Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+15
NowImNothing
Bruintje Beer
Rumble
Dora
Chelle
Happydobby
Pien
Novalee
chipa
schuddebuikje
Theeleut
Smaragdje
Limburg85
_Mashimaro_
Mel
19 plaatsers

Pagina 29 van 40 Vorige  1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 29 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Happydobby wo 2 maa 2011 - 4:10

@Limburg, in de etoszwanger doos zitten billendoekjes van zwitsal, een doos om je doekjes in te doen, een speen, een flesje, een knuffel, luiers van pampers om te proberen, creme voor je buik en veel reclame.

Mijn schoonzusje had de babydoos van etos, die krijg je na de bevalling met luiers maat 3, een potje met eten en de rest weet ik niet meer maar mijn schoonzusje vond het tegenvallen.

Net die van babydump geopend, een knuffel, een slab, 2 bekers met drinktuit, 3 lepels en een doosje waarvan ik nog niet weet wat je daar mee doet. Oftewel die van babydump heb je de eerste maanden niks aan.

Die van prenatal die heb ik nog niet. Ik weet ook niet of ik die wel aangevraagd had.

Van de VK hadden we ook een koffertje gehad met sokjes, proefmonstertjes schampoo, badspul en een knuffel.

Ach ja je moet toch alles zelf kopen, ik vind het wel handig dat je luiers kan uittesten, ik heb ook kruitvat luiers om te proberen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 29 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Novalee wo 2 maa 2011 - 5:10

Hey meiden,

Hier ben ik ook weer eens. Een paar dagen geleden heb ik een spelletje illegaal gedownload en dat bleek helaas een virus te zijn Sad Gelukkig wel een vrij onschuldige, want het enige wat hij deed was steeds nieuwe vensters openen met allemaal reclame. De virusscanner lijkt het probleem nu na 3 pogingen verholpen te hebben *fingers crossed*. Maar goed, daardoor kwam het reageren er niet zo van want vond het onzettend irritant. M'n irritatiegrens ligt nu iets lager Wink Anyways, nu ben ik er weer!

Ik houd het voor nu even alleen bij een welkom voor de nieuwe dames, Liadan en Theezakje! Ik ben "Novalee", 25 en mijn vriend is 30. We verwachten ons eerste kindje, een dochter, en ik ben 6 juli uitgerekend.

Oh Liadan, 14 mei is een hele mooie datum om geboren te worden. Ik kan het weten Wink

Edit: Nog vergeten, Happydobby, super dat de 20 weken echo goed was!
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Limburg85 wo 2 maa 2011 - 5:15

@ Happydobby, dan zitten er nog best wel nuttige dingen in de etos doos, meestal hoor je dat er eigenlijk alleen maar reclame in de dozen zit. Jammer dat er eigenlijk niet gelijk iets bruikbaars in zit in de doos van Babydump. Wij hebben natuurlijk al het voordeel dat we luiers hebben kunnen uit proberen met S.

@ Novalee, balen van die virus, dacht je iets leuks te doen pak het verkeerd uit. Wat voor spelletje had je gedownload?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Novalee wo 2 maa 2011 - 5:16

Eigenlijk best wel een lame spelletje, waarin je boer bent en gewassen moet verbouwen en verkopen op een markt Embarassed
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Limburg85 wo 2 maa 2011 - 5:27

Novalee schreef:Eigenlijk best wel een lame spelletje, waarin je boer bent en gewassen moet verbouwen en verkopen op een markt Embarassed

Haha maak toch helemaal niks uit! Als jij dat leuk vind en ontspannend vind :-).
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan wo 2 maa 2011 - 7:38

Theezakje, heb jij de 20 weken echo al gehad?

limburg, met de harde buiken gaat het zeker beter nu ik minder werk, heb er nog wel last van maar niet zoveel meer en op mijn vrije dag heb ik nu ook meer energie. En ik vind mijn navel ook niet echt mooi zo, haha.

happydobby, volgens mij zit er nog hetzelfde in de doos van de babydump als 2 jaar geleden. Is het zo'n rood doosje wat erin zit? Dat kan je gebruiken om billendoekjes in te doen voor in je luiertas.

Novalee, ik vind 14 mei ook een mooie datum, ben alleen benieuwd of ons kindje dat ook vindt want mijn dochter kwam met 41 weken:-) Leuk dat je al weet dat je een meisje krijgt, kan je lekker gaan shoppen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Happydobby wo 2 maa 2011 - 8:01

Liadan schreef:
happydobby, volgens mij zit er nog hetzelfde in de doos van de babydump als 2 jaar geleden. Is het zo'n rood doosje wat erin zit? Dat kan je gebruiken om billendoekjes in te doen voor in je luiertas.

Nee het is langwerpig en smal, als er doekjes in zouden kunnen dan kunnen er maar een paar in.

Novalee, balen van je computer, daarom hebben wij er 2 hihi.
Nou wil mijn vriend ook nog een netbook kopen, dat is zo'n klein laptopje.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan wo 2 maa 2011 - 8:08

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 29 Cadeaupakket-babydump-200x200
Als je het rode doosje bedoelt wat hier op de foto staat dan is het echt voor luierdoekjes, ik heb dat in het begin een tijdje daarvoor gebruikt.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Dora wo 2 maa 2011 - 8:12

@ Limburg; we hebben nog niet zo heel veel bekeken, maar wij doen het zo. Ieders pakt een boek en plakt met een post-it-briefje bij het kaartje wat we mooi vinden. En als we klaar zijn met een boek wisselen we deze om. De kaartjes die mijn vrouw dan mooi vind bekijk ik en als ik het niks vind haal ik het briefje weg en anders laat ik hem zitten. En zo doet zij dat bij de kaartjes die ik heb gezien. De kaartjes die overblijven zetten we met alle info (nummer, prijs en eventuele opmerkingen) in een excelbestand.
Ik weet nog niet of het bij kan trekken, 9 maart moet ik weer naar de verloskundige, dus dan zal ik wel meer horen.
Als je wilt mag je me toevoegen op hyves; iedereen die wilt trouwens... Als het goed is staat daar tussen de foto's van A.nouk het geboortekaartje ook tussen. http://leandraschijvenaars.hyves.nl/

@ Liaden: kom lekker meekletsen! Hartstikke gezellig!
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 8:25

Jeetje wat is er veel gekletst vandaag!

Ik ben vandaag met een vriendin even de stad in geweest, jeetje wat was ik daar lang niet geweest! We hebben lekker creatief gedaan, een muts met boa gemaakt voor zaterdag. Ik wil zaterdag wel proberen iets van de carnaval mee te maken. Ik ben wel benieuwd hoe ik dat ga ervaren, want het is altijd ontzettend druk. Maar het is buiten, dus dat scheelt weer. Ik ga toch met de auto (aangezien ik toch niet mag drinken) dus als het niks is ben ik zo weer thuis.

Ik heb bij de action een molton/matrasbeschermer gekocht, bij xenos een superleuk schaap-knuffeltje voor op de babykamer (kon t niet laten liggen) en ik heb de zwangerbox bij etos opgehaald. Ik had hier al vaker gelezen dat mensen het tegen vonden vallen. Maar ik vind het best een leuke doos, zit best veel bruikbaar spul in... en tenslotte het is gratis, dus vind ik dat je niet mag klagen.

Ik weet niet meer wie het zei maar die doos van prenatal krijg je pas een bon van als je 7 maanden of zo bent. Dus kan best dat je m aangevraagd hebt, maar dat je de mail/post nog moet krijgen.

Liadan, leuk dat je mee komt kletsen.

Limburg, de prenatal waar we waren is in V. Daar is een nieuwe hele grote mooie winkel. Ik heb nog op de site gekeken, maar de jurk staat er niet op. Ik zal als ik m aanheb eens een foto maken, maar dat kan nog even duren.
Ik heb uiteindelijk de zilver/wit geblokte besteld, mijn man vond die met de print niet zo mooi, en hij zal er toch ook mee over straat moeten.
Waarom kan ik niet tot het verlof therapeutisch werken? Dat was wel de bedoeling.

Happydobby, kan je het balletje niet meer losdraaien dan? Dat is lastig! Ik kon m gewoon losdraaien en eruit halen. Als je je gaatje wil houden moet je inderdaad zo'n zwangerschapspiercing halen.

Schuddebuikje, gefeliciteerd met je contract. Is wel een beetje dubbel allemaal, maar wel fijn!

Theezakje, ik 'hoef' niet meer te werken omdat mijn werkgever iemand voor me heeft aangenomen. Voor mijn werk moet ik van 7 tot 15 aanwezig zijn, ik kan niet later beginnen of eerder stoppen, of me vlak van te voren ziekmelden. Daarom is het te onzeker met mij... ik kan niet elke dag werken, en vooral geen 8 uur per dag. Daarom heeft hij iemand anders aangenomen. Maar er is geen werk voor 2 x 40 uur en er is geen geld voor 2 mensen te betalen. Daarom wil hij dat ik ziekgemeld blijf, zodat hij mn salaris vergoed krijgt. Ik 'mag' daarom dus gewoon zonder rooster komen werken als ik dat wil. Dan hoeven ze ook niet van me op aan te kunnen, als ik me dan niet goed voel ga ik gewoon naar huis.
Leuk kamertje!
Dus jij komt ook bij mij uit de buurt? Ik ben nu wel erg nieuwsgierig waar je vandaan komt. Wink
Ik wist wel van de vestiging in O. Is toch weer een stukje weg voor mij. A. is het dichtstbij. En G. trouwens ook. Ik heb zo'n zin in ijs!

Happydobby, het is inderdaad Clevers, zó goed! Zij hebben ook al veel prijzen gewonnen. Lekker ijs in de buurt is gewoon een must! Wink
Ik had mn bon voor de doos ook bij me zondag, maar het was zó druk aan de kassa, ik heb m maar in mn tas gelaten. We gaan toch nog terug om te bestellen, dan lever ik m dan wel in.

NIN, heb je lekker geshopt? Wat gekocht?
Ow ja, hier ook zo'n last van Duitsers op zaterdag, koopzondag en feestdagen! Verschrikkelijk! Al voor 7 uur staan ze in de file naar de parkeergarage. Helemaal gek!

Pien, hoe was je verrassingsetentje? Superleuk dat ze dat voor je doen!

Novalee, wat vervelend van dat virus, ik hoop voor je dat het eruit is nu.

Teigertje, ik heb je toegevoegd!

Gast
Gast

Bericht  Pien wo 2 maa 2011 - 10:50

ow meiden, ik heb een geweldige avond gehad! (ook wel een beetje emotioneel maar heb mn tranen binnen weten te houden) ik hou het even kort want ik ben helemaal kapot... deze foto wil ik jullie vast laten zien, ik denk dat je wel kunt zien hoe gek mn collega's met mij zijn, want dit heb ik allemaal van ze gekregen! ik ben morgen lekker de hele dag vrij dus kom jullie dan vermaken met de rest van mijn verhaal.... slaap lekker allemaal!

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 29 1246971986_6_0VB7

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Limburg85 wo 2 maa 2011 - 20:17

Goedemorgen,

Ik ben helaas voor niks zo vroeg op en helemaal klaar om weg te gaan. De schoonmaakster zou er om 8.30 uur zijn maar helaas is d´r zoontje ziek geworden vannacht waardoor ze nu morgen komt. Even m´n schema helemaal om gooien.

Straks toch even naar de stad toe voor o.a. raambekleding voor 3 slaapkamers.

@ Liadan, fijn dat je echt het verschil merkt met minder werken. Denk je nog wel 50% te kunnen blijven werken tot je verlof?

@ Teigertje, slim van de geboortekaartje en jullie hebben gelukkig nog even! Wij hebben het via internet gedaan en ik had de kaartjes die ik leuk vond gesorteerd en daaruit heeft mijn man gekozen alleen op het laatst bleven er 2 over die we beide leuk vonden en ik kon echt niet kiezen.

9 maart mag ik ook weer naar de verloskundige :-).

Ik heb je uitgenodigd op hyves! Kan ik even spieken bij het geboortekaartje van A.

@ Kruumel, waar ga je carnaval vieren? Probeer het, doe rustig aan en luister goed naar je lichaam en als het niet gaat, dan ga je op een gegeven moment zitten en anders naar huis! Het is al fijn als je het even kan bijwonen.

Jaloers dat jij wel geslaagd ben voor een waterdichte molton bij de Action, hier is de 1 persoons al 2 weken op :-(, morgen ga ik bij mijn ouders op de camping langs en in die plaats zit ook een Action, anders daar even kijken want ik vind het echt veel geld schelen met de Hema.

Ja leuk als je een foto van je jurk maakt, ben benieuwd!

Toch ook de geblokte om precies dezelfde reden :-), ik heb er wel een leuke tashanger aangedaan zodat die toch een beetje opgekleurd is.

In het begin kan je zeker wel op therapeutische basis werken maar als je dit weken goed blijf gaan, dan is het geen therapeutische basis meer en zal het UWV het waarschijnlijk ook niet meer accepteren. Ik moest op een gegeven moment ook gedeeltelijk hersteld gemeld worden. Wel kan je dan een % hersteld gemeld worden en een % therapeutische basis.

@ Theezakje, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd waar jij oorspronkelijk uit Limburg komt.

@ Pien, wat een geweldige foto van de gekregen spullen, echt zo ontzettend veel heb je gekregen, echt ontzettend lief van je collega’s!
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 21:07

Hier was ik ook weer even.

Gister weer bij de vk geweest en alles zag er goed uit. Wel ligt ze nog lekker eigenwijs in stuit. ligt bij mij vast lekkerder zo smile Nu over 2 weken alweer, gaat dan ineens hard.
Hier gister toch de stoute schoenen aangetroken en vrijdag komt er iemand langs qua hulp in de huishouding. Krijgen we beide even wat meer rust. Wil het dan tot de zomervakantie, zodat ik na de bevalling ook me eerst op de kinderen enz kan richten.

Limburg, dat is minder dat je voor niets zo vroeg wakker bent.

Pien, zo je bent flink verwend zeg.

liaden, gezellig dat je ook mee komt kletsen. Minder dat je ribben weer het schoppunt zijn vd kleine.

Gast
Gast

Bericht  Theezakje13 wo 2 maa 2011 - 21:29

Goedemorgen meiden,

@ Novalee, vervelend dat je een virus had. Maar gelukkig is het nu weg, en blijft het weg!!

@ Liadan, 20 weken echo heb ik gehad ja, 1,5 week geleden. Alles was helemaal goed!!

@ Kruumel, ben ook nieuwsgierig waar jij woont haha...

@ Pien, wat heb je veel cadeautjes gekregen voor je kleine meid! Leuk hoor!!

@ Limburg, vervelend dat je al klaar bent nu terwijl dat nog niet nodig was.. Ook nieuwsgierig waar jij woont. Ga dat hier niet neerzetten, en heb geen idee hoe ik een prive bericht moet sturen.

@ Woezel, fijn dat alles goed is met de kleine meid. Alleen vervelend van de stuit ligging. Tot wanneer kan ze zelf eigenlijk nog draaien? Slim dat je iemand langs laat komen om te helpen met het huishouden!

Verder een onrustige nacht gehad hier, weet ook niet goed waarom.. Dus helemaal lekker uitgeslapen ben ik niet helaas!
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774

Bericht  Pien wo 2 maa 2011 - 22:24

Goedemorgen lieve meiden, ik kom weer even uitgebreid reageren
heb nu maar even een kladblok bestandje geopend zodat ik niet
voor de vierde keer mn tekst kwijt ga raken!

Ik ga eerst even over gisteravond vertellen, want dat houd me toch
nog steeds heel erg bezig. Het was zo'n mega avond, zo lief wat ze
allemaal voor me gedaan hebben! Heb jammer genoeg vannacht wel heel slecht geslapen... zo'n zere harde buik!

Natuurlijk eerst gewerkt van 2 tot 6, tegen de regels in een uurtje
langer maar ik moest mijn vervangster wat dingen nog uitleggen en ik
wist van te voren dat we dat in 3 uur niet zouden redden, nu was
het precies 5 voor 6 dat we klaar waren! Helemaal gelukt, nu heb ik dus alles
echt goed kunnen overdragen... Komende vrijdag ben ik er nog 2 uurtjes en dan
is het vanaf volgende week een ander filiaal.

Toen we om half 7 allemaal verzameld waren bij de winkel reden we in 3
auto's naar het eettentje toe, daar aangekomen waren er al 2 collega's,
die hadden al slingers en balonnen opgehangen dus het zag er direct gezellig uit.
We zaten met zn allen in een aparte serre, dat was maar goed want we hebben
aardig wat geluid geproduceerd! Nou, toen we eenmaal zaten kwamen ze drinken opnemen,
wij allemaal de bestelling doorgegeven en na een paar minuten kwam het er al aan...
Staat de ober met een vol dienblad drinken recht voor me, is het gewoon mijn eigen man!!
Vermomd met pruik, snor en bril... Hahahaha... ik heb me bescheurd! Wat zag hij eruit...
Mn collega's hadden dus als verrassing geregeld dat hij er ook bij zou zijn.
Helemaal geweldig natuurlijk, er werd gelijk ruimte aan tafel gemaakt
en hij kon lekker naast me zitten! Wat was dat fijn zeg..

Nou, we zaten heerlijk te kletsen, was 1 groot kippenhok geloof ik, bestelling van het eten
opgegeven toen mijn collega ineens papiertjes ging uitdelen... Ze begonnen te zingen, hadden ze
een liedje voor me geschreven! Zo lief allemaal... ik zat gigantisch te glunderen, vond het zo lief
wat ze allemaal gedaan hadden, dat had toch allemaal niet gehoeven?

Ineens zei iemand dat ze nog wat uit de auto moest pakken, gingen ze ineens met zn 4-en weg en kwamen
ze terug met allemaal cadeau's!! Om en om gingen ze hun cadeaus geven, mijn man heeft gelukkig geholpen
met uitpakken anders hadden we er nu nog gezeten... Wat een verwennerij! Ze hebben zoveel
leuke dingen gekocht, zoveel had gewoon niet gehoeven!

Nou uiteindelijk heerlijk gegeten, een aantal hebben nog een nagerecht gegeten en toen hebben we
afscheid van elkaar genomen! Ik vond het zo lief van iedereen, dat ik ze niet genoeg kon
bedanken! Wat een geweldige collega's heb ik!!!

Nou, dit plaats ik vast even, reageer ik zo even op jullie allemaal!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Pien wo 2 maa 2011 - 22:59

@ NIN, wat heb je een mooie buik! Leuk shirtje ook, is het echt positiemode? Ik vind het maar lastig
om in de winkels een beetje leuke positiemode te vinden!
een nieuwe auto, leuk!! wij willen binnenkort ook voor een nieuwe auto maar dat hangt even af van
het uwv, die gaan ons waarschijnlijk heel veel geld uitkeren omdat ze een gigantische fout bij mijn man
hebben gemaakt. we wachten dat even af want dat geld kan oplopen tot 7000 euro! mochten we dat geld krijgen,
kopen we natuurlijk een nieuwe nog mooiere auto! hebben nu opzich een goede auto (opel astra) hoor, alleen een 3 deurs en willen
toch wel graag een 5deurs! (evengoed weer een opel astra)

@limburg, ondanks dat je een bescheiden buik hebt, vind ik hem erg mooi! je hebt een hele mooie bolling, en in jou geval is het
misschien ook wel lekker een kleine buik, als je nou ook nog eens een gigantische buik mee moest zeulen werd het er denk ik alleen
maar zwaarder op! Vervelend dat je zo'n buikpijn hebt zeg, heb je dat nu nog? Ik heb vanaf het weekend hele harde buiken, zo hard dat ik
gewoon amper in kan drukken. Dinsdag bij de verloskundige niet aangegeven, omdat het me nu pas echt is gaan opvallen.

@ Liadan, welkom in dit topic! Ik zag pas je ticker al en dacht, hé die hoort bij ons in het topic!! En nu meld je je dus nog aan ook, leuk!
Was jij op het vorige forum vlinder? ja toch? Als je wilt dat ik het weg haal, moet je het zeggen hoor. Spannend dat jullie niet weten
wat het word, wisten jullie het bij jullie dochter wel? Volgens mij had zij zo'n ongelovelijk mooie naam!
Wat betreft die zwangerschapsdiabetes, ik moet 3 keer op 1 dag naar het ziekenhuis. 's ochtends als ik nuchter ben, 2 uur na mijn ontbijt,
2 uur na mijn lunch. Aan de hand daarvan gaan ze kijken.. Ik vind het allemaal prima, het zijn gelukkig vingerprikjes dus...

@Happydobby, die doos van de babydump vond ik juist een stuk minder! Heb tot nu toe die
dan gehad en die van de etos, beide vond ik tegenvallen. maar ja, het is gratis, en er
zit natuurlijk wel wat bruikbaars in... Las ik nou dat jij naar gardo ging voor een
kinderwagen kijken? Wij hebben ook alles bij gardo gehaald, maar gaan juist komende zondag een
keer naar babydump toe!

@Novalee, handig zo'n virus! Volgens mij hebben wij die een tijd geleden ook op de laptop
gehad, gelukkig hebben wij 2 computers en konden we de andere wel gewoon gebruiken...
Ik ben wat dat betreft wel echt internetverslaafd... Helemaal nu ik zoveel thuis zit breng
ik toch wel veel tijd hier door! Ik heb nog een vraagje aan jou, je vertelde laatst dat je
naar een babywinkeltje in de buurt was gegaan, ben eigenlijk wel heel erg benieuwd
welke je bedoeld? (PM?)

Over geboortekaartjes, wij gaan ze zelf ontwerpen! ik heb het eerste ontwerp al af,
ga zo meteen het tweede ook afmaken en op een andere site ook nog 1.

Ik heb nog wat vragen waarvan ik benieuwd ben hoe jullie dat doen/ wat jullie kiezen enz...

De geboorteversiering? Ga je dat zelf kopen of besteeds je dat uit?
Beschuit met muisjes of doen jullie wat anders?
Thuis of ziekenhuis bevallen?
Wanneer familie/ vrienden/ collega's enz inlichten? Bel je ze allemaal of doe je veel per sms?
Hoeveel rompers/ setjes kleding in de maten 50/56/62. Ik kan er maar niet vrede mee hebben
wat ik besluit.

Verder nog een wat "genantere" vraag, is jullie urine ook zo veranderd sinds de zwangerschap?
Bij mij is hij heel erg veranderd, had eerder altijd
gewoon mooie heldere urine, nu donkerer en troebel... Kon er zo snel niks op verzinnen waardoor
dat zou kunnen komen dus is het wel erg makkelijk jullie te kunnen raadplegen.

Oh ja, ook nog een inrichtingsvraagje van de babykamer, wij hebben een rechthoekige kamer,
op de korte muur zit het raam. de andere korte muur daar komt de kledingkast
tegen te staan, op de lange muren komt dus aan 1 kant de commode en aan de andere kant het ledikant.
De ene lange muur word behangen met druk behang en de andere lange muur met een effen behang.
waar zouden jullie de commode zetten en waar het ledikant? Iedereen zegt
dat ze het zielig voor de baby vinden om zo'n drukke wand te doen dus ik weet niet hoe
ik daar nu rekening mee kan houden!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 23:11

Wat een een vragen pien, zal eens kijken wat ik kan beantwoorden. Maar ten eerste wat ontzettend leuk van je collega's zeg, echt onwijs lief.

De geboorteversiering? Ga je dat zelf kopen of besteeds je dat uit? Wij hebben wat in huis en mijn ouders enz kennende zullen die ook nog wel wat doen. Bij de jongens ben ik in het zkh bevallen en toen hebben hun het huis versierd voordat we thuis kwamen.
Beschuit met muisjes of doen jullie wat anders? Bij de eerste hadden we beschuit met muisjes, bij de 2e cake met slagroom en muisje. Denk dat we dit keer weer cake doen.
Thuis of ziekenhuis bevallen? 2x zkh ivm medische indicatie. Dit keer hoop ik thuis. Gister nog met de vk overgehad en omdat het de 3e is kan het zelfs zijn dat het zo snel gaat dat ze me niet eens naar het zkh laten gaan.
Wanneer familie/ vrienden/ collega's enz inlichten? Bel je ze allemaal of doe je veel per sms? Ouders belde we, de afgelopen keren zaten mijn zusjes daar ook. De rest een sms.
Hoeveel rompers/ setjes kleding in de maten 50/56/62. Ik kan er maar niet vrede mee hebben
wat ik besluit. Hier ondertussen een hele stapel rompers, kleding valt op zich mee. Ligt wel een boel, maar toch ook aardig wat wat voor mijn gevoel niet leuk is voor een meisje.

Verder nog een wat "genantere" vraag, is jullie urine ook zo veranderd sinds de zwangerschap?
Bij mij is hij heel erg veranderd, had eerder altijd
gewoon mooie heldere urine, nu donkerer en troebel... Kon er zo snel niks op verzinnen waardoor
dat zou kunnen komen dus is het wel erg makkelijk jullie te kunnen raadplegen.
Hier gewoon normaal, wel af en toe vlokken afscheiding. Drink je wel genoeg?

Oh ja, ook nog een inrichtingsvraagje van de babykamer, wij hebben een rechthoekige kamer,
op de korte muur zit het raam. de andere korte muur daar komt de kledingkast
tegen te staan, op de lange muren komt dus aan 1 kant de commode en aan de andere kant het ledikant.
De ene lange muur word behangen met druk behang en de andere lange muur met een effen behang.
waar zouden jullie de commode zetten en waar het ledikant? Iedereen zegt
dat ze het zielig voor de baby vinden om zo'n drukke wand te doen dus ik weet niet hoe
ik daar nu rekening mee kan houden!
Wij hebben hetzelfde idee qua kamer, heb er een topic over met foto's. Wij hebben de commode tegen de drukke want. Dit omdat het peuterbedje aan de andere kant moet tzt, anders past hij niet. En om dan ineens het plankje boven het bed te hebben is ook niet mooi.

Theezakje, de jongste is hier met ruim 36 weken nog zelf gedraaid, dus ze heeft gelukkig nog even.
Balen dat je onrustig hebt geslapen. Weet er alles van, slaap de afgelopen nachten ook slecht.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby wo 2 maa 2011 - 23:37

Goedemorgen,

Zit thuis te wachten op een pakketje, irritant is dat altijd haha.

@Pien, lieve collega's heb jij, bij ons doen we altijd een kraammand na de geboorte
Ik heb wel wat slofjes en sokjes gekregen van een collega.

Wij gaan naar de Gardo om babykamers te kijken, ze hebben een autostoeltje in de aanbieding die we wille kopen en we willen kinderwagens proberen, ik heb gezien dat kinderwagens op internet vaak goedkoper zijn maar we willen ze wel even uittesten.

De babydump die hier zit, is erg klein, donker en nodigt niet erg uit om iets te kopen, ook vind ik het erg duur bij de babydump.

Pien, je vragen, De geboorteversiering dat doet mijn viend zelf.
Beschuit met muisjes doen wij ook, ik vind het er gewoon bij horen.
Ik wil thuis bevallen en het liefst in bad, wij gaan zo'n bad huren.
Met familie bellen weet ik het nog niet, ik denk dat als thuis bevallen lukt wij onze ouders bellen zodra we zin hebben.

Met kleding ben ik er ook nog niet uit, maar maat 62 ga ik nog niet kopen.

En tja een drukkere wand en het bedje, ik weet het niet hoor, in het begin kan de baby maar 20 cm zien.
Ik denk dat het wel meevalt en anders kan je het altijd nog omdraaien.

@Woezel, lekker hoor, hulp in de huishouding.

@lidian, sorry, mijn ogen zitten in mijn broekzak soms, ik las rond doosje ipv rood haha, jah die rode is het.

@Limburg, balen dat je vroeg op ben, ik merk wel dat als ik vrij ben lang in bed verblijf.

Ga nu toch maar even douchen, als de bel gaat schiet ik wel in een ochtendjas.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan wo 2 maa 2011 - 23:48

Kruumel, leuk dat je gisteren de stad in bent geweest met een vriendin (dat heb ik gisteren ook gedaan smile ) en dus creatief geweest voor carnaval, leuk! Ik heb pas bij de action wat dingetjes gehaald, ik ga waarschijnlijk alleen naar de optocht zondag maar ik moet maandag en dinsdag ook verkleed naar mijn werk. Ik pas alleen mijn carnavalskleren van vorige jaren niet dit keer dus heb ik wat boa's glitterspray enz gekocht, ook heb ik nog bijenvleugeltjes liggen en dan maak ik daar nog wel iets van...
Ik vond de etosdoos ook wel leuk trouwens.

Pien, wat ben jij verwend gisteren! Leuk joh, ik ben alleen nou wel benieuwd wat je wel niet allemaal zal krijgen als jullie kindje is geboren, haha. En wat een leuke verrassing dat je man er ook bij was!
Ik was inderdaad vlinder op het vorige forum, maar dat is geen geheim dus je hoeft het niet weg te halen. Bij mijn dochter wisten we wel dat het een meisje zou worden. Ze heet trouwens Yara:-)
Fijn dat je gewoon vingerprikjes krijgt, ik moest toen echt bloed laten prikken.
En over je vragen:
- Wij hebben nog een ooievaar op zolder liggen, die plakken we weer op het raam en we gaan een raamsticker bestellen.
- We doen gewoon beschuit met muisjes.
- Ik wil graag weer thuis bevallen.
- Ik ben de vorige keer om 5 uur in de ochtend bevallen, om 7 uur hebben we onze ouders, broer en zussen gebeld. Een paar uur later heb ik een paar goede vrienden gebeld. Goede collega's en andere vrienden/familie hebben we gesmst. Zo gaan we het nu weer doen denk ik.
- setjes kleren hadden we nog het een en ander van mijn dochter en ik heb nog wat pakjes bijgekocht (3 denk ik in maat 50 en 56), ook wat nieuwe rompers zonder en met korte mouw want van mijn dochter heb ik bijna alleen met lange mouw nog liggen.
- Wij hebben voor mijn dochter ook een langwerpige kamer, haar ledikant stond altijd tegen het drukke behang aan, ik wilde haar namelijk meteen kunnen zien in haar bedje als ik de deur open deed.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 29 IMG_1523

limburg, wat balen dat je vanmorgen heel je schema om moest gooien:-( Ik weet niet of ik het 50% werken vol ga houden tot mijn verlof, ik heb nu namelijk erg veel pijn aan mijn ribben.

Woezel, fijn dat alles weer goed was bij de verloskundige. En jullie kleine meid nog in een stuit, lag C. ook niet nog lang in een stuit of heb ik nou iemand anders voor me? Maar nog tijd genoeg om te draaien he! Wat fijn dat je hulp krijgt voor het huishouden (dat zou ik ook wel kunnen gebruiken op het moment, de nesteldrang is op het moment even ver te zoeken...)

theezakje, fijn dat alles goed was met de 20 weken echo!

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Pien wo 2 maa 2011 - 23:56

Happydobby schreef:Goedemorgen,

Zit thuis te wachten op een pakketje, irritant is dat altijd haha. ik ook!! ze hebben hem gister al proberen te bezorgen toen ik niet thuis was dus nu wil ik wel wachten tot ze er zijn!!

@Pien, lieve collega's heb jij, bij ons doen we altijd een kraammand na de geboorte
Ik heb wel wat slofjes en sokjes gekregen van een collega. tegen de tijd dat ik bevallen ben komen ze weer allemaal langs met cadeaus zeiden ze, nou, dat hoeft voor mij echt niet!! ze maken het veel te gek...

Wij gaan naar de Gardo om babykamers te kijken, ze hebben een autostoeltje in de aanbieding die we wille kopen en we willen kinderwagens proberen, ik heb gezien dat kinderwagens op internet vaak goedkoper zijn maar we willen ze wel even uittesten. wij hebben onze kinderwagen ook bij gardo vandaan, hebben hem helemaal compleet voor 400 euro! daar zit dan ook een maxicosi bij. welke autostoel willen jullie kopen dan?

De babydump die hier zit, is erg klein, donker en nodigt niet erg uit om iets te kopen, ook vind ik het erg duur bij de babydump. jij woonde toch in A? want wij wilden zondag naar de koopzondag bij babydump gaan... maar jij vind dat dus geen aanrader?

ik ga zo eens even het bed afhalen... die weer lekker verschonen en buiten hangen. het ziet er zo lekker uit buiten met dat zonnetje! ze ik gelijk boven lekker overal de ramen even open... gisteravond een glas halfvol cola laten vallen dus zo ook nog even dweilen, had ik gisteravond om half 12 even geen zin in dus heb er snel een doekje overgehaald maar het pikt nog iets...

verder straks even boodschapjes halen en een pakketje blanco kaarten. ga voor mn collega's allemaal een persoonlijk kaartje kopen met een dankwoordje zeg maar.. als hint schrijf ik mn mobiele nummer en adres erbij, dat als ze zin hebben ze langs kunnen komen! nou, ik sjees even naar boven, ben er straks wel weer!!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 do 3 maa 2011 - 0:23

Zo weer terug uit de stad, wat is het lekker weer buiten zeg! Even bij de Hema paar dingen geruild die ik online had binnen gekregen voor een kleinere maat, vervelend ;-), voor S. een nieuwe spijkerbroek + spijkerblouse + shirtje gehaald en plop eieren en prijsopgave voor de raambekleding boven en heb gelijk aardbeien meegenomen, ben benieuwd of ze al smaken. En de geboortepostzegels zijn gekocht. Straks gaan plakken op de enveloppen en proberen de printer aan de praat te krijgen voor het uitprinten van de adres etiketten.

Ook schriftelijk de bevestiging gehad van de arbodienst dat ik niet kan werken, fijn om het zwart op wit te hebben.

@ Woezel, fijn dat alles weer goed was bij de verloskundige alleen jammer dat ze nog steeds in een stuit ligt, maar zolang ze nog niet is ingedaald is er nog hoop dat ze normaal draait. Lagen jouw beide jongens ook in een stuit?

Hoop dat je er een goed gevoel en vooral rust krijg als je hulp in de huishouding krijg.

@ Theezakje, je kunt een pm sturen als je dat wilt? Bij mijn bericht zie je links mijn naam staan en daaronder staat pm, dan kan je een persoonlijk berichtje sturen.

@ Pien, vervelend van je harde zere buiken, is het nu wel weggetrokken? Volgende keer aangeven bij de verloskundige, dan zal je het denk helaas nog rustiger aan moeten doen.

Fijn dat je alles goed heb kunnen overdragen, geeft toch een rustiger gevoel, heb ik helaas niet kunnen doen :-(.
Wat lief dat ze het eettentje met slingers hadden versierd :-) sowieso leuk dat ze dit voor je georganiseerd hebben! En wat een leuke actie om je man als ober de drankjes te laten serveren, echt leuk dat ze hem ook hadden uitgenodigd! Echt, je heb ontzettende lieve collega’s wat ze allemaal voor je gedaan hebben, wees er maar zuinig op.

Ook al een nieuwe auto, kan me voorstellen dat jullie voor een 5 deurs willen gaan. Mijn man heeft een leaseauto, ook Opel Astra en die is gelukkig 5 deurs en ik heb een 3 deurs en dat is soms best irritant. Mijn man mag na de zomer een nieuwe uitzoeken en dan kiezen we wel een iets grotere met 2 kinderen.

Ja ben ook blij met mijn bescheiden buikje, vind dit al zwaar kun je nagaan als hij een stuk groter was geweest, hij zit echt in de weg met schoenen aandoen haha. En ik ben blij dat ik echt alleen van voren zwanger ben, daar was ik eerst wel bang voor (niet dat je er wat aan kan doen) omdat ik in het verleden veel zwaarder was.
Helaas heb ik nog steeds buikpijn, wel minder dan dinsdag maar heb nog steeds constant buikpijn en op die 1 plek voelt het heel beurs en als ik wat doe of buk krijg ik gelijk weer een steek. En m’n buik is sinds dinsdag weer ontzettend hard, helaas gisteren en vandaag ook, dit merk ik al niet eens meer omdat het zo normaal bij mij is, erg he!

Hier antwoorden op je vragen :-):
* Geboorteversiering: hier doen ze aan geboorteborden en dat word door familie gedaan, hier mag ik me niet mee bemoeien wat ik erg vind want ik wil het vooraf eigenlijk geregeld hebben en naar mijn zin, maar heb geen keus ;-).

* Beschuit met muisjes: doen wij niet, wij doen chocolaatjes met muisjes, vind ik zelf veel lekkerder, is makkelijker en geen muisjes door het hele huis.

* Thuis/ziekenhuis bevallen: ziekenhuis bevallen op de open verloskamer

* Familie/vrienden/collega’s inlichten: onze ouders (en dat zijn er totaal 6) zullen we persoonlijk bellen zodra ik ben bevallen, dit doen mijn man of ik hangt er vanaf. Mijn broers zal ik ook persoonlijk bellen, de 2 zussen en 2 halfzussen en 3 halfbroers krijgen denk een sms. Vrienden zullen we een smsje sturen en collega’s weet ik nog niet, hangt er vanaf hoe ik me voel maar het liefst wil ik mijn leidinggevende bellen.

* Setjes/rompers: ik heb heel veel setjes, geen idee hoeveel. Rompers heb ik ook veel, weet ook niet uit mijn hoofd hoeveel. Als alles gestreken en ingeruimd is, zal ik ze voor je tellen. Ik heb trouwens alleen maar maat 50/56, 62 ga ik nog niet kopen.

Mijn urine is volgens mij hetzelfde gebleven, eigenlijk nooit opgelet. Is jouw urine sinds de laatste tijd anders? Anders kan je het eens laten testen op blaasontsteking.

Over de inrichting kan ik even geen antwoord geven, ben daar nooit zo goed in haha. Bij ons is de ene muur grijs en daar staat de commode en het badje en de muur er tegenover is wit en daar staat de ledikant en kast.

@ Happydobby, verwacht je een leuk pakketje?

Weten jullie al welke kinderwagen jullie willen?

@ Liadan, wat zegt de verloskundige over je ribben?

Laatst aangepast door Limburg85 op do 3 maa 2011 - 0:45; in totaal 3 keer bewerkt
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 do 3 maa 2011 - 0:26

@ Happydobby, neem aan dat je met autostoel de maxi cosi bedoel?

Ik vind de babydump ook duur, wij waren bijvoorbeeld voor de kinderwagen bij Prenatal een stuk goedkoper uit.

@ Pien, ook al een pakketje? Hier zijn er afgelopen dagen ook veel bezorgd. Verwacht je een leuk pakketje?

Dat is niet duur voor een complete kinderwagen + maxicosi. Wij waren ook niet ontzettend veel kwijt voor de kinderwagen geloof ik en maxi cosi hadden we al, al had ik het liefst een nieuwe gewild vanwege de kleur maar nu hebben we er een hoes omheen.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 0:29

Pien, wat heb jij een leuke avond gehad! En veel kado's!!! Leuk hoor... supercollega's!

Limburg, ik ga zaterdag naar de buitenzitting in Venlo, verder weet ik nog niet wat er kan. Ik hoop dat ik het een beetje volhoud. Ik heb de molton van 180x200, wij hebben 1 matras in ons bed. Maar in Venlo waren nog genoeg moltons, zowel de een- als tweepersoons.
Ik heb vandaag de luiertas binnengekregen, ik vind m echt superleuk!
Maar mijn werkgever wil het niet opgeven aan de uwv dat ik therapeutisch ga werken... ik doe dat zogezegd vrijwillig, ik blijf dan 100% ziekgemeld. Zo wil hij dat regelen tot aan mn verlof.

Woezel, wat fijn dat jullie hulp in de huihouding krijgen. Zo heb je toch wat meer rust... zeker in het begin, met de baby en de jongens.

Theezakje, ik heb je een pm gestuurd waar ik woon.

Pien, dat zou leuk zijn, nog een financiele meevaller! Een nieuwe auto is altijd leuk natuurlijk. Wij hebben pas een nieuwe, dus ik ben blij dat wij er nu niet nog een hoeven te kopen, alle babydingen zijn al duur genoeg.
Ik heb ook andere urine, meer troebel, wel licht van kleur, maar anders. Ik kan sinds ik zwanger ben ook veel moeilijker naar de wc dan normaal, best vervelend.

Happydobby, ik heb mn pakketje net gekregen, ik had er helemaal niet meer aan gedacht dat het vandaag zou komen, klopt er ineens iemend op de deur... mn luiertas!
Gardo lijkt me ook een leuke winkel, maar is allemaal ver weg voor ons.

Liadan, ik heb ook bij de action dingetjes gekocht. We hebben boa op een muts genaaid, en daar met een lijmpistool decoratie opgeplakt. Ziet er wel superleuk uit... en dan nog schmink op t gezicht.

Pien, leuk idee, die bedankkaartjes met je adres en nummer erop.

All, mijn man komt net thuis... heeft praktijkexamen gehad voor zn vrachtwagenrijbewijs, hij is geslaagd, super! Alle theorieen en nu dus ook praktijk in 1x gehaald!

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 do 3 maa 2011 - 0:35

@ Kruumel, ah jij gaat naar de zuupkoel (of hoe je dat ook schrijft haha).

Ja die maat hadden ze hier helaas ook, ga morgen eens bij een andere kijken, hopelijk hebben ze hem daar wel, wil m’n lijstje leeg haha.

Ja de tas is leuk he! Heb jij een foto van jouw tas? Ben wel benieuwd naar de kleur hoe die in het echt is.

Ben benieuwd wat het UWV dan gaat zeggen als ze je op een gegeven moment wel geschikt vinden om een bepaald % te gaan werken, maar dat is een zorg voor later.

Wat goed van je man dat hij voor alles in 1 keer is geslaagd, gefeliciteerd! Lekker taartje eten of vieren jullie het niet? :-p
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 do 3 maa 2011 - 0:45

Ik had trouwens vannacht gedroomd. Ik ging even naar de supermarkt om Sprite te halen en toen braken mijn vliezen bij 32 weken en 5 dagen. De verloskundigen hadden hun praktijk naast de supermarkt maar namen tot 2 keer toe de telefoon niet op en was niemand aanwezig. Uiteindelijk bij de 3e keer namen ze op en geloofde ze me niet want ik was nog maar 32 weken en 5 dagen. Na boos geworden te zijn mocht ik toch langs komen en bleek dat ik ook al 5 cm ontsluiting had en toen werd ik wakker, het was zo levensecht voor mijn gevoel haha.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 29 van 40 Vorige  1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: