Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

pfffff die borstvoeding

+5
Linda
Meeko
Happydobby
Printje
LMCurious
9 plaatsers

Ga naar beneden

pfffff die borstvoeding Empty pfffff die borstvoeding

Bericht  LMCurious zo 10 apr 2011 - 0:56

soms word ik zo moe van die borstvoeding. Tijdens de zwangerschap kon ik al vrij weinig. Dan ben ik bevallen en wil ik graag borstvoeding geven. Maar soms.....het ergste vind ik dat het eigenlijk best goed gaat met de voeding. Milou is tevreden, komt netjes na 2,5-3,5 uur overdag en na 4-6 uur snachts, ze groeit er goed op, ik heb weinig last van pijn bij het voeden....dus je zou zo zeggen wat klaag je dan....

Nou ik wil echt graag bv geven omdat het beter voor haar is (astma en eczeem in de familie), maar verder vind ik het vooral erg zwaar. Alle voedingen die op mij neerkomen. Ik kolf elke dag wel even, zodat we de nachten kunnen afwisselen, anders was ik allang ingestort, maar toch, dan ben je ook voor die voeding dus wel bezig. Ik merk duidelijk dat Milou reageert op veel dingen die ik eet/drink. We hebben een tijdje alle triggers voor krampjes die we kenden geschrapt, en dat ging duidelijk meteen beter, maar we wisten neit aan welke dingen het lag, en aangezien ik juist veel van die triggers wel erg lekker vind zijn we dus aan het testen wat wel en niet kan. Maar vooralsnog heb ik het idee dat ze reageert op bijna alles, kiwi, pinda's, chocolade, cola, kruiden, kool....en dat vind ik wel echt lastig, om daar allemaal rekening mee te houden. Ik snak soms naar koffie, maar daar hebben we nog geen tijd voor gehad om te testen. Ik merk eht elke keer 4-8 uur na de voeding waarvoor ik iets had gegeten.

En dan even een avondje weg. Ik weet dat veel mensen denken waarom wil je nu persee alweer weg zolang. Nou ik heb al jarenlang een hindoestaanse vriendin waarvan we al jaren wachten op haren wekenlang durende bruiloft. Een hele happening als we haar verhalen altijd mogen geloven. En uitgerekend als ik net bevallen ben gaat ze trouwen! Daar wil ik gewoon echt bijzijn, maar dat zijn 3 lange avonden, waarvan de eerste gisteravond. Dan moet ik dus voordat ik ga al veel eten want het eten daar zal toch wel gekruid zijn, vlak voor we gaan kolven, als we snachts om 2.00 thuis komen weer kolven, als ik alleen maar kan denken aan slapen. (viel zelfs bijna tijdens het kolven in slaap). Ik heb tussendoor een paar hapjes op en vooral neutrale niet gekruide etenswaren. Vanochtend om 8.00 weer een voeding gegeven...maar ons meiske heeft toch weer krampjes, zo sneu. En zo vermoeiend.

Volgende week nog 2 avonden achter elkaar. Waarvan 1 avond in R'dam. Dus ben alleen om te reizen al 3 uur weg, en dan ben ik daar nog niet eens binnen geweest, dus dan zit er ook echt langer tussen de voedingen die ik kan kolven om de productie op peil te houden. Ik zit echt te twijfelen of ik de gekolfde melk daarna niet gewoon weg zal doen, zodat ze geen krampjes krijgt, dan maar even kunstvoeding tussendoor. Maar ja, das ook zonde denk ik dan...

En dan soms als Dave een flesje geeft snachts, dan heeft ie de neiging een volledig bakje gekolfde melk meteen warm te maken, terwijl ze misschien maar 2/3 opdrinkt. Dan denk ik begin met 100 cc, en kijk dan of ze meer wil. Maar meneer gooit zonder perdon 40-50 cc weg omdat ze geen dorst meer heeft. En het dan gek vinden dat ik bos word. GRMBL....ik werk daar keihard voor, zul je zien dat ik een dag later maar 60 cc gekolft krijg (die hoeveelheid is totaal niet stabiel), en dan moet er weer kv bijgegeven worden.

En er is nog geen haar op mijn hoofd die deze dingen erg genoeg vind om ermee te stoppen, maar toch baal ik er dan wel flink van! Jullie kunnen hier natuurlijk niks mee, maar wilde gewoon ff van me afschrijven.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

pfffff die borstvoeding Empty Re: pfffff die borstvoeding

Bericht  Printje zo 10 apr 2011 - 0:59

Ik snap je frustraties heel goed hoor! Ik vind het heel knap dat je toch ermee doorgaat. (ik was er dan allang mee gestopt.....)


Heel veel succes en hopelijk voel je je snel wat beter..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pfffff die borstvoeding Empty Re: pfffff die borstvoeding

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 1:06

Klaag maar lekker hoor! Ik weet niet hoe het is om borstvoeding te geven maar ik wil dat 'later' zeker ook proberen.

Ik zou trouwens ook pissig zijn als mijn vriend melk zomaar zou weggooien. Ik jouw geval al helemaal. Het kost je al veel moeite. Dat zou ik wel echt blijven zeggen dat hij daar niet lax over moet doen.

Veel succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

pfffff die borstvoeding Empty Re: pfffff die borstvoeding

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 1:19

Printje schreef:Ik snap je frustraties heel goed hoor! Ik vind het heel knap dat je toch ermee doorgaat. (ik was er dan allang mee gestopt.....)


Heel veel succes en hopelijk voel je je snel wat beter..
+ 1 Ik heb het bij Tygo redelijk makkelijk opgegeven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

pfffff die borstvoeding Empty Re: pfffff die borstvoeding

Bericht  LMCurious zo 10 apr 2011 - 1:25

Printje, ik weet ook niet hoelang ik nog door blijf gaan hoor. bij mij is het meestal dat er een heleboel druppels verzamelen in mn emmertje die ik prima kan handelen, totdat ie overloopt, en dan ben ik er ook direct helemaal klaar mee. Bij Joris verliep het toen vanaf 6 weken niet zo lekker meer, en toen heb ik 4 weken doorgemodderd (hij groeide elke keer net te weinig), en toen was ik er ook ineens helemaal klaar mee en ben ik gestopt.

Punk'd, ik heb de vorige keer tegen Dave ook gezegd, dat ik wil dat ie het op mijn manier doet met de voedingen maken. En tegen de tijd dat hij de borstvoeding van me over gaat nemen ik het graag hoor, en hij tot die tot niet moet zeuren maar moet luisteren naar wat ik zeg. Hij gaf toen als antwoord dat hij natuurlijk geen bv kon geven. Met als slotwoord van mij; precies, dus geen grappen meer! Ik geloof dat dat wel redelijk tot hem door drong.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

pfffff die borstvoeding Empty Re: pfffff die borstvoeding

Bericht  Happydobby zo 10 apr 2011 - 1:39

Mooi geschreven, ik wil straks ook bv gaan geven maar ik kreeg al te horen van een collega dat het heel vermoeiend is. Ze zei wel dat ze haar 3 kids alledrie de borst heeft gegeven maar dat het erg zwaar is en je idd geen lange periodes weg wil/kan blijven.

Mijn vriend is hindoestaans en die bruiloften zijn leuk maar wel erg vermoeiend.

Hopelijk hou je het nog vol.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pfffff die borstvoeding Empty Re: pfffff die borstvoeding

Bericht  Meeko zo 10 apr 2011 - 1:40

Ooh zo herkenbaar!! Ik ben net van een borstonsteking af, en wilde echt echt niet meer borstvoeding gaan geven.
Ze heeft ook wel dat ze zo een paar uur achter elkaar steeds wil drinken. Zit er steeds maar een half uurtje tussen bijvoorbeeld. En vaak is dat 's nachts. Dan ben ik zoo moe en roep ik ook dat Fenk er maar gewoon een fles in moet gooien (hebben t niet eens in huis maar goed)
Maar ik moet gewoon door gaan van mezelf. Ook omdat ik Senna wel 8 maanden gevoed heb. Heb dan toch een beetje het gevoel dat ik Elin dan tekort doe als ik mee zou stoppen.
Heb ook al die tijd tepelkloven gehad waardoor het niet makkelijk gaat.
Maar nu gaat t alweer een stuk beter en kan ik er weer zo van genieten! ze laat er nu ook zo'n 4 uur tussen zitten overdag en 's nachts 5 á 6 uur.
Met weg gaan heb ik het ook. Ik heb begin juni een vrijgezelle feest wat de hele dag duurt. Maar zie er nu al tegen op. Waar en hoe moet ik kolven?? En ik merk dat ik nu ook wel weer behoefte heb om even der uit te gaan. Wil heel graag naar de bios bijvoorbeeld. Maar ook dat gaat dan niet makkelijk. Kolven heb ik nog niet gedaan (wel in de kraamweek), heb het wel geprobeerd, maar er kwam niks meer uit, of me kolf is gewoon stuk.
Nou ja, moet ook gewoon geduld hebben tot het allemaal weer wat makkelijker gaat en t wat meer gewend is.

Heb je cinababy oid al geprobeerd tegen de krampjes? Hier helpen die heel goed.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pfffff die borstvoeding Empty Re: pfffff die borstvoeding

Bericht  Linda zo 10 apr 2011 - 1:58

Ja, borstvoeding geven kan inderdaad heel zwaar zijn! Ik vind het echt super knap dat je toch doorzet!
Haha, oooh, die mannen, die snappen niet dat kolven geen hobby is. Mijn man heeft ook wel eens wat weggegooid, maar dat doet tie tegenwoordig niet meer. laughcry

Het hielp mij heel erg goed om een definitieve keus te maken, kap ik ermee of ga ik door. Ik werd gek van dat eeuwige getwijfel. Mijn keus was dus om door te gaan. En nog steeds heb ik het wel eens zwaar (dochter komt meestal zo om de 3 uur 's nachts), maar ik kan het nu veel beter handelen. Mijn doel is om minimaal een jaar te voeden, dus ik mag van mezelf niet meer te veel klagen. nerd

Wat zijn de klachten van je kindje? Mijn dochter heeft dus een koemelkallergie en daar had ze ook heel veel klachten van voordat ik op dieet ging. Nu ik op dieet ben gaat het echt super met haar. Ik merk een wereld van verschil!

Misschien helpt het voor jezelf om naar de voor en nadelen van bv en kv te kijken. Dan kan je misschien een goede keus maken.

Oja, trouwens. Ik zorg ervoor om het voeden me zo gemakkelijk mogelijk te maken. Dochter slaapt bijv. in een cosleeper, ideaal! Zo hoef ik er 's nachts niet meer uit (luiers verschonen doe ik niet meer), man kan gewoon lekker doorslapen. En binnen een kwartier slapen dochter en ik ook weer. Zo is het voor mij veel makkelijker om vol te houden.
En tegenwoordig krijgt ze een fopspeentje, dat wilde ik in eerste instantie niet. Maar ivm te veel melk ben ik er toch maar aan begonnen en ik moet zeggen dat het soms wel heel gemakkelijk is.
En ik lees en plaats vaak op het borstvoedingsforum, daar zitten vrouwen die in dezelfde situatie zitten en die kunnen even helpen om te relativeren of om advies te geven. Zeker als je gemotiveerd bent om door te gaan kan dat heel goed helpen!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pfffff die borstvoeding Empty Re: pfffff die borstvoeding

Bericht  Susan zo 10 apr 2011 - 2:29

Persoonlijk zou ik denk ik liever stoppen met het afkolven van de nachtvoedingen, als ik het zo lees vreet dat juist veel energie. Oké, je kunt af en toe een keertje blijven liggen, maar intussen vergt het kolven juist vrij veel van je. Ik zou dan zelf liever 's nachts gewoon 'live' voeden, vaak vallen baby's daarna vrij snel weer in slaap en mocht dat niet zo zijn, dan kun je altijd nog afspreken dat hij het na het voeden van je overneemt. Dan heb je toch het gevoel dat het eerlijk verdeeld is.

Persoonlijk vind ik kolven ook echt een rotklus en heb ik het altijd alleen gedaan als het echt niet anders kon.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pfffff die borstvoeding Empty Re: pfffff die borstvoeding

Bericht  Spring zo 10 apr 2011 - 4:13

Ik geef borstvoeding maar als wij een middagje weg gaan dan neem ik kunstvoeding mee.
Ik kolf niet. Heb dit wel geprobeerd maar ik kolf bijna niets. Soms wel een complete voeding maar meestal veel minder.

Mijn geluk is denk ik dat mijn borstvoeding niet terug loopt door een keer een voeding over te slaan.

Zo geef ik de ene nacht borstvoeding en de andere nacht geeft mijn vriend haar een flesje voeding.
Op deze manier is het voor mij goed vol te houden.

Maar misschien dat jij nog te kort borstvoeding geeft om een borstvoeding over te kunnen slaan.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pfffff die borstvoeding Empty Re: pfffff die borstvoeding

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 4:16

Ik snap je helemaal, ik vond het heel vermoeiend de eerste (ongeveer) 3 maanden. Maar daarna ging het steeds makkelijk, hij dronk sneller kon er wat meer op uit en snachts dronk hij nog maar 1 a 2 keer ipv 3 a 4 keer.
Dus het word vast beter en het is even doorzetten.
En wat Susan zegt, ik zou ook stoppen met kolven voor de nacht.
Vervelend dat ze zoveel krampjes heeft, dat hij mijn zoontje gelukkig niet dus hoefde ook nooit wat te laten staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

pfffff die borstvoeding Empty Re: pfffff die borstvoeding

Bericht  LMCurious zo 10 apr 2011 - 6:28

Wat een lieve reacties allemaal. Het is ook niet zo dat ik twijfel, vooralsnog sta ik volledig achter de bv, maar ik weet dat als het echt niet meer gaat ik ook ineens een ommezwaai kan maken en kan zeggen dit was het gewoon. Ik ben er klaar mee, als ik dat gevoel krijg, stop ik ook en dan weet ik zeker dat ze ook met kv gewoon groter word. Maar vooralsnog is dat dus nog niet het geval.

Meeko, de cinababy hadden we dus wel een tijdje geprobeerd, en dat hielp wel wat, maar niet volledig. Dus vandaar dat ik op mijn voeding wilde gaan letten. Had alleen gedacht dat ze wellicht op iets zou reageren, maar niet op al die dingen. Wil best wat laten staan, maar het worden nu wel veel dingen. En het is gewoon zo, dus ik blijf er gewoon weer vanaf, maar soms baal ik daar dan wel van. De druppeltjes krijgt ze nu ook weer gewoon om dr rustig te krijgen.

Linda, ik heb als eerste streefdoel 6 weken gesteld voor mezelf. Ik moet kleinere doelen stellen van mezelf, omdat ik de vorige keer dacht van, ohw ik werk voor mezelf, vanuit huis, dus als iemand bv lang kan geven ben ik het, maar dat is natuurlijk niet het enige. De vorige keer was ik dus ook best teleurgesteld, dus nu probeer ik wat reeelere doelen te stellen en beetje bij beetje te kijken hoe het gaat.

Susan, Milou slaapt gewoon in haar eigen kamer, anders slapen wij beide niet. In het begin gaf ik de bv, en ging Dave eruit om te verschonen terug te leggen enzo. Maar ze is ook pas sinds een week dat ze 1x komt snachts. Toen ze 2x kwam ben ik dus begonnen met het kolven voor de nachten, want ik kon elke keer maar 2-3 uurtjes aan een stuk slapen. En ik ben gewoon iemand die veel slaap nodig heeft. Ik kwam elke keer niet in mijn diepe slaap, dus was gewoon helemaal op. Nu kan ik om de nacht in elk geval doorslapen, en dat gaat dus ook al veel beter. Het kolven vind ik ook eigenlijk niet zo'n ramp. Vind het prettiger dan voeden, want dan drinkt ze steeds een slokje, houd ze weer pauze, poept ze weer tussendoor, drinkt ze weer even, dan ga ik toch voor kolven. Alleen vannacht dat ik dus laat thuis kwam en dus de hele avond geen voeding gegeven had enzo moest ik dus snachts kolven, dat vond ik wel vervelend. Maar goed, normaal is dat dus niet het geval.

Biancy, ja misschien dat ik het over een paar weekjes wel aandurf te proberen een voeding over te slaan. Maar vooralsnog merk ik duidelijk dat Milou harder moet werken als er een keer langer tussen heeft gezeten. Dus nu durf ik het niet te proberen.

Snoepy, dat lijkt me helemaal waar als ze zo lang 3 a 4 keer per nacht komen. Hier is het gelukkig vanaf de 4e dag ofzo 2x geweest, en vanaf afgelopen week nog maar 1x. Dus dat scheelt al een hoop.

Maar goed, het even van me afschrijven helpt alweer hoor, en te horen dat anderen ook wel eens een dipje hebben of het weleens lastig vinden. Ook al wist ik dat natuurlijk ook wel, is toch soms fijn weer even te lezen dat je niet de enige bent.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

pfffff die borstvoeding Empty Re: pfffff die borstvoeding

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 7:23

Ja dat is ook zo, en daar voor is het forum toch ook smile
Maar wel fijn dat ze meestal maar 1 keer per nacht komt, dat scheelt al een hoop.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

pfffff die borstvoeding Empty Re: pfffff die borstvoeding

Bericht  ekjir@M zo 10 apr 2011 - 7:50

Wat ook goed helpt tegen de krampjes is ABC Dophilus. Het is niet goedkoop, 26,25 voor een pot maar daar kan je wel heel lang mee doen. Je hebt iedere dag maar een theelepeltje nodig door de eerste voeding. Het is te koop bij de natuurwinkel.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pfffff die borstvoeding Empty Re: pfffff die borstvoeding

Bericht  Mamsie zo 10 apr 2011 - 9:24

Herkenbaar, al was dat voor mij niet zo de eerste tijd. Nu begin ik er een beetje "last" van te krijgen.
Ik ben die halve voedingen en dat geklooi ook een beetje zat nu. Overdag gaat het prima maar de nachten zijn rampen. Vannacht was het bijv weer 10 uur, 1 uur en toen van half 3 tot 5 uur aan het huilen geweest puur omdat hij bij mij aan de borst in slaap wou vallen en bij mij wou liggen. Ik kan dat echt niet meer hebben.
Heel het huis was wakker.

Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pfffff die borstvoeding Empty Re: pfffff die borstvoeding

Bericht  Susan zo 10 apr 2011 - 9:48

In dat geval zou ik blijven kolven en hopen dat het goed gaat als Dave de melk gaat verwarmen. Als je het uitlegt hoe zonde je het vindt als er melk wordt weggegooid en hoe enerverend het kolven kan zijn dan zal hij het hopelijk wel snappen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pfffff die borstvoeding Empty Re: pfffff die borstvoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum