Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+15
NowImNothing
Bruintje Beer
Rumble
Dora
Chelle
Happydobby
Pien
Novalee
chipa
schuddebuikje
Theeleut
Smaragdje
Limburg85
_Mashimaro_
Mel
19 plaatsers

Pagina 31 van 40 Vorige  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 31 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 1:45

Geboorteversiering heb ik geen eens aan gedacht... misschien wat halen inderdaad voor binnen, maar weet nog niet of ik dat doe.
Een geboortebord, heb ik helemaal niet aan gedacht (ja, wel stiekem gedacht of vrienden het zouden maken voor ons) maar zo'n bord maak je toch niet voor jezelf? (Ik hoop dat ik niemand beledig, want als je dat voor jezelf wilt maken moet je dat natuurlijk doen!) Ik ging er altijd vanuit dat vrienden/buurtbewoners/familie dat voor je maken of een bord hebben wat rouleert.

Vanochtend weer naar de vk geweest, alles was goed, de kleine was goed gegroeid, dat zag je ook meteen. De vorige controle/echo was ie ong 8,5 cm, en nu zal die iets van 17/18 cm zijn. Hij/zij was lekker beweeglijk, bleef niet stil liggen, ze kon bijna geen foto maken van de echo omdat ie zo bewoog. Hij/zij lag voornamelijk met het hoofdje omhoog en het ruggetje naar de buikwand toe, maar bleef maar bewegen. Super om je kindje zo te zien he? Nu 21 maart de 20 weken echo, en dan 18 april weer naar de vk.

Ben nu maar aan de poets *even snel internetten tussendoor*.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 31 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Limburg85 vr 4 maa 2011 - 2:12

Alle babykleren en spullen zijn gestreken en ingeruimd! Volgende week nog de rest van de spullen die er staan opruimen en dan het bedje en de luierkussen opmaken en hopelijk word volgende week ook de plank en de lamp opgehangen.

Misschien vandaag ook nog de laatste dingen bestellen en dan is het over 2 weken wel zo goed als klaar denk (op de raambekleding na).

Ook ben ik geslaagd voor een waterdichte molton bij de Action en de etiketten en postzegels zitten op de enveloppen van het geboortekaartje. Volgende week nakijken of we iedereen hebben.

S. heb ik opgehaald van het kdv en als die wakker is moet ik nog een was ophangen, tassen van mijn man en mij en S. inpakken voor vanavond t/m maandag want dan zijn we namelijk weg.

@ Pien, ja de tassenhanger is van Return tot Sender en te koop bij de Hema voor 9,95. Ik vond hem ook erg leuk, ook lekker fleurig.

Wat leuk een jongentje, ben benieuwd hoe die heet en of de bevalling goed is gegaan. Lief dat je een kaartje heb gebracht.

@ Woezel, pm’s beantwoord :-).

@ Kruumel, toevallig een foto van de luiertas? Ben benieuwd hoe die kleuren in het echt zijn.

Ik snap ook dat je baas het buiten het UWV om wil doen, hij heeft eigenlijk ook niet veel keus. Hij moest haar wel 100% aannemen en ook iets te bieden hebben alleen werkt het in praktijk helaas niet zo maar daar hoef je je nu nog geen zorgen over te maken en straks in het begin dat je gaat werken ook niet.

Ook al gedroomd over de bevalling, heerlijk al die dromen door de hormonen. Ben benieuwd of er nog meer komen en of ze nog gekker zijn.

Balen dat je zo last heb van de hooikoorts en ook nog niet eens de medicijnen mag gebruiken, hopelijk werkt de nieuwe de nieuwe wel want dit is ook niet leuk.

Volgens mij moeten geboorteboorden door andere gemaakt worden. Maar ik ben geen echte Limburger dus weet het niet goed ;-).

Fijn dat alles goed was bij de verloskundige! Aftellen naar de 20 weken echo.

@ Happydobby, wie weet bevalt de 12 uur je wel, het is ook allemaal wennen in het begin.

Ik wou ook een luiertas die bij de kinderwagen past, daarom ben ik uiteindelijk voor zwart/wit gegaan want wij hebben een zwarte kinderwagen.

Welk kamertje hebben jullie gezien bij Gardo?

Bij ons was de prijs van de kinderwagen op internet hetzelfde als in de winkel en als het bijvoorbeeld om babydump gaat, dan zou ik hem in de winkel voor de prijs van de webshop willen. Wij hebben eerst ook gekeken naar de Maxi Cosi Mura (mijn broer en schoonzus hebben de 4 wieler) alleen ik vond de houder die voor de baby zit in het zitgedeelte niet mooi.

@ Teigertje, blijf je na je verlof ook 32 uur werken?

@ Smaragdje, hier gaat de baby wel 2 dagen naar het kdv en 1 dag naar oma. Mijn ouders wonen 130 km hier vandaan en de moeder en man van mijn man werken ook beide fulltime maar de vrouw van de vader van mijn man is werkeloos en past ook 1 dag op S. en ze wou ook graag op de baby passen.

Lekker geshopt! Komt dat blauwe shirtje bij de Prenatal vandaan? Had ik volgens mij ook zien hangen. De andere kleren klinken ook erg leuk, jammer dat je geen plaatjes daarvan kan kopieren.

Ohh verse noten zijn echt lekker! Toen ik nog thuis woonde had je daar een winkeltje van, zo lekker. Helaas hier nog niet gevonden.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Smaragdje vr 4 maa 2011 - 2:19

@ Limburg, met het KDV is ook niets mis, maar ben blij dat wij het zo hebben kunnen regelen smile Kan ik in mijn pauze ook even naar die kleine toe Very Happy Maar dat blauwe shirt met "proud to be stout" komt inderdaad van de prenatal vandaag smile
En verse noten zijn inderdaad heel lekker Very Happy, normaal kon ik nooit naar de markt omdat ik dan moest werken, dus heb gister gelijk van de mogelijkheid gebruik gemaakt..hahaha Very Happy

Ik heb twee weken terug ook al gedroom dat die kleine geboren werd, ging heel gemakkelijk dus hoop dat het straks ook zo makkelijk gaat :P

Zo de woonkamer glimt weer Very Happy nu aan de keuken en de hal en wc beginnnen en misschien nog even de badkamer smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 2:36

Smaragdje schreef:
Zo de woonkamer glimt weer Very Happy nu aan de keuken en de hal en wc beginnnen en misschien nog even de badkamer smile

Zoohoo... actief!

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje vr 4 maa 2011 - 3:14

Kruumel schreef:
Zoohoo... actief!

Zo even een pauzetje smile maar ben wel actief vandaag ja...ben gewoon trots op mijzelf...hahaha...maar pfff....wat is het warm....

Owja, ik wil straks ook nog even mijn tas/koffer neerzetten, voor als de bevalling eventueel een keer begint in de komende weken, moet alleen even opzoeken wat ik daar allemaal in moet stoppen...

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Mel vr 4 maa 2011 - 3:32

Jeetje zeg, ik ben echt niet goed in regelmatig reageren!! Ik ga even een poging doen..

@smaragdje, ik ben vandaag begonnen met mijn ziekenhuistas bij elkaar zoeken. Nou ja, heb een start gemaakt door mijn toilettas in te pakken voor zever dat al gaat. Ben morgen 32 weken en wil het liefst alles ruim op tijd klaar hebben.

32 weken is hier trouwens weer een mijlpaal, vanaf nu mag ik in het "streek"ziekenhuis bevallen en mag de kleine daar ook blijven. Hoeft vanaf 32 weken niet meer naar een academisch ziekenhuis..

@limburg85, wat goed, je hebt de babywas gedaan!!

Hier gaat het verder goed. Nog 2 weken werken, ben af aan het tellen.
Van de week nog wat klein spulletjes gekocht, heb ze vandaag gewassen en van de week strijken.

Vorige week zaterdag hebben we een 3d echo gehad, super leuk!!

Nou, ik ga niet meer zeggen dat ik het ga proberen bij te houden Very Happy

Mel
Mel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 146
Punten : 158

Bericht  Smaragdje vr 4 maa 2011 - 3:55

@ Mel, het lukt je inderdaad niet smile Ik wou een paar weken geleden al beginnen, maar toen kwam ik er achter dat ik de helft nog niet had. Maar heb afgelopen week nu ik alle tijd had vanwege mijn verlof inkopen gedaan, dus kan nu beginnen ermee. Heb ook echt het gevoel dat het nu moet...hahaha...
Was de kleine goed te zien op de 3d echo?

jeej mijn keuken is ook schoon en de wc ook smile gang zo even en dan door naar boven smile Is het een goed teken dat je alles schoon wilt hebben en schoon wilt maken als je er normaal een hekel er aan hebt..hahaha...dacht echt dat de nesteldrang niet snel zou komen, maar mijn man is er in iedergeval blij mee..hoeft hij bijna niets te doen angel

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 4:52

Dan hoop ik dat ik ook snel nesteldrang krijg, haha.
Mijn man is niet zo blij met mij... ik kan me er niet toe zetten om te poetsen.

Maar ik heb me (weer eens) voorgenomen dat ik het écht beter ga doen.

Ik heb vandaag de kantine (in de loods van mn man) schoongemaakt en de keuken/kamer. Zometeen de vissenkom nog, en dan de volgende keer weer iets anders.

Mijn ouders stonden net aan de deur, ze hadden de kinderwagen nog niet gezien (en ze wilden natuurlijk de echo van vanmorgen zien, maar dat zeiden ze niet), die hebben effe koffie gedronken en zijn net weer weg.

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje vr 4 maa 2011 - 5:06

Hahaha, misschien kan die dan nog even wachten, want bij mij komt dat ook nu pas :P Maar ben nu echt kapot om eerlijk te zijn...dus ga eerst maar even koken voor mezelf en daarna pas weer verder Very Happy
Maar je bent dan ook goed bezig geweest vandaag hoor! Het is in iedergeval iets toch Wink ]

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby vr 4 maa 2011 - 5:35

@smaragdje, Ik zou het niet eens erg vinden om de kleine naar een kdv te brengen maar dat moet op vaste dagen en ik werk onregelmatig vandaar.
Mijn schoonvader werkt in wisseldiensten dus hij wilde wel af en toe oppassen. Soms staat hij ook reserve, dan kan hij dus gebeld worden om te komen werken.
Hij wil ook gewoon doorwerken tot 65 omdat hij het leuk vind en nu nog erg fit is.

@Kruumel, fijn dat alles goed was bij de VK, wel apart dat je elke keer een echo krijg, bij ons hebben ze niet eens de apperatuur ervoor.
Die schoonmaak woede die komt nog wel.

@Limburg, ik weet even niet meer hoe dat kamertje heet, we hebben een foto en we gaan er nog over nadenken.

Van die kinderwagen heb ik een website gevonden die de kleuren van vorig jaar verkoopt, dus van de mura hebben ze 2 kleuren met 40 % korting.
Die is dan ook compleet met bak.

@Mel, lekker nog 2 weken werken, hou je het nog vol haha

@Teigetje, ik heb ook zon buikband besteld bij hun en ze leveren zeer snel. Je krijgt ook een email als ze het versturen.

Zo lekker weekend hier, ik ga chilen en opruimen en er komt morgen en overmorgen bezoek. gezellig.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 5:38

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 31 Buikfoto17wkn

Dit is mijn buik met 17 weken.

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje vr 4 maa 2011 - 6:13

@ Happydobbey, hebben ze bij jullie in de buurt geen flexibele groep waar die kleine terecht kan?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby vr 4 maa 2011 - 10:26

Smaragdje schreef:@ Happydobbey, hebben ze bij jullie in de buurt geen flexibele groep waar die kleine terecht kan?

Jawel, maar ik woon in Almere en Almere is heel groot en heel jong haha.
Dus de kdv's die dat aanbieden bij ons in de buurt die hebben dat maar zitten vol en de wachtlijst zit ook een stop op.
Jammer want ze hadden bijv strippenkaartopvang, alleen betalen als je je kindje brengt

Dus helaas.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje vr 4 maa 2011 - 12:08

Happydobby schreef:
Smaragdje schreef:@ Happydobbey, hebben ze bij jullie in de buurt geen flexibele groep waar die kleine terecht kan?

Jawel, maar ik woon in Almere en Almere is heel groot en heel jong haha.
Dus de kdv's die dat aanbieden bij ons in de buurt die hebben dat maar zitten vol en de wachtlijst zit ook een stop op.
Jammer want ze hadden bijv strippenkaartopvang, alleen betalen als je je kindje brengt

Dus helaas.

Vandaar smile die strippenkaartopvang zou inderdaad wel ideaal voor jullie geweest zijn dan..

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan za 5 maa 2011 - 2:04

limburg, hoe smaakten de aardbeien? Ik zag ze gisteren bij de AH staan maar heb ze toch nog maar niet meegenomen, was bang dat ze nog niet lekker waren. Hoe is het nou met de pijn in je buik? Heb je er nog last van of is het weg?
De verloskundige heeft nog niks over mijn ribben gezegd want ik moet er morgenavond pas heen en dan vraag ik het. Maar bij mijn dochter heb ik hetzelfde gehad en toen had ik een gekneusde zwevende rib. Ik denk dat het dat dus weer is.
Leuke luiertas en hanger heb je gekocht!
Jij hebt veel gedaan gisteren, fijn als dat ook allemaal weer is gedaan hè? En lekker een paar dagen weg, geniet ervan!

kruumel, klinkt leuk die boa op een hoed! Ga je vandaag al carnaval vieren? Super dat je man geslaagd is voor zijn examen!
Wat naar dat je zo'n last hebt van hooikoorts, hopelijk helpen de nieuwe druppels en het zou helemaal mooi zijn als je er na de zwangerschap helemaal vanaf bent.
Super dat jullie je kindje weer gezien hebben en dat het zoveel bewoog! Zo speciaal he!
Mooie buik heb je al! Super!

Pien, 2 pakjes maat 50/56 lijkt mij echt veel te weinig. Ik zou er toch nog wel een aantal bij halen. Bij mijn dochter hadden we minstens 10 pakjes in maat 50/56 of 56. En dan ook nog 2 pakjes in maat 50. Van kraamvisite kregen we alleen kleertjes in grotere maten vanaf maat 62. Hoe is de positiejeans die je op marktplaats hebt gekocht? Ik heb ook een paar broeken van noppies en vindt ze nog erg fijn zitten.
Ik werk in de kinderopvang als leidster en coordinator. Dat doe ik 27 uur in de week (maandag, dinsdag en donderdag). Mijn dochter gaat op maandag naar mijn moeder en dinsdag en donderdag naar het kdv. Na mijn verlof is mijn vriend op dinsdag vrij en hoeven de kinderen dus alleen op donderdag naar het kdv.
Hoe gaan jullie de opvang regelen?

novalee, ah wat een rare droom, dan wordt je niet vrolijk wakker.

happydobby, leuk dat jullie de maxicosi hebben. En de kinderwagen bestel je vandaag? Leuk! Zit er dan een levertijd op of wordt ie snel geleverd?

teigertje, is jouw vrouw in het ziekenhuis bevallen van A.? of thuis?

smaragdje, jij hebt lekker gewinkeld:-) Ik heb van mijn dochter ook nog een romper liggen met proud tot be stout erop, die ligt nu weer in de kast voor de baby. En noten gekocht, hmmmm lekker!
Jij hebt flink gepoetst gisteren! Goed bezig hoor:-)

Ik ben net even bij mijn ouders geweest met mijn dochter, omdat het carnaval is mocht Yara als Bumba verkleed mee (en het is een wonder dat ze het pak vandaag aan wilde want ze zei de afgelopen tijd steeds: 'niet aan, teruggeven aan Bumba' Laughing ). Morgen mag ze verkleed mee naar de optocht hier in het dorp.

Donderdag ben ik op kraamvisite geweest bij een collega, het kindje is 3 weken uit en zo lief en klein:-) Het ging hier heel hard kriebelen maar ik moet nog eventjes geduld hebben.
Morgenavond heb ik weer een afspraak bij de verloskundige. Ik krijg dan een echo en ze gaan bloedprikken. Ik ben benieuwd of ons kindje goed gegroeid is!
Gisteren heb ik de wieg geverfd en vandaag moet ie nog een keer dus dat ga ik zo doen. En dan moet mijn vriend nog een schilderij ophangen op de babykamer en dan is die zo goed als klaar.
Vandaag ben ik alweer 30 weken zwanger, nog 4 weken werken en dan heb ik verlof, ik heb er zin in!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Smaragdje za 5 maa 2011 - 22:39

@ Liadan, ik vind die opmerking van je dochter geweldig over dat pak van Bumba Very Happy maar leuk dat ze het nu toch aan wilde. Veel plezier bij de echo!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  schuddebuikje zo 6 maa 2011 - 3:05

ik heb al een paar dagen niet gereageerd.waren druk bezig met het zoeken naar een nieuwe auto. en er word zoveel gereageerd dat ik soms door alle reactie's niet meer weet wat ik moet neerzetten hahahahahahahhaa
vriend heeft woensdag onze auto total loss gereden. niet meer te redden. gelukkig heeft hij niets. op wat stijfheid na. maar we moesten toch een nieuwe auto. erg vervelend want we hadden deze auto nog maar net anderhalf jaar. maar hebben nu een hele mooie gezinsauto voor terug. dit was de oude auto.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 31 1079364855_5_T9CW

dit is de oude auto die plat is :

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 31 1249641590_5_Avnb

en dit is nu onze nieuwe :

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 31 1249641729_5_UduZ

maar ben er wel mega blij mee. kan genoeg spullen in.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880

Bericht  Dora zo 6 maa 2011 - 10:09

@ limburg: ja, ik blijf na mijn verlof gewoon 32 uur werken. Ben afgelopen augustus al minder gaan werken.

@ Liadan: Mijn vrouw is van A.nouk in het ziekenhuis bevallen. Ze wilde eigenlijk thuis bevallen, maar de vliezen waren meer dan 24 uur gebroken (zijn op vrijdag 16 april spontaan gebroken om 8.30 uur) en de weeën kwamen niet goed genoeg op gang (zeer onregelmatig), dus is de bevalling op zondag met medicatie verder opgewekt.

@ schuddebuikje: dat is niet slim van je vriend!

@ all; afgelopen vrijdag weer een echo gehad, de kleine blijft wat achter liggen op groei. Woensdag moet ik weer naar de verloskundige, dus dan zal ik wel horen wat ze er mee willen doen.
De afgelopen dagen heb ik ook wat meer last van mijn buik. Ik kan het niet echt als kramp omschrijven, maar vervelend is het wel. Dus woensdag ook maar even na vragen.
Morgen mijn laatste vrije dag van de 4, dus nog even wat relaxen morgen.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  schuddebuikje zo 6 maa 2011 - 19:07

tijgertje, vervelend dat het wat achter ligt met groeien. hopelijk trekt dat nog bij. en als je last van je buik hebt... is het dan ook hard ??
en nee het was inderdaad neit handig nee auto plat rijden. maar zo iets doe je nooit express. hij heeft er paar dagen wakker van gelegen. en de eerste dagen autorijden ging met zweet handjes
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Bericht  Smaragdje zo 6 maa 2011 - 23:10

@ Schuddebuikje, wat vervelend van jullie auto. Maar gelukkig heeft je vriend niets, dat is het belangrijkste!

@ Teigertje, ben benieuwd hoe het verder gaat met de groei van jullie kleintje. Loopt de groei erg ver achter? En vervelend dat je last van je buik hebt. Komt het vooral als je het druk hebt of zomaar? Benieuwd wat de verloskundige er van zegt.

Zo, morgen 37 weekjes en weer naar de verloskundige smile Heb sinds gister steeds last van mijn buik, dus doe maar rustig aan smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  schuddebuikje ma 7 maa 2011 - 1:17

bij een zere buik helpt het bij mij om met een kruik in me bed te liggen. dan zakt de pijn snel.
bij mij is het voornamelijk in de avond.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Bericht  Happydobby ma 7 maa 2011 - 8:09

Ow schuddebuikje, dat is een flinke auto haha. Ja ongelukken zijn schrikken lijkt mij. Gelukkig heb ik dat nog nooit gehad.

@teigetje, ik ben wel benieuwd wat ze eventueel gaan doen dan.

@Smaragdje, morgen ben je a terme, dat is mooi.

Ik ben moe dus ik ga bankhangen en vroeg naar bed, moet morgen vroeg werken.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje ma 7 maa 2011 - 10:25

@ Happydobby, ja vanaf morgen mag hij thuis geboren worden, dus ben benieuwd wanneer hij komt Very Happy kan alleen ook nog 5 weken duren....

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 22:20

Smaragdje, ja je bent 37 weken. Gefeliciteerd, ben je er helemaal klaar voor?

Schuddebuikje, dat is balen vd auto, maar jullie krijgen er een mooie grote voor terug zo te zien.

Hier gaat alles zijn gangentje. Zaterdag echt de hele dag misselijk geweest, maar nu gaat het weer een paar dagen goed. Heerlijk he dat het zonnentje weer begint te schijnen. Hier weer druk bezig met de foto's. Gelukkig begint het nu een beetje op te schieten. krijg nu ook wel drang om het af te hebben. want straks worden er natuurlijk weer genoeg foto's gemaakt.

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje ma 7 maa 2011 - 22:27

@ Woezel, ja hoor, van mij mag hij komen. Vooral omdat ik gister al de hele dag last heb gehad van krampen en alles wat alleen maar erger werd tegen de avond. Heel de avond met een warme kruik tegen mijn buik aan gezeten. Uiteindelijk wel in slaap gevallen, maar nu komt het weer een beetje terug. Dus het mogen van mij gewoon goede weeën worden zodat mijn kleine mannetje komt angel Weet het kan nog lang duren en er zijn er die veel meer ergens last van hebben, maar als hij toch mag komen....angel ben ook niet een klein beetje ongeduldig hoor...hahaha....We zullen zien, misschien duurt het nog 5 weken. Vanmiddag eerst maar weer eens langs de verloskundige.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 31 van 40 Vorige  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: