Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alcohol in het verkeer

+19
Jeanette
Lady4
Blond
Jezzie
RYW
luisa
M_as
Zwerver
_Lacey_
Inge
Caramba
Mizz_S
Niekske
Kaboutertje
Sweety
Poisongirl
Mint
Suus
Toet
23 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer - Pagina 2 Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  M_as wo 13 apr 2011 - 4:45

Razz_ schreef:
M_as schreef:Ik drink nooit als ik nog moet rijden. Heb er zo'n enorme hekel aan. Helemaal toen ik zelf werd aangereden door een dronken automobilist. Sindsdien ben ik ook heel erg bang op de fiets.

Jeetje dat was wel heftig zeker ! Hoelang is het geleden dat dat is gebeurd?

Iets meer dan 2 jaar geleden. We hadden 'geluk' dat ik alleen een been brak en mn vriend alleen een hersenschudding had. Als we hem iets later tegen waren gekomen had het anders kunnen aflopen, nu remde hij al af voor de bocht, alleen nam hij de bocht niet.
M_as
M_as
Prater
Prater

Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer - Pagina 2 Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  luisa wo 13 apr 2011 - 5:54

Belachelijk,prima dat je jezelf in gevaar wil brengen maar betrek daar geen andere mensen bij. En dat gebeurt dus wel bij alcohol in verkeer.

Ik drink niet als ik moet rijden, mijn vrienden ook niet. Echter woon in in Zuid-Europa, hier is het nog best normaal te drinken als je moet rijden. Wekelijks dan ook (dodelijke) ongevallen. Gelukkig wordt er nu ook veel strenger gecontroleerd en opgetreden hier.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer - Pagina 2 Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 6:04

Zolang ik mijn rijbewijs heb, al bijna 10 jaar heb ik nog nooit met een druppel alcohol achter het stuur gezeten. Dit vind ik not done en mensen die het wel doen moeten flink gestraft worden. (Kijk naar het aantal slachtoffers )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer - Pagina 2 Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  RYW wo 13 apr 2011 - 8:41

Ik vind het absoluut not done om met alcohol op te rijden. Buiten dat het tegen mijn principes ingaat is het ook iets dat mij mijn werk kan kosten. En eigenlijk niemand die ik ken rijdt met alcohol op.

Thuis drink ik eigenlijk ook nooit als ik alleen ben met de jongens, want stél dat er iets gebeurt en ik moet met ze naar het ziekenhuis, dan wil ik direct in de auto kunnen stappen. Als mijn vriend er is of als ik met hem weg ben dan drink ik meestal wel, hij drinkt namelijk helemaal geen alcohol en rijdt dus altijd naar huis smile fijn, zo'n persoonlijke BOB
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer - Pagina 2 Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Jezzie wo 13 apr 2011 - 8:54

Ik drink bijna nooit alcohol.
Dus als ik moet rijden helemaal niet. Als ik samen met mijn vriend ergens heen ga, vraagt hij of ik terug wil rijden, zodat hij kan drinken. Dat doe ik dan ook, want ik wil niet dat hij met alcohol op gaat rijden. Maar als hij bij het eten 1 wijntje heeft gehad en de rest van de avond niet meer, mag hij van mij best terug rijden.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer - Pagina 2 Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Blond wo 13 apr 2011 - 8:54

Ik ben hier heel stellig in, ik drink geen alcohol als ik moet rijden. Ook niet aan het begin van de avond één glaasje. Ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven dat ik iemand aanrijd terwijl ik gedronken heb. In Curacao stapten mijn huisgenoten ook echt ladderzat achter het stuur, levensgevaarlijk (je mag daar rijden met een promille van 2,4 ofzo).

Veel vriendinnen van mij drinken als ze nog moeten rijden 1 glaasje alcohol.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer - Pagina 2 Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 8:58

RYW schreef:Ik vind het absoluut not done om met alcohol op te rijden. Buiten dat het tegen mijn principes ingaat is het ook iets dat mij mijn werk kan kosten. En eigenlijk niemand die ik ken rijdt met alcohol op.

Je kent mij!;-) Maar wat ik al zei, dit is 1x gebeurd met 2 wijntjes op en pas uren later gaan rijden.

Ik vind het overigens niet heel erg storend als iemand gaat rijden met de toegestane hoeveelheid alcohol op, maar gevoelsmatiger vind ik het wel veiliger als iemand veel rijervaring heeft op zo'n moment. Ik stap nog wel bij iemand in die 2 biertjes heeft gehad.

Ik ken ook iemand die gerust 6-8 drankjes doet en daarbij stap ik niet in, dat gaat me te ver.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer - Pagina 2 Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Blond wo 13 apr 2011 - 9:02

Ik ken ook een jongen die nog auto rijdt met 2 XTC pillen op. Met als commentaar: "ja dat kunnen ze toch niet testen". (Nee dat dacht je flapdrol)
Wat een idioot..
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer - Pagina 2 Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 9:09

Als ik bij het eten een drankje doe kan ik nog prima rijden als ik uren later wegga. Dan zit ik niet eens meer met drank op achter het stuur. Je kunt ook overdrijven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer - Pagina 2 Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Lady4 wo 13 apr 2011 - 9:12

Ik drink wel twee wijntjes als ik moet rijden.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer - Pagina 2 Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  RYW wo 13 apr 2011 - 9:58

_Chance schreef:Ik ken ook een jongen die nog auto rijdt met 2 XTC pillen op. Met als commentaar: "ja dat kunnen ze toch niet testen". (Nee dat dacht je flapdrol)
Wat een idioot..

Dat is inderdaad vrij dom. 'Ze' kunnen 'm al meenemen als ze het vermoeden hebben dat hij onder invloed van iets is, en dat is uiteindelijk met een bloedtest echt wel vast te stellen smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer - Pagina 2 Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Jeanette wo 13 apr 2011 - 21:30

Als ik rij, drink ik absoluut niks. Ik voel het al als ik 1 wijntje neem, dus dat lijkt me niet zo handig haha.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer - Pagina 2 Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Mari wo 13 apr 2011 - 21:37

Als ik uiteten ga en ik drink 1 wijntje dan rij ik nog terug, maar dat komt zelden voor. Soms drink ik wel is een wijntje bij mijn ouders en dan stap ik de auto in, maarja dat mag ook volgens de wet, en als ik er niks van voel dan vind ik het ook niet erg.
Mijn vriend rijdt ook met 2 biertjes op, maar meer ook echt niet.

Wat we wel zo'n 5 jaar gedaan hebben is op de scooter stappen met veel te veel drank op, niet slim. Nu wil ik dat ook niet meer, straks is mijn vriend zijn rijbewijs kwijt, dus voortaan fietsen of een taxi nemen.

In de regio waar ik woon wordt heel weinig gecontroleerd, de verleiding om dus toch te gaan rijden is groot.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer - Pagina 2 Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Teddyaapje do 14 apr 2011 - 0:59

Ik drink nooit (niks dus) als ik nog moet rijden.

Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed dat mensen juist bang zijn voor de kans dat ze gepakt worden, en het daar vanaf laten hangen. Het gaat toch om de kans dat er iets gebeurt? Dat is toch ook juist de reden dat het verboden is om met teveel alcohol op te rijden?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer - Pagina 2 Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Burn do 14 apr 2011 - 1:02

Ik drink nooit als ik moet rijden.. Nog geen druppel.
Ook stap ik niet bij iemand in die gedronken heeft. Ik wil niet mijn eigen leven daar voor geven.

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer - Pagina 2 Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 1:03

Burn schreef:Ik drink nooit als ik moet rijden.. Nog geen druppel.
Ook stap ik niet bij iemand in die gedronken heeft. Ik wil niet mijn eigen leven daar voor geven.

Soms heb je geen keuze he...?!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer - Pagina 2 Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 1:10

Noa schreef:
Burn schreef:Ik drink nooit als ik moet rijden.. Nog geen druppel.
Ook stap ik niet bij iemand in die gedronken heeft. Ik wil niet mijn eigen leven daar voor geven.

Soms heb je geen keuze he...?!
Ohnee?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer - Pagina 2 Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 1:12

_Donnaa schreef:
Noa schreef:
Burn schreef:Ik drink nooit als ik moet rijden.. Nog geen druppel.
Ook stap ik niet bij iemand in die gedronken heeft. Ik wil niet mijn eigen leven daar voor geven.

Soms heb je geen keuze he...?!
Ohnee?
Nee, ik heb wel in situaties gezeten dat niet meerijden betekende dat de risico's voor mij alleen maar groter werden. Dus ja, dan stap ik toch echt wel in, al vind ik het eigenlijk niet verstandig dat diegene nog gaat rijden...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer - Pagina 2 Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 1:13

Toen ik net een relatie met mijn vriend had, is het één keer voorgekomen. We waren met kerst bij zijn vader wezen eten en ik had maar één wijntje gehad. Mijn vriend had een aantal biertjes gedronken en was 'verder' heen dan ik.
Dus logische keuze dat ik ging rijden. Ik voelde me een beetje dizzy (met één wijntje op, mijn reactie op alcohol is per keer verschillend) en moest mijn kop er heel goed bij houden. (het sneeuwde ook nog). En ik was heel erg blij toen we thuis waren.
Achteraf stom dat we geen afspraak gemaakt hadden wie de bob zou zijn..

Nu drink ik bewust geen druppel meer als ik moet rijden.

En ik stap liever ook niet bij iemand in de auto die gedronken heeft. Als het een keer voor zou komen dan zou ik óf aanbieden zef te rijden (mits ik geen alcohol op heb) óf een taxi nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer - Pagina 2 Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 1:21

Noa schreef:
_Donnaa schreef:
Noa schreef:
Burn schreef:Ik drink nooit als ik moet rijden.. Nog geen druppel.
Ook stap ik niet bij iemand in die gedronken heeft. Ik wil niet mijn eigen leven daar voor geven.

Soms heb je geen keuze he...?!
Ohnee?
Nee, ik heb wel in situaties gezeten dat niet meerijden betekende dat de risico's voor mij alleen maar groter werden. Dus ja, dan stap ik toch echt wel in, al vind ik het eigenlijk niet verstandig dat diegene nog gaat rijden...
Ik stap dan dus echt niet in..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer - Pagina 2 Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 1:24

_Donnaa schreef:
Noa schreef:
_Donnaa schreef:
Noa schreef:
Burn schreef:Ik drink nooit als ik moet rijden.. Nog geen druppel.
Ook stap ik niet bij iemand in die gedronken heeft. Ik wil niet mijn eigen leven daar voor geven.

Soms heb je geen keuze he...?!
Ohnee?
Nee, ik heb wel in situaties gezeten dat niet meerijden betekende dat de risico's voor mij alleen maar groter werden. Dus ja, dan stap ik toch echt wel in, al vind ik het eigenlijk niet verstandig dat diegene nog gaat rijden...
Ik stap dan dus echt niet in..
Ook niet als je in Afrika bent op een verlaten zandweg waar geen taxi's rijden en je verder niemand kent? Wil ik toch wel eens weten hoe je denkt daar verstandig aan te doen... ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer - Pagina 2 Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 1:25

Ik drink eigenlijk nooit alcohol, dus in principe ben ik altijd de Bob als ik met mijn vriend op stap of uit eten ga. Probleem met mij is alleen dat als ik heel erg moe ben aan het eind van de avond, dat ik dan echt voor geen meter meer auto kan rijden. Het is dan vaak veiliger om mijn vriend met 1 of 2 biertjes op te laten rijden dan om mij nuchter te laten rijden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer - Pagina 2 Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 1:30

Ik drink zelden en ben dan ook regelmatig de bob. Ik stap zeker niet bij iemand in de auto die gedronken heeft, dat is vragen om problemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer - Pagina 2 Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  nina do 14 apr 2011 - 1:33

Noa schreef:
Ook niet als je in Afrika bent op een verlaten zandweg waar geen taxi's rijden en je verder niemand kent? Wil ik toch wel eens weten hoe je denkt daar verstandig aan te doen... ?
Haha wat doe jij in Afrika op een verlaten zandweg met mensen die drinken en dan verder willen rijden?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer - Pagina 2 Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 1:34

nina schreef:
Noa schreef:
Ook niet als je in Afrika bent op een verlaten zandweg waar geen taxi's rijden en je verder niemand kent? Wil ik toch wel eens weten hoe je denkt daar verstandig aan te doen... ?
Haha wat doe jij in Afrika op een verlaten zandweg met mensen die drinken en dan verder willen rijden?
+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer - Pagina 2 Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum