de slaapkamer om bij de badkamer/wc te komen). Dus op vakantie stap ik ook zo mijn bed uit, de schoonmaakster maakt het bed dan op, prima, van mij zou het niet hoeven.
Verder pak ik mijn koffer eigenlijk nooit uit, ik haal er gewoon uit wat ik nodig heb, kleren die ik uittrek gooi ik over een stoel enz. Mijn vriend is hetzelfde daarin, we maken er geen grote zooi van verder. Dingen die in de prullebak horen gooi ik daar gewoon in, de handdoeken die ik gebruikt heb gooi ik onder de wastafel en ik gebruik ook niet meer handdoeken dan nodig.

Bij ons in het hotel wil je niet weten wat de housekeeping allemaal vind, van tostijzers tot bergen wiet op het bureau tot sokken om de rookmelder tot strings onder het bed. Het wordt allemaal een bepaalde tijd bewaard. Sommige dingen worden daarna weggedaan, andere dingen worden verdeeld onder het persoon en dingen zoals telefoonopladers ed worden bewaard en uitgeleend aan gasten als ze er om vragen als ze het bijvoorbeeld vergeten zijn.

De kamers worden soms echt heel vies achter gelaten echt onbegrijpelijk wat mensen allemaal doen op die kamers. Simpel voorbeeld als een heel bed vol chips en vetvlekken, chips in de vloerbedekking getrapt, stickers op het meubilair geplakt en nog veel gekkere dingen. Het is elke dag een hele klus voor housekeeping om alles binnen de tijd schoon te krijgen!

Housekeeping mag bij ons trouwens niet aan de bezittingen van mensen komen. Dus een bed wordt wel opgemaakt als er een pyjama in ligt, maar niet als er een koffer met allemaal spullen los eromheen ligt. Ze zullen dus ook nooit een koffer inpakken! Bureau's worden gestofd door om spullen heen te stoffen of door spullen op te tillen en precies op dezelfde manier terug te leggen.

minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement?

Bericht  Monte do 14 apr 2011 - 6:09

Ok ik ben dus echt een leek in hotels(heb er eigenlijk nog nooit in een gezeten, altijd in appartementen/huisjes). Maar als ik het goed begrijp komt er iedere dag iemand op je kamer? Kunnen jullie iets meer uitleggen daarover?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement?

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 6:12

Monte schreef:Ok ik ben dus echt een leek in hotels(heb er eigenlijk nog nooit in een gezeten, altijd in appartementen/huisjes). Maar als ik het goed begrijp komt er iedere dag iemand op je kamer? Kunnen jullie iets meer uitleggen daarover?

Ja de schoonmakers (housekeeping heet het eigenlijk) komen de bedden opmaken, handdoeken verschonen, wc papier aanvullen etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement?

Bericht  minoessepoes do 14 apr 2011 - 6:20

Het laatste hotel waar wij zaten was 5 sterren (hadden we met een gelukje heel voordelig geboekt) daar kwamen ze aan het eind van de dag je bed ook weer openslaan Very Happy

Als je langer in een kamer verblijft dan wordt je bed tussendoor ook verschoont, meestal na een dag of 2 a 3 en ze maken je kamer ook schoon. Als je niet gestoord wil worden dan hang je een kaartje aan de deur en komen ze niet binnen. Wij zien housekeeping eigenlijk bijna nooit als wij in een hotel zijn, tegen de tijd dat ze komen dan zijn we meestal op pad, dan kom je thuis en heb je een strak opgemaakt bed en een nieuw snoepje op je kussen!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement?

Bericht  Olijfje vr 15 apr 2011 - 0:57

Nou, volgens mij verschilt het dan per hotel wat de schoonmaakster opruimt. Vorige zomer sliep ik in een hotel in Spanje, en toen ik terug kwam en de schoonmaakster was geweest waren zelfs de sokken keurig opgevouwen en weer in de koffer gelegd.. Dus niet alleen bed opmaken, handdoeken vervangen, klaar.

Als ik in een hotel logeer laat ik alles wel netjes achter. Kleren laat ik bijna altijd in de koffer zitten, het dekens op het bed vouw ik wel eventjes terug, geen rondslingerende troep en make-up en zeep enzo staat bij elkaar in de badkamer..
Alleen de gebruikte handdoeken liggen op de vloer in de badkamer. Dat moet ook, anders krijg je geen schone handdoeken.
Olijfje
Olijfje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 289
Punten : 296
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 0:58

Leuk om te lezen hoe jullie zijn. Dit is in het hotel totaal niet terug te zien nerd Haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 9:35

Ik weet het niet:p Ik ben nog nooit lange tijd in een hotel geweest. Maar we proberen het natuurlijk wel zo netjes mogelijk achter te laten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement?

Bericht  love za 16 apr 2011 - 9:14

Als ik op mijn hotelkamer/appartement komt lijkt het eerste uur net of er een bom ontploft is :oops , ik pak mijn handbagage tas uit en trek wat nieuwe kleren uit om aan te doen. (dit komt vooral door mijn enthousiaste me dat ik er eindelijk ben etc)
Daarna ruim ik alles weer op en leg het op een goede plek neer ( boeken op nachtkastje, kleding in de kast etc)
Ik zorg altijd dat mijn vuile was niet rondslingert en in plastic tas zit, wel kan het rommelig op mijn nachtkastje zijn aangezien ik daar alles neer leg zoals mijn lenzen , bril, mobiel,pil,leesboek,sieraden die ik snachts afdoe.
Verder gooi ik afval gewoon in de afvalemmer, handdoeken die vies zijn verzamelen op 1 plek. Ik maak mijn bed niet op.
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement?

Bericht  Raindrop za 16 apr 2011 - 10:38

Ik probeer het zo netjes mogelijk te houden. Ik schaam me anders haha.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement?

Bericht  Gast za 16 apr 2011 - 10:47

Ik maak het bed niet op, nooit aan gedacht, dacht dat dat een taak voor de housekeeping was Embarassed Sowieso kan ik alleen maar overweg moet dekbedden en hoeslakens, en niet met die losse lakens over het matras en de losse lakens op het bed. Voor de rest zorg ik wel dat er geen spullen op bed liggen en dat de handdoeken die ik vervangen wil hebben, op de grond liggen.

Wat ik trouwens wél vies vind en waar ik wel rekening mee hou is dat ik inlegkruisjes etc. altijd even goed inpak. Even ene papiertje of zakje eromheen.

Verder ben ik trouwens een ster in het verstoppen van wc's in hotels Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement?

Bericht  Gast za 16 apr 2011 - 10:48

Oh, ik ruim mijn kleding trouwens nooit op in de kast, jullie wel? Ik leef op vakantie echt uit de koffer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement?

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 0:58

Maple schreef:Oh, ik ruim mijn kleding trouwens nooit op in de kast, jullie wel? Ik leef op vakantie echt uit de koffer.
Ik doe dat wel altijd, anders wordt het zo'n bende in mijn koffer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement?

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 23:13

Ik ben tijdens mijn vakantie in het hotel eigenlijk zowat hetzelfde als dat ik thuis ben.
Het enige verschil is dat je op vakantie toch vaker verschillende keren andere kleding aandoet dus dan liggen er ook diverse soorten op de kamer en nee niet door de kamer heen.
Alles leg ik op 1 stoel.
Voor de rest houd ik het gewoon netjes omdat ik het lullig vind voor de kamermeisjes als kamers een teringzooi zijn. Bovendien werken ze keihard in de caribsche landen waar wij komen en dat voor een mager loontje.
Ze zullen ongetwijfeld kamers tegenkomen die echt ranzig zijn.
Ik vind dat je best rekening kan houden met het personeel dus je gewoon gedragen.

De badkamer blijft ook gewoon zoals thuis. Als ik mijn haren heb gewassen, dan borstel ik het boven de wastafel en haal dan net zoals thuis de haren eruit.
Vind het gewoon niet netjes om te denken ''oh daar zijn die kamermeisjes voor om dat op te ruimen''.

Ja ben toch wel best netjes op vakantie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement?

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 23:20

Storm schreef:
Maple schreef:Oh, ik ruim mijn kleding trouwens nooit op in de kast, jullie wel? Ik leef op vakantie echt uit de koffer.
Ik doe dat wel altijd, anders wordt het zo'n bende in mijn koffer.

Dat hangt er bij mij vanaf hoe lang ik op 1 plek ben. Zit ik een week of twee weken in een hotel (of huis of appartement of weet ik veel wat), dan pak ik het wel zo veel mogelijk uit. Maar op rondreis natuurlijk niet, dat is geen doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement?

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 23:23

Marin schreef:
Storm schreef:
Maple schreef:Oh, ik ruim mijn kleding trouwens nooit op in de kast, jullie wel? Ik leef op vakantie echt uit de koffer.
Ik doe dat wel altijd, anders wordt het zo'n bende in mijn koffer.

Dat hangt er bij mij vanaf hoe lang ik op 1 plek ben. Zit ik een week of twee weken in een hotel (of huis of appartement of weet ik veel wat), dan pak ik het wel zo veel mogelijk uit. Maar op rondreis natuurlijk niet, dat is geen doen.
Haha, het scheelt dat mijn laatste reizen echt rondreizen of weekendtripjes zijn geweest. Ik weet nog niet hoe ik dat straks bij twee weken Malta ga doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement?

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 23:41

Storm schreef:
Maple schreef:Oh, ik ruim mijn kleding trouwens nooit op in de kast, jullie wel? Ik leef op vakantie echt uit de koffer.
Ik doe dat wel altijd, anders wordt het zo'n bende in mijn koffer.

Ik ook. Leg alles netjes in de kast en als er teveel kleding op de stoel ligt leg ik dat op een apart stapeltje zodat ik weet dat ik die iig aan heb gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement? - Pagina 2 Empty Re: Hoe ben jij op vakantie in een hotel/appartement?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum