Pakketje versturen. (Marktplaats)
+4
Shadowfax
Prosecco
Gizmo
tayce
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Pakketje versturen. (Marktplaats)
Hoi,
Ik heb een Gameboy op marktplaats staan. Nu wil iemand hem graag hebben, maar die gene wil niet eerder betalen
dan wanneer hij het pakketje heeft. Ik begrijp dit wel, maar ik wil het pakketje niet eerder verzenden dan dat ik het geld heb..
De pakketjes die ik heb verstuurd zijn altijd aangekomen maar ik ben nu bang dat er iets mee gebeurd en uiteindelijk niet aan komt. Heel suf, maar hoe kan ik dit het beste versturen? Kun je een pakketje wat door de brievenbus past aangetekend versturen? Het is ongeveer 3 cm dik. Tussen de 250 en 500 gram denk ik.
Ik heb een Gameboy op marktplaats staan. Nu wil iemand hem graag hebben, maar die gene wil niet eerder betalen
dan wanneer hij het pakketje heeft. Ik begrijp dit wel, maar ik wil het pakketje niet eerder verzenden dan dat ik het geld heb..
De pakketjes die ik heb verstuurd zijn altijd aangekomen maar ik ben nu bang dat er iets mee gebeurd en uiteindelijk niet aan komt. Heel suf, maar hoe kan ik dit het beste versturen? Kun je een pakketje wat door de brievenbus past aangetekend versturen? Het is ongeveer 3 cm dik. Tussen de 250 en 500 gram denk ik.
Gast- Gast
Re: Pakketje versturen. (Marktplaats)
ik zou het niet eens verzenden als het nog niet betaald is. Voor hetzelfde krijgt die persoon het binnen en kan jij fluiten naar de centen. En is het niet altijd standaard de regel eerst betalen en dan verzenden?
tayce- Fluisteraar
- Aantal berichten : 63
Punten : 68
Registratiedatum : 19-11-10
Je kan alles aangetekend versturen, formaat maakt niet uit. Wordt meestal gedaan vanwege de waarde.
Als diegene niet eerder wilt betalen, kan je misschien ook onder rembours doen? Dan moet diegene aan de postbode betalen. Of ophalen natuurlijk.
Als diegene niet eerder wilt betalen, kan je misschien ook onder rembours doen? Dan moet diegene aan de postbode betalen. Of ophalen natuurlijk.
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10
Ja dat dacht ik dus ook. Als je normaal online iets besteld moet je toch ook eerst betalen?tayce schreef:ik zou het niet eens verzenden als het nog niet betaald is. Voor hetzelfde krijgt die persoon het binnen en kan jij fluiten naar de centen. En is het niet altijd standaard de regel eerst betalen en dan verzenden?
In het laatste mailtje stond wat ik had gekregen dat ik mij gegevens dan maar moest geven, want als er wat zou gebeuren dan kon hij in ieder geval naar de politie..
Voor hetzelfde geld zegt ie gewoon dat ie het niet gekregen heeft en gaat alsnog naar de politie. Ik heb geen idee. Dus vandaar dat ik er gewoon 100% zeker van wil zijn dat het aankomt. Dan kan ik het het beste aangetekend verzenden neem ik aan?
Gast- Gast
Brennuss schreef:Ja dat dacht ik dus ook. Als je normaal online iets besteld moet je toch ook eerst betalen?tayce schreef:ik zou het niet eens verzenden als het nog niet betaald is. Voor hetzelfde krijgt die persoon het binnen en kan jij fluiten naar de centen. En is het niet altijd standaard de regel eerst betalen en dan verzenden?
In het laatste mailtje stond wat ik had gekregen dat ik mij gegevens dan maar moest geven, want als er wat zou gebeuren dan kon hij in ieder geval naar de politie..
Voor hetzelfde geld zegt ie gewoon dat ie het niet gekregen heeft en gaat alsnog naar de politie. Ik heb geen idee. Dus vandaar dat ik er gewoon 100% zeker van wil zijn dat het aankomt. Dan kan ik het het beste aangetekend verzenden neem ik aan?
Als ik dit zo lees, zou ik een andere koper zoeken. Ik vind dit een beetje een rare manier van doen van de koper. Maar goed ik heb zelf niet zoveel ervaring hiermee.
tayce- Fluisteraar
Dan zou ik het alleen maar onder rembours verzenden. Hierbij komt er 13 euro bij de verzendkosten op, en betaald de ontvanger aan de postbode. TNT zorgt er dan voor dat jij het geld krijgt als het pakketje bezorgd is.
Je moet dan de waarde die de ontvanger moet betalen bij het versturen doorgeven, dus dat is dan de waarde+de verzendkosten+de rembours kosten
Je moet dan de waarde die de ontvanger moet betalen bij het versturen doorgeven, dus dat is dan de waarde+de verzendkosten+de rembours kosten
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
.
Laatst aangepast door Shadowfax op ma 2 sep 2013 - 1:25; in totaal 1 keer bewerkt
Shadowfax- Fluisteraar
- Aantal berichten : 105
Punten : 132
Ik zou het ook niet versturen als iemand echt niets van tevoren wil betalen. Wat ik wel een keer met concertkaartjes heb gedaan is, zij heeft eerst de helft van het afgesproken bedrag betaald, daarna heb ik het verstuurd en toen zij de kaartjes had ontvangen heeft ze de andere helft overgemaakt. Misschien is dat een idee? Dan heb je een middenweg.
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Sugarfall schreef:Ik zou het ook niet versturen als iemand echt niets van tevoren wil betalen. Wat ik wel een keer met concertkaartjes heb gedaan is, zij heeft eerst de helft van het afgesproken bedrag betaald, daarna heb ik het verstuurd en toen zij de kaartjes had ontvangen heeft ze de andere helft overgemaakt. Misschien is dat een idee? Dan heb je een middenweg.
Ik denk dat je dan net een eerlijk persoon getroffen hebt. Lang niet iedereen is zo eerlijk.
tayce- Fluisteraar
ik zou het nooit versturen voor er betaald is. Als de persoon het niet wil vertrouwen moet ie de boel maar op komen halen.
Gast- Gast
Hij is nu wel zover dat ie wil betalen maar ik wil gewoon zeker weten dat ik niet genaaid word. Dat ze straks niet zeggen van, "ja ik heb niets ontvangen" of dat het zoek raakt bij de post. Rembours had ik al voorgesteld, dat wouden ze niet. Ik heb net het laatste mailtje gestuurd met het voorstel of ik het aangetekend kan versturen..
Gast- Gast
tayce schreef:Sugarfall schreef:Ik zou het ook niet versturen als iemand echt niets van tevoren wil betalen. Wat ik wel een keer met concertkaartjes heb gedaan is, zij heeft eerst de helft van het afgesproken bedrag betaald, daarna heb ik het verstuurd en toen zij de kaartjes had ontvangen heeft ze de andere helft overgemaakt. Misschien is dat een idee? Dan heb je een middenweg.
Ik denk dat je dan net een eerlijk persoon getroffen hebt. Lang niet iedereen is zo eerlijk.
Ja klopt, ik zou het denk ik ook niet zo snel meer doen, maar op de een of andere manier vertrouwde ik haar wel, en misschien ook wel omdat ik echt nog nooit een negatieve ervaring met Marktplaats heb gehad.
Ik heb net het stukje nog even gelezen dat hij al je gegevens wilde hebben voor het geval, zodat hij naar de politie kan gaan. Sorry maar dat vind ik eigenlijk wel een beetje te wantrouwend voordat er echt iets gebeurd is. Ik zou ook een andere koper zoeken Brennuss, ik krijg hier geen heel fijn gevoel bij.
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Je hebt er nu al geen goed gevoel bij, dus ik zou het gewoon niet doen dan.
Er is vast wel iemand anders die het over wil kopen of niet?
Er is vast wel iemand anders die het over wil kopen of niet?
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Ik zou eerst het geld willen ontvangen en dan pas versturen. Ik heb twee keer iets soortgelijks meegemaakt op marktplaats en in een van de gevallen is de koop niet doorgegaan. Dat meisje wilde mij bellen en dan pas het boek kopen
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Wat een gare koper. Ik zou een andere koper zoeken als ik jou was, want dit is wel heel eigenaardig.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb zo ook wel eens een kaartje gekocht voor een feestje: eerst de helft betaald, na het feestje de rest (was bang dat degene het kaartje meerdere keren zou verkopen; was een zo'n e-ticket). Hij stelde zelfs als eerste voor dat ik gewoon het hele bedrag na het feest zou betalen, waarop ik zei dat ik met dat vertrouwen van hem de helft wel eerst wilde betalenSugarfall schreef:tayce schreef:Sugarfall schreef:Ik zou het ook niet versturen als iemand echt niets van tevoren wil betalen. Wat ik wel een keer met concertkaartjes heb gedaan is, zij heeft eerst de helft van het afgesproken bedrag betaald, daarna heb ik het verstuurd en toen zij de kaartjes had ontvangen heeft ze de andere helft overgemaakt. Misschien is dat een idee? Dan heb je een middenweg.
Ja klopt, ik zou het denk ik ook niet zo snel meer doen, maar op de een of andere manier vertrouwde ik haar wel, en misschien ook wel omdat ik echt nog nooit een negatieve ervaring met Marktplaats heb gehad.
Ik heb net het stukje nog even gelezen dat hij al je gegevens wilde hebben voor het geval, zodat hij naar de politie kan gaan. Sorry maar dat vind ik eigenlijk wel een beetje te wantrouwend voordat er echt iets gebeurd is. Ik zou ook een andere koper zoeken Brennuss, ik krijg hier geen heel fijn gevoel bij.
Anyway, Brennuss, ik ben het eens met Sugarfall; zoek een andere koper, ik vind dit heel erg gek!
Try- Kletskop
- Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Dank jullie voor de reacties. Ik wacht de reactie nog eventjes af hoe ze reageren op dat aangetekend versturen. Ik ga sowieso geen dingen opsturen voordat ik het geld heb ontvangen. Mochten ze niets meer laten horen dan zoek ik wel een andere koper..
Gast- Gast
Ik zou het ook niet zomaar opsturen en eerst geld laten overmaken!
Wat voor Game boy is het Brennus?
Anders heb ik misschien wel interesse...
Gast- Gast
Hazeltje schreef:Ik zou het ook niet zomaar opsturen en eerst geld laten overmaken!
Haha, hier moet ik wel een beetje om lachen! Het is een Gameboy Advance SP.
Gast- Gast
Brennuss schreef:Hazeltje schreef:Ik zou het ook niet zomaar opsturen en eerst geld laten overmaken!
Als de koop met die andere niet door gaat natuurlijk
Wat wil je er dan voor hebben?
Trouwens, ik maak het geld dan wel gewoon eerst over hoor
Gast- Gast
Haha De koper heeft 30 euro geboden, dus mocht ik niets meer horen danHazeltje schreef:Brennuss schreef:Hazeltje schreef:Ik zou het ook niet zomaar opsturen en eerst geld laten overmaken!
mag jij hem ook voor die prijs hebben.
Gast- Gast
Brennuss schreef:Haha De koper heeft 30 euro geboden, dus mocht ik niets meer horen danHazeltje schreef:Brennuss schreef:Hazeltje schreef:Ik zou het ook niet zomaar opsturen en eerst geld laten overmaken!
mag jij hem ook voor die prijs hebben.
Stuur me dan eventjes een PM!
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» What's app...afbeeldingen versturen gratis?
» bod op MP, versturen naar Nigeria?
» Pakketje
» Schoenen versturen: waarin?
» Online kaarten versturen...
» bod op MP, versturen naar Nigeria?
» Pakketje
» Schoenen versturen: waarin?
» Online kaarten versturen...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: