Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tips pakketje buitenland?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Tips pakketje buitenland? Empty Tips pakketje buitenland?

Bericht  Feline di 12 apr 2011 - 22:58

Mijn vriendinnetje is paar maanden terug naar het buitenland geemigreerd. Nu is ze bijna jarig en wil ik een pakketje met leuke dingen opsturen. Heb al kattensnoepjes (ze heeft net een nieuwe kat), zakje dropjes, bloemenzaadjes (vergeet me nietjes), kaartje.. maar wat is nog meer leuk? En wat is leuk om mee te sturen voor haar vriend?

Oh trouwens, is een pakketje buiten europa echt 17,10 euro? Want misschien moet ik 't dan in een grote envelop proppen? Iemand ervaring hiermee?
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips pakketje buitenland? Empty Re: Tips pakketje buitenland?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 22:59

Het ligt aan het gewicht wat het kost.. En ja, dat is echt ongelooflijk duur.. Wij zijn gemiddeld €35 kwijt om een pakket te versturen.. Je zit zo aan een paar kilo!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips pakketje buitenland? Empty Re: Tips pakketje buitenland?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 23:02

tot 2kg is het inderdaad 17,10. Je hebt ook van die brievenbusdozen (hebben wij op het werk) en daar kan je wel wat inproppen maar je moet er rekening mee houden dat die dus niet dik zijn.
En wat je er nog meer indoen ja m`n mams doet er altijd van die typische hollandse dingen in zoals drop, hagelslag, ... (ze heeft een vriendin in griekenland wonen). Ook NL tijdschriften doet ze er in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips pakketje buitenland? Empty Re: Tips pakketje buitenland?

Bericht  Feline di 12 apr 2011 - 23:04

Ok, want alles wat ik tot nu toe heb zijn hele plattte zakjes.. Dus misschien moet ik 't hier gewoon bij laten als dat zoveel geld scheelt.

Hoeveel kost een envelop versturen dan?
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips pakketje buitenland? Empty Re: Tips pakketje buitenland?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 23:06

ligt eraan hoe zwaar dat deze is. Je kan even kijken op tntpost.nl en dan bij brieven staat wereld bij. Bij de pakketten moet je geloof ik nr 3 aanhouden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips pakketje buitenland? Empty Re: Tips pakketje buitenland?

Bericht  Feline di 12 apr 2011 - 23:11

Ojah, zie 't staan nu.. Stom dat 't zo duur is! Maar even bekijken wat nu leuk is om te doen!
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips pakketje buitenland? Empty Re: Tips pakketje buitenland?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 23:30

nah als je brievenbuspost hebt zwaarder als 500 gr is het ook al 17 euro zoveel. Dus denk dat je net zo goed een pakketje kan maken. Moet je alleen dus wel goed op het gewicht letten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips pakketje buitenland? Empty Re: Tips pakketje buitenland?

Bericht  Mizz_S di 12 apr 2011 - 23:46

Waar wil je het heen sturen? Want volgens mij mag je niet altijd etenswaren versturen.
Ik heb laatst een pakketje naar Nieuw Zeeland verstuurd, en ik heb toen gewoon zo'n hele grte envelop gekocht en het daarin gedaan. Maar dat waren babykleertjes, dus die kun je wat makkelijker in een envelop doen.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips pakketje buitenland? Empty Re: Tips pakketje buitenland?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 23:47

Mizz_S schreef:Waar wil je het heen sturen? Want volgens mij mag je niet altijd etenswaren versturen.
Dat moet je er ook gewoon niet opzetten Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips pakketje buitenland? Empty Re: Tips pakketje buitenland?

Bericht  Mizz_S di 12 apr 2011 - 23:49

_Donnaa schreef:
Mizz_S schreef:Waar wil je het heen sturen? Want volgens mij mag je niet altijd etenswaren versturen.
Dat moet je er ook gewoon niet opzetten Wink

Ik moest op dat pakketje wat ik stuurde een douaneverklaring invullen met wat er in de envelop zat. Doe je dat niet, dan kunnen ze het openmaken en heb je dus de kans dat het nooit aankomt (dat is mij althans verteld).
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips pakketje buitenland? Empty Re: Tips pakketje buitenland?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 23:51

Mizz_S schreef:
_Donnaa schreef:
Mizz_S schreef:Waar wil je het heen sturen? Want volgens mij mag je niet altijd etenswaren versturen.
Dat moet je er ook gewoon niet opzetten Wink

Ik moest op dat pakketje wat ik stuurde een douaneverklaring invullen met wat er in de envelop zat. Doe je dat niet, dan kunnen ze het openmaken en heb je dus de kans dat het nooit aankomt (dat is mij althans verteld).
Ja, maar dan moet je er dus niet opzetten dat er voedsel in zit :P

90% van iedereen die pakketjes verstuurd vult zo`n ding niet volledig of niet helemaal eerlijk in.. Wij sturen ook geld naar m`n schoonzus, denk je dat we dat erop zetten? :P

Onze pakketjes bestaan volgens de verklaring altijd uit 'clothes, candy, toys'..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips pakketje buitenland? Empty Re: Tips pakketje buitenland?

Bericht  Chook di 12 apr 2011 - 23:56

Het ligt er ook heel erg aan naar welk land je het stuurt. Wij sturen zelf nog wel eens pakketjes naar Australië, en hebben een keer een brief van de douane daar gekregen dat er iets in zat wat niet mocht (was volgens mij voedsel), en dat zowel de ontvanger als verstuurder nu geregistreerd staat en bij een volgende keer wij allebei een boete krijgen van 10.000 dollar...
Chook
Chook
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 10
Punten : 10
Registratiedatum : 05-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips pakketje buitenland? Empty Re: Tips pakketje buitenland?

Bericht  Mizz_S wo 13 apr 2011 - 0:09

Ja, precies, in Australie en Nieuw Zeeland zijn ze daar echt wel streng op, dus daarom zou ik dan het risico niet nemen. Misschien dat het bij andere landen best kan maar dat zou ik niet weten. Ik stuur verder eignelijk nooit pakjes naar het buitenland.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips pakketje buitenland? Empty Re: Tips pakketje buitenland?

Bericht  Feline wo 13 apr 2011 - 0:38

Wil 't naar Aruba versturen.. TNT geeft aan dat er geen giftige/bederfelijke, etc stoffen in mogen zitten. Droogvoer voor een kat en dropjes lijken me niet gevaarlijk o.i.d..
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips pakketje buitenland? Empty Re: Tips pakketje buitenland?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum